Suomalaisen esi-isät ja esiäidit ovat joutuneet kokemaan kovia!

Lapsenlapsenlapsen..

"Suomen noitaoikeudenkäynnit raskauttivat 1500-luvulla Ahvenanmaata, ala-Satakuntaa ja Varsinais-Suomea. Vainojen jatkumista edisti kidutus, lapsitodistajien käyttö, sekä usko noitasabattiin; paholaisen ja naisnoitien seksuaalisiin orgioihin. Kidutuksin pakotettiin syytetty ilmaisemaan juhlien muut osanottajat." (Ylikangas)

Pietarsaaren museonhoitaja: "Pietarsaarelaiset tuntevat Teilimäkensä paremmin Galgbackenina. Mäellä on hirtetty, teilattu ja poltettu. Papit olivat saaneet Ruotsissa koulutuksensa parhaimpaan noitakuumeen aikaan: he toivat tullessaan modernit rankaisumenetelmät."

Yli 200 vuotta 1500--1700-luvuilla ruotsalaiset yrittivät istuttaa noidanpolttokulttuuria suomalaisiin, mutta humanistiseen kalevalaiseen mielenlaatuun se ei istunut. (Marko Nenonen: Suomen historiallinen seura 1992.) Lähinnä se pääsi kukoistamaan ruotsinkielisellä rannikolla ja Ahvenanmaalla, jossa erityisesti naisnoitien ja paholaisen liittoon hyvin perehtynyt tuomari Nils Psilander toimitti tuomittavaksi kymmeniä naisia. (Heikki Ylikangas.)

3

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsalaiset!

      "Ruotsalaisilta puuttuu luomistaru, synnyt syvät. Sen korvaa raaka luonne, joka selittää ruotsalaisten teot niin Suomessa kuin muuallakin, missä he ovat valtaa pitäneet. Se on suomenruotsalaisten kulttuuriperimää. Vonwrightien, johannessalmisten, jörndonnerien intelligenssiä; noidanpolttokulttuuria, vastustajan elävänä silpomista. "

      Joten jatketaanko asian tiimoilta mitä on kristinusko tälläkin palstalla ?

    • Miettikää!
    • Joidenkin mielestä

      uskonsodat ratsuväen hyökkäyksineen, tykkeineen ja Suur-Ruotsi-ajatuksineen olivat ihan jees?
      Niiden alkamisesta on vasta 857 vuotta, muutamia sukupolvia meidän esi-isiämme ja -äitejämme.

      Ei siis puhuta miljoonista tai miljardeista vuosista.

      Olimme sitten 654 vuotta sen sorron alaisina,
      noitaroviolta tuli käristetyn ihmislihan hajua useinkin,
      kun epäuskoisia suomalaisia poltettiin kuoliaiksi.

      Omaiset itkivät ja surivat pitkään aina ...

      Venäjän alaisina olimme sitten 108 vuotta, pääsimme eroon sorrosta vuonna 1917, itsenäistyimme.

      Sota vv. 1939 -45 tappoi meiltä nuoria upeita miehiä paljon, 100 000 miestä vuodatti verensä Karjalaan rintamille,
      yhtä paljon haavoittui henkisesti ja kehollisesti,
      suru kodeissa oli suunnattoman suurta...

      Sotakorvaukset Suomi maksoi ainoana maana maailmassa sodan jälkeen.

      Sitten oli itsenäisyyttä monta vuosikymmentä, kunnes liityimme EU:in ja EMU:in= Euroopan Rahattomuusliittoon 1998, jolloin Sauli Niinistö ja PaavoLipponen runnoivat eduskunnassa tuon läpi ILMAN että kansalta olisivat kysyneet LUPAA siihen.

      Kansa olisi sanonut EI,
      kuten Ruotsissakin, jossa kansanäänestys toteutettiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe