Viiltely ja sen kertominen

tyttö vain

Olen viidellyt joskus ja lopettanu ja taas aloittanut. Mua masentaa jotkut asiat aika paljon ja tunnen oloni yksinäiseksi. Mulla on kyllä poikaystävä, mutta ollaan seurusteltu vajaa kaksi viikkoa. Kesällä tutustuttiin ja ollaan puhuttu niitä näitä ,mutten ole sille pystynyt edes sanomaan tätä. En tiedä siis mitenkä aloitan sille kertomisen asiasta. Olen muutaman vuoden ollut koulukiusattuna ja yrittänyt kestää sen. Tämä koulukiusaaminen on puhumista selän takana p*skaa, ei ota mihinkään asiaan mukaan eli ei huomioi. Peruskoulussa oli vähän toisenlaista. Opiskelen siis tällä hetkellä, ja koulukiusaamista näkyy sielki viellä. En ole enää kovin ujo ja pystyn sanomaan suoraa, mutta se ei taida auttaa mihinkään asiaan. Olen nykyään vähä yli kuukauden nukkunut erittäin huonosti ja koulun käyntini vähän kärsii tästä. Valvominen voi kestää jopa viiteenki asti ja kouluun menosta ei taida pystyä mennä. Olen omasta mielestäni kokenut elämäni aikana aika paljon, vaikka olen 19 v. En tietenkää kerro kaikkea tässä, mutta nämä asiat tässä vaivaavat. Toivottavasti joku jaksoi edes lukea ja auttaa minua mitenkä kertoisin vaikka poikaystävälleni tämän asian, niin että se tajuais. En haluais, että "pakotatte" minut mennä johonki paikkaan puhumaan, vaikka se ehkä auttaisi tai sitten ei. Mä ainaki ite koen ettei auta, kun olen puhunut joillekki opettajille jtn koulukiusaamisesta ja ettei kiinnosta koulu, niin nehän juoruilee eteenpäi ja kuraattori kutsuu, vaikka sanoi ettei kerro. Menee nimittäi aika luottamus noihin aikuisiin jne.

11

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdjailshdag

Hmm. Alota kertomalla että sun on paha olo ja oot yrittänyt löytää sille syytä ja se tuntuu vaikealta. Mutta sano että paha olo ei johdu poikaystävästäsi (ellei se sitten oikeasti johdu siitä?), ja sano että hyvä kun hän on vierelläsi.

Kerro viiltelystä jotenkin ohimennnen, sano että tiedät että se on typerää, mutta siinä mielentilassa se on ainoa helpotus.

Kunnon poikaystävä ymmärtäisi tuon.

• tätykkä

Kyllä seläntakanapuhuminen vaikutta mielettömästi. Tyhmää, että lepokin häiriintyy ja ajatukset alkaa kiertää samaa aihetta ja mieli mustuu, ilo kaikkoaa...

Saatko mietittyä omia lahjojasi? Mitä tykkäät tehdä ja missä onnistut? Luova oma tekeminen on sellanen ikioma pelastus jos/kun sen löytää! Käsityöt esim on koulussa voinu tuntua typerältä, mutta jos vähänkin kiinnostaa, niin jonkin pirtanauhan kutominen saa mielen yllättävän mukavaksi. -Tai jos pystyt löytämään kirjoista muuta ajateltavaa kuin nuo K-päiden pähkäilyt? Tuntunee hölmöltä, mutta Dostojevskin teokset on ihanan naiivisti kirjoitettu ja niistä löytää hyvinkin monenlaisia ihmisluonteita ja päähenkilö on usein sellanen, johon pystyy samastumaan.

Äänikirjoja saa nykyään aika paljon kirjastoista ja esim Wallanderin dekkarit on tempaavia ja niissä pohditaan yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuutta hyvin paljon.

Ei ole mikään ihme, jos kiusaaminen/oikeemmin monasti "panettelu" tai "herjaaminen" saa tod synkän mielen! Viiltely poistaa ainakin sen päällimmäisen henkisen tuskan. -Voitko ajatella että ensin kertoisit poikakaverille tuosta ulkopuolellejättämisestä? Jos hän yhtään ymmärtää miltä sellanen tuntuu ja puolustaa sinua, niin ehkä sitten sen jälkeen myöhemmin voisit pahoitella mitä olet tehnyt itsellesi kun on tuntunut oikein pahalta?

