Silmälasit Goalta?

whatever

Hei,
Tuli yhtäkkiä mieleen, että onkos kukaan hankkinut silmälaseja Intian matkalla? Jos on, niin millainen oli kokemus.

36

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepa*

      Itse ajattelin hankkia tulevalta matkalta. Mutta yhden matkatutun kokemus oli erittäin positiivinen.

    • Melkein -10

      Kyllä onnistuu lasien hankkiminen. Varmin paikka hankkia kunnon lasit on Optolabs, jolla on useita myymälöitä Goassa. Ketju on myös kallein. Sain erinomaiset lasit Candolimin myymälästä. Maksoivat 390 euroa, Suomessa vastaavat 950 euroa. Jos ei mitään ihmeellisiä näkövikoja, niin toinen suositeltava on Romano's. Löytyy Calanguten keskustasta.

      • whatever

        Voi vitsit, olipa hyvä kun tulin ajatelleeksi tätä, koska haluaisin uudistaa lasini. Mitään ihmeellisiä vikoja ei todellakaan ole. Kiitos paljon vastauksista!


    • 4. kerta Goalla

      On hankittu - Jo kolmannet lasit aurinkolasit, suosittelen:
      EYE SITE, Ramesh Konda
      Candolimissa lähellä Sea Breeze hotellia ( 91) 9890220655.

      Marraskuussa hankin sieltä kahdet lasit (tavallisen ja aurinko), kaksiteholasit, jossa on sylinteriä ja hajataitteisuus korjausta.
      Suomessa Nissenillä olisi yhdet halvoilla kehyksillä maksanut 740 euroa
      EYE SITEN hinta kaksista oli 250 euroa!

      • intia mielessäin

        Olen ostanut Rameshilta kolmet lasit vuosien mittaan. 200 euroa kipale, monitehot. Sangoista voi sanoa sen verran, että kalliiksi mainostetut kehykset eivät vastaa laadultaan kyllä Suomessa myytäviä. Aika lyhytikäisiä ovat, nytkin minulla olevista lähti sangoista strasseja jo muutaman kuukauden jälkeen. Myös aurinkolasit jouduin ostamaan Suomesta uudet.
        Ja kotiin palattuani huomasin, että lasit eivät istu kunnolla päässä, vaikka alkuunsa niin tuntui. Oli tosi työ etsiä optikko, joka suostuu Suomessa korjaamaan Intiasta ostettuja laseja. Materiaalit eivät ole täysin samoja, ja epävarmaa, kuinka reagoivat toimenpiteisiin, ja kuka vastaa, jos pilalle menevät. Tämä kokemus on jo kaksista laseista, ensimmäiset oli paremmat. Juuri tuo asia pistää miettimään, ostanko jatkossa Intiasta.
        En halua ostohaluisia masentaa, mutta itse olen tullut varovaiseksi juuri tuon takuun vuoksi. Goan optikot sanovat, että korjaavat samaan hintaan, mutta aika työlästä on alkaa lähettelemään postissa sinne.


      • Pernis

        Teettäkää myös puku tai muuta parempaa vaatetta.
        Ja käykää hammaslääkärissä, vaimoni on käynyt kaksi kertaa. Hoito on viimeisen päälle hyvää ja hygienistä. Lohjenneen hampaan korjaus maksoi alle 20 euroa.
        Tässä linkki:
        https://smilefactory.nowfloats.com/


      • Goafani
        intia mielessäin kirjoitti:

