Vaala

Eteläsuomeen mennään

Vaala on vasta oikea sisäsiittola: Ihmiset puhuu toisistaan paskaa,ulkopaikkakuntalaisia ei hyväksytä (olisihanse kiva nähä uusia naamojakin) ja niitten päälle levitetään kaikki paska mitä kunnassa tapahtuu ja kaikki täällä loppuu.Rakennetaanhan tänne uusi koulukin,josta kunta velkaantuu,ja se kouluprojektikin suoraan sanottuna velkalinna on 10 vuotta myöhässä.On veroprosentitkin korkeat.Ahdistaa, onneksi lähen kohta pois täältä.

25

4523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Assiantietäjä

      Onneksi lähdet. Ilmapiiri raikastuu.
      Vaala on normaali maaseutukunta. Veneheitossa kovantason maajusseja, keskustaan kerääntyneet luuserit ja muutama työläinen.
      Hieno Oulujärven maisema vetonaulana.Kesäajaksi kannattaisi senvarjolla kehittää pienimuotoista yritystoimintaa.Siis yrittäjälähtöistä, ei mitäänyhteiskunnan varojen haaskuuta.
      Jos yrittäjiä,ja sitämyötä työpaikkoja ei löydy, on hidas hiipuminen edessä.
      Kannattaisi kunnantalolla ryhtyä jo vakavasti harkitsemaan yhdistymistä naapurikuntien kanssa (pian se on kuitenkin edessä pakonsanelemana).
      Tietenkin kunnan suojatyöpaikkaiset venyttävät asiaa mahdollisimman pitkään.

      • nöyrä vaalalainen

        joo onpa tosi kovatasoisia maajusseja....rohkenen olla erimieltä....tyhjänpäiväsiä vouhottajia ja kusipäitä suurin osa veneheiton viljelijöistä!!


      • miksi olet niin-in
        nöyrä vaalalainen kirjoitti:

        joo onpa tosi kovatasoisia maajusseja....rohkenen olla erimieltä....tyhjänpäiväsiä vouhottajia ja kusipäitä suurin osa veneheiton viljelijöistä!!

        kade heidän töistään???
        Maaseutua ei voi tuoda? On mainoskin!

        Siitähän itsekkin nautit, eli ollenet siis itse venehettolainen kun olet noin kade ihmisten elämisen eteenpäin pääsystä!

        Olishan sullakin ollut mahdollisuus tehdä asioistasi eteenpäin hyvät olot itsellesi?
        Hei, anna ihmisten elää ja tehdä töitään, samoin tee itsekkin että jaksaisist!
        Joohan?


    • dffsdfsadfgasf

      Eipä ole muutaman vuoden päästä sitä Vaalaakaan.

    • olisi hienoa kenellä

      on/oli noin ahdistavaa täällä mukavassa Vaalassa tietää se!

      No, et varmaan kehtaa ilmoittaa kuka ollenet, mutta uskon että moni varmaan tietää/arvaa kuka oletkaan!

      Harmillista ettei sinulle "löytynyt paikkaa täältä" pysyvää!

      Mutta ihminenhän saa tehdä itse aina valintansa missä menee ja mitä oikeesti haluaa!
      Toivon sinulle parasta mahdollista elämää minne sitten olet menossa!

    • Ex vaalalainen

      Niin, ja sinne vaalaanhan ollaan suunniteilla turpeennostoa, jolle kunta sanoo jyrkästi ei.On se kummallinen pitäjä kun ei haluta edes työpaikkoja.Nauttikaa vaan korkeista veroäyristänne.

      • Ai siis entistäkö

        turpeennostoa, olen ollut jo v. 1976 alk. siellä Vapon tstolla töissä, ai niin mm. Pelsolla silloin....kohinaa ja nostoa oli kovaa silloin..yötäpäivää... ja töitä riitti varsinkin kesäisin parille sadalle työntekijälle.... useimpien vuosien aikoina, sekä mm. muilla soilla kunnassamme ym. kunnissa, ja rekat kulki Toppilaan vieden turvetta jatkuvasti....!
        Oli kyllä kesäisin työpaikkoja Vaalan ja Muhoksen ja Utajärven kuntalaisille ja kestiläläisille ym. kylille ketkä töihin halusivat ja hyvät palkat juoksivat tekijöille..!

        En tiedä mitä 4.5.2012 ex vaalalainen nyt tarkoittaa vaalaanhan suunnitellusta turpeennostosta????

        Kertoisitko tietosi tänne?????


    • loi

      vaalassa voi kuulemma maksaa taksikyyditkin p......... hyvä palvelu

      • Epätietoinen asiakas

        Pystyykö vaalalainen kuski vastaanottamaan maksun myös isosta maksuvälineestä?


      • Vaala on paras.
        Epätietoinen asiakas kirjoitti:

        Pystyykö vaalalainen kuski vastaanottamaan maksun myös isosta maksuvälineestä?

        Mielestäni Vaala on mukava kunta. Minä, joka asun etelä-suomessa, olen sitä mieltä, että Vaalassa käynti on parasta lomaa. Sitä paitsi kesällä Vaalan asukas luku tuplaantuu, kun mökkiläiset tulevat.


      • #######.............
        Vaala on paras. kirjoitti:

        Mielestäni Vaala on mukava kunta. Minä, joka asun etelä-suomessa, olen sitä mieltä, että Vaalassa käynti on parasta lomaa. Sitä paitsi kesällä Vaalan asukas luku tuplaantuu, kun mökkiläiset tulevat.

        Turha sitä on omien vikojensa ja virheidensä takia asuin paikkakuntaansa tai muita ihmisiä haukkua.

        Ei ne omat viat sillä parane eikä tehdyt omat virheet sillä tavalla korjaannu.

        Niitä kun on semmoisia, jotka aina haukkuvat muita ihmisiä, vaikka vika on aivan siinä omassa itsessään. Kannattaa muuten miettiä tätäkin, kun kuulee jonkun haukkuvan toista ihmistä selän takana. Mitä se haukkuja on itse tehnyt? Mitä yrittää peitellä? Sumuttaa kuulijaa!

        Narsisteiksi kai niitä sanotaan, kieroon kasvaneita tai vasiten kieroon kasvatettuja.


      • ollaan täällä
        #######............. kirjoitti:

        Turha sitä on omien vikojensa ja virheidensä takia asuin paikkakuntaansa tai muita ihmisiä haukkua.

        Ei ne omat viat sillä parane eikä tehdyt omat virheet sillä tavalla korjaannu.

        Niitä kun on semmoisia, jotka aina haukkuvat muita ihmisiä, vaikka vika on aivan siinä omassa itsessään. Kannattaa muuten miettiä tätäkin, kun kuulee jonkun haukkuvan toista ihmistä selän takana. Mitä se haukkuja on itse tehnyt? Mitä yrittää peitellä? Sumuttaa kuulijaa!

        Narsisteiksi kai niitä sanotaan, kieroon kasvaneita tai vasiten kieroon kasvatettuja.

        normaaleja kansalaisia ja mukavia ihmisiä toisilleen!
        Tottakait ollaan jostain asioista kateellisia kuin myös muualla maailmalla, mutta todella keskenään hyvin toimeentulevia ihmisiä toistensa kanssa!

        Ainaskin minä itse tulen toimeen hyvin toisten ihmisten kanssa ja nyt ja aina VAALASSA lopun elämäni asuessani!


      • Anonyymi

        Siellä sitten Ruotsin rahakin kelpaa.


      • Anonyymi
        Epätietoinen asiakas kirjoitti:

        Pystyykö vaalalainen kuski vastaanottamaan maksun myös isosta maksuvälineestä?

        Tai peräti "Ruotsalaisesta valuutasta".


    • Kestilästä

      Eipä mennyt päivä pilalle.
      Vaalassa kävin Alkossa ja näin junankin.

      • Sehän on sanontakin

        Vaalassa, että kun kestiläläiset käyvät Vaalassa, heidän pitää kiertää kaks kertaa liikenneympyrä, koska Kestilässä ei ole sellaista eikä rautatieasemaa!
        Ymmärritkös huumorin?


      • Anonyymi

        Et kai itse mukana ollut.


    • ex vaalalainen

      oltiin perustamassa. Isolehmisuolle ja matkalamminkurulle. P.S. olin muuttanut jo vuosi sitten. Hyvä olla on Jäkessä.

      • NIINKÖS?

        ex-vaalalainen?
        Siis ei tullut teille siitä rahaa?
        Siitäkös se kiista tulikin sitten?
        Voi harmi!


      • Kestilästä
        NIINKÖS? kirjoitti:

        ex-vaalalainen?
        Siis ei tullut teille siitä rahaa?
        Siitäkös se kiista tulikin sitten?
        Voi harmi!

        Siitä huolimatta Vaala tulisi liittää Siikalatvaan.Vaikka mit se hyövää kahen köyhän seurustella.
        liitytään kaikki suosiolla Ouluun.


    • Anonyymi

      Mulla on vaalan kovimalle jannule uhri alttari🐴

      • Anonyymi

        Onko jomppasumppi käyny vasta polttoaine varkaissa vaalassa? Järenkäytöstä sitä ei ainakaa pääse moittimaan.. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jomppasumppi käyny vasta polttoaine varkaissa vaalassa? Järenkäytöstä sitä ei ainakaa pääse moittimaan.. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        Eikä varsinkaan sen järjen määrästä!


    • Anonyymi

      Allekirjotan ton ulkopaikkakuntalaisten ei hyväksytä kommentin,siitä omakohtanen kokemus,vaikkakaan paikkakuntalaiset ei sitä myönnä.Eipähän moni muualta muuttanu olekaan kuntaan jäänyminäkään en.

    • Anonyymi

      Mikä mies se on tämä Jylhämän man, kovin on leveät jutut toisinaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe