Vaala on vasta oikea sisäsiittola: Ihmiset puhuu toisistaan paskaa,ulkopaikkakuntalaisia ei hyväksytä (olisihanse kiva nähä uusia naamojakin) ja niitten päälle levitetään kaikki paska mitä kunnassa tapahtuu ja kaikki täällä loppuu.Rakennetaanhan tänne uusi koulukin,josta kunta velkaantuu,ja se kouluprojektikin suoraan sanottuna velkalinna on 10 vuotta myöhässä.On veroprosentitkin korkeat.Ahdistaa, onneksi lähen kohta pois täältä.
Vaala
25
5364
Vastaukset
- Assiantietäjä
Onneksi lähdet. Ilmapiiri raikastuu.
Vaala on normaali maaseutukunta. Veneheitossa kovantason maajusseja, keskustaan kerääntyneet luuserit ja muutama työläinen.
Hieno Oulujärven maisema vetonaulana.Kesäajaksi kannattaisi senvarjolla kehittää pienimuotoista yritystoimintaa.Siis yrittäjälähtöistä, ei mitäänyhteiskunnan varojen haaskuuta.
Jos yrittäjiä,ja sitämyötä työpaikkoja ei löydy, on hidas hiipuminen edessä.
Kannattaisi kunnantalolla ryhtyä jo vakavasti harkitsemaan yhdistymistä naapurikuntien kanssa (pian se on kuitenkin edessä pakonsanelemana).
Tietenkin kunnan suojatyöpaikkaiset venyttävät asiaa mahdollisimman pitkään.- nöyrä vaalalainen
joo onpa tosi kovatasoisia maajusseja....rohkenen olla erimieltä....tyhjänpäiväsiä vouhottajia ja kusipäitä suurin osa veneheiton viljelijöistä!!
- miksi olet niin-in
nöyrä vaalalainen kirjoitti:
joo onpa tosi kovatasoisia maajusseja....rohkenen olla erimieltä....tyhjänpäiväsiä vouhottajia ja kusipäitä suurin osa veneheiton viljelijöistä!!
kade heidän töistään???
Maaseutua ei voi tuoda? On mainoskin!
Siitähän itsekkin nautit, eli ollenet siis itse venehettolainen kun olet noin kade ihmisten elämisen eteenpäin pääsystä!
Olishan sullakin ollut mahdollisuus tehdä asioistasi eteenpäin hyvät olot itsellesi?
Hei, anna ihmisten elää ja tehdä töitään, samoin tee itsekkin että jaksaisist!
Joohan?
- dffsdfsadfgasf
Eipä ole muutaman vuoden päästä sitä Vaalaakaan.
- olisi hienoa kenellä
on/oli noin ahdistavaa täällä mukavassa Vaalassa tietää se!
No, et varmaan kehtaa ilmoittaa kuka ollenet, mutta uskon että moni varmaan tietää/arvaa kuka oletkaan!
Harmillista ettei sinulle "löytynyt paikkaa täältä" pysyvää!
Mutta ihminenhän saa tehdä itse aina valintansa missä menee ja mitä oikeesti haluaa!
Toivon sinulle parasta mahdollista elämää minne sitten olet menossa! - Ex vaalalainen
Niin, ja sinne vaalaanhan ollaan suunniteilla turpeennostoa, jolle kunta sanoo jyrkästi ei.On se kummallinen pitäjä kun ei haluta edes työpaikkoja.Nauttikaa vaan korkeista veroäyristänne.
- Ai siis entistäkö
turpeennostoa, olen ollut jo v. 1976 alk. siellä Vapon tstolla töissä, ai niin mm. Pelsolla silloin....kohinaa ja nostoa oli kovaa silloin..yötäpäivää... ja töitä riitti varsinkin kesäisin parille sadalle työntekijälle.... useimpien vuosien aikoina, sekä mm. muilla soilla kunnassamme ym. kunnissa, ja rekat kulki Toppilaan vieden turvetta jatkuvasti....!
Oli kyllä kesäisin työpaikkoja Vaalan ja Muhoksen ja Utajärven kuntalaisille ja kestiläläisille ym. kylille ketkä töihin halusivat ja hyvät palkat juoksivat tekijöille..!
En tiedä mitä 4.5.2012 ex vaalalainen nyt tarkoittaa vaalaanhan suunnitellusta turpeennostosta????
Kertoisitko tietosi tänne?????
- loi
vaalassa voi kuulemma maksaa taksikyyditkin p......... hyvä palvelu
- Epätietoinen asiakas
Pystyykö vaalalainen kuski vastaanottamaan maksun myös isosta maksuvälineestä?
- Vaala on paras.
Epätietoinen asiakas kirjoitti:
Mielestäni Vaala on mukava kunta. Minä, joka asun etelä-suomessa, olen sitä mieltä, että Vaalassa käynti on parasta lomaa. Sitä paitsi kesällä Vaalan asukas luku tuplaantuu, kun mökkiläiset tulevat.
- #######.............
Vaala on paras. kirjoitti:
Mielestäni Vaala on mukava kunta. Minä, joka asun etelä-suomessa, olen sitä mieltä, että Vaalassa käynti on parasta lomaa. Sitä paitsi kesällä Vaalan asukas luku tuplaantuu, kun mökkiläiset tulevat.
Turha sitä on omien vikojensa ja virheidensä takia asuin paikkakuntaansa tai muita ihmisiä haukkua.
Ei ne omat viat sillä parane eikä tehdyt omat virheet sillä tavalla korjaannu.
Niitä kun on semmoisia, jotka aina haukkuvat muita ihmisiä, vaikka vika on aivan siinä omassa itsessään. Kannattaa muuten miettiä tätäkin, kun kuulee jonkun haukkuvan toista ihmistä selän takana. Mitä se haukkuja on itse tehnyt? Mitä yrittää peitellä? Sumuttaa kuulijaa!
Narsisteiksi kai niitä sanotaan, kieroon kasvaneita tai vasiten kieroon kasvatettuja. - ollaan täällä
#######............. kirjoitti:
Turha sitä on omien vikojensa ja virheidensä takia asuin paikkakuntaansa tai muita ihmisiä haukkua.
Ei ne omat viat sillä parane eikä tehdyt omat virheet sillä tavalla korjaannu.
Niitä kun on semmoisia, jotka aina haukkuvat muita ihmisiä, vaikka vika on aivan siinä omassa itsessään. Kannattaa muuten miettiä tätäkin, kun kuulee jonkun haukkuvan toista ihmistä selän takana. Mitä se haukkuja on itse tehnyt? Mitä yrittää peitellä? Sumuttaa kuulijaa!
Narsisteiksi kai niitä sanotaan, kieroon kasvaneita tai vasiten kieroon kasvatettuja.normaaleja kansalaisia ja mukavia ihmisiä toisilleen!
Tottakait ollaan jostain asioista kateellisia kuin myös muualla maailmalla, mutta todella keskenään hyvin toimeentulevia ihmisiä toistensa kanssa!
Ainaskin minä itse tulen toimeen hyvin toisten ihmisten kanssa ja nyt ja aina VAALASSA lopun elämäni asuessani! - Anonyymi
Siellä sitten Ruotsin rahakin kelpaa.
- Anonyymi
Epätietoinen asiakas kirjoitti:
Tai peräti "Ruotsalaisesta valuutasta".
- Kestilästä
Eipä mennyt päivä pilalle.
Vaalassa kävin Alkossa ja näin junankin.- Sehän on sanontakin
Vaalassa, että kun kestiläläiset käyvät Vaalassa, heidän pitää kiertää kaks kertaa liikenneympyrä, koska Kestilässä ei ole sellaista eikä rautatieasemaa!
Ymmärritkös huumorin? - Anonyymi
Et kai itse mukana ollut.
- ex vaalalainen
oltiin perustamassa. Isolehmisuolle ja matkalamminkurulle. P.S. olin muuttanut jo vuosi sitten. Hyvä olla on Jäkessä.
- NIINKÖS?
ex-vaalalainen?
Siis ei tullut teille siitä rahaa?
Siitäkös se kiista tulikin sitten?
Voi harmi! - Kestilästä
NIINKÖS? kirjoitti:
ex-vaalalainen?
Siis ei tullut teille siitä rahaa?
Siitäkös se kiista tulikin sitten?
Voi harmi!Siitä huolimatta Vaala tulisi liittää Siikalatvaan.Vaikka mit se hyövää kahen köyhän seurustella.
liitytään kaikki suosiolla Ouluun.
- Anonyymi
Mulla on vaalan kovimalle jannule uhri alttari🐴
- Anonyymi
Onko jomppasumppi käyny vasta polttoaine varkaissa vaalassa? Järenkäytöstä sitä ei ainakaa pääse moittimaan.. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jomppasumppi käyny vasta polttoaine varkaissa vaalassa? Järenkäytöstä sitä ei ainakaa pääse moittimaan.. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Eikä varsinkaan sen järjen määrästä!
- Anonyymi
Allekirjotan ton ulkopaikkakuntalaisten ei hyväksytä kommentin,siitä omakohtanen kokemus,vaikkakaan paikkakuntalaiset ei sitä myönnä.Eipähän moni muualta muuttanu olekaan kuntaan jäänyminäkään en.
- Anonyymi
Mikä mies se on tämä Jylhämän man, kovin on leveät jutut toisinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947016- 1723722
- 533249
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2322376- 482115
- 411968
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?231792- 601768
- 191743