        Olen ostanut Rameshilta kolmet lasit vuosien mittaan. 200 euroa kipale, monitehot. Sangoista voi sanoa sen verran, että kalliiksi mainostetut kehykset eivät vastaa laadultaan kyllä Suomessa myytäviä. Aika lyhytikäisiä ovat, nytkin minulla olevista lähti sangoista strasseja jo muutaman kuukauden jälkeen. Myös aurinkolasit jouduin ostamaan Suomesta uudet.
        Ja kotiin palattuani huomasin, että lasit eivät istu kunnolla päässä, vaikka alkuunsa niin tuntui. Oli tosi työ etsiä optikko, joka suostuu Suomessa korjaamaan Intiasta ostettuja laseja. Materiaalit eivät ole täysin samoja, ja epävarmaa, kuinka reagoivat toimenpiteisiin, ja kuka vastaa, jos pilalle menevät. Tämä kokemus on jo kaksista laseista, ensimmäiset oli paremmat. Juuri tuo asia pistää miettimään, ostanko jatkossa Intiasta.
        En halua ostohaluisia masentaa, mutta itse olen tullut varovaiseksi juuri tuon takuun vuoksi. Goan optikot sanovat, että korjaavat samaan hintaan, mutta aika työlästä on alkaa lähettelemään postissa sinne.

        Ei suomessakaan aina onnistu lasien teettäminen. Itse teetän candolimessä lähellä sonesta inn risteyksessä olevassa liikkeessä. Siellä löytyy laadulkaita ja omistaja kyllä kertoo mitkä on kestävimmät. Omat lasit yllätys on kestäneet vaikka yhdet lasit mitkä ostin hän sanoi, että ne ei ole kovin kestävät ja ovat halvemmat. Toisista sanoi, että ovat niin laadukkaat että kannattaa vaihtaa linssit kun tarvii samoihin pokiin ja niin aion tehäkin ensi talvena. Työn laatu vaihtelee paikoissa.


    • jep, jep

      Sea Breeze candolim hotellin vieressä / samalla kadulla muutama askel hotellilta vasemmalle EYE SITEN/ reipas myyjä/homma toimii/ 4 päivässä lasit silmille

      kahdet lasit ostettuja hyvät on ollu


      Joulukuussa 2011 kaksiteho aurinkolaist Polaroid suojalla

    • Goalta en

      ole laseja hankkinut, mutta Intiasta kumminkin.

      Käytiin miehen kanssa kumpikin silmälääkärillä Intiassa 2009, ja hankittiin ekat rillimme. Lääkärinpalkkio kummankin rilit yht. 43e.

      Seuraavana kesänä ostin 5 laist yhdet aurinkolasit, hinta vähän alle satkun. Ja tänä syksynä mies toi mulle kolmet lasit ja isälle kahdet, yht. 54e.

      Ihan hyviä silmälaseja ovat olleet, ei moittimista. Esim. Delhissä erittäin hyvät pokavalikoimat.

    • hohhoijaa

      Suomestakin saa 5 silmäläsit alle 10e
      Ei tarvi Intiaan asti mennä

      • Niin varmaan

        saakin tiimarilaseja, mutta tuskin erikoislääkärin suorittamaa täydellistä tutkimusta ja hänen kirjoittamansa määräyksen mukaisia laseja:)


      • intia mielessäin
        Niin varmaan kirjoitti:

        saakin tiimarilaseja, mutta tuskin erikoislääkärin suorittamaa täydellistä tutkimusta ja hänen kirjoittamansa määräyksen mukaisia laseja:)

        Oletko käynyt erikoislääkärillä Goalla, ja jos, niin missä paikka oli?


      • En ole
        intia mielessäin kirjoitti:

        Oletko käynyt erikoislääkärillä Goalla, ja jos, niin missä paikka oli?

        käynyt Goalla, vaan muualla. Valitan, mutta en pysty auttamaan.


      • melkein-10
        intia mielessäin kirjoitti:

        Oletko käynyt erikoislääkärillä Goalla, ja jos, niin missä paikka oli?

        Olen käynyt silmälääkärissä Goassa, ja se olikin aika hauska kokemus. Siellä istut muiden joukosssa odottamassa vuoroasi. Lääkäri tutkii silmänpohjat, mahdolliset kaihit ja muut silmien sairaudet, mittaa näön, optikko määrittää lasien sopivuuden. Tämä silmälääkäri oli Mapusassa. Maksoi vuosi sitten 400 rupiaa. Optikot varmaan tietävät kyseisen silmälääkärikeskuksen.


    • silmälasikäärme

      Ainahan voi tehdä niin, että käy optikolla Suomessa ja vie reseptin mukanaan. Itse teetin niin Thaimaassa ja kun tarkastutin lasit Suomessa, kaikki oli ok.

