Apua ! Asiallisia neuvoja turistivisasta+muusta!

odotan tietoa

Lähtötiedot:

Olen tavannut kivan työssäkäyvän naisen Philippineiltä internetkeskustelupalstalla, ja sittemmin jatkanut mailaamalla toisillemme. Tarkoitukseni eli päämääräni on jossain vaiheessa mennä suomessa maistraatissa naimisiin ja perustaa perhe.Olen 46v. ja hän vain 23v., yliopiston käynyt ja hyvin kommunikoimme englannilla kun minullakin insinöörin paprut, joten alkuun ei tule kieliongelmia. Hän olisi nyt valmis tulemaan suomeen pyynnöstäni tapaamaan minua, ja tähän liittyen hieman kysymyksiä asiantunteville.

Kysymyksiä:

- onko hänellä mitään mahdollisuuksia saada turistiviisumi suomeen tapaamaan minua vaikkapa 90 pv:ksi tai mikä on sopiva määrä, jos lähetän kutsun hänelle näytettäväksi lähetystössä.

- kuinka hyvin minun ja hänen pitää tuntea toisemme,ja kuinka kauan ennen kuin edes yrittää mennä Manilan lähetystöön kun hän vielä sattuu asumaan ko. kaupungissa?

-Kuinka muodollinen kutsu tulla tänne oltava ja mitä asioita siinä pitää minun ilmaista ja pitääkö lähettää sekä suomeksi ja englanniksi naiselle näytettäväksi lähetystössä?

-.Manilan lähetystö on näissä visa-asioissa hyvinkin tiukka niin hän kysyi minulta mitä asioita hänen pitää olla valmistautunut sanomaan ja mitä asioita ei. Ei kai ainakaan sitä että hän livahtaisi naimisiin täällä kanssani turistikäynnin aikana?Jos näin vielä tapahtuisi, niin karkotettaisiinko hänet takaisin ja mitä edellytyksiä minulta tähän vaaditaan?verokortti,tulot näyttää, että voin elättää hänetkin tms.Kertokaa ummikolle.



Asillisia vastauksia odotellen kokemuksia omaavilta ihmisiltä.


.

42

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      "Kysymyksiä:

      - onko hänellä mitään mahdollisuuksia saada turistiviisumi suomeen tapaamaan minua vaikkapa 90 pv:ksi tai mikä on sopiva määrä, jos lähetän kutsun hänelle näytettäväksi lähetystössä."

      Onko yhteisiä tapaamisia kuinka paljon? Chattailut netissä todisteena ovat vessapaperin arvoisia lähetystölle, mutta kuinka monta kertaa olet vieraillut Filippiineillä? Jos olet ollut siellä esim. kuukauden verran hänen luonaan tai käynyt useammin kuin kerran mahdollisuudet paranevat hiukan saada turistiviisumi, mutta silti pysynevät n. 30 % tasolla.Yksi mikä heti heitä hämää on teidän ikäero. Puoltavia seikkoja on, että hänellä on vaki työpaikka Filippiineillä jo.

      Viestistäsihän selviää jo seuraava tieto, eli käytätte turistiviisumia vääri, koska tarkoituksena mitäilmeisemmin on mennä naimisiin Suomessa, ja tämähän unohtuu kertoa lähetystölle tietenkin. Tästä seurauksena on ainakin se, että oleskelulupaa joudutte odottaa tovin sitten migristä, koska menee tarkempaan syyniin. Myöskin koska harhautatte matkan syystä, niin tuleva vaimosi ei saa koskaan kenellekkään sukulaiselleen turistiviisumia Suomen vierailua varten, koska joudutte mustalle listalle, tosin tämä tuntuu sinusta pikkujutulta nyt, myöhemmin voi vaimoasi harmittaa, kun ei sisko tai joku sukulainen ei pääse vieraileen täällä.

      "- kuinka hyvin minun ja hänen pitää tuntea toisemme,ja kuinka kauan ennen kuin edes yrittää mennä Manilan lähetystöön kun hän vielä sattuu asumaan ko. kaupungissa?
      "

      Suosittelen lämpimästri seuraavaa reittiä: Menet sinne, ja menette kihloihin. puolen vuoden päästä menette naimisiin siellä siinä sinun toinen reissusi, olet sen ikäinen, että varmaan onnistuu taloudellisesti järjestää hitusen vuorotteluvapaata itsellesi, miten on? Viivyt siellä pari kuukautta tai enemmän, asutte yhdessä, aloitatte 2-3 kuukauden prosessin Filippiinien virallistamis toimissa avioliitostanne. Tämän jälkeen suoraan paprut lähetystöön oleskelulupa anomus sisään, ja tulet suomeen, soitat migriin ja kerrot miten kauan olit ja koko homman niille. Oleskelulupa tulee n. kuukauden sisällä ja vaimosi pääsee Suomeen.

      Turha kikkaila.

      "Kuinka muodollinen kutsu tulla tänne oltava ja mitä asioita siinä pitää minun ilmaista ja pitääkö lähettää sekä suomeksi ja englanniksi naiselle näytettäväksi lähetystössä"

      Itse kirjoitin aikoinaan kutsukirjeen suomeksi, tosin muistaakseni haluavat englanniksikin. Kerrot vain lyhykäisesti kutsut henkilön x suomeen ja ilmaiset kirjeessä takaavasi matkakustannukset, vakuutukset, sekä elämiskulut vierailun aikana. Lisäksi lyhykäinen matkasuunnitelman väkerrät siihen myös.

      "Ei kai ainakaan sitä että hän livahtaisi naimisiin täällä kanssani turistikäynnin aikana?Jos näin vielä tapahtuisi, niin karkotettaisiinko hänet takaisin ja mitä edellytyksiä minulta tähän vaaditaan?verokortti,tulot näyttää, että voin elättää hänetkin tms.Kertokaa ummikolle."

      En joutunut aikoinaan mitä tilinauhoja näytteleen siellä. Ei karkoteta, hän voi jäädä odottaan lupaa, tosin juuri tuon kyseisen kikkailun takia Manilan tädit niitä lupia ei juuri myönnäkkään, vaan varmuuden vuoksi torppaavat rehellisetkin hakija, lue uudelleen rehellisetkin hakijat.

      • ---------

        "turistiviisumia Suomen vierailua varten, koska joudutte mustalle listalle"


        Lähde?


    • reiska 70

      Korjataanpa tuohon edelliseen että oleskelulupa ei todellakaan tule
      kuukaudessa jos siskos/veljes ei työskentele migrissä..
      Ne käsittelee hakemukset saapumisjärjestyksessä joten voit varautua
      odottaamaan oleskelulupa päätöstä 5-6 kuukautta.
      Jos ihan suoraan sanon niin turistiviisumia si kannata edes yrittää..
      Ajan ja rahan haaskausta koska tulos on 99% kielteinen.

      • ....................

        Reiska hyvä, älä puhu ilman parempaa tietoasi, sovitaanko heti aluksi niin. En lähde juupas joopas linjoille täällä, mutta voinen koska tahansa yhteisesti sovitussa paikassa ja aikana näyttää sinulle paprut leimoineen, koska ne migriin oli saapuneet lähetystöstä, ja siittä n. 4 päivän kuluttua saimme oleskeluluvan vaimolle. Joten puheet saapumisjärjestyksessä käsittelystä on paskapuhetta, ja voinet asian tarkistaa soittamalla suoraan käsittelijälle, et sille keskuksen neidille joka hokee et meillä on ruuhkaa täällä ja odotus kestää nyt 4 - 6 kuukautta, se on opeteltu juttu. Minulle aikoinaa käsittelijä sanoi seuraavasti, kaikki selvät tapaukset käsitellään alta pois, ja epäselvät tai tarkempaa tarkastelua vaativat menevät siihen jonoon.

        Jos et nyt miehen sanaan usko, niin älä usko, mutta näin se meni.


      • ----
        .................... kirjoitti:

        Reiska hyvä, älä puhu ilman parempaa tietoasi, sovitaanko heti aluksi niin. En lähde juupas joopas linjoille täällä, mutta voinen koska tahansa yhteisesti sovitussa paikassa ja aikana näyttää sinulle paprut leimoineen, koska ne migriin oli saapuneet lähetystöstä, ja siittä n. 4 päivän kuluttua saimme oleskeluluvan vaimolle. Joten puheet saapumisjärjestyksessä käsittelystä on paskapuhetta, ja voinet asian tarkistaa soittamalla suoraan käsittelijälle, et sille keskuksen neidille joka hokee et meillä on ruuhkaa täällä ja odotus kestää nyt 4 - 6 kuukautta, se on opeteltu juttu. Minulle aikoinaa käsittelijä sanoi seuraavasti, kaikki selvät tapaukset käsitellään alta pois, ja epäselvät tai tarkempaa tarkastelua vaativat menevät siihen jonoon.

        Jos et nyt miehen sanaan usko, niin älä usko, mutta näin se meni.

        Ok, mistäpäin oot? Katotaan pois.


      • ....................
        ---- kirjoitti:

        Ok, mistäpäin oot? Katotaan pois.

        Reilummin menee, kun pistät puhelin numerosi tänne nimen kerran, niin soitan sinulle :D


      • -------

        Lähteitä oman tarpeen mukaan :) yhteystiedot tiskiin, vaikka anonyymi e-mail, me tavataan ja mä katon paperit.


    • Rak.duunari

      Minulle sanoivat maahanmuuttovirastossa että filippiineillä asuva vaimoni voi tulla suomeen turistiviisumilla ja hakea täällä oleskelulupaa joten lähetin hänelle kutsun jossa kerroin milloin olemme tavanneet (marraskuu 2010 4viikkoa) ja Menimme naimisiin viimmekesänä(5 viikkoa) ja haluan että vaimoni tutustuu ensin suomeen ja päätämme myöhemmin jääkö hän asumaan tänne vai muutanko minä filppareille. Tämä on myös totta mutta saa nähdä mitä lähetystössä ajattelevat. Olisihan siellä filppareilla tietysti lämpimämpi asua kuin täällä suomessa.

      • ....................

        "Minulle sanoivat maahanmuuttovirastossa että filippiineillä asuva vaimoni voi tulla suomeen turistiviisumilla ja hakea täällä oleskelulupaa joten lähetin hänelle kutsun jossa kerroin milloin olemme tavanneet "

        Näinhän se laki sanoo, mutta katsos suurlähetystö voi toimia omien säännöstensä mukaan ja ovat täysin itsenäisiä yksiköitä, et siinä ei paljon noi liirumilaarumit paina. Asiasta on muistaakseni täälläkin aiemmin puhuttu, et heidän ei tarvitse tuota lakipätkää noudattaa ja eivät sitä yleensä noudattakkaan.

        Joten pistähän emäntäs viemään nyt se oleskelupahakemus sinne lähetystöön vetään ja haastatteluun sinne, ja sit parin viikon päästä diplomaattipostis tulee hakemus migriin. Pidä hyvää yhteyttä migriin ja rehtiä peliä, niin se lupa irtoaa nopsasti sieltä kyllä, kun asiat on kunnossa.


      • Tähän voin vastata
        .................... kirjoitti:

        "Minulle sanoivat maahanmuuttovirastossa että filippiineillä asuva vaimoni voi tulla suomeen turistiviisumilla ja hakea täällä oleskelulupaa joten lähetin hänelle kutsun jossa kerroin milloin olemme tavanneet "

        Näinhän se laki sanoo, mutta katsos suurlähetystö voi toimia omien säännöstensä mukaan ja ovat täysin itsenäisiä yksiköitä, et siinä ei paljon noi liirumilaarumit paina. Asiasta on muistaakseni täälläkin aiemmin puhuttu, et heidän ei tarvitse tuota lakipätkää noudattaa ja eivät sitä yleensä noudattakkaan.

        Joten pistähän emäntäs viemään nyt se oleskelupahakemus sinne lähetystöön vetään ja haastatteluun sinne, ja sit parin viikon päästä diplomaattipostis tulee hakemus migriin. Pidä hyvää yhteyttä migriin ja rehtiä peliä, niin se lupa irtoaa nopsasti sieltä kyllä, kun asiat on kunnossa.

        2:n viikon sisällä että miten kävi, tuleeko vaimo käymään suomessa vai menenkö itse käymään filppareilla.


      • Eilen tuli
        Tähän voin vastata kirjoitti:

        2:n viikon sisällä että miten kävi, tuleeko vaimo käymään suomessa vai menenkö itse käymään filppareilla.

        viisumi vaimolle ja ensiviikolla tulee vaimo suomeen tutustumaan. 45 päivää.


      • Tietoa, kun on
        Eilen tuli kirjoitti:

        viisumi vaimolle ja ensiviikolla tulee vaimo suomeen tutustumaan. 45 päivää.

        17-24= 7 päivää joista 5 arkipäivää, ei täsmää. Kestää viikosta kahteen viikkoon käsittely. Hakemus Manilassa, tiedot ulkoministeriöön, shengel alue kierros kestää 7 päivää, jos vihreä valo, niin takaisin ulkoministeriöön, josta vihreä valo Manilaan, ja tämän jälkeen harkitsevat. Ensikerralla odota 14 päivää ja kerro sitten, että tuli. Anyway onnea virtuaali onnistumisen johdosta.


      • ????????????????

