Eli siis minulla tulee sellaista limaista valkovuotoa, mitä voisi melkein verrata räkään. Valkovuoto ei kuitenkaan koskaan valu kunnolla pikkareihin vaan jää tuonne limakalvoille sellaiseksi kokkaremaiseksi. Kutinaa ei ole, enkä siis usko että on hiivaa. Valkovuoto ei haise. En käytä mitään pillereitä enkä pikkuhousunsuojaa ja alusvaatteeni on 95% puuvillaa:) Siinä vähän taustaa jos joku kuitenkin niitä alkaa kyselemään.
Ainiin ja vielä se, vaiva on vaivannut minua jo muutaman kk:n ja kuukautisenikin ovat epäsäännölliset tällä hetkellä.
Miksi näin tapahtuu ja mistä voisi johtua?
Limainen valkovuoto muuttuu kokkareiseksi?!
3
5691
Vastaukset
- Hv
Mul sama jelppiä
- Lumian1
Emättimessä on aina jonkin verran valkovuotoa. Emättimen limakalvot erittävät nestettä, kohdunkaula erittää limaa, ja limakalvojen pinnasta irtoaa kuolleita soluja. Valkovuodon määrä vaihtelee kuukautiskierron vaiheen mukaan estrogeenivaikutuksen vaikutuksesta. Kuukautiskierron puolivälissä se on erityisen runsasta, samalla lima muuttuu kirkkaammaksi ja venyväksi.
Runsas valkovuoto viittaa emättimen tulehdukseen.
Hygieniasta huolehtiminen on tärkeää, mutta liiallista peseytymistä ja saippuaa on vältettävä. Pikkuhousunsuojia ei ole hyvä käyttää jatkuvasti normaalin valkovuodon vuoksi, sillä ne saattavat ärsyttää ulkosynnyttimiä. Jos valkovuodon syynä ei ole tulehdus, voi joillekin olla apua maitohappobakteereja sisältävistä emätinpuikoista, jotka normaalistavat emättimen pH:ta ja bakteerikantaa.
Edellisen tekstin olen kopioinut Terveyskirjaston sivuilta. Limainen valkovuoto on siis useimmiten aivan normaalia (minullakin on sitä aina kuukautiskierron puolivälin tienoilla). Mutta ainahan voit käydä gynekologilla tarkistuttamassa asian niin ei tarvitse murehtia asiaa enää enempää. - iisisti vaan
kannattaa kokeilla se hiiva silti, koska eihän kaikilla kaikkia symptoomia välttämättä ole vaikka olisikin hiiva. muistelisin joskus pienempänä lukeneeni Suosikki-lehdestä bees&honey palstaa ja sielä oli joka toinen kysymys hiivasienestä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951660
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151531- 1361422
- 981420
- 761326
- 1181195
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2651075- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947