Hei,
olen suunnitellut Thaimaan matkaa tuohon vuoden päähän. Eli tuossa talvella 2012-2013 olisin kaiketikin menossa. Mukaan on tulossa myös kaksi pientä lasta. Aiemmin en ole siellä käynyt, joten kokeneemmilta Thaimaan matkaajilta kysyisin muutamaa asiaa.
- Mikä kohde olisi passeli lomailun siellä aloittamiseen?
- Mitä kohteita yleensäkin suosittelisitte? Mistä huonoja kokemuksia, millaisia?
- En aio maata rannalla, vaan kierrellä ja katsella nähtävyyksiä, tutustua kulttuuriin, jne. Mitkä kohteet sopisivat tällaiselle matkaajalle?
- Millä kulkuneuvolla Thaimaan sisällä on kätevintä ja kohtuu edullista matkustaa?
- Uskaltaako ns. turistialueiden ulkopuolella syödä? Tarkoitus kun olisi hakea muunkinlaisia makukokemuksia kuin hotellien turisteille vartavasten räätälöimää ruokaa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :)
- Tarkoitus ei ole ottaa matkatoimiston tarjoamaa pakettimatkaa vaan buukata itse lennot ja majoitus. Onko suosituksia tai kokemuksia eri lentoyhtiöistä, entäpä majoitus? Haussa siis kohtuuhintainen majoitusvaihtoehto, jonne voi tosiaan pienten lasten kanssa huoletta majoittua, missä siis hygieniataso okei ja siisteys muutenkin kunnossa.
Thaimaan matkailusta kysyttävää!
3
269
Vastaukset
- khao lak ok
Lennätte ensin BKK, siellä pari päivää kultturellisti ja shoppaillen ja halvalla paikallislennolla eteenpäin vaikkapa jollekin saarelle lomailemaan. Välttäkää näitä turistirysiä pattaya,phuket ja koh chang,ja pysytelkää ns.perhekohteissa, niin lomanne voi jopa onnistua.
- äiti-vaimo-ihminen
Erikoista, että niputat Koh Changin samaan listaan Pattyan ja Phuketin kanssa....kovin on erilainen se noihin kahteen verrattuna.
Pattyaan en menisi missään tapauksessa, mutta Phuketista kyllä löytyy hiukan erilaisiakin vaihtoehtoja, sentään aika iso saari,ei vain yksi kohde kuten Pattya. Tosin Phuket ei myöskään minun suosikki.
Koh Chang ei sen sijaan ole sieltä "turistirysimmästä" päästä...siksi ihmettelen tuota ekaa vastaajaa. Toisaalta ehkei kuitenkaan paras kohde teille, kun varmaan tahdotte tekemistä enemmän.
Hua Hin ja vierellä lapsiperheille rauhallinen Cha Am ihan hyviä vaihtoehtoja. Sinne pääsee Bangkokista bussillakin. Luontonsa puolesta hienoja kohteita myös etelämpänä, Khao Lak, Krabi....
Netistä löytyy pilvin pimein majoitusvaihtoehtoja. Itse olemme vain kerran (eka kerran) olleet pakettimatkalla ja sen jälkeen itse varattu. Hyvin on sujunut eikä mitään suurempia pettymyksiä hotelleissa ole ollut sen suhteen, mitä nettisivut ovat luvanneet. Ystävällistä palvelua kaikkialla ja aika monta kohdetta nähty, mm. nuo edellä luettellut Khao Lakia lukuunottamatta. Siellä tosin kävi ystäväperhe ja kuvatnähtiin kokemukset kuultiin.
Kannattaa lueskella etukäteen paikoista, niin pääsee valitsemaan sen, mikä tuntuu itslle sopivammallta. Jos haluat, mielelläni kerron lisääkin siltä osin, mistä itse sattuu kokemusta olemaan.
Paljon matkustavan perheen äiti - jdkdol
Hotellien varailuun suosittelen booking.com,hyviä tarjouksia, hinnat sisältävät verot joten ei tule sen kanssa yllätyksiä ja sivustolla on paljon hotellitarjouksia joissa peruutus tiettyyn ajankohtaan mennessä on maksutonta (voi se mieli muuttua hotellin suhteen montakin kertaa matkaa odotellessa).
Laajan valikoiman hotelliarvosteluja löytyy taasen täältä kautta http://www.tripadvisor.com/Hotels-g293915-Thailand-Hotels.html
Lennot kannattaa varata hyvissä ajoin, reittilennot kun on halvempia mitä aiemmin ne tilaa. Tosin kannattaa odotella vielä matkamessujen tarjoukset (19.-22.1.2012)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724274Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003720Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363409- 512980
- 402468
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182409Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222162- 231816
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141607Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331592