ostettas suomenpystykorvan pentu

nanna

juuh eli ei olis kellän myytävänä suomenpystykorvan pentua....jos niin paljoko ois hintA??
LAITTAKAA MAILIA...JA TIETOA..
[email protected]

10

6274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terhi

      Suomen pystykorvien rotujärjestön nettisivut ovat osoitteessa: http://www.spj.fi/ ja siellä on suomen pystykorvien sivut ja sen alla pentupörssi, josta löytyvät välitettävät pennut. JOs ostatte rotukoiria, ostakaa aina kennelliiton hyväksymiltä kasvattajilta. Näin ette rohkaise sairaita koiria lisääntymään ja tuottamaan lisää sairaita pentuja.

      • ihateyou2

        Mä en oo aivan samaa mieltä tossa kennelliiton hyväksymien kasvattajien jutussa...Kaverilla oli rotukoira, joka sai pentuja ja niillä ei ollu mitään kennelliiton hyväksyntää, mut koirat oli ihan hyväkuntosii ja hyvin hoidettuja...


      • luonto osaa
        ihateyou2 kirjoitti:

        Mä en oo aivan samaa mieltä tossa kennelliiton hyväksymien kasvattajien jutussa...Kaverilla oli rotukoira, joka sai pentuja ja niillä ei ollu mitään kennelliiton hyväksyntää, mut koirat oli ihan hyväkuntosii ja hyvin hoidettuja...

        Minäkin luulen, että koirat Kenneleissä alkavat olla toisilleen liian läheisiä sukulaisia, jos ne eivät koskaan saa "uusia geenejä" sukuun. Ihmeen monella Kennel-koiran omistajalla on sairas koira. On nivelvikaisia, kääpiökasvuisia, hengitystieongelmaisia ym. Missähän on vika?


      • koirakamu
        luonto osaa kirjoitti:

        Minäkin luulen, että koirat Kenneleissä alkavat olla toisilleen liian läheisiä sukulaisia, jos ne eivät koskaan saa "uusia geenejä" sukuun. Ihmeen monella Kennel-koiran omistajalla on sairas koira. On nivelvikaisia, kääpiökasvuisia, hengitystieongelmaisia ym. Missähän on vika?

        Totta..Jos esim. jotain rotuu on vähän suomessa, niin niitä pitää risteyttää keskenään, jolloin siillä on suuri mahdollisuus saada jotain pahoja geenivirheitä tai lähettää ulkomaille siitettäväksi joka on sekä koiralle raskasta, että lompakolle erittäin kallista...

        Sekarotusistahan ei nyt ollu kyse mut:
        Joku tyyppi sano, et sekarotusista koirista yritetään päästä kokonaan eroon eli niitä ei sais ainakaan tahallaan päästää lisääntymään...
        Mä kuiten hankin koiran mielummin omaksi ystäväksi ulkomuodon puhtaudesta riippumatta, enkä mitään ihmeen näyttelyesinettä jota kaikki kattoo vaan ihaillen, kun sen kaa kulkee leuhkana nenä pystyssä pitkin areenaa"minun fifini..."
        *inhottaa*


      • Apua!!!
        luonto osaa kirjoitti:

        Minäkin luulen, että koirat Kenneleissä alkavat olla toisilleen liian läheisiä sukulaisia, jos ne eivät koskaan saa "uusia geenejä" sukuun. Ihmeen monella Kennel-koiran omistajalla on sairas koira. On nivelvikaisia, kääpiökasvuisia, hengitystieongelmaisia ym. Missähän on vika?

        Pyhä yksinkertaisuus! Ei yksi kennel risteytä vain omia koiriaan keskenään vaan kennelliittoon rekisteröityjä koiria. Juuri tämä vaara on rekisteröimättömillä ns. sukutauluttomilal koirilla että vaikka sisaruksia voidaan risteyttää keskenään! Pointtina on myös se, että kennelliitto vaatii lääkärintarkastusta vanhemmilta eli siis ettei ole rodulle jo nyt ominaisia periytyviä sairauksia. Jos kaksi puhdasrotuista koiraa saa rekisteröimättömiä pentuja herää heti kysymys miksi koirat on rekisteröimättömiä... vanhemmat esim. kantaa jotain vikaa/sairautta ettei voida rekisteröidä tms.
        Kennelliitto on sitä varten, että rekisteriin merkitään koirien lisäksi perinnölliset sairaudet, koirat joita ei saa astutukseen käyttää jne. Samalla yritetään poistaa rodusta epätoivottuja ominaisuuksia kuten liikaa aggressiivisuutta, lonkkavikaa, epilepsiaa jne.


      • ajattelija
        Apua!!! kirjoitti:

        Pyhä yksinkertaisuus! Ei yksi kennel risteytä vain omia koiriaan keskenään vaan kennelliittoon rekisteröityjä koiria. Juuri tämä vaara on rekisteröimättömillä ns. sukutauluttomilal koirilla että vaikka sisaruksia voidaan risteyttää keskenään! Pointtina on myös se, että kennelliitto vaatii lääkärintarkastusta vanhemmilta eli siis ettei ole rodulle jo nyt ominaisia periytyviä sairauksia. Jos kaksi puhdasrotuista koiraa saa rekisteröimättömiä pentuja herää heti kysymys miksi koirat on rekisteröimättömiä... vanhemmat esim. kantaa jotain vikaa/sairautta ettei voida rekisteröidä tms.
        Kennelliitto on sitä varten, että rekisteriin merkitään koirien lisäksi perinnölliset sairaudet, koirat joita ei saa astutukseen käyttää jne. Samalla yritetään poistaa rodusta epätoivottuja ominaisuuksia kuten liikaa aggressiivisuutta, lonkkavikaa, epilepsiaa jne.

        Teksti ei vaikuttanut oikein asiantuntevalta. Voisit opetella myös sivistyneet keskkustelutavat. Mistähän johtuu, että kaikkien näiden tarkastus ym. toimenpiteiden vuoksi, syntyy kuitenkin niin paljon epäterveitä koiria Kenneleihin. Luonto on edelleen viisaampi kuin ihminen, eli luonnolla on omat keinot karsia vialliset yksilöt. Kannattaisi perehtyä biologiaan ja perinnöllisyyteen hieman syvemmin, eikä sulkea silmiä tosiasioilta.


    • EnniZ

      Hei!
      Joko olet löytänyt pennun? Meille teki jo kaksi ostajaa oharin, kun päättivät haluta näyttelykoiran eikä metsästäjää. Sukupuuta ja puhtautta löytyy, mutta ei kennelpapereita. Lotta-tytössä on kaikki pystykorvan hyvät perusominaisuudet ja se on melkein sisäsiisti. Hinta määritellään molemmille sopivaksi, koska tärkeintä on saada hyvä koti. Koiran voi noutaa joko Helsingistä tai Mikkelin suunnalta ja
      tuodaankin sopivalle etäisyydelle.

      • mehtämieess

        Hei!
        vieläkö olisi tuo narttupentu kaupan ja paljonkos sille on jo ikää kertynyt? hinta kuulostaa ihan hyvältä.


      • Kivikon Sisu
        mehtämieess kirjoitti:

        Hei!
        vieläkö olisi tuo narttupentu kaupan ja paljonkos sille on jo ikää kertynyt? hinta kuulostaa ihan hyvältä.

        Hei!

        Pennut ovat löytäneet jo kotinsa ja käyneet metsällä.
        Jatka vaan etsimistä, sen parempaa kaveria et muista
        koirista löydä.


    • ei kannata vastata.

      ******

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe