TV-viihde, mikä kortinlukija?

tulisit nyt näkyviin

Sain erään nettisaitin kautta tilattua ilmaiseksi Tv-viihteen viiden kanavan paketin tammikuuksi. Kyseessä siis antennitalous ja telkarina LG 32LT75, siis se tallentavalla digiboxilla varustettu aikakone. Kortinlukijaa siinä ei ole ollut, kun en ole aiemmin maksukanavia käyttänyt.

Kävin sitten Gigantista ostamassa kortinlukijan ja sain CI modulin. Tämä ei nyt ilmeisesti pelaa tuossa minun telkkarissani, koska se on sen verran vanha, ettei se tunnista CI -modulia. Kanavat eivät siis näy! Onko nyt niin, että minun pitää hommata jostain vanhemman mallinen CA-moduuli? Tarkoitus ei siis ole katsoa mitään HD-kanavia, joten CI -moduulia ei käsittääkseni tarvita. Pahaa pelkään, ettei tällaisia "vanhan" mallisia CA-moduleita enää ole helposti saatavissa...

Menen tietysti sinne Giganttiin selvittämään asiaa kunhan ehdin, mutta kyselen jo tässä etukäteen vinkkejä. Myyjän selostus viime kerralla erilaisista korteista, moduuleista, HD:sta, linkityksistä ym. oli sellaista munkkilatinaa, ettei siitä tajunnut juuri mitään. Otin vaan sen kortinlukijan mitä tarjottiin ja persiilleen taisi mennä. Myös TV-Viihteen puhelinpalvelusta tuli vähän ristiriitaisia neuvoja.

Täytyy kyllä sanoa, että aika monimutkaista on tämä digitouhu...

4

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • cxfvsxgsdfg

• no nyt näkyy
        cxfvsxgsdfg kirjoitti:

Nuo olivat loppuunmyyty.
        http://cdon.fi/kotielektroniikka/dilog_conax_ca-modul-10784086

No niin! Nyt näkyy kanavat. Kävin Gigantissa ja siellä myyjä oli sitä mieltä, että LG vaatii jonkun CvB1 (tai jotain) modulin, jota heillä ei ole enää myynnissä. Kävin sitten kuitenkin Expertissä ja siellä käteen lyötiin Strong-merkkinen conax-lukija. Kokeiltiin vielä liikkeessä lukijaa kortin kanssa yhteen töllöön ja homma pelasi. Samoin kotona kaikki toimi. Gigantille ei voi tästä episodista kovin korkeita pisteitä antaa, rahat sentään saan takaisin turhasta ostoksesta.

• giga-antti.

Useat Gigantin myyjät eivät tiedä asioista yhtään mitään, mutta keksittyä juttua tulee sitten ihan tulvimalla, kun jotakin pitää asiakkaalle selostaa. Kyllä on monet naurut saatu kun on myylien juttuja laitteista kuunneltu, ne vain ei voi sanoa etteivät tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      176
      3266
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2131
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      45
      2003
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1941
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1461
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1231
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1193
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      385
      1075
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      993
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      42
      827
    Aihe