Mua kummastuttaa toi eläinkauppa, kun kolmisen kuukautta sitten otettiin hamsteri, jolloin tietty nuori harjottelijalikka kasas vaikka ja mitä "hamsterikamaa" siihen mitä kuulemma tarttee ja mitä ei..
Tottakai siinä oli tarpeellistakin, mutta muutama päivä sitten kun kävin samaisessa kaupassa, jossa oli erimyyjä, mulle todettiin ettei missään nimessä saa käyttää pesävanua, mielummin heinää tai talouspaperia, ja kun ostettiin kyseinen hamsteri, ei meille mistään heinästä puhuttu.
Sama harjoittelijamyyjä myi meille paperipuristepellettejä pohja aineeksi, kun kuulemma purua ei voi käyttää.. Ihmettelen vain että miksi siellä kaupassa olevilla hamstereilla on purua kun sitä ei voi käyttää? Sama kohtalo oli ruoalla, hän myi jotain ihmeellistä ruokaa, jota ei enään valmisteta, ja tämä jäljempi myyjä totesi että ihan hyvin voi ostaa päivittäiseksi tarkoitettua jyväsekoitusta, eikä tarvitse "pentuaikana" olla ns. laihdutusruokaa, ja jos hamsteri ei liho, voi sille tarjota jyväsekoitusta kokoajan.
Haluaisin tietää tämän myyjän metodit, ja todelliset motiivit..? Onko muille käynyt samoiten?
Faunatar...
6
3879
Vastaukset
- Yuukkis
Tästä voimme oppia sen, ettei eläintä oteta ennenkuin kyseisen eläimen hoitoon perehdytään _ITSE_.
Kun minä otin vanhempieni luvalla hamsterin 8- vuotiaana, kriteerinä oli se, että luin pari hamsterinhoitokirjaa kannesta kanteen ja kyselin neuvoja parilta (silloin) 14.v olleelta kaveriltani joilla oli omat hamsterit ja muutenkin kokemusta hamstereista.
Myyjäkin toki teki virheitä (koska ilmeisesti tiesi vähintäänkin yhtä vähän hamsterinhoidosta kuin sinä) - p-heva1
Joka tapauksessa se hamsteri asuu meillä jo, eikä nyt satu olemaan äitiä ja isää saman katon alla enää. Ja kyllä oon lukenu ties mistä kaikenlaista ohjetta ja tietoa, mutta jokapaikassa on eriävästi siitä heinästä, jota alunperin kysyin. Kiitos kumminkin. :)
Eli siis, tarvitseeko sillä olla heinää? Tosin sillon kauppareissun jälkeen laitoin tuonne häkkiin sitä heinää, ja hyvin näyttää viihtyvän. :)- Smile :))))))))
No oli se heinä ihan kiva juttu
- Tiuhti=mun oma kani
no,tuollaset aloittelijat puhuvat vähän mitä sattuu,harjoittelijoita kun ovat mutta tämä oli kyllä täy tumpelo!!xD
No,kannattaa aina tarkistaa asiat vaikka täältä netistä ennen kuin uskoo eläinmyyjien puheita koska joskus ne ovat ihan puuta heinää!!Usko pois!xD - Hamsuja
Tässä nyt vastaan suoraan.
Itsellä ollut hamstereita, hiiriä, rottia, chilloja.
Hamstereita useampia.
Heinä on aina hyvä olla, se on hyvää pikkuisen vatsalle.
Pesämatskuna tosiaan jotain vessapaperia (kannattaa pistää ihan niitä kokonaisia paloja meinaa pikkuselle tekemistä kun se niitä ite sopiviksi repii)
Käytä jotain wc rullan hylsyjä leikkimateriaalina.
Juoksypyörä pitää olla muuten meinaan nää lihoo aika nopeesti ilman.
Ruokana näille kelpaa melkein mikä vain, riippuu ihan liikunnan määrästä.
Ihan oikein tuo toinen ohjeisti eli siis jos ei liho niin anna mitä vain, mutta jos lähtee pallon muotoa muistuttamaan niin kannattaa pitää esim pähkinät, rusinat yms lihottavat poissa.
Muuta mitä hamsuille voi antaa on esim. jauheliha - jos paistat jauhelihaa niin pieni nokare sitä ennen mitään mausteita yms niin saa jotain herkkuakin.
Hamstereille ei todellisuudessa tarvii mitään hienouksia ostaa, se on enemmän ihmisten silmiä varten.
Kaiken voi rakentaa pahvisista hylsyista, rasioista yms. ulkoota voi ottaa jtn puuta (muista pestä hyvin kuumalla vedellä ja kuivaa kunnolla myös) jota nämä sitten jyrsii.
Jotain mitä kaikki ei aina mainitse - koska kaikki hamsut ei tätä vaadi on kynsien leikkaus. Eli siis jos näyttää että näiden kynnet rupee 'taipumaan' sivuun kun tassu on maassa niin kynsiä pitää lyhentää ihan perus kynsisaksilla tai klippereillä. (pitää olla TODELLA varovainen tän kanssa ettei ota liikaa)
Toivottavasti autto :) - dsasdd
Eläinkaupan myyjillähän ei tarvitse olla mitään koulutusta tms. eläimistä mitä myyvät. Tärkeintä on myydä mahdollisimman paljon tavaraa eläimen mukana. Jotkut myyjät tietää paremmin kun toiset, tietenkin, ja eläimen kun ostaa siihen pitäisikin perehtyä parhaalla mahdollisella tavalla. Suomessa on lähes joka lajille omat yhdistyksensä, hamsteriyhdistyksen sivuilta löytyy tietoa hamstereista, hiiriyhdistyksen sivuilta löytyy tietoa hiiristä jne.
Eli pikagooglauksella löytyy sivukaupalla tietoa, kannattaa tutustua.
Juoksupyörästä vielä, nuorille hamstereille ei suositella juoksaria, jotta hamsu kasvaa hyvin eikä kuluta kaikkea energiaansa siihen juoksemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241528Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851254Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841184Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1061095- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932