Paljonko kestää 1.6 VVT-i kone kilsoja?

Avensisti

Paljonko yleensä kestää moine kone kilometrejä enne koneen avaamista? tarkoita 2003- 2008 avensiksia.

76

10594

    Vastaukset

    • Jos vaihdat öljyt säännöllisesti ja pidät huolta, että jäähdytysjärjestelmässä on aina riittävästi tavaraa niin kyllä se 400-500 tkm on bensakoneellekin ihan mahdollinen. Apulaitteet kyllä kaipaa vaihtoa jo aiemmin

    • Nettiautossa muutama myynnissä ollut, jossa 1.6vvt-i ajettuna yli 300tkm, kaiken kaikkiaan kestävä ja toimiva moottori.

      • Tuon 300tkm nyt kestää varmaan Samarakin, ainakin jos huolletaan yhtä tiheään kuin Tojo.


    • 118 tkm mennyt nyt 2006 malllinen 1.6 ave pelkillä huolloilla ja muutaman polttimon vaihdolla. On ollut monia autoja, mutta yksikään aikaisempi ei ole mulla pystynyt EDES tuohon, esim. bemarit ja auditkaan. Eihän se paljoa ole mutta kun ei niillä muilla päässyt tuonkaan vertaa ilman vikoja.

    • Tojo kulkee n. 150 tkm ilman murheita. Sen jälkeen öljynkulutus lisääntyy ja osia tarvii vaihtaa. Ensimmäisenä vaihdetaan männänrenkaat ja venttiilinvarsien tiivisteet.

    • siis tämmönen? http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/3960744
      riippuu vähän koneesta ne kun on yksilöitä ja kuskista nekin on yksilöitä ja tietenkin huollosta, mutta ei 500tkm mikään mahdottomuus ole jos kaikki osuu kohdalleen, itsellä oli aikoinaan joku 370tkm ajettu 1.6 corolla (ei VVT-I) olishan koneella vielä päässyt, mutta kun pellit loppuivat!

    • "Tojo kulkee n. 150 tkm ilman murheita. Sen jälkeen öljynkulutus lisääntyy ja osia tarvii vaihtaa. Ensimmäisenä vaihdetaan männänrenkaat ja venttiilinvarsien tiivisteet."

      No joo...tuokin on kait vähän yksilöllistä, itellä oli 200 tuhatta ajettu ave -04 eikä öljynkulutus ollu lisääntyny. Jarrut kerran laitettu. Omistin kai sitten aika hyvän yksilön.

    • 600 tkm on vielä ihan ok kilometrit ja käy nätisti. kilometrimäärään vaikuttaa KOKO iän huolto. Jos bemari niilo polkee eikä huollata vaan ajaa vanhoilla öljyillä ja vedättä kylmää konetta säälimättä niin MIKÄÄN kone ei kestä.

      Onhan noita paljon ajettuja .

    • Tiedän ettei ihan osu vuosimalli kohdalleen, mutta samainen (ilmeisesti niitä alkusarjan pannuja) 1.6l VVT-i kone oli vm.2000 corollassakin. Ostaessani autolla oli ajettu 65tkm. Pientä öljynkulutusta oli havaittavissa. Öljynkulutus vaihteli aika paljon ajotyylin mukaan. mitä rauhallisemmin ajeli sitä vähemmin öljyä paloi. Kun mittariin kilahti 100tkm alkoi öljynkulutus lisääntyä reilusti. Pahinpana/parhaimpana muistoja tästä on eräs hellepäivä ja täyskaasu kiihdytys liikennevaloista. Sinistä savua koko pakoputken täydeltä :D Öljynkulutus pyöri silloin n. 1l/1000km.
      Sanokoon ohjekirjat tai muut viisaat että on muka vielä normaalikulutuksen rajoissa, minusta se on jotain ihan muuta kun normaalia.
      Olen omistanut muutaman Toyotan, Hondan ja Mazdan. Kaikki ostettu vähän käytettyinä. 3-5 vuoden ikäisinä ja 30tkm-100tkm ajettuina.
      Tuo vm. 2000 corolla on ollut ainut mihin on joutunut lisäilemään öljyä. Muutenhan auto toimi ihan ok.
      Kuulin jälkeenpäin että näihin on vaihdettu takuuseen puolimoottoreita ja sylinterikansia yms. Perusvika on ilmeisesti kuitenkin huonolaatuiset öljyrenkaat. No eikai sitä muuta voi odottaa kun Englantilaiset kasailee Toyotia

      • Huonolaatuiset öljyrenkaat, lohkot niissä on tehty jo valmiiksi liian väleiksi eli kun männänrenkaat menee jumiin karstan vaikutuksesta siinä se vika on.
        Kylmänä käy kuin sepelimylly , naapuri kyseli että onko diiseli kun käy niin karkeasti.


      • Paska 6 kirjoitti:

        Huonolaatuiset öljyrenkaat, lohkot niissä on tehty jo valmiiksi liian väleiksi eli kun männänrenkaat menee jumiin karstan vaikutuksesta siinä se vika on.
        Kylmänä käy kuin sepelimylly , naapuri kyseli että onko diiseli kun käy niin karkeasti.

        Juuri näin.


      • Paska 6 kirjoitti:

        Huonolaatuiset öljyrenkaat, lohkot niissä on tehty jo valmiiksi liian väleiksi eli kun männänrenkaat menee jumiin karstan vaikutuksesta siinä se vika on.
        Kylmänä käy kuin sepelimylly , naapuri kyseli että onko diiseli kun käy niin karkeasti.

        Duoda noin. Vika oli kylläkin männän konstruktiossa. Öljyä kuluttavissa männisä oli liian vähän öljyreikiä.

        http://au.toyotaownersclub.com/forums/topic/11848-oil-consumption/


      • Olisit porannut sen 1.6:sen 3litraiseksi V6:seksi niin ei kuluisi öljyä vaaan bensaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit porannut sen 1.6:sen 3litraiseksi V6:seksi niin ei kuluisi öljyä vaaan bensaa.

        Ei kannata jättää hyvää projektia kesken. Kun niitä 3 litraisia V6 :tosia laittaa kaksi yhteen, niin saadaan V 12 kone ja se on jo jotain millä mällätä.
        Yeah näillä mennään D
        Porari


    • Se on sitten ihan turhaa kysellä täällä yo. asioista.
      Koska joku ehkä tietää joku ei ja sitten halutaan mollata merkki.
      Kysy vaikka jostain autopajasta jos et Toytotan huollosta viitsi.

    • 280tkm jaksaa ainakin, öljyä kuluu, ei savuta, ei vuoda tiivisteet eikä sotkeennu jäähynesteiden kanssa ja päästötkin on kohdillaan. Minne mänenöö sitä tiedä en mutta kun vaan muistaa 1tkm välein katella öljyt niin hyvin pelittää.

      • Sama täällä, tosin 1,8 kone, johonkin öljy kuluu mutta ei savuta, päästöt kuitenkin hyvät.


    • "Se on sitten ihan turhaa kysellä täällä yo. asioista.
      Koska joku ehkä tietää joku ei ja sitten halutaan mollata merkki.
      Kysy vaikka jostain autopajasta jos et Toytotan huollosta viitsi. "

      No mitäs täältä sitten VOI kysyä?

      • Ei ainakaan mitään autoihin liittyvää. Mielenhäiriöihin ja seksuaalisiin suuntaumuksiin on kyllä innokkaita vastaajia.


    • Ainakin täällä on ajettu -03 Corolla verson 1.6 vvt-i:llä nyt 297 000 km ja hyrisee edelleen hienosti.
      Öljyä saa jo tosin lisätä n. 2-5 desiä ölynvaihtojen välillä.

    • 280 tkm takana 1.8 vm 99 15tkm välein öljynvaihto ,n 0,5L öljyä lisää. Ei remonttihommia.todella luotettava auto.

      • Tämä ei olekkaan alumiinikone, vaan 7 A-FE jonka peruskone tehtiin jo 80 luvulla.
        Nyt sekoitetaan asioita, nykyiset alumiinimoottorit on heikkolaatuisia.


    • Täällä Ave 1.6 vm. 2000/ 178tkm ja ollut uudesta saakka.

      Pelkkää riesaa, kaikki jarrupalat on täytynyt vaihtaa kerran. Samoin akku kerran mutta vaan sen takia kun viime talven pakkasissa alko -20C paikkeilla hiukan tuntua vieteri pitkälle....

      Ja viimeisenä pisarana takajarrulevyt piti vaihtaa vuosi sitten kun olivat niin ruosteiset.

      Edellinen oli Corolla Xsi vm. 1990 samoin uudesta pitäen. Ei ollut siinä tälläistä vikasumaa vaikka poaljon enemmän kilometrejä kun annoin vaihdossa 10 vuoden jälkeen tähän nykyiseen.

      &%¤# ...kele !!

      • Siis oletko tosissas että tuo on ollu riesa. Nuo on kuluvia osia ! Olet TODELLA vähällä päässyt ja kehtaat vielä valittaa. Onneksi et omista mitään Peugeottia, olisit jo varmaan tehny itsemurhan !


      • * * * kirjoitti:

        Siis oletko tosissas että tuo on ollu riesa. Nuo on kuluvia osia ! Olet TODELLA vähällä päässyt ja kehtaat vielä valittaa. Onneksi et omista mitään Peugeottia, olisit jo varmaan tehny itsemurhan !

        No comoon.... Satiiri vai mikä lie on vaativa taiteenlaji... ei paranis amatöörin sillä saralla yrittää.


      • nii ei vissiin pitäs noihinki kilsoihin jarruja huollella että paskaa huoltoo oot käyttäny esarikasa ku ei sun jarruja oo putsaillu


      • maryne. Turhaa moittia autoa jos jarrupalat kuluu ja pitää vaihtaa. Suurin syy löytyy kuljettajasta. Ei jarrua tarvitse koko aikaa painella, pientä "liikenne silmää" siinä sen salaisuus. Minulla Focus ja 210,000 km ajettu, ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä. uskon kestävän ainakin 350-400 tuhatta km. Ei muutenkaan mitään ongelmia, tietysti kuluvia osia vaihdettu. Aina laakista läpi katsastuksesta.


    • Hei
      Voisiko joku asiasta tietävä neuvoa hieman avensiksen pitkien valojen sielunelämästä...-02 1.6 (puolimoottori muuten vaihdettu takuuseen vuonna -08 öljynkulutuksen takia...ajettu silloin 118000...nyt mittarissa 175000 eikä syö enään oljyä)...siis, pitkät valot katoavat melkein aina, kun autolla ajaa n.50 km...eli auto lämpenee riittävästi...tai vastaavasti seisoo paikoillaan käynnissä.
      Valot kyllä toimivat oikein auton jäähdyttyä, johon menee noin tunti.
      Olen vaihtanut kaksi "hajottamorelettä" konehuoneessa...orannsseja...eikä auta.
      Vaiva on ollut jo 1,5 vuotta :)
      Katsastus lähenee...apua.

      • "(puolimoottori muuten vaihdettu takuuseen vuonna -08 "

        Siis 2002 mallin autoon olisi takuuna vaihdettu kone KUUDEN(6) vuoden kohdalla?

        Sopiiko että nauran, ihan vähän vaan.... ontuvalle tarinalle.


      • Heh.....! kirjoitti:

        "(puolimoottori muuten vaihdettu takuuseen vuonna -08 "

        Siis 2002 mallin autoon olisi takuuna vaihdettu kone KUUDEN(6) vuoden kohdalla?

        Sopiiko että nauran, ihan vähän vaan.... ontuvalle tarinalle.

        Raja on 7 vuotta. Nyt varmaan itket?


      • naurattaja kirjoitti:

        Raja on 7 vuotta. Nyt varmaan itket?

        "Raja on 7 vuotta. Nyt varmaan itket? "

        Niin mitä sitten...?


      • >>> Heh.....! kirjoitti:

        "Raja on 7 vuotta. Nyt varmaan itket? "

        Niin mitä sitten...?

        niin mitä sitten kertoo juuri kuinka mistään mitään ymmärtämätön fatipää vaikutat olevan, olet varmaan niin fiksu ettet muutenkaan takuukorjattavia ÄLYÄ mennä korjauttamaan.


      • Mikä ihmeen "puolimoottoria" jos lohko niin sanokaa niin, kertokaa selvemmin jos osaatte. Ehkä ette ymmärrä itsekään mitä kirjoitatte, ette ainakaan autoista/moottorista tunnu ymmärtävän mitään. Huh huh kaikkia meitä maailmassa liikkuukin, ostakaa polkupyörä, se helpompi teille.


    • Se moottori pitää ohjelmoida uudelleen.
      Moottorissa sijaitseva pitkien ajovalojen ajastinjärjestelmän anturi on luultavasti siten rikki että lämmetessään se sulkee pitkien valojen virtapiirit sekä edessä että takana.
      Solenoidi ei saa enää virtaa kondensaattorin diodilta jolloin kapasitiivinen reaktanssi jää alkuarvoonsa.

      • Sinähän viisas oletkin, onko tarvetta tuoda typeryyttä esiin. Ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän viisas oletkin, onko tarvetta tuoda typeryyttä esiin. Ymmärrätkö itsekään mitä kirjoitit.

        ihan väärin...kampikammion oikealla puolella sijaitsevan kampikammion valon katkaisin on nyt väärässä asennossa...se ei ole on/off kytkin vaan siinä on keskiasento joka saalii pitkien valojen kytkeytymisen. Tai sitten ne on kytkettty öljynpaineen anturiin,.

        Ehkä-


    • Osta vaan avensis mutta noilla kilometreillä saat jo kohta varautua koneremonttiin.

    • Ei sitä konetta avata pahemmin, ellei tule jotain vikaa. Moottorin sisältä varsinaisesti ei vaihdeta mitään. Öljyt tosiaan koneen alhaalta veks ja uudet sisään. Tulpat vaihdetaan koneen päältä, hieman voi joutua purkaamaan pahveja pois päältä. 4AFE kone on yksi kestävimmistä bensakoneista. 1.6 kokoisena sillä ajettiin monesti 500-600tkm. Kone löytyy 97- 2001?Corolla/Avensis malleista, taisihan se olla Carina E:ssäkin. . Uusi VVT-i on ketjulla jakohihnan sijaan. Ei se ketjukaan ole ikuinen, jossain vaiheessa venyy ja vaihto maksaa useita satasia varmasti, merkkiliikkeessä paljon enemmän. Mutta kestääkö ketju 200-400tkm, sitä on vaikea sanoa, tuskin nyt kuitenkaan alle 300tkm menee Toyotassa. Muissa merkeissä on mennyt paljon aikaisemminkin, mm. Nissanissa. Toki uudessa Aven moottorissa on kaikkea hienoa tekniikkaa, muuttuvaa venttiilin ajoitusta yms. Kuinka toimivia nämä ovat pitkässä juoksussa? Paha sanoa. Parhaimman vastauksen saisi jossain taksi foorumilla taksikuskeilta suoraan.. Tosin nekin ovat yleensä diesel malleja aveista millä ajettu paljon. 2.0 D4D on tehty kestämään. Kyllä 1.6/1.8 malleilla voi helposti ajella sinne 350-400tkm paikkeille. 1.3 VVT-i Yarista löytyy yli 300tkm ajettuina ja ihan kunnossa katsastuksesta menee aina läpi, tuttavan auto ja huollan sitä joka vuosi. 2.0 VVT-i Ave voisi olla pitkän ajan sijoitus. Iso kone, niin kestää varmasti. Näin ajateltiin ennen, miksi tämä olisi muuttunut? Isompi iskutilavuus, pidempi kestoikä koneella. Tärkeintä moottorin kestoikää ajatellen on vaihtaa öljyt usein. Itse vaihdan autoasentajana n. 10tkm välein oli liioiteltua tai ei. Varsin halpa toimenpide kunhan ei käytä merkkihuollossa. Halvimmillaan 40€. Toisekseen katsoisin ehkä vähän laadukkaampaa öljyä, eli ei sitä halvinta litkua sinne. Ero hinnassa on naurettava, muutamia euroja. Mobil1 on suositukseni. Vanhemmissa autoissa jos syö öljyä niin kannattaa kokeilla jotain muuta merkkiä, öljyissä on eroja ja toisilla öljyillä öljynsyöntiä ei tapahdu välttämättä. Toki eka katsotaan mahdolliset öljyvuodot.

      • Kerrankin asiallinen kirjoitus-kiitos!


      • Juu .Samaa mieltä.On täällä näköjään terveitäkin.


    • Itsellä on -02 avensiksessa vasta 230tkm ja kone pelaa, kuten sen kuuluukin, öljyä ei katoa eikä lisäänny ja käy mukavan hiljaisesti. Mukavan huoleton auto muutenkin ajaa.

      Luulen että varmaan tuonne 400-600 tkm kestää asiallisella pidolla ja jos on vielä ruostesuojattu kori niin tuskin tulee sielläkään ongelmia.

      Ketju varmaan kestää tuonne max. 500 tkm, siinähän on käsittääkseni kiristysmekanismi, mutta tämä on nyt ihan mutu arvio, tuskin ainakaan ennen 300tkm tarvitsee mokomasta huolehtia.

      Ja 4A-FE on pirun vahva motti niin pieneksi, 400tkm menee helposti ja enempikin, korihan noissa katoaa alta ennen konetta :P

      • Jotkut tuon aikakauden autot kuluttavat öljyä ja toiset eivät. Syynä ilmeisesti ajotapa, öljylaatu ja huoltojen tekeminen ajallaan.