      • Viikko siitä
        ???????????????? kirjoitti:

        Täydentävät liitteet matkan tarkoituksesta riippuen:
        Yksityisvierailu (käsittelyaika 15 päivää)

        http://www.finland.ph/public/default.aspx?nodeid=35405&contentlan=1&culture=fi-FI

        kun vaimo oli vienyt paperit lähetystöön nainen maahanmuuttovirastosta helsingistä soitti minulle ja kyseli mm. missä ja miten tavattu sekä millä kielellä kommunikoimme ja onko minun vaimo pakotettu naimisiin minun kanssa(ilmeisesti islamistien joukossa tapahtuu sitäkin) sekä kyseli meidän ikäerosta.Kysyi myös onko vaimollani aikomus hakea oleskelulupaa kun pääsee suomeen,sanoin että ei koska minä haluan että hän tutustuu ensin suomen kulttuuriin ja ilmastoon ja päätetään siitä myöhemmin. Kerroin rehellisesti niinkuin kaikki on tapahtunut ja vajaa viikko siitä vaimo soitti ja kertoi että viisumi on myönnetty.
        "Anyway onnea virtuaali onnistumisen johdosta. "
        Ajattelitko että minä välitän siitä uskotko sinä vai et? Kerroin vain oman tapaukseni ja se siitä.En näe myöskään mitään syytä miksi anonyyminä valehtelisin toisille anonyymeille. Mutta meitä on moneksi.


      • ?????????????

        http://www.migri.fi/netcomm/?language=FI

        Lue osoiterivi ajatuksella.
        Viraston lyhenne on Migri. Sitä käsitellään sanalyhenteenä: taivutuspääte lisätään sanan vartaloon ilman kaksoispistettä tai muita välimerkkejä ja vain alkukirjain kirjoitetaan isolla. Sääntö perustuu Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen (Kotus) suositukseen.

        Viisumiasiat käsittelee ulkoministeriön viisumiyksikkö, viisumin myöntää suurlähetystö.


      • ?????????????????

        Viisumi asiat tiedustellaan aina ulkoministeriöstä, ei migristä. Minimi käsittely aika 15 päivää, virtuaalikäsittelyssä virtuaalitodellisuudessa elävällä 0 minuutista eteenpäin.

        "Ulkomaalaisen Suomeen tuloon ja maassa oleskeluun sovelletaan mitä ulkomaalaislaissa ja Schengenin sopimuksessa määrätään.

        Maahantulolupaa eli viisumia haetaan ensisijaisesti hakijan kotimaassa olevasta Suomen edustustosta.

        Tiedustelut ensisijaisesti sähköpostilla
        Yleisluontoiset tiedustelut maahantuloasiakirja- ja viisumiasioista tulisi osoittaa ulkoasiainministeriön passi- ja viisumiyksikköön ensisijaisesti sähköpostilla. Tiedustelut viisumihakemuksen jättämisestä, etenemisestä ja hakemusmenettelystä tulisi osoittaa suoraan asiaa hoitavalle edustustolle. "

        http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15716&contentlan=1&culture=fi-FI

        Täydentävät liitteet matkan tarkoituksesta riippuen:
        Yksityisvierailu (käsittelyaika 15 päivää)

        http://www.finland.ph/public/default.aspx?nodeid=35405&contentlan=1&culture=fi-FI


    • miten on

      Voisiko joku antaa vinkkejä miten saan varmasti vaimolle viisumin Suomeen?

      Eli kaipaan kokemuksia sekä vinkkejä siitä, millainen viisumin kutsukirjeen tulee olla, mitä erityisiä liitteitä tässä tapauksessa, ym?

      Todellakin kysymyksessä olisi hänen tutustumiskäynti esim. 1 kk ja ollaan oltu sähköpostiyhteydessä vain toistaiseksi. En siis ole käynyt Filppareilla. Menisin vaikka sitten hänen käynnin jälkeen sinne jos homma toimii keskenämme ja hän piti suomesta niin naimisiin siellä vaiika, ja sitten takaisin suomeen.

      Ei kai ne enää niin tiukkapipoisia ole jos turistina tulee minuun ja suomeen tutustumaan? Ja mitä pitää naisella jo olla valmiina kun eka kertaa käy asioimassa Manilan suomen lähetystössä vai voiko ekas vaan käydä kyselemässä vaadittavista dokumenteista ja kauanko nykyään mahdollinen turistiviisumin käsittelyaika on, ja minkämuotoisen kutsukirjeen lähettäisin ja pitääkö omasta passista kenties kopio olla tai muita dokumentteja.

      • ....................

        Usko nyt kerrasta et saa hänelle viisumia, varsinkin jos et ole siellä edes koskaan käynyt häntä tapaamassa, ei ole mitään kikkaa tuohon. Ja jos et ole valmis itseäsi sinne raahaamaan edes tuon vertaa, niin eiköhän ole parempi unohtaa koko juttu heti alkumetrein. Kaikkihan me oltais ystäviä tänne lennätelty ihan pelkällä chatti juttelun perusteella jo monet kerrat, mut kun ei se mene nyt niin.

        Taikku tyttösiä turistikohteessa kahden viikon tapaamisella saa helpommin Suomeen vierailulle, kuin Filipina naisen, jota olet ravannut tapaamassa monet kerrat paikan päällä, siittä pitää huolen lähetystön tädit. Ja vaikka ovatkin punainen vaate minulle ko. henkilöt, niin en minäkään myöntäisi pelkän chattailun perusteella kenellekkään turistiviisumia.

        Kyllä sinä tämän vielä kantapäänkautta viimeistään opit, ja noi minun tuolla ylhäällä annetut neuvot vielä hyväksi havaitset.


    • kokeillaan nyt

      laitan kutsukirjeen jne. ja kokeilen ilman tapaamista saada naiselle 1 kk touristiviisumin kylään käymättä edes filippiineillä vaikka kestäisikin 6 kk. Menen sitten vaikka ens kerralla vuorostani sinne ja samalla vaikka naimiseen kun jos hän pitää minusta tarpeeksi ja suomesta täällä eke kertaa käydessään. Ns. kunnon nainen eikä mikää horo siis,ja on hyvässä ammatissa ja yliopistotutkintokin.

      Kyseessä siis tavallinen tutustumisvierailu eikä salaa mennä maistraattiin naimisiin täällä vieraillessaan! ps. tulis ees yks vastaus jolle on hyvin käynyt eli vierailu onnistunut ilman että itse on käynytkään filppareissa.Ois kiva kuulla miten eteni prosessi.

    • 1+2
    • jesus of suburbia

      kannattaisko kuitenkin tulla paikan päälle, tavata tuo chatti kaveri, tutustua ihan livenä ?? mun mielestä aika älytöntä pelkän chattailun perusteella nähdä tuota vaivaa.

    • Finn-Phil

      Ei, käsitit väärin, en halua udella kenenkään yksityisasioita, vaan herättää keskustelua kulttuurien yhteensovittamisista näissä monikulttuurisissa avioliitoissa!
      Niistä eroista muistelin yhtä lehtijuttua noin yleensä olikin "KOLME KERTAA" eikä neljä kuten muistin, sorry!

      Ilkka: Yhä useampi menee naimisiin ulkomaalaisen kanssa
      31.12.2011 8:22 | Päivitetty 31.12.2011 11:02 | 48 |
      A A
      STT

      Yhä useampi suomalainen menee naimisiin ulkomaalaisen kanssa, kirjoittaa sanomalehti Ilkka. Viime vuonna noin 20 000 miestä ja 19 000 naista oli naimisissa ulkomaalaisen kanssa.

      Jo neljän viime vuoden ajan määrä on kasvanut joka vuosi noin tuhannella sekä miehissä että naisissa. Kuluneen 20 vuoden aikana suomalaismiesten ja ulkomaalaisten naisten avioliitot ovat viisinkertaistuneet.

      Viime vuonna suurin osa miesten puolisoista tuli Thaimaasta, Venäjältä, Kiinasta ja Virosta. Naisten puolisot puolestaan tulivat Turkista, Britanniasta, Yhdysvalloista ja Ruotsista.

      Väestöliiton erikoistutkijan Minna Säävälän mukaan monikulttuuristen avioliittojen määrän kasvun taustalla on suurempi kansainvälisten opiskelijoiden määrä sekä ulkomaanmatkailun lisääntyminen.

      Monikulttuurinen avioliitto puretaan kolme kertaa todennäköisemmin kuin saman kulttuurin edustajien välillä solmittu liitto. Säävälän mukaan kulttuurierot, eriävät lastenkasvatustavat tai lyhyt yhdessäolo ennen naimisiin menoa ovat usein avioeron taustalla.

      • rintintin se osasin

        Tilastot on siittä jänniä, että niitä voi tulkita vähän miten sattuu ja mieleisekseen.

        Jos tilastoa tarkisteltaisiin vähän tasapuolisemmin, pitäisi vertailtaessa moku liittoja kantasuomalaisten keskinäisiin liittoihin tehdä se seuraavasti.

        Suomessa edes tilastokelpoisesti on alkanut moku liittoja olemaan 90 luvun alusta lähtien. Eli tutkittaessa pitäisi tarkastella seuraavasti vain ensiliitot moku ja kantasuomalaisten liitoista ja vain 90 luvun jälkeen somitut. Tällä kantasuomalaisten liittoja kaunistavat sota - ajan ikäpolvien ja isojen ikäluokkien liitot, jotka olivat pitkäkestoisia tai jopa vain yksi somittu liitto poistuisivat ja konkreettisemmin tulisi näkyviin, kuinka kestäviä on nykysukupolvien 60 luvulta eteenpäin syntyneiden liitot. Väitän luvun olevan paljon surkeampi.

        Vastaavasti eräässä jutussa todettiin suomalaismiesten solmimien moku liittojen päätyvän suomalaisnaisten somimia moku liittoja useammin eroon. Näinhän myöskään ei ole, vaan jälleen oltiin lähteenä käytetty vuotta 2007, jolloin itseasiassa oli käynyt näin, mutta vuodesta 1987 - 2010 muina vuosina suomalaisnaisten solmimat mokuliitot päättyivät useammin eroon.

        filippiiniläis-suomalaiset avioliitot ovat yksi kestävimmistä mokuliitoista suomessa ja kokonaiseronneisuus on vain hitusen korkeampi, kuin kantasuomalaisten. Vastaavissa tutkimuksissa Yhdysvalloissa oltiin saatu vastaavia tuloksia amerikkkalais - filippiiniläisliitoista jopa paremmin, ne olivat kestäneet paremmin, kuin valkoisten amerikkalaisten keskinäiset liitot.

        Tuohon väestöliiton tutkimukseen tietysti on otettu myös kaikki muutkin kansalaisuudet, ei vain suomi-filippiinit.


    • turhautunut

      Oleskelulupa sisään ja lain mukaan päätöstä saa odotella suomessa? Eli kun suoraa vastausta lähetystöstä ei saanut niin miten tämä menee.

      1. laitetaan oleskelulupa hakemus sisään läheystössä
      - samalla myös yksitysvierailu viisumi?
      - joku muu tapa saada maahantulolupa vaimolle?

      2. Miten tämä oleskelulupa toimitetaan? Passin kera tulee joku lappu tms.?

      kiitokset jos joku osais vähän valaista.

      keltaista secpaa odotellessa :)

    • jshdjsdhjsdh

      Lain mukaan saa päätöstä odotella Suomessa, mutta lähetystöllä on oikeus evätä turistiviisumihakemus, eli jos ei turistiviisumia, niin ei myöskään pääse Suomeen odottamaan sitä oleskelulupaa, eikö olekkin ovelaa? Ja juuri näin se lähetystö sen tekee.

      "1. laitetaan oleskelulupa hakemus sisään läheystössä
      - samalla myös yksitysvierailu viisumi?
      - joku muu tapa saada maahantulolupa vaimolle?
      "

      Voinet kokeilla, mutta todennäköisesti ei onnistu, kysy heiltä suoraan, niin sanovat suoraan, et pitää odottaa sitä oleskelulupaa Filippiineillä, jos olette menneet naimisiin Filippiineillä, eikä hän ole vielä Suomessa ollut.

      "2. Miten tämä oleskelulupa toimitetaan? Passin kera tulee joku lappu tms.?"

      Oleskelulupa kaavakkeet on tulostettavissa migrin sivuilta ja Manilan lähetystöstä ne löytyy myöskin.

      Passi mukaan tottakai ja NSO:n ja DFA:n virallistamat avioliittopaprut myöskin.
      Käske soittaa lähetystöön, koska haluavat myös haastatella vaimosi, eli sopia haastattelupäivä.

      Tämän jälkeen paprut lähtee migriin diplomaattipostissa n. 2 viikkoa matkaa. Lupa tulee joko viikossa taikka 6 kuukauden sisällä, riippuen kuinka selvä tapaus : ikäeronne, yhteinen asumisen aika, tapaamismäärät, onko tutustunut jo joihinkin sukulaisiisi ihan naamatusten ja tästä todisteet jne. Pienet asiat jos natsaa, niin lupa tulee nopeasti.

      • rsffsfsfsdff

        ps. CFO kurssi pitää käydä sitten myöskin.


      • turhautunut II
        rsffsfsfsdff kirjoitti:

        ps. CFO kurssi pitää käydä sitten myöskin.

        Kiitos :)

        Että ihan MINUN sukulaisiin? Miten hitossa jos ei ole edes suomessa päässyt käymään, heheh. Toisinpäin kyllä.

        Okay, toi haastatteluaika tuntuu oudolta, ihan oleskelulupaa varten se vai viisumia (molempia?).

        Tapaus on kyllä selvä, en tiedä mitä viranomaiset ajattelee sitten - ei viitsisi vielä stressata moisesta. On se kumma ettei tässä vapaassa maassa saa olla rakkaansa kanssa vaan pitää tapella oikeuksistaan näin. :( Sylettää vähänsen.


      • fsjfjshfjhjf
        turhautunut II kirjoitti:

        Kiitos :)

        Että ihan MINUN sukulaisiin? Miten hitossa jos ei ole edes suomessa päässyt käymään, heheh. Toisinpäin kyllä.

        Okay, toi haastatteluaika tuntuu oudolta, ihan oleskelulupaa varten se vai viisumia (molempia?).

        Tapaus on kyllä selvä, en tiedä mitä viranomaiset ajattelee sitten - ei viitsisi vielä stressata moisesta. On se kumma ettei tässä vapaassa maassa saa olla rakkaansa kanssa vaan pitää tapella oikeuksistaan näin. :( Sylettää vähänsen.

        "Että ihan MINUN sukulaisiin? Miten hitossa jos ei ole edes suomessa päässyt käymään, heheh. Toisinpäin kyllä."

        Sisko, äitisi, veljesi, joku heistä lomareissulle Filippiineille, häihin mukaan? ....Tämä oli vinkki miten se lupa irtoaa vähän nopeammin.

        "Okay, toi haastatteluaika tuntuu oudolta, ihan oleskelulupaa varten se vai viisumia (molempia?)."

        Molemmissa tapauksissa hakija haastatellaan Manilan suurlähetystössä.

        "Tapaus on kyllä selvä, en tiedä mitä viranomaiset ajattelee sitten - ei viitsisi vielä stressata moisesta. On se kumma ettei tässä vapaassa maassa saa olla rakkaansa kanssa vaan pitää tapella oikeuksistaan näin. "

        Tulet vielä monta kertaa sitä ihmettelemään.


      • turhautunut III
        fsjfjshfjhjf kirjoitti:

        "Että ihan MINUN sukulaisiin? Miten hitossa jos ei ole edes suomessa päässyt käymään, heheh. Toisinpäin kyllä."

        Sisko, äitisi, veljesi, joku heistä lomareissulle Filippiineille, häihin mukaan? ....Tämä oli vinkki miten se lupa irtoaa vähän nopeammin.

        "Okay, toi haastatteluaika tuntuu oudolta, ihan oleskelulupaa varten se vai viisumia (molempia?)."

        Molemmissa tapauksissa hakija haastatellaan Manilan suurlähetystössä.

        "Tapaus on kyllä selvä, en tiedä mitä viranomaiset ajattelee sitten - ei viitsisi vielä stressata moisesta. On se kumma ettei tässä vapaassa maassa saa olla rakkaansa kanssa vaan pitää tapella oikeuksistaan näin. "

        Tulet vielä monta kertaa sitä ihmettelemään.

        Heh, häät oli ja meni, oli vain vaimon vanhemmat ja kaverit... turhan vaikea saada joulunaikaa sukulaisia kuukauden reissulle mukaan :) Eikä silleen matemaattisesti tullut ajateltua asioita, ihan vain rakastuneina naimisiin ja mitään tarkempaa suunnitelmaa kuin asua yhdessä ja perustaa perhe.

        Toivottavasti ei tarvi ihmetellä... saavathan noi maahan huoria afrikastakin kuin liukuhihnalta, miksei täysjärkinen kansalainen saisi vaimoaan :(


      • djdfhfdhhf
        turhautunut III kirjoitti:

        Heh, häät oli ja meni, oli vain vaimon vanhemmat ja kaverit... turhan vaikea saada joulunaikaa sukulaisia kuukauden reissulle mukaan :) Eikä silleen matemaattisesti tullut ajateltua asioita, ihan vain rakastuneina naimisiin ja mitään tarkempaa suunnitelmaa kuin asua yhdessä ja perustaa perhe.

        Toivottavasti ei tarvi ihmetellä... saavathan noi maahan huoria afrikastakin kuin liukuhihnalta, miksei täysjärkinen kansalainen saisi vaimoaan :(

        No, jos kerran häät oli ja meni, niin miksi vielä kyselet täällä turistiviisumien ja oleskelulupakaavakkeiden perään? Luulisihan noi asiat olevan selvillä, jos kerran olette avioliitonvirallistamisprosessin käyneet jo Filippiineillä läpi, vai lämpimiksikö kyselet täällä?

        Ei muuta, kuin turistiviisumihakemus sisään ja jää ihmettelemään.


      • Ei turhautunut IV
        djdfhfdhhf kirjoitti:

        No, jos kerran häät oli ja meni, niin miksi vielä kyselet täällä turistiviisumien ja oleskelulupakaavakkeiden perään? Luulisihan noi asiat olevan selvillä, jos kerran olette avioliitonvirallistamisprosessin käyneet jo Filippiineillä läpi, vai lämpimiksikö kyselet täällä?

        Ei muuta, kuin turistiviisumihakemus sisään ja jää ihmettelemään.

        SIksi ettei mistään ole saanut suoria vastauksia, epämääräistä mussutusta vain.

        Yksityisvierailua minä kyselin :)


    • Kuukausi kulunut

      Miten asia on edistynyt? Joko tyttöystäväsi on hakenut viisumia?

    • se alkuper.viesti

      niin pessimistisiä vastauksia, joten päätin asian olla ja unohtaa koko maan kun on niin vaikeaa!

      • Suoli24;n vastaukset

        on 90% pessimistisiä. Ei niitä kannata ottaa tosissaan.


      • 58734758457857

        No mitä tästä opimme? Sen ettei sinusta olisi koko hommaan ollutkaan! Mies odotti et sieltä tupsahtaa kaunotar Helsinki Vantaalle, kuin manulle illallinen ja sit mennään naimisiin. Ei tarvi ihmetellä, jos ei ole tärpännyt elämässä vielä. Vaivauduitko muuten yhtään kulttuurista ottaan selvää edes alkuun, voi tyttö rukkaa oli onni hänelle tietämättään, poika väsäilee kutsulappuja yees yees tule tänne, katotaan toimiiko ja sit heti ekasta pikku vastoinkäymisestä heität heti hanskat nurkkaan, olisiko näin käynyt heti, jos olisi tullut pikku riita tms?

        Sen takia ne liitot filippiina naisien kanssa myös toimii hyvin, et kaiken maailman taivaanrannan maalajat ja pikkupojat kuihtuu alkumetreillä pois pelistä. Mut jos on sinnikkyyttä ja kunnon äijä, sisua, niin sitä hoitaa muutamat reissut filippiineille, tappelee sen visan / oleskeluluvan vaimolleen, hoitaa homman kotia, lopussa kiitos seisoo. Kaikki parit jotka tunnen, niin heillä menee hyvin, näkee heistä et ovat onnellisia.

        Mut hei muista, sama kutuskirje väkertely ja vierailut ne pitää Thaimaaseen, Kiinaan tms tehdä myöskin. Venäjältä voit jonkun tatjaanan dollarit silmis saada tuleen helpommin vierailulle tapaamatta, mut toimiiko? En laittais rahoja likoon puolestas.

        Voit myös kuihtua ja odottaa, jos vaikka Suomen ah, niin kapeasta ja itseriittoisesta naismarkkinoista tärppäis, kunhan jaksat odottaa, kuten monet muutkin yksinäiset odottavat iäisyydenkin joskus kenties.


    • se alkuper.viesti

      kaveri meni lomalle indonesiaan kk:ksi,tapas tytön ja toi saman tien suomeen ja onnellisesti naimisissa.meni hetimmiten maistraatissa vihille,ja ei mitään isompii ongelmia, mut tää philippiinit tuntuu olevan niin vaikee maa et katon muualta, vaikkapa juuri indonesiasta tai muualta aasiasta!

      onko vaihtoehtoehdotuksia?

      • 761477467464

        No ku se sun kaveri meni käymään siellä, sinä poika ajattelit ihan kotoa käsin hoitaa tän homman, ei se tule indonesiastakaan sen helpommalla, jos meinasit ihan kotoa käsin homman hoitaa.

        Ja ei se ole Filippiinien vika täs hommassa, vaan vika on Suomen viranomaisissa ja siittä et s on kaikkien femakkotätien lempikehto, eli maa josta ei saa päästää naisia tänne, syy on selvä maasta tulee niin helkkarin upeita naisia, et se on vaaraksi tämän maan naisrodulle :D

        Lukaiseppas miksi siittä on tullut tuommoinen symbooli Suomen naisasialiikkeiden naisille, löytyy tuttuja politiikkoja jotka vaahtosivat nuorina vihaisina naisina aikoinaan asiasta, sir vileistä ym ym.


    • Usko, toivo ja jytky

      Lähetystön sivuilla lukee

      lentovaraus (Huom! Lentolippuja EI TULE maksaa ennen viisumipäätöstä)

      Mutta tuntuu että matkatoimistot antaa vain 3 päivää tai max viikon maksuaikaa varauksesta. Kuinka ihmeessä tämän ihmiset on hanskanneet?

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe