Hei. Minulla on kohta vuoden vanha risteytys poika kani. Olen yrittänyt keksiä sille paljon aktiviteetteja. OStin sille putken koska se tykkää tunneleista, laitan huoneeseeni kirjoja pystyyn, jotta sille olisi esteitä. Onko vielä muita keinoja joilla pitäisin huoneeni mielenkiintoisena. Välillä nimittäin tuntuu että huoneeeni on niin tylsä että kanini ei viitsi olla vapaana vaan menee takaisin häkkiin. Teen myös läksyni lattialla kanini seurassa ja silloin se on hyvin kiinnostunut hyppimään kirjojeni päällä. xD Pitäisin muuten kaniani vapaana muuallakin talossa, mutta ensinnäkin meillä on nyt hoidossa koira joka tahtoo tehdä kanistani paistin, ja toisekseen kämpässämme on paljon johtoja joten se ei ole turvallinen. Miten pitäisin huoneeni kiinnostavana?
Kanin aktiviteetit!
7
2158
Vastaukset
- Emmmiiii<3
Olen miettinyt samaa!? :)
- tintsi
Erilaisia jyrsittäviä asioita. Meillä on erikokoisia puupökkelöitä, joissain myös syötävää piilotettuna tai näkösällä. Aktivointipallot ovat myös meidän poitsun mieleen. Tunnelit ja erikorkuiset tasot myös kivoja, joiden päälle voi hyppiä. Laitan syötävää vessapaperirulliin, tai korkealle roikkumaan yms yms. Saa juoksennella myös vapaana muuallakin kuin omassa huoneessaan. Olisi kiva kehitellä sisälle myös sellainen laatikko jossa kani saisi kaivaa.
- Sedä
Totuta se valjaisiin ja käytä toisinaan ulkona? Hae myös ulkoa esim lehtipuiden oksia lehtineen ja muuta mielenkiintoista.
Käytän jo ulkona ja on oksia... :D
Aktivointipallo on mun syöpön ranskiksen ainut lelu ja älyttömän mielenkiintoinen :3 Kesällä kani saa olla koko päivän ulkona, syksyllä ja keväällä ulkoillaan mahd.paljon. Kani asuu leikkimökissä, missä on 2 kaappia ja urospupun häkki. Laitan pupulle herkkupaloja eri tasoille. Siivouksen yhteydessä muutan järjestystä jonkin verran, mikä pitää tutkia heti. :3
- kanirakas
Noh, meillä kani kyllä saa olla vapaana lähes aina. Käykin vain häkissään syömässä ja tekemässä tarpeensa. Koska meillä on myös pieniä lapsi, niin niiden leluja tuppaa olemaan aina lattioilla siellä sun täällä. Onkin hauska katsella kun kani siirtelee esim. dubloja :D Eräältä nukelta lähti nenä ja barbilta käsi, että saa siis noiden pehmempien lelujen kanssa olla vähän tarkempi.
Tuntuu että meidän ei tarvitse kauheasti järjestää mitään aktiviteetteja, koska aina on niin paljon kaikenlaista lattioilla ja tutkittavaa riittää.
Mutta sulle voisin ajatella, että ihan vaan vaikka pahvilaatikoista teet mukavia koppeja. Leikkaat vaikka aukot kahteen paikkaan, voisihan tuolla tavoin yhdistellä pahvilaatikoita niin että kanille tulisi mukavia koloja ja reittejä. Pahvilaatikoiden sisään voisi laittaa jotain kangasta, pyyhettä tm. jota kani tykkää kaivella.
Vain taivas on rajana mielikkuvitukselle eikä virikkeiden tosiaan tarvitse olla mitään kalliita ostettuja. Meidän kani esim. tykkäsi järsiä harsovaipan (sellainen valkoinen rätti jota vauvoilla käytetään esim. puklaamiseen) reunoja riekaleiksi :) Ripustin sen alkuaikoina kanin häkkiin ja se ilmiselvästi tykkäsi.
Asettele (jos ei leluja löydy) jotain esineitä lattialle, mitä se voi siirrellä.
Kesällä toin sisälle isoja koivun oksia, laitoin ne maljakkoon niin ettei sitä pystynyt kaatamaan. Meillä kun pihasta kaadettiin koivu niin siitä jäi hyviä oksia. Ai että kani rakasti kurkotella oksiin ja syödä välillä lehtiä. Sitten se usein kökötti siellä koivun alla :)
Kesällä tuo sille metsästä mustikanvarpuja ja kanervaa. Niistä meidän kani tykkää ihan hirveästi. Niissä on sekä syötävää että vain järsittävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506