Kuinka saada hamsteri elämään mahdollisimman kauan?

:/

Mulla on pieni suloinen hamsteri joka täyttää pian vuoden. Hamsterit elää 1,5-2,5 vuotta. Miten saan hamsterini elämään edes 2 tai jopa 3 vuotiaaksi?
Lemmikkini on viettänyt oikein iloista pienen eläimen elämää, olen tarjonnut sille mitä erilaisempia luksusruokia, vaikka nyt omenaa, keitettyä perunaa. Päästänyt juoksemaan lattialle ainakin joka viikko tän melkein vuoden aikana. Kesyttänyt käsikesyksi kiltiksi hamsteriksi.
Pidän mun lemmikkiä niin liiankin söpönä, kilttinä ja kivana etten tahdo että se kuolee puolen vuoden kuluttua tai vuoden.

6

5312

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HahaaaaHaaaaaa

Anna kuivaaruokaa jota saa eläinkaupasta. Voit anna vauvojen hedelmä pilttejä. Syötä mahdollisimman monipuolisesti... Touhua sen kanssa ja laita häkkiin hamsun leluja ja virikkeitä. Mutta ei se silti ikuisesti elä...

• hamsun omistaja

meillä 1 v 10 kk hamsutyttö ja hyvässä kunnossa. Tosin paise tuli poskeen, ja sai 2 antibioottipiikkiä ja ajan paiseen poistoon leikkaukselle. Mutta eilen paise puhkesi joten leikkausta ei tarvita. Anna hamsterin olla paljon vapaalla, meillä on vapaana jopa vuorokauden kerrallaan. Hamsu palaa koppiinsa juoksemaan pyörässään ja hakemaan ruokaa omaehtoisesti. Muista mys liharuoka, me annemme välillä 5 kk pilttejä joissa lihaa.

• Sedä

Asialle ei välttämättä voi mitään, vaan suuri osa terveyttä on peräisin hamsterin vanhemmilta. Kannattaa siis hankkia hamsteri kasvattajalta joka tietää hamstereidensa suvun ja sairaudet ja astuttaa vain mahdollisimman terveestä suvusta olevia yksilöitä. Ei siis mitä tahansa hamsteria jonka taustoista ei ole mitään tietoa ja jonka vanhemmat voivat olla paitsi sairaita, myös sisaruksia.

• hamsuasiantuntia

Hamsterin saa elämään mahdollisemman kauan oikeanlaisella hoidolla, monipuolisella ravinnolla ja liikunnalla. Pidä hamsuasi vapaana päivittäin. Tarjoa sille jyväsekoitusta ja paljon erilaisia vihanneksia ja hedelmiä. Raikasta vettä on oltava aina tarjolla. Myös puhdas ympäristö on tärkeä osa hamsterin hyvinvointia. Pidä siis häkki puhtaana, siivoa se vähintään kerran kahdessa viikossa. Vaihda wc-hiekka päivittäin, ja lisää mahdollisesti puhdasta purua likaisen tilalle kerran viikossa. Huolehdi hamsteristasi todella hyvin, niin takaan hamsullesi hyvän elämän! :)

• Hyviä nämä teidän vinkit :-) sain itsekkin lisätietoa.. ja kyllävain, saat hamsterisi elämään kauemmin, kun päästät sen jokapäivä tassuttelemaan häkin ulkopuolelle vaikka pallolla, tai ilman palloa. Ja käsittelemisessä täytyy aina olla varovainen, ettei vahingossakaan hamsteri pääse tippumaan

• Anonyymi

Ohjl

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      46
      902
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      773
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      495
      766
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      682
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      553
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      168
      517
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe