Tavaran tilaus kiinasta

Seppo

Elikkäs tilasin tossa tavaraa Hong Kongista, hintaa oli 94,70€ 35.50€ posteja.
Postin lähetysseuranta näyttää tällaista (alhalta ylöspäin):

03.01.2012, klo 09:10 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 01534 TULLIPOSTI / Vantaa 01530

02.01.2012, klo 16:13 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 01534 TULLIPOSTI / Vantaa 01530

02.01.2012, klo 14:40 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 01534 TULLIPOSTI / Vantaa 01530

01.01.2012, klo 10:14 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 01534 TULLIPOSTI / Vantaa 01530

31.12.2011, klo 16:37 Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

29.12.2011, klo 17:10 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country

23.12.2011, klo 15:53 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country


Tarkoittaako tämä nyt sitä, että tavara on jäänyt tulliin ja joudun maksamaan alv:in?!
Ei tässä muuten mitään, mutta jos asia on näin, niin voin jo etukäteen varautua maksamaan arvolisäveroa kyseisestä tuotteesta n 30€

Vastatkoon joku viisas :) Kiitos jo etukäteen.

15

5189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkjd

      eli nyt tullin nettituonti sivulle: https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html kirjaudut omilla pankkitunnuksilla, 94,70€ 35.50€= 130€ maksat tuosta summasta alv:n. Jos et ole saanut vielä tullipostin lähettämää kirjettä, käytät tuota seuranta koodia etsiäksesi lähetyksesi, helppoa :)

      • tampere2

        lainaus:
        _____________
        nettituonti sivulle
        ____________
        Nettituontisivu on yhdyssana.

        lainaus:
        _____________
        seuranta koodia
        _____________
        Seurantakoodi on yhdyssana.


      • Yuukkis

        Täähä on vanha juttu mut ite jouduin kans kerra yhden tyynyn takia tullin kans värkkäämään.

        Tilasin 15cmx50cm sisustustyynyn Kiinasta ja hintaa sille tuli 70$ postit.

        Olin täyttämässä lomaketta tullin sivuilla, mutta siellä ku piti valita tuotteen kategoria ni ei löytyny petivaatteet (=lakanat, peitot, tyynyt yms) osiota. Soitin sinne tulliin ja sain lopulta oikean koodin tuolle kategorialle. Iloitin hinnaksi AINOASTAAN tuon tuotteen hinnan ILMAN postikuluja. Eihän postikulut ole kauppahintaa, ne on mun mielestä siinä väistämätön sivukulu. Verot maksan vain kauppahinnasta.

        Eli lopullisesta 80$: sta maksoin vaan 70$ verot eli veroprosentti oli 23


      • Anonyymi
        Yuukkis kirjoitti:

        Täähä on vanha juttu mut ite jouduin kans kerra yhden tyynyn takia tullin kans värkkäämään.

        Tilasin 15cmx50cm sisustustyynyn Kiinasta ja hintaa sille tuli 70$ postit.

        Olin täyttämässä lomaketta tullin sivuilla, mutta siellä ku piti valita tuotteen kategoria ni ei löytyny petivaatteet (=lakanat, peitot, tyynyt yms) osiota. Soitin sinne tulliin ja sain lopulta oikean koodin tuolle kategorialle. Iloitin hinnaksi AINOASTAAN tuon tuotteen hinnan ILMAN postikuluja. Eihän postikulut ole kauppahintaa, ne on mun mielestä siinä väistämätön sivukulu. Verot maksan vain kauppahinnasta.

        Eli lopullisesta 80$: sta maksoin vaan 70$ verot eli veroprosentti oli 23

        Kuljetuskustannuksista maksetaan myös alv.


    • timotea

      tähän vielä kysymys että onko jollain kokemusta keinoista miten voisi tuosta alv:n maksamisesta laistaa?
      Esim olen kuullut että jotkut pyytävät DHgate myyjää pistämään pakettiin alhaisemman hinnan jolloin lähetyksestä ei mene veroa? Toimiiko?

      • tampere2

        Minulle kerran kiinalainen postimyyntikauppa kirjoitti tuotteen arvoksi alle 1/4 todellisesta. Tulli uskoi ja minä maksoin alv:tä alle 7%, 27.8% sijaan.
        Kyseessä oli akku, jonka alv on 27.8%, eikä 23.
        Kauppa itse pyytämättä kirjoitti niin alhaisen arvon.

        Kun tilasin toisen kerran pyysin kirjoittamaan arvoksi 60% todellisesta, näköään menee läpi, se tuote on vielä matkalla.


      • Anonyymi

        Ei auta. Tulli kyllä tietää paljonko todellinen arvo on suunnilleen.


    • dkjd

      et sitte muuta keksiny kun ettiä kirjotusvirheitä,,, runkkari!!

    • Tietämätön

      Juu elikkäs minulle on nyt jäänny hieman epäselväksi tämä että kun tilaan esim Kiinasta paketin ja sen hinta jää alle 45€ (postit sisältyvät hintaan) niin joutuuko siitä maksamaan ALV??

    • Anonyymi

      Siis eivät kiinalaiset tavarat kestä ovat kertakäyttötavaraa. Roskaa koko kiina

      • Anonyymi

        Tuurin kauppaa se on. Joskus saat pelkkää roskaa, joskus laatutavaraa, joskus et yhtään mitään. Rahasi vain menevät ja saat ihan omakohtaisesti todeta, että se välittäjän rahat takaisin -takuu on vain tyhjää hölinää. Samoin kuin esimerkiksi IF:n vakuutuskorvaukset. Itse saat vahingon kärsiä molemmissa. Rehellisyys on yhä harvinaisempaa tässä maailmassa.


    • Anonyymi

      Miksi kukaan tilaa Kiinasta mitään tai ostaa mitään tuotetta, joka on tehty Kiinassa? Kun lopetatte kaiken Kiinalaisen tavaran ostamisen, estätte Kiinaa pääsemästä talousmahdiksi, jolla tuetaan hirmuvaltio Venäjää. Ymmärrättekö millainen valta meillä kuluttajilla on käsissämme? Jos me lopetamme jonkun hirmuvallan tuotteiden ostamisen, ei sille malle jää varoja hankkia tappavia aseita, eikä sellainen maa pysty myöskään tukemaan ihmisiä raa'asti murhaavaa Venäjää.

      Toisaalta ihmiset, jotka ostavat Kiinassa tehtyjä tuotteita tukevat automaattisesti sen maan ihmisarvoa alentavia toimia ja tukevat myös sen maan Eurooppaan kohdistavia agressioita. Sellaiset ihmiset ovat silloin osa sitä toimintaa.

      • Anonyymi

        Ehkä kannattaisi inventoida ne kotoa ja taskusta löytyvät kiinalaistuotteet, heittää ne menemään ja lähteä vaikka takomaan auraa, mutta mieluummin ei Kiinasta tuodusta metallista ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe