Helli!
Mä oon hankkimassa kaks egyptinokahiirtä, mut mul ois vielä vähän kysymyksii joihin tahtoisin teiltä vastauksen.
1.tuleeko okahiirista helposti käsikesyjä?
2.onko totta että okahiiri pojat voivat olla samassa terrassa?
3.mikä hiirilaji on kaikista kivoin?
4.haisevatko okikaet?
Voisitteko kertoa vähän ruokinnasta ja ylipäätään okisten ja niiden "kivoimpien" hiirien hoidosta???! Mitä muuten hiirten kanssa voi harrastaa?
Okisten hoito
3
87
Vastaukset
- 5+1
1. Ei. Tarvitsevat paljon aikaa ja kärsivällisyyttä, ja silti saattavat joskus purra. En suosittele ensimmäisiksi lemmikeiksi tai kovin nuorille.
2. Yleensä kyllä.
3. Kesyhiiri on kaikkiaan mukavin ja helpoin hiirilaji. Kyllä, niistä lähtee hajua, mutta se pysyy aisoissa siivoamalla. Ovat mukavia käsitellä (paitsi monet eläinkauppahiiret ja ruokakasvattajilta tulleet), purevat hyvin harvoin.
4. Okat ei haise.
hiiret.fi ja hiirifoorumi.net on osoitteet, joista löytyy tietoa oksakkaista ja muistakin. Rapunzel tmi valmistaa monelle hiirilajille sopivia ruokia, mm. okille (ne kun tuppaavat lihomaan). http://koti.mbnet.fi/rapunzel/ - oka tytsö
hei vain minulla on tällä hetkellä ollut vuoden okahiiri tytöt ruokinta oli minulle vähän hankalaa aluksi 1 älä anna mitään ruokaa jossa on edes vähän siemeniä ja äläkä anna pelettejä ne lihoo liikaan anna vaikka kauraa ja kuivattua hedelmä lastu seonsta okalinusta saa hyvää ja maksaa vain 1e ron puol kiloo virkalasta ite käyn siellä ostaa ruokaa käsitelyyn menee ainakin vuosi jos ostaa eläin kaupasta kasvattajalta varmaan pari kuukautta ja ei haise olenkaan suosittelen teraa okat ovat taitavia karkaamaan häkistä ja paljon kiipeily mahdollisuuksia terra pitää siivota kerran viikossa eivät tarnitse purua kuin viis sentiä pohjalle ps minä pidän kaikista eniten okista kun ne voivat elää 3-7 vuottaa onnea okien hankintaan ole kärsivällinen käsittelyssä
- Sedä
Nimenomaan kannattaisi käyttää pellettejä koska niistä saa juuri oikeat ravintoaineet oikeassa suhteessa. Pelleteillä ei yleensä jyrsijää saa lihomaan. Pelkkä kaura on todella yksipuolista, annathan muutakin? Kasviksetkin mieluusti tuoreina, koska niissä on enemmän vitamiineja ja täyttävät vatsan paremmin.
Jos et ole ennen käsitellyt pikkujyrsijöitä, hanki ensin mieluummin esim kesyhiiriä tai venäjänkääpiöhamsteri talvikko joita on helpompi käsitellä. Okat kannattaa hankkia kasvattajalta jolla niitä on jo käsitelty paljon. Urokset voivat asua laumoissa.
Oikeita ohjeita täällä:
http://www.hiiret.fi/fin/lajit/?pg=2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778