        Millaista öljyä tuossa käytetty eli merkki ja viskositeetti?


      • Ave I kirjoitti:

        Jotkut tuon aikakauden autot kuluttavat öljyä ja toiset eivät. Syynä ilmeisesti ajotapa, öljylaatu ja huoltojen tekeminen ajallaan.

        Millaista öljyä tuossa käytetty eli merkki ja viskositeetti?

        Paikallinen on pistänyt Liqui Molyn 5W-30 öljyä. Silloin kun muutaman kerran käytin tuon huollossa Toyotan virallisella, niin laittoivat Mobilin 5W-30 Formulaa.

        Alkusarjalaisten Avejen koneissa oli kai vääräntyyppisiä männänrenkaita jotka kestivät sen lähelle 100tkm ja sitten tuli näitä vuotoja. Mun toi -02 on niitä viimeisimpiä tuon kopan aveja joten siihen kai laitettu jo oikeat osat :P


    • Anteeksi tuli kirjoitusvirhe. Kyseessä on TSI volkkari , ai niin dsg laatikko oikuttelee kanssa.

    • 1,6 VVT-i-koneissa oli sitä öljyn hörppimistä, luulen että suurin osa on takuuta vastaan fiksattu eivätkä juo. Oma -01 on nyt 214 tkm ajettu ja moottori pelaa erinomaisesti. Ei juo öljyä. Pelkästään valtateitä melkein ajettu menneenä vuonna ja jarrusatuloiden pultit/ruuvit meinää ruostua kiinni. Taakse vaihdettu kerran runkopuslat kolinan takia. Muuten ei mitään. Muistakaa vaihtaa ajoissa tulpat. Vakaa maantiellä ja keskikulutus omassa 7,8. Älkää käyttäkö harakirivaraosia vaan Toyotan omia, niin säästyy monelta harmilta. Maailman paras auto ja paras Avensis-malli.

    • Itsekin aikanaan ihmettelin moottoreiden öljynkulutusta. Tällöin selvitin itselleni, että moottorin sylintereissä on hienoiset "urat" juuri sitä varten, että voitelu onnistuu. Kun nämä urat moottoria käytettäessä kuluvat, voitelu huonontuu ja öljyn kulutus vähenee jonkun verran. Nykyiset KAT-moottorit ei kulumisesta kai ala savuttamaan, vaan siihen vaaditaan vaurio esim. juuri tiivisteessä tai männänrenkaassa. Itse ostin 228 tuhatta ajetun avensiksen vm98 (1,6 4a-fe). 6 vuotta sitten. Öljyt olen vaihtanut 20 - 30 tuhannen välein. Paitsi nyt on viiminen putsarin ja öljynvaihto tehty 278 tuhannen kohdalla. Nyt on ajettuna 320 tuhatta. Kesän kuluessa huomasin öljyvalon vähän "viipyvän" käynnistyksen yhteydessä. Jouduin lisäämään öljyä. Joten ainakin 40 tuhatta samoilla öljyillä vaatii lisäämistä. Varmaan tulossa lähivuosina iso remontti. :( . (prkl miksi ostin tällaisen romun). Kaiken lisäksi huomasin autossa olevan ruostetta. Katolla olevan antennin juuressa sitä on silminnähden ainakin peukalonpään kokoinen ala. Tänä kesänä on muutenkin minulla ollut melko vähän ongelmia allergisuuteni kanssa. Lääkettä on kulunut aiempaa vähemmän. Hienoo, että sain viimeinkin rantaterassin valmiiksi. Nyt on sitten tavallaan laituri kahdessa tasossa. Osaatteko muuten sanoa onko tollasesta Mosquito ötökänhävittäjästä oikeesti mitään apua. Mulla kun tuo kirjaston lainaaja kortti on jo mennyt vanhaksi.

      Hyvää kesänjatkoa kaikille, jotka suurta onnea tuntevat ! PS ...ja tieysti niille, joilla onnen tunne on vajavaista, toivotan pikaista paranemista :D.

      TV. ONNELLINEN TOJOSETÄ

    • Tommonen moottori noinkin painavaan kohloon? Ei mitään järkeä.