    • kuntaliitto

      Olen hankkinut monet silmälasit Calanguten optikkoliikkeestä. Monitehot silmälaseina sekä aurinkolaseina. Laatu ja palvelu on hyvää, ei eroa Suomesta ostetuista. Viime tammikuussa hankkimani Chanelin silmälasit maksoivat n. 400 euroa kun vastaavat nyt Suomesta hankkimani maksoivat 700 euroa.
      Minulla on ollut mukana lääkärin antama respti lasien vahvuudesta, mutta käsittääkseni ei edes reseptiä tarvita.

      • tummat silmät

        Ne ei ole Chanelia nähneetkään. Kyllä se on kumma, että rahaa kannetaan niska vääränä milloin minnekin vinku intiaan, koska kuvitellaan että halvalla saa hyvää. Suomessa on kilpailu laseissa niin kovaa, että täältä saa jopa edullisemmin. Ja ovat sitä, mitä niiden väitetään olevan.


      • Goa?????
        tummat silmät kirjoitti:

        Ne ei ole Chanelia nähneetkään. Kyllä se on kumma, että rahaa kannetaan niska vääränä milloin minnekin vinku intiaan, koska kuvitellaan että halvalla saa hyvää. Suomessa on kilpailu laseissa niin kovaa, että täältä saa jopa edullisemmin. Ja ovat sitä, mitä niiden väitetään olevan.

        Ostimme juuri kahden lasit, toiset lukulasit ja toiset kaksitehot Calanguten keskustassa Romano liikkeestä, jäi maksamaan näöntarkistuksineen kaikkineen 105€ yhteensä ja palvelu oli todella hyvää.


      • Mummeli123
        Goa????? kirjoitti:

        Ostimme juuri kahden lasit, toiset lukulasit ja toiset kaksitehot Calanguten keskustassa Romano liikkeestä, jäi maksamaan näöntarkistuksineen kaikkineen 105€ yhteensä ja palvelu oli todella hyvää.

        Ostin Romanosta "Valentinon" pokat monitehoihin 2014 tammikuussa. Tänä vuonna korjautin istuvuutta, ei vieläkään hyvä. Suomalainen optikko sanoi laseistani, ettei paikallinen optikko-oppilas ole ollut ensimmäisellä oppitunnilla. Linssien ulkoyläreuna hiomatta, vaarallisen terävä. Hioi.
        Vastaavilla vahvuuksilla Suomesta ostetuissa huomattavasti suurempi lukuosa kuin tuontitavarassa.
        En susittele


    • Pian matkaan =)

      Voiko siis änne Goa:n EYE SITEN paikkaan viedä vain Suomen optikolta saadun reseptin, ja sen perusteella tilata lasit?

    • emil von retee

      itse olen käynyt goalla 8x.tälläkerralla ostin ekat lasi romanolta.,makso noin 140e ja toiset ostin panjimista mumpei pasar alakerrasta,on tosi hyvät(108e)ja kävin myöhemmin suomessa silmäaseman optikolla,kun työnantaja makso,optikko tutki mielen kiinnolla lasini ja kysyi kahden kesken mistä olin ostanut lasi.ei meinannut uskoa,tummenukset ja kovat linssit ja kaikki hyvin tehty.muistakaa hommata aina lasi heti loman alussa ja käyttäkää niitä,intiassa kyllä korjataan jos laseissa on valittamista.mapusasta saa kuulemma 3000rup eli alle 50e laseja.bulgaria on vielä halvempi silmälasien suhteen(tai ainakin oli)

    • En suosittele

      Hei,
      Itse osti muutama vuosi sitten Silmälasit Goalta kun yksi suomalainen kehui saaneensa viidet (?!?) lasit 100 eurolla. Oli varmaan joku ymmärrysvirhe hänellä. Käyttämäni liike taisi olla juuri tuo Romano Calangutessa (toinen myyjä katsoo kieroon), ellen ihan väärin muista. Toinen Calangutessa oleva liike oli sika kallis, samoin kuin Optolabs Bagassa.

      Hankkimani lasit ei tulleet kalliiksi, muisti saattaa pettää, mutta oiso ollut jonkun 70 eur. Lasit eivät todellakaan vastaa laadultaan Suomesta saatua, oli päin prinkkalaa ruuvattu. Vaikka kuinka olin tarkastavinani, niin huomasin vasta Suomessa, että linssit heiluu eikä ko. ruuvia saa edes niin kireälle, että pysyi paikallaan. Ohennukset eivät myöskään vastanneet Suomesta ostamiani linssejä. Eli käyttämättä jäi. Suomeen ei kannata viedä "korjattavaksi", uudet saa halvemmalla. Myöskään valikoima ei pääosin ollut minun makuuni tai ne mitkä oli, saa halvemmalla Suomesta. Eli oman kokemukseni perustella en suosittele, paitsi korkeintaan varalaseiksi.

    • Disappointed

      Ostin helmikuussa 2015 Goalta Eye Site nimisestä silmälasiliikkeestä moniteholasit. Pyysin lisseistä parasta mitä heillä oli tarjota ja lasien hinnaksi ilmoittivat 130 €. Lasit tulivat 5 päivän päästä. Linssit olivat paksut ja painavat, silmiä " veti " ja tarkka alue oli kapea entisiin laseihini verrattuna. Yritin pitää niitä siellä loman aikaan, mutta en niihin tottunut. Suomeen tultuani ostin uudet lasit samoilla kriteereillä ja ovat kuin eri maailmasta. Hintakin oli kalliimpi, noin 800 €.

      • sokea

        viime vuonna tilasin lukulasit goalta ja ovat ollaat hyvät ja edulliset. pokat ovat todella laadukkaat. en muista paikan nimeä, mutta se oli sonesta inn hotellin risteyksen lähellä pääkadulla,. tekevät laatutyötä ja reilu ystävällinen palvelu. omistaja itse hommissa siellä
        .


      • likinäköinen

        Mikset vienyt takaisin ja sanonut, ettei sovi sinulle? Olen ostanut kyseisestä liikkeestä kolmet moniteholasit ja aina ovat sopineet, vaikka vahvuutta on viiden kieppeillä. Linssit ohuet ja kevyet. Suomessakin ovat kehuneet niitä. Kannattaa ostaa heti loman alussa, että ehtii kunnolla totutella. Viikon loma tietysti eri asia. Aion ensi reissulla hommata taas Goalta, en viitsi 700-800 euroa maksaa , mitä nykyiset lasit on.


      • tursitavedätetty

        Heheeeee... 130€ monitehot Intiassa, taas oli päivän paras juttu. Ja vielä veti silmiin, huhhuh tätä porukkaa!
        Suomestakin saa laadukkaat monitehot monitehot tuolla rahalla ja halvemmallakin. Nythän Suomessa on niin mahtava kilpailu, että silmälasit ei paljoa maksa, halvimmillaan laadukkaat monitehot saa 20€ erään suuren optikkoketjun tarjouksesta.
        Intiassa ei missään nimessä tarvitse maksaa tuollaisia hintoja kunnollisista silmälaseista. Taas on turistia vedätetty jossain Goassa.


      • koirakinsenhuomaa
        tursitavedätetty kirjoitti:

        Heheeeee... 130€ monitehot Intiassa, taas oli päivän paras juttu. Ja vielä veti silmiin, huhhuh tätä porukkaa!
        Suomestakin saa laadukkaat monitehot monitehot tuolla rahalla ja halvemmallakin. Nythän Suomessa on niin mahtava kilpailu, että silmälasit ei paljoa maksa, halvimmillaan laadukkaat monitehot saa 20€ erään suuren optikkoketjun tarjouksesta.
        Intiassa ei missään nimessä tarvitse maksaa tuollaisia hintoja kunnollisista silmälaseista. Taas on turistia vedätetty jossain Goassa.

        Luulisi jo opaskoirankin alkaneen puuttumaan tuollaiseen hinnoitteluun siellä Intiassa, kun täysin sokea menee ostamaan silmälaseja.


