Voiko kone kuumentua liikaa

pavillon hp

Onko normaalia että läppäri kuumenee kovasti. Onko kova kuumeneminen joidenkin läppäreiden ominaisuus vai onko koneessa vikaa.

9

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15 + 2

Mulla itellä on ollu muutama Pavilion ja kaikki on käyny kuumina. Mut nää siis AMD prossuilla, en tiedä sit jos omas on Intelin prossulla. Sanoisin, että AMD prossuilla on aika normaalia jos Pavilion käy kuumana jos on pikkusenkin raskaampia sovelluksia.

• ....

Voephan tuo kuumeta sennii vuoks, ko jäähyttime rivasto on pöllyynty tukkoo.

• Kuumeneehan läppäri mutta on myös saatavana sellasia alustoja jotka viilentää sitä

Pölyt pois ensin

• Eilisen hesari

Ei ole. On ja voi olla. Heräteostokset kuten hp pavilion voi olla tuskallinen tuttavuus. Jos asiaa olis selvittänyt etukäteen ei olis niin helposti lyönyt kättään p-askaan.

• Minullakin on HP Pavilion laatukannettava, ja se tuuppaa kuumenemaan jopa 100 asteeseen, jos laitan virustarkistuksen päälle... Villennysalusta löytyy toki.... mutta eipä auta...

• Sana Pavilion kertoo kaiken. Eli on normaalia. Hyvissä läppäreissä ei ole normaalia. Kaikki kuitenkin lämpenevät raskaassa käytössä. Kunnollinen läppäri toimii silti normaalissa nettikäytössä melko viileänä. Sellaisessa ei koskaan lue Pavilion.

Sana Pavilion kertoo vielä että laitteessa on samaan hintaan mukana myös pölynimuriominaisuudet, joten pölyjen puhdistus voi jonkin verran viilentää konetta.

• Laptop on hottis

Jos viittaat ylikuumenemiseen, niin eräs kauppias kertoi kerran mun kysellessä asiaa, että jos läppäri on ylikuumentunut, niin se olisi niin polttavan kuuma, ettei sitä voisi pitää sylissä. (Kuulostaa kaksimieliseltä, mutta pointti on siis, että jos voit ottaa sen syliisi polttamatta itseäsi, niin kone ei ole ylikuumentunut.)

En tiedä, pitääkö tuo oikeasti paikkansa, koska kauppiaat kertovat joskus liirumlaarumia.

Mulla on myös Pavillon HP ja pelkäsin ylikuumenemista kun encodasin erästä videota matroskaksi äärimmäisillä asetuksilla saadakseni sen mahdollisimman pieneen tilaan ja prosessori kävi täysillä tehoilla monta päivää putkeen.

Jos haluat mielenrauhaa ylikuumenemisen estääksesi, niin hanki läppärille tuuletin. Kannettavien koneiden tuulettimet menee käsittääkseni aina koneen alle, josta sitten puhaltavat kevyesti ilmaa (joskus on voimakkuudensäätömahdollisuuksiakin). Mittaa läppärisi ennen hankkimista, jottet osta liian pientä/isoa.

• HP Pavilion 6000

Selailussa mainokset pois ja koneen alle pöydälle korokejalat, niin pysyy hyvin lämmöt hallinnassa. Tuuletin hurahtaa silloin tällöin. Videoita katsottaessa sitten tuulettaa enemmän.

• 40

""Onko normaalia että läppäri kuumenee kovasti. Onko kova kuumeneminen joidenkin läppäreiden ominaisuus vai onko koneessa vikaa.""

ON.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      7134
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      124
      3761
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      3100
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2698
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      2363
    6. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      18
      1980
    7. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      368
      1909
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1900
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1808
    10. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      45
      1792
    Aihe