    • ostin 6-vuotta sitten 1.6 1998 mallin aven, silloin ajettu 245000. nyt 400000 mutta viime talvena hölmöilin, päästin "kiireessä" ylikuumenemaan (liian kova pakkanen miun nesteille) ja syöpi nyt nestettä (katsastuksesta meni vielä läpi), vielä tuota on ajoaikaa kuitenkin helmikuun loppuun.
      muuta en oo tehnyt kuin vaihtanu öljyt n. 10000 välein, kerran jarrupalat ja kampikammion sytytyksen ajoitustunnistimen ( tai mikä liekää). no nyt näkyy hihnat olevan kans loppu ja jarruputkessa oli alla keskellä vuoto, mut eiköhän nuo kilometrit tälle autolle ala riittämään.
      tosin edellisellä -86 diesel carinalla ajoin 600000, mut yks sulake alko palaa liian helposti ja autosähköasiat on syvältä - varsinkin kun vika menee jonneklin ratin johtonippuun.
      sillai ne kesti ainakin ennen. nyt oon kytänny edullista 2001-2002 mallin avensista. jäi nimittäin 33000km ajettu moottori, tyttären kokeiltua karjalan mäntyä eikä koti kestäny kunnolla etuosastaan. mut onneks nää turvalaitteet toimi tyynyineen päivineen eikä sattunu henkilövahinkija. (auto oli minun. ollu peräti kolme päivää. eikä tietenkään mitään ylimääräisiä vakuutuksia)

    • Pojalla hajosi joku kaksoispyörä moottorista 231 tuhannen kohdalla.
      Tutun lomittajan auto laski öljyt ulos alle 200 tuhatta

    • Moottorin tyyppimerkintä antaa selkeän kaavan kestävyyttä mittaaville laskutoimituksille:

      1,6 x auton omapaino ajokilometrit vuodessa / 365 pvää matkustajien lukumäärä * keskimääräiset matkatavarat mukana / PII är TOISEEN ja siitä vielä neliöjuuri sekä neepperin luku.

      Tuloksena saadaan ajokilometrien määrä kun lisätään pari kolme nollaa perään toyota-uskovaisuuden asteesta riippuen.

    • Pojalla hajosi joku kaksoispyörä moottorista 231 tuhannen kohdalla.
      Tutun lomittajan auto laski öljyt ulos alle 200 tuhatta = se oli VW.

      VVTi-koneiset (muuttuva venttiilien ajoitus) kuuleman mukaan saattavat öljyä kulutella, eli siinä suhteessa eivät pärjää edelliselle 4afe-mallille 1.6 16v vaikka tehokkaampia suhteessa toki ovat. Lisää hienoa tekniikkaa = lisää harmeja ja huoltokuluja, niinhän se menee. Itse lykkään menemään bensa-Narina E:llä (316th),
      ei öljynlisäyksiä/10tkm. mutta 1. sylinterin suutin petti (Bosch) ja uusia saa Toyotalta 'a 300€. Ei ihan halpaa sekään, joten täytyi tyytyä 150€ purkuosaan. Paikoilleenlaitto maksoi Toyotan pikahuollossa 180€ kannen purkutöineen, luki laskussa. Tosin enpä katsonut saisiko netistä tilaamalla esim. Briteistä halvemmalla uusia.

    • Kyllähän se varmaan kestää sinne 300 tkm korville, mutta kannattaa viimeiset 100tkm lisäillä öljyä aina välillä, että ei leikkaa kiinni.

    • 160tkm ajettu meidän -03 1.6 vvti Avella eikä ainuttakaan ongelmaa ole ollut moottorin kanssa eikä kuluta öljyä ollenkaan. Yllättävän pirteä moottori tuon kokoiseen autoon ja keskikulutus pysyy 6L paikkeilla työmatka-ajossa. Suosittelen.

    • Oman kokemuksen mukaan, se kestää kolme visiittiä viikossa Lidliin ja sitten kerran kuussa tokmannille ajella. Kymmenisen vuotta tätä ja kerran kesässä tangomarkkinoille, sen se kestää. Työmatkoista en mene takuuseen.

    • Moi, tietääkö kukaan onko valvematic moottorit peruskoneeltaan samoja kuin vvt koneet?
      Luulisin myös että Toyotan vapari bensa kyllä kestää kilometrejä ainakin 500 tuhatta, ehkä enemmänkin ennen korjauksen tarvetta.

    • Moottorin kestävyyttä ei kannata murehtia, se kestää huollettuna, ne ongelmat löytyy jostain muualta.

      • Tosiaan enemmän olisin huolissani korin kestävyydestä, japseissa kun on aika ala-arvoinen tehdassuojaus euroihin verattuna. Tekniikka kyllä kestää. Jos ei tee ruosteenestokäsittelyä niin ne rahat joilla on ostanut sitä luotettavaa japsitekniikkaa tavallaan menee hukkaan kun kori ei kestä tiesuolaa. En ole näyhnyt koskaan yli 10 vuotiasta suojaamatonta japsia missä ei olisi jonkinlaista ruostevaurion alkua. Euroopan halpismerkitkin kuten ranskikset ja opelit on paljon paremmin suojattu tehtaalla.


      • 43634 kirjoitti:

        Tosiaan enemmän olisin huolissani korin kestävyydestä, japseissa kun on aika ala-arvoinen tehdassuojaus euroihin verattuna. Tekniikka kyllä kestää. Jos ei tee ruosteenestokäsittelyä niin ne rahat joilla on ostanut sitä luotettavaa japsitekniikkaa tavallaan menee hukkaan kun kori ei kestä tiesuolaa. En ole näyhnyt koskaan yli 10 vuotiasta suojaamatonta japsia missä ei olisi jonkinlaista ruostevaurion alkua. Euroopan halpismerkitkin kuten ranskikset ja opelit on paljon paremmin suojattu tehtaalla.

        Miksi näkee eniten ruosteisina autoina uusina kalliita mersuja?



    • Enemmän kuin kuskin selkä ja perse sekä muijan suku.

      • Toyotan vaparit ovat markkinoiden kestävimmän koneen maineessa. Se puoli miljoonaa on ihan vakiosuorite ilman mitään remontteja ja perushuolloilla. Ja 600 000 km menee helposti, jos pääasiassa matka-auto. Eipä tähän oikein pysty kuin vanhat Mersut.


      • Näinsevaanmenee kirjoitti:

        Toyotan vaparit ovat markkinoiden kestävimmän koneen maineessa. Se puoli miljoonaa on ihan vakiosuorite ilman mitään remontteja ja perushuolloilla. Ja 600 000 km menee helposti, jos pääasiassa matka-auto. Eipä tähän oikein pysty kuin vanhat Mersut.

        "Se puoli miljoonaa on ihan vakiosuorite ilman mitään remontteja ja perushuolloilla."
        Puoli miljoonaa ei ole vakiosuorite Toyotalle kun niistä vain kolme tuhannesta ylittää puolen miljoonan rajan ennen rekisteristä poistoa. Suurin osa ei näe koskaan edes 300000km:n rajapyykkiä.


    • Corolla 1997 4-afe 410000 ei syö öljyä startti ja laturilaitettu ja muuta kuluvaa moottori 1.6

    • Ihmetyttää nämä kirjoitukset, että Toyotan kone syö öljyä ? Itellä 14:s toista Toyota ja yksikään ei ole syönyt öljyä. Eräskin -91 1.6 bensa Carina meni vaihtoon kun 700 tkm tuli täyteen, eikä syönyt öljyä ! Nyt perheessämme 2001 1.6 bensa Avensis aj. 300tkm ja pelaa kuin unelma, ei mitään vikaa koskaan, toki jarrupalat olen kerran vaihtanut ja muutaman lampun, siinä kaikki.

    • Kyll mää sano jot iha hyvi kestää vähintää 450000 km.

    • Paljonko kestää 1.6 VVT-i kone kilsoja?

      1,8 VVT-i, 390500km - en edes tiedä paljonko 1,8 VVT-i kestää.

    • Paljonko kestää 1.6 VVT-i kone kilsoja?

      1,8 VVT-i nyt 390500km - en edes tiedä paljonko 1,8 VVT-i kestää.

    • Helepolla kolme miljoonaa. Japani kone on kestävä.

    • 120 TUHATTA, SE ON LUJEMPI KUIN D4D JOSSA KANSI HAJOO ALLE 100T

    • Kestää kuten muutkin, kun välillä korjailee ja vaihtelee osia kuten vesipumppu, laturi, lambda anturit yms. Kone muuten kestävä, kun öljyt ja suodattimen vaihtaa säännöllisesti

      • 1,6 4A-FE: Vaihdatin öljyt ja suodattimet tutun "monimerkkikorjaamolla". Kolmannen kerran jälkeen jäin ihmettelemään öljyn nopeaa tummenemista ja kulutusta. Auton moottorin ääni parani kun lisäsi ylämerkkiin tuoretta öljyä. Huollon Meriselitys: imuvaihdossa jää vanhaa öljyä moottoriin ja se värjää. Öljyn kulutus nousi 1 dl per tankkaus eli 500 km. Vaihdoin toiseen huoltoon ja öljyyn: 3000 km jälkeen moottorin ääni kuin uutena ja öljyn kulutus 1 dl 2000 km. Öljy vaihdettu alakautta valuttamalla ja suodatin alkuperäislaatuinen.
        Päättelen että edellinen huolto ei vaihtanut ölysuodatinta lainkaan ja keskittyi laskuttamiseen. Suodatin pyyhitty näyttämään "uudelta".
        Nyt 1,6 l moottorilla ajettu 260 tkm ja käy kauniisti kuin 10v sitten. Kori vain alkaa rapistua niistä tyypillisistä kohdista; kynnyskotelot takaa, etulokasuoja alhaalta (kaukalon roskat kerääntyvät sisälokasuojan taakse alas), takahelmat, farmarissa peltiset lisätuet iskunvaimentajan takana, jne.
        Korjaukset: 220 tkm laturi (latasi mutta liian vähän, sisäpuhdistus olisi riittänyt?), 250 tkm kytkin ja etujarrulevyt+ -palat, iskarit, jouset , takajarrut alkuperäisiä
        Opetus: luotettava ja rehellinen autohuolto on kestävää kehitystä.
        Mikä on Corolla 20v ilmastovaikutus?
        Mikä on Teslan, kun sillä on ajettu 20v?


      • Anonyymi kirjoitti:

        1,6 4A-FE: Vaihdatin öljyt ja suodattimet tutun "monimerkkikorjaamolla". Kolmannen kerran jälkeen jäin ihmettelemään öljyn nopeaa tummenemista ja kulutusta. Auton moottorin ääni parani kun lisäsi ylämerkkiin tuoretta öljyä. Huollon Meriselitys: imuvaihdossa jää vanhaa öljyä moottoriin ja se värjää. Öljyn kulutus nousi 1 dl per tankkaus eli 500 km. Vaihdoin toiseen huoltoon ja öljyyn: 3000 km jälkeen moottorin ääni kuin uutena ja öljyn kulutus 1 dl 2000 km. Öljy vaihdettu alakautta valuttamalla ja suodatin alkuperäislaatuinen.
        Päättelen että edellinen huolto ei vaihtanut ölysuodatinta lainkaan ja keskittyi laskuttamiseen. Suodatin pyyhitty näyttämään "uudelta".
        Nyt 1,6 l moottorilla ajettu 260 tkm ja käy kauniisti kuin 10v sitten. Kori vain alkaa rapistua niistä tyypillisistä kohdista; kynnyskotelot takaa, etulokasuoja alhaalta (kaukalon roskat kerääntyvät sisälokasuojan taakse alas), takahelmat, farmarissa peltiset lisätuet iskunvaimentajan takana, jne.
        Korjaukset: 220 tkm laturi (latasi mutta liian vähän, sisäpuhdistus olisi riittänyt?), 250 tkm kytkin ja etujarrulevyt+ -palat, iskarit, jouset , takajarrut alkuperäisiä
        Opetus: luotettava ja rehellinen autohuolto on kestävää kehitystä.
        Mikä on Corolla 20v ilmastovaikutus?
        Mikä on Teslan, kun sillä on ajettu 20v?

        Tesla tuskin kestää ajella 20vuotta.

        Amerikkalaiset ovat suunnitelleet tuotteen käyttöiän USA:n normaalin käyttöiän mukaan. Halpojen autojen maassa auton elinkaari on paljon lyhyempi kuin täällä Suomessa.

        Ympäristön kannalta tietysti säästeliäs suomalainen auton elinkaari on parempi kuin tuhvaileva amerikkalainen kertakäyttökulttuuri.


    • Minulla on 2003 vuoden Toyota corolla 1.6 vvt-i moottorilla, jolla on ajettu yli 3900000 km. Nätisti toimii vieläkin ja päästöarvot kohdallaan. Ainut että öljyä on alkanut syömään enemän

      • Hurjaa on ollut matkanteko. 230000 joka vuosi ja 630 km joka päivä 17 vuoden ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hurjaa on ollut matkanteko. 230000 joka vuosi ja 630 km joka päivä 17 vuoden ajan.

        Heh, anteeksi :D Yksi nolla taisi tulla nyt liikaa! Korjaan 390000km. Mutta Säänönlisesti huollot tekee niin kyllä se kestää. Huoltokirjan mukaan ei ole tarvinnut moottorille suorittaa mitään remontteja tässä ajassa. Toyotan liikkeen mukaan sama jakopääketjun pitäisi kestää koko moottorin eliniän, elle se sitten ala pitämään ääntä. Huolettomia kilometrejä on ollut.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      266
      8235
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      110
      5598
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      5040
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      108
      2759