Oikein paljon tsemppiä siulle!

• 11+6

"Kyllä seläntakanapuhuminen vaikutta mielettömästi. Tyhmää, että lepokin häiriintyy ja ajatukset alkaa kiertää samaa aihetta ja mieli mustuu, ilo kaikkoaa..."

Siksi vihaan näitä kyseisiä ihmisiä. Luulin, että tämä tilanne tapahtuu lähinnä tutuille, mutta jopa tuntemattomillekin, vaikka nämä eivät tuntisi toisiaan entuudestaan. Taisin olla väärässä, eivätkä asiat pitäneet sen mukaan, miltä näytti.

• pikkuserkku,,
        11+6 kirjoitti:

"Kyllä seläntakanapuhuminen vaikutta mielettömästi. Tyhmää, että lepokin häiriintyy ja ajatukset alkaa kiertää samaa aihetta ja mieli mustuu, ilo kaikkoaa..."

Siksi vihaan näitä kyseisiä ihmisiä. Luulin, että tämä tilanne tapahtuu lähinnä tutuille, mutta jopa tuntemattomillekin, vaikka nämä eivät tuntisi toisiaan entuudestaan. Taisin olla väärässä, eivätkä asiat pitäneet sen mukaan, miltä näytti.

Vihaa oikein luvan kanssa! Piirrä esim kuvia noista tyypeistä, sellasia oikein ällöjä ja laita magneetilla jääkaapin oveen...

• joku muu vastaa
        pikkuserkku,, kirjoitti:

Vihaa oikein luvan kanssa! Piirrä esim kuvia noista tyypeistä, sellasia oikein ällöjä ja laita magneetilla jääkaapin oveen...

Niinpä

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10353392

Mikset voi esim. kokeilla tätä asiaa? :)

• Tiedoksi.

• juu-uh
        Tiedoksi. kirjoitti:

Viiltely on nuorten hätähuuto, nuori haluaa apua pahaan oloonsa.

Lue lisää Kaleva lehdessä 301.2010.

http://www.kaleva.fi/uutiset/viiltely-on-nuoren-hatahuuto/836484
        ----

"Usein viiltelemään ryhtynyt nuori on yrittänyt jo saada apua ongelmiinsa, mutta ei ole tullut kuulluksi. Nuori kokee, että häntä vaaditaan selviytymään yksin."

Kun ei kuulla ja kun jätetään yksin niin se on heitteillejättämistä ja pahan sallimista. Hylkääminen ylipäänsä voi olla itsensä satuttamisen alkusysäys. Kouluissa ei ole mitään tajua ihmissuhteiden vaalimisesta tai koulutovereiden kunnioittamisesta. Ja kun aikuinen ei reagoi häijyilyyn, niin se viestittää, että se häijyilyn kohde saa olla ihan vapaasti tikkatauluna eli ei ole niinkun minkään arvonen.

• Kuningatar1111

ihq!!! siis O M G eli om mai good eli se tarkoittaa paljon naurua!!! ihquuu tänään joku poika kusi housuun siis voi LOL! me kaikki naurettii iha sikana!! ihquu lol

• Curcoking

Voi sairas. se on oumaiGAAd. Että LOL vaan sulle *******.

• kiusaajat julki

Kiusaajille pitää opettaa vastuuta heidän teoistaan.
      Kiusaaminen tapahtuu esimerkiksi vihjailemalla Facebookissa ja sitten asian tultu ilmi vanhemmille ollaan muka niin pulmusia.
      Ehdottaisin että tällä ilmeisesti Suomen luetuimmalla palstalla me lukijat/kommentoijat alamme julkaista tiedettyjen koulukiusaajien Facebook kirjoituksia, asia menisi näin ainakin opettajien ja sukulaisten tietoon.
      Jos näin saataisiin estettyä ainakin yksi turha ikävä tapahtuma koulussa.
      Netistä täytyy olla myös jotain todellista hyötyä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe