Hei!
Haluaisin opiskella oppisopimuskoulutuksella lähihoitajaksi, alana sairaanhoito ja huolenpito.
Miten todennäköisesti pääsen sairaalaan tai terveyskeskukseen oppisopparilla? Olen kuullut, että julkinen sektori ottaa nihkeästi oppisopimuksella olevia ja se hieman pelottaa, sillä olen todella halukas tälle alalle.
Kävin lähihoitajalinjaa koulussa vuoden, lopetin viime kesänä. Henkilökohtaisista syistä oppisopimus on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto jolla koulutuksen saisin loppuun.
Siis suoria kysymyksiä:
Onko lähes mahdotonta saada oppisopparipaikkaa sairaalasta tai terveyskeskuksesta?
Mikä on lähihoitajan peruspalkka, yritin löytää ja sain googlettamalla epäselviä vastauksia, onko 1780e/kk oikea palkka?
Miten paljon oppisopimusopiskelija saa palkkaa, onko se 60% vai kenties jopa 85%?
Lähihoitaja oppisopimuksella
5
7537
Vastaukset
- :)
Kannattaa ihan käydä omassa työkkärissä kysäsee aamupäivisin siellä ne osaa neuvoo et minne kannattaa soittaa ja mitä kannattaa tehä. Serkkuni teki silleen että sai töitä vanhustenhoidon puolelta ja sitä kautta oppisopimuksen ku ne kysäs sielt et haluisko se sellasen .. eli kannattaa vaa hakee kaikkii tollasii paikkoihi ja hakee paikkaa mahdollisella oppisopimuksella. sen ku siinä mainitsee eka ja ne saa siihen sopivasti rahotuksen ni hyvällä tuurilla paikka on sun.
toivottavasti autto
ps. oon itte samalla asialla - Oppisopimus opiskelu
Oppisopimuksella kaupungin sairaalaan tai terveyskeskukseen,Helsingissä,pääsee vain julkisen puolen haulla Hesoten kautta.Yksityiset paikat ovat asia erikseen,enkä osaa niistä kertoa.Helsingin kaupungin terveyskeskus hakee 1x vuodessa oppisopimus opiskelijoita koulutukseen syksyisin ja sosiaalivirasto keväisin ja puhun nyt Helsingistä.
Hakijoita on paljon,viime syksynä yli 400 ja paikkoja on n.30.Viime syksyn sairaanhoidon-ja huolenpidon koulutukseen terveyskeskukseen otettiin opiskelijoita 26.
Neuvoisin menemään esim. kesätöihin,jotka ovat nyt haussa,kaupunginsairaalaan tai esim.kotihoitoon jossa on suuri henkilökunta pula,mutta mielenkiintoinen työ ja näyttämään siellä taitosi ja kysymään sitten olisivatko kiinnostuneita ottamaan sinua oppisopimuksella ensi syksyn haussa.
Mikäli sinuun tykästytään ja saat mahdollisesti työnantajalta suositukset joka helpottaa koulutus ohjelmaan pääsemistä.
Työharjoitteluun tai kesätöihin ehkä pidempi aikaiseksi sijaiseksi päästyäsi saisit jalkaa oven väliin ja koulutukseen pääsy helpottuu ainakin kunnalisella puolella. Kunnallisella puolella palkka on ensimmäisenä vuonna -10% lähihoitajan palkasta eli 1680e kotihoidon puolella,sairaalasta en osaa sanoa kun työ on siellä kolmivuoro ja kotihoidossa 2 vuoro työtä. Opiskelu on näyttötutkinto maksua ,58e/kaikki tutkintotilaisuudet lukuunottamatta, ilmaista.
Onnea sinulle jatkoon! Tässä oon kans miettiny et lähihoitajaks haluisin opiskella oppisopimuksella, tänään selvis sen verran et luultavasti pääsen aikuispuolelle opiskelee ku oon sen verran vanha jo(-94 syntyny). ja monista syistä suoritan viel 9.luokkaa. en vaan millään jaksais koulun penkillä enää paljoo istuskella, töitä mielummin..mua kyllä kutsuu luultavasti joku lasten hoitoon liittyvä homma:). menestystä, toivottavasti saat asioita selvitettyä!
- Mimmi200
www.jjstrainee.fi/rekry/aikovat - hyvä mahdollisuus saada lähihoitajan tutkinto ja varma työpaikka :)
- Oppisopimuskoulutus
Olen miettinyt voiko vakaituisesta työpaikasta päästä virkavapaalle kaupungin palveluksesta siirtymällä toiseen oppisopimuspaikkaan ja ei menetä omaa toimea ainakaan aluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802