Hei!
Onko kellään kokemuksia edellä mainitusta laitoksesta, millaiset hoitajat, onko suuri vaihtuvuus? Miten suhtaudutaan lasten isovanhempiin ja muihin omaisiin, pääseekö kuinka kotilomalle. Onko täyttä, lapsia ylipaikoilla?
kaikki tieto tervetullutta...
Meripihan perhetukikeskus / VO Kaisla
4
2106
Vastaukset
- Lapsibisnestä?
Netistä löytyy tietoa haulla > meripihan perhetukikeskus < .
Näyttää olevan Helsingin kaupungin sosiaaliviraston ylläpitämä.
Tässä lista toimipisteistä, selaa sivustoja ja lue lisää.
Hyvösen lastenkoti.
Meripihan perhetukikeskus.
Oulunkylä.
Toivola.
Perustettavat ammatilliset perhekodit.
http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/lastensuojelu/ammatilliset_perhekodit
---- Lapsivankila.
Pihkapuiston lastesuojeluyksikkö on Helsingin Kaupungin "Lastensuojeuvankilayksikkö.".
Helsingin sosiaaliviraston alaisuudessa toimiva Pihkapuiston arviointi- ja vastaanottoyksikön putkan tilat ovat täynnä ahtaita käytäviä ja huonoa ilmaa.
Aamuisin täällä on todella kylmää ja kaverit sanoo, että täällä haisee. Ihan kun vankilassa asuisi.
Pihkapuisto on tarkoitettu 13-17- vuotiaille sijaishuollon tarpeessa oleville nuorille, mutta tunnistamisen estämiseksi edes nuorten tarkkaa ikää ei saa mainita.
Nostin tämän Helsingin Sanomissa 23.9.2007 olleen uutisen esiin, joka on ehkä verrattavissa paljon keskustelua saaneeseen Loikalan kartanoon.
Erikoista on se, että tämä Helsingin kaupungin sosiaaliviraston alaisuudessa toimiva yksikkö nousi julkisuuteen, koska oikeusasiamies pyysi Helsingin kaupungilta selvitystä lastensuojelun tiloista.
-Ovet ovat lukossa, eikä niitä saa ilman avainta auki edes siäsäpuolelta.
-Ikkunat ovat karkaamisen estämiseksi pultattu kiini.
-Noin puolet palaa kotiin, puolet jatkavat muualle.
Kommentit.
Onko jonkun lapset olleet kyseisessä paikassa?
Tämä vaikuttaa keskitysleirin vankilalta.
Onko tälläinen sadistinen toiminta mahdollista Suomessa?
Kuka vanhempia, lapsia ja nuoria suojelee tälläiseltä kohtelulta?'
Miksi lapsiasiavaltutettu, sosiaaliviranomaiset ja presidentti eivät puutu näihin epäkohtiin?
Lue lisää:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Pihkapuistossa asuvat nuoret kammoksuvat lastensuojeluntiloja/HS20070923SI1KA01qit
---
- VittuMinunAikaaEiTuhlata
Kuopiossa vielä pahempaa !! Eräs joutui odottamaan 10 vuotta että näki tyttönsä koko lapsuus meni tapellessa kun ettivät syytä että saisi lapsen laitettua siajaiskotiin ja ottaa siitä rahat normaali toimintaa. suomessa. Siinä kerkesi perhe jo hajota ajan takia. ONKO TUTTUA ? Liiketoiminnasta kyse lapsikaupassa heillä on myyntitavoitteetkin.
- Anonyymi
Olin meripihassa 2010, paska laitos
- Anonyymi
Totta tuo Pihkapuistosta ja oli homeessakin. Olen entinen nuori.. Tehnyt aiheesta julkaisuja. Tyypillistä, että artikkeli on kadonnut, poistettu..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381