Vaikuttiko uusi aselaki äänenvaimentimen laittoon? eli siis pitääkö erikseen lupa hommata pöntölle? ja entäs sitten jos omistaa jo vaimentimen ja haluaa sen vaihtaa, esim. pienempään??
Äänenvaimennin...
10
4641
Vastaukset
- jepulisjee
Jos sinulla on lupa aseeseen, saat siihen hankkia ja asentaa vaimentimen.
Voit myös hankkia uuden tai useampiakin vaimentimia kyseiseen aseeseen/ aseisiin. Aseen lupa riittää vaimentimenkin hankintaan ja hallussapitoon. - joopase
kiitoksia, nyt kaupoille ;)
- sorvari koneistaja
onko rikos,jos valmistaa ja asentaa vaientimen itse.Ammatti koneistajalta pikku homma.
- Jepulisjee
sorvari koneistaja kirjoitti:
onko rikos,jos valmistaa ja asentaa vaientimen itse.Ammatti koneistajalta pikku homma.
Ei ole rikos. Tosin jos pidät hallussasi äänenvaimenninta, sinulla pitää olla hallussapitolupa aseeseen johon se käy.
Tosin jos sinulla on luvaton ase, nin voit tarvittaessa sanoa että se on auton tai mopon äänenvaimennin.
Kumma kun ei noihin vaimentimiin tarvita lupaa, vaikka ne ovat vähintäänkin yhtä vaarallisia :)
- tietämätön..
Voinko saada aseluvan helpommin jos kerron viranomaiselle että minulla on jo vaimennin. Tämä tosin kuuluu 70-luvun Tunturi super sporttiin mutta olisi helposti modattavissa aseeseenkin.
Lupaa hakiessa lienee syytä kuulua johonkin järjestöön tms. jonka suojissa harrastaa ammuntaa. Riittääkö perusteeksi kuuluminen Suomen Rauhanpuolustajiin sekä Sadankomiteaan?- jep jep
itsellä varastossa iskun vaimentimet(ladaan) sopisiko paikkaliim?
- voi taivaan taatto
Ei kuule yhtään helpota luvan saantia se, jos sinulla on vanhan mopon vaimennin, tai sen puoleen myöskään mikään muu vaimennin.
- Jonttu D/
Kävin näyttöpäivänä kamarilla näyttämässä helkama-mopon vaimenninta.Sopii hyvin yksipiippuiseen haulikkoon. Laitoin samalla lupapaperit vetämään. Konstaapeli ainakin näytti vihreää valoa.
- Pyssymies
No tiesin tuon kun otin asiasta sevää, ennen kun asensin äänenvaimentimen.
Mutta että niin kiero on tämä Suomen laki että autoonkaan ei saa asentaa
(karjapuskuria) mutta jos katsastuksessa sanot että se on "lisävaloteline"
LÄPIMENI : ) muukin kun katsastus miehen piikki ;-D - Hutikuti.
VAIMENNIN KIERTEEN SAA SORVATA ASEEN PIIPPUUN VAIN AMMATTI ASESEPPÄ.
>>>LUKEKAAPA POHAN OHJEISTUS !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783