Hei :)
Olisin kovin kiitollinen, jos joku kokeneempi voisi minua neuvoa. Ongelma on se, että maitoa tulee niin runsaasti, että koko sänky lainehtii. Laitan pyyhkeitä kaksinkerroin ja silti menee valuvat maidot petauspatjaan asti :( Vauva on nyt n. viikon vanha.
Minulle on sanottu, ettei liivit päällä saa nukkua: rinnat menee kuulemma tukkoon ja nännit kärsii. En tahtoisi yhtään vaarantaa tätä tosi hyvin käyntiin lähtenyttä imetystä, kun siitä niin murehdin etukäteen. Imetysliivit, jotka ostin ennen synnytystä ovat aika tiukat ja hieman epämukavat, koska arvioin koon väärin. En haluaisi lätäkössä nukkua kuukausitolkulla ...
Pitäisi löytää joku ratkaisu ainakin tähän yöpulmaan. Suojia siis haluaisin käyttää. Taloudellinen tilanne on sellainen, ettei hutiostoksiin olisi kamalasti varaa, vaan pitäisi kerralla saada oikeasti hyvä, vaikka sitten olisi kalliskin. Osaisitteko kokeneemmat konkarit neuvoa, olisiko parempi hankkia vähillä rahoillani jokin napakka imetystoppi, tai millaiset liivit? Olen aika siro, joten napakka tarkoittaa aika pientä kokoa.
Millaisia suojia olette öisin käyttäneet? Onko niistä tullut ongelmia, jotain tukoksia tai nännivaivaa? Minulla ei ole yhtä ainutta imetyspaitaakaan. Osaatteko suositella jotain kätevää ja mukavaa mallia vaikka kantoliinan kanssa käytettäväksi ja jossa olisi hyvä hinta-laatusuhde? Voiko paitoja askarrella itse?
Netistä mielelläni ostaisin, sillä vähän huonoa on itse lähteä kylille ja kaupoille vaihtoehtoja kokeilemaan - se olisi pitänyt tajuta tehdä jo ennen vauvan syntymää. Paitsi eihän sitä silloin tiennyt millaisiksi tisut kasvavat ...
Kiitän neuvoistanne :)
Suojat yöllä?
7
2259
Vastaukset
- vuosia imettänyt
Pakkohan öisin on liivejä pitää, ainakin alkuun! Ei sille mitään estettä ole, kunhan liivit eivät ole vääränkokoiset tai kaariliivit tai muuten paina tiehyitä. Esim. nämä liivit ovat hyvät yökäyttöön, ei ole painavia saumoja tai kaaritukia: https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-seamless-nursing-p-127.html
Ihan tavallisia liivinsuojia olen öisinkin käyttänyt, kestosuojia on itsellä ja hyvin imeviä ovat olleet ainakin nämä: http://verkkokauppa.planeetta.net/epages/Planeetta.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Pompoli/Products/14_2_3/SubProducts/14_2_3-0001
Yöllinen maitotulva onneksi rauhoittuu kun maidontulo muutenkin tasoittuu, mutta useamman kuukauden olen joka kerta tarvinnut liivejä ja suojia öisin. Nyt kun vauva lähestyy puolta vuotta voin nukkua ilman liivejä. Maitoa ei enää vuoda imetysten välillä ja imettäessä riittää että pitää harsoa toisen rinnan päällä.
Imetyspaitojahan saa vaikka H&M:ltä ja itsekin niitä voi toki ommella. Itse olen tykännyt eniten Boob-merkkisistä paidoista, ne ovat vähän hintavampia mutta laadukkaita ja niissä on hyvä imetysluukku joka toimii hyvin liinan kanssa, aukeaa kunnolla ja on silti huomaamaton. Nyt saa alehintaisia paitoja ihan kohtuuhintaan esim täältä http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?cPath=89_167&products_id=599 ja näitä voi löytyä myös kirppareita tai huuto.netistä.
Toivottavasti tästä oli jotain apua, minulla ei ole sidoksia noihin linkkien kauppoihin muutenkuin tyytyväisenä asiakkaana :) - mulle ei
taas tullut koskaan mieleenkään nukkua liivit päällä,kuulostaa epämukavalta.Tosin maitoa ei yöllä lätäköiksi asti tullut,riitti harso tissin päällä.
- jos ei tarvi
Eikai niitä tarvikaan jos ei rinnat valu. Mutta yöliivit on ihan mukavia, ja ne päällä on huomattavasti mukavampi nukkua kuin ilman ja lammikossa...
- fisutt
Ehdottomasti yöksi liivit ja liivinsuojat käyttöön. Ei ole pakko olla varsinaiset imetysliivit/-toppikaan kunhan on vain sellaiset, että saat suht helposti rinnan esiin imetystä varten. Itselläni oli carriwellin imetystoppi esikoisen aikaan käytössä ja oli tosi hyvä. Jo sairaalassa oli käytössä, ei kiristänyt eikä puristanut, mutta tuki sen verran mitä oli tarpeen. Imetyspaitoja en käyttänyt ollenkaan, pidin joko sellaisia toppeja joista sai venytettyä kaula-aukon rinnan alle tai sitten vain topin helma ylös imetyksen ajaksi.
- suojat
Imetyspaidosta minullekin mieluisimpia olleet Boobin paidat, koska luukkusysteemi aukeaa hyvin. Joskus olen myös käyttänyt tavallisen trikoopaidan alla masutuubia, joka menee rintojen yli ja sitten imettäessä nostanut paitaa ja vetänyt tuubia rinnan kohdalta alas. Tämä ei vaan ole kovinkaan kätevää liinan kanssa. Ompelutaitoinen osaa varmasti muokata tavallisesta trikoopaidan kaavasta boobtyyppisen paidan. Kangas täytyy mennä jonkin verran päällekkäin rintaluukun kohdalla.
Itse käytin alussa öisin liivejä, ihan samoja kuin päivälläkin, oli joustava malli. Bravadon seamless. Liivinsuojina ihan perus kertakäyttö Ainut toimi hyvin. Halvemmat Pirkka ja Rainbow tarrautuivat ikävästi nänniin kiinni. Yritin kestoliivinsuojiakin käyttää, mutta kestovaipoissa oli jo ihan tarpeekksi pyykkäämistä, suojat hävisi ympäri asuntoa:/ - 876543
Mulla on käytössä https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-comfort-p-124.html?osCsid=8ojf1vlmtdm1e12n55dcahplq7
Ovat halvat ja ajavat asiansa. Eli eivät tue rintaa (ei voi käyttää päivällä), mutta pitävät rintasuojat hyvin paikoillaan, eivät purista ja ahdista lainkaan. Mulla on niitä 2 kpl ja niillä olen jo kahden lapsen imettämiset pärjännyt. Käytössäni on myös Ainun kestoliivinsuojat (saa ihan marketeista), nekin ovat nämä kaksi imetystä kestäneet, tosin mulla on useampi.
Varsinkin alkuun maitoa tulee aivan tolkuttomasti ja jos pumppaat, tms. tulee sitä paljon koko imetyksen ajan. En voisi kuvitellakaan nukkuvani ilman rintaliivejä :) - ap
Suurkiitos vastanneille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802