    • Näkökyky

      Vastaus ei varmaan enää ajankohtainen, mutta suosittelen lämpimästi ja ehdottomasti silmälasien ostoa Intiasta! Intiassa on erittäin korkeatasoinen optiikka ja edulliset hinnat! Ystäväni osti silmälasit pokat ilman linssejä yhteishintaan n.350, ns. Merkkikehyksiäainakin, toiset Pradan, toisia en muista, linssit Variluxin(tai vastaavat). Ystäväni on ollut todella tyytyväinen. Liike oli Lawrence & Mayo, Tjäreborgin suosittelema, Panjimissa. (Varmasti muitakin hyviä löytyy) Palvelu erinomaista. Myös näöntarkastus ko. liikkeessä. Ja kaupantekijäisinä vielä kaunis L&M rannekello. Itse olin hieman kateellinen, kun olin vasta hankkinut Suomesta uudet lasit h.1200. Seuraavalla Intian matkalla korjaan vahingon ja hankin kaikki mahdolliset tarvittavat lasit aurinko- ja lukulaseineen, niin siinäpä tulee kivasti "tienattua" matkan hinta:)

      • turistia_iirikseen

        Eipä ole tarvis tuohon hintaan mennä Intiaan, kun saa hankittua hyvät silmälasit lähempääkin. Lennot Puolaan Gdanskiin jopa alle 15€ Turusta ja Gdanskissa useampikin optikkoliike, josta onnistuu hankkia silmälasit. http://optykkrupka.pl/
        http://www.hilary.pl/
        http://katalog.trojmiasto.pl/zdrowie_i_medycyna/salony_optyczne/
        Onhan Intiassa tietty monenlaista tarjontaa ja halvalla, mutta Goalla on moneen palveluun aina turistilisät, niin kuin tuossa nimim. Näkökyky kirjoituksessa käy hyvin ilmi, kuinka turistia on vedätetty oikein urakalla!


      • Näkökyky
        turistia_iirikseen kirjoitti:

        Eipä ole tarvis tuohon hintaan mennä Intiaan, kun saa hankittua hyvät silmälasit lähempääkin. Lennot Puolaan Gdanskiin jopa alle 15€ Turusta ja Gdanskissa useampikin optikkoliike, josta onnistuu hankkia silmälasit. http://optykkrupka.pl/
        http://www.hilary.pl/
        http://katalog.trojmiasto.pl/zdrowie_i_medycyna/salony_optyczne/
        Onhan Intiassa tietty monenlaista tarjontaa ja halvalla, mutta Goalla on moneen palveluun aina turistilisät, niin kuin tuossa nimim. Näkökyky kirjoituksessa käy hyvin ilmi, kuinka turistia on vedätetty oikein urakalla!

        Totta, jos tarve on vain pieniin näön korjauksiin tai ns. "ulkonäkölaseihin", ovat varmasti ok. Näitä löytyy myös Suomen halpaketjuilta.

        Itse puhuin nyt laadukkaista silmälaseista. Silloin kun on kyse isommista voimakkuuksista ja esim hajataitteisuuden korjauksesta ja/tai tarvii esim. monitehot ohennetuilla linsseillä, heijastamattomilla pinnoilla jne. ja haluaa vielä sellaiset pokat, joissa viihtyy ja näyttävät hyvältä, laatu ratkaisee sekä LINSSEISSÄ että pokissa.


      • laatuahalvalla
        Näkökyky kirjoitti:

        Totta, jos tarve on vain pieniin näön korjauksiin tai ns. "ulkonäkölaseihin", ovat varmasti ok. Näitä löytyy myös Suomen halpaketjuilta.

        Itse puhuin nyt laadukkaista silmälaseista. Silloin kun on kyse isommista voimakkuuksista ja esim hajataitteisuuden korjauksesta ja/tai tarvii esim. monitehot ohennetuilla linsseillä, heijastamattomilla pinnoilla jne. ja haluaa vielä sellaiset pokat, joissa viihtyy ja näyttävät hyvältä, laatu ratkaisee sekä LINSSEISSÄ että pokissa.

        Laadukkaat lasit saa edullisesti Suomestakin optikkoketjujen tarjouksista. Ei ole tarvis mennä Intiaan sen vuoksi!
        Vaikka olenkin ostanut monenlaista Intiasta (huonekaluja, soittimia ym.), ei ole silmälaseja tarvinnut Intiasta ostaa, kun täällä Suomessa on kilpailu NIIN kovaa optikkoliikkeillä. Viimeksi maksoin laadukkaista 20€ moniteholaseista erään tunnetun optikkoliikkeen tarjouksesta. Pitää vaan olla lujana sen tarjouksen suhteen, kun on luvattu, niin on luvattu ja jos ei pidetä lupausta, antaa asian kuluttaja-asiamiehelle.


    • Gogoa

      Kyllä saa tasokkaat lasit ja edulliseen hintaan
      Candoilimessä pääkadun varessa on hyvä optikko en muista nimeä mutta lähellä hotelli sonesta inn risteystä iso puu oprikon kohdalla roisella puolella tietä. Tarkistava näön siellä ja tehdään silmänpohja kuvaus, hyvät poka valikoimat. Merkki pokia myös. Kyllä tekee heijastattomat ,ohennetuilla linsseillä. Itse teetän lasit siellä käydessä sekä luutamat tuttavani teettää myös lasit siellä. Kannattaa alkulomasta heti teettää niin tulee testattua tarviiko hieno pientä säätöä .

    • miinustaviis

      Hankin viime reissulla pitkän tauon jälkeen kehdet monitehot ohennuksilla ja muilla hienouksilla eri liikkeistä. Toisissa ei tosiaankaan tällä kertaa hionta onnistunut, en opi niihin millään, jotenkin vääristää jatkuvasti. En vaan huomannut sitä silloin heti. Toisessa liikkeessä kerroin haluavani linssit erittäin ohuena. Kun hain lasit, optikko väitti, etten ole niin sanonut ja suorastaan lennätti minut ulos. En ole pystynyt pitämään niitä, sen verran isoilla voimakkuuksilla on ja paksuja linssejä en halua. Olen tosi katkera, enkä ikinä siihen liikkeeseen astu.
      Olen hankkinut moniakin laseja vuosien varrella Goalta ja ollut tyytyväinen hintaan ja laatuun. Nyt panee epäröimään, ostanko enää. Sitten kun on lähtenyt maasta, on aika vaikea mennä korjauttamaan tilannetta. Suomessa kaikki hoituu kuitenkin helpommin. Mutta katotaan, liikkeitä on pilvin pimein ja vara valita.

    • Gogogoa

      Tästä syystä käytän aina vakiohenkilöitä kuten. Hammaslääkäriä,räätäliä jne..mitkä olen itse todennut hyväksi

    • lasitlaukkuun

      Toki silmälasitkin saa halvalla ja laadukkaina Intian matkalla. Itse en ole maassa käynyt, mutta naapurin ruova kävi omalla Goan lomallaan sekä silmälääkärillä että osti kahdet lasit, toiset olivat moniteholasit ohennuksella ja toiset aurinkolasit vahvuuksilla. Sai kuulema kaikki yhteensä noin 250 euron hintaan. Moisia hintoja on kotimaasta aivan turha etsiä, joten käytä tilaisuutta hyväksesi. Muutenkin Intian terveysmatkailu on viime aikoina noussut suureen muotiin, sinne matkataan ihan sydänleikkauksia varten, joten silmälasit uskaltaa ehdotomasti ostaa. Terveysmatkailun osalta jokainen voi lukea asiantuntevaa tekstiä osoitteessa: http://intia.info/terveysmatkailu#comment-198

      • mistänäitädillejä

        Just joo, että ihan naapurin eukko kävi Goalla... Jos et ole itse käynnyt Intiassa, niin aika lailla turhaa linkitellä asiantuntemuksia.
        Puolastakin saa laadukkaat silmälasit halvemmalla...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      117
      1584
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1216
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1121
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      67
      1118
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      922
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe