Olipa huonotuulisia ja keskenään riidoissa olelleita lentoemäntiä Finnairin lennolla Las Palmasista Helsinkiin 29.12. 2011. Erityisen kärttyinen oli mustatukkainen emäntä, joka joutui aina välillä palvelemaan myös halpamatkustajia. Asiakkaat eivät osanneet valita oikeaa wc:tä ja kalliiseen ekaluokkaankin piti paistaa korvapuustit...
lentoemojen huono päivä
45
5175
Vastaukset
- parhaitenpalkatutemo
Ilmeisesti Finnairin lomalennoille joutuvat nämä naama norsunv...lla olevat ynseät palveluhaluttomat, joille ei voi potkujakaan antaa. Kyllä oli ilo matkustaa Thomas Cookilla, palvelualtis ja todella ystävällinen henkilökunta mennen tullen, menomatkalla oli oikein huippupalvelu kun oli ylimääräisiä emoja koulutettavana.
Mieluummin matkustan juuri palvelun takia nykyään jollain muulla kuin Finnairilla, jossa on joka reissu ollu "turbulenssiä" vaikka kone mennyt todella tasaisesti; ilmeisesti haluaa matkustamohenkilökunta viettää siestaa, siinä vain moni hakuaisi käydä sinä aikana käydä keventämässä itseään mutta turhavyön palaessa ei ole sallittua.- on valinnan aika
Olen matkustanur Thomas Cookilla ja sanon samalla tavalla, että palvelu oli aivan ihanaa. Ruoka jota tarjottin oli hyvää. Finnairin reittilennolla Parisiista Helsinkiin ruoka ja palvelu asteekolla välttävä tai heikko.
- kolhojooseppi
Täysin samaa mieltä. Joskus aikaisempina vuosina matkustin paljon euroopan ja aasian, sekä euroopan ja amerikan välisiä lentöja, mm. Finnairilla kultakortin arvoisesti. Enpä juuri voi muistaa muilla lentoyhtiöillä saaneeni niin huonoa- ja kiukkuista palvelua, kuin kotimaisella yhtiöllämme, varsinkin mannertenvälisillä pitkillä lennoilla.
Miksi Finnairilla ainakin ennen oli mannerten välisillä lennoilla kaikkein vanhimmat ja työhönsä jo vuosikymmeniä sitten kyllästyneet lentoemännät (tosi vanhat kalkut)? Yksi nuorempi emäntä, tosin täysin muussa yhteydessä, kuin lennolla valaisi tämän taustaa. Hänen mukaansa nämä "vanhat kalkut" saivat aina nämä pisimmät mannertenväliset lennot, koska niistä maksettiin parhaiten ja päivärahat olivat isommat. Nuoremmat ja työstänsä vielä "innostuneet" saivat vain kotimaan- ja euroopan lentoja, tätä kuulemma perusteltiin sillä, että näillä "kalkuilla" on niin pitkä työkokemus alalta.
Kerran matkallani kohtasin kaksi amerikkalaista nuortamiestä, jotka kertoivat olevansa Nokialla töissä. Baaritiskillä jutellessamme jotenkin keskustelu siirtyi Finnairiin, jolla "pojat" kertoivat matkustaneensa myös tosi paljon (johtui kai työnantajasta ja suomen vierailuista). Kerroin, että Finnair on maailman vanhimpia lentoyhtiöistä, johon vastasivat; se on kyllä helppo uskoa, koska siellä on maailman vanhimmat lentoemännätkin, varmaan alkuperäisiä.
- greg
mitäs jos menisit itkemää oikealle palstalle
- myös stuertit
Huomasin saman huonotuulisuuden ja heikon palvelukyvyn. Ei enää Finnairilla lentoon!!!
- Laadun käyttäjä.
myös stuertit kirjoitti:
Huomasin saman huonotuulisuuden ja heikon palvelukyvyn. Ei enää Finnairilla lentoon!!!
Jaa että ihan Finnairin lennolla. Kone ja kyyti on voineet olla Finnairin mutta ei se ole mikään reittilento. Eiköhän tilaajana ole ollut Aurinkomatkat, Tjäreborg tai Finnmatkat. Turhaa syytätte Finnairia lomalentojen sikala tason palvelusta. Muistittehan matkustaa polvet suussa ettei ole alkanut ahdistamaan.
Itse lennän tilavasti ja laatulennoilla. Myös aidolla Finnairilla. - rami.ra
Laadun käyttäjä. kirjoitti:
Jaa että ihan Finnairin lennolla. Kone ja kyyti on voineet olla Finnairin mutta ei se ole mikään reittilento. Eiköhän tilaajana ole ollut Aurinkomatkat, Tjäreborg tai Finnmatkat. Turhaa syytätte Finnairia lomalentojen sikala tason palvelusta. Muistittehan matkustaa polvet suussa ettei ole alkanut ahdistamaan.
Itse lennän tilavasti ja laatulennoilla. Myös aidolla Finnairilla.Meinaatko etta aurinkomatkoilla on omat lentoemot,mieti ennenkuin kirjoittelet
Laadun käyttäjä. kirjoitti:
Itse lennän tilavasti ja laatulennoilla. Myös aidolla Finnairilla.Eiköhän Finnairilla ole ihan oma lentohenkilökunta,Tjärellä,Aurinkomatkoilla tahi Finnmatkoilla ei ole.Tietääkseni?
- Sotavento (ei kirj.)
Trianda kirjoitti:
Eiköhän Finnairilla ole ihan oma lentohenkilökunta,Tjärellä,Aurinkomatkoilla tahi Finnmatkoilla ei ole.Tietääkseni?
Juuri näin. Osa kuitenkin unohtaa sen, että Aurinkomatkat on osa Finnair-konsernia. Sekä Finnmatkat, että Tjäregborg ovat kansainvälisessä omistuksessa ja käyttävät enimmäkseen niiden omistamaa kalustoa (TUI ja Thomas Cook).
- claudia k
Itse olen lentänyt työkseni eräällä eurooppalaisella suurella yhtiöllä (ei suomalainen) ja nähnyt kaikenlaista sälää lennoilla. Sellaista se on, kun on pitkiä päiviä, ihmiset eri kansallisuuksia, hermot kireällä ja muutenkin emännissä ja stuerteissa "vaikeita tapauksia"...
Muistan tapauksen iltalennolla Berliiniin (muistaakseni), jossa espanjalainen emäntä kieltäytyi jostain työstä ja alkoi äänekkäästi kiroilemaan äidinkielellään ja potkimaan bulkheadia (sitä keittiön ja matkustamon erottavaa seinää. Hän sai suullisen varoituksen firmalta.
Toinen oli, kun heteromies stuertti ei tullut juttuun toisen kollegansa kanssa, joka sattui olemaan homo. En ollut k.o. lennolla, mutta ensiksi mainittu oli sitten lyönyt nyrkillä toista ja sai loppujen lopuksi potkut yhtiöltä.
Haluaisin kuitenkin mainita tähän, että omasta mielestäni Finnairilla on erittäin hyvin koulutetut, ystävälliset ja palvelualttiit lentoemännät. Kohdalleni ei koskaan ole vielä sattunut näitä "vaikeita tapauksia".
Lentäkääpäs tietyillä itä-eurooppalaisilla (LOT, Aeroflot...) siivillä ja voitte olla tyytyväisiä, jos vaikka tervehtivät ovella saati sitten hymyilevät. Tai Laosissa (Lao Airline), jossa henkilökunta ei näyttänyt ymmärtävän englantia lainkaan!- Wihtori Wee
"Lentäkääpäs tietyillä itä-eurooppalaisilla (LOT, Aeroflot...) siivillä ja voitte olla tyytyväisiä, jos vaikka tervehtivät ovella saati sitten hymyilevät."
Niinkö? Lennän työni puolesta 80-100 lentoa vuosittain ja olen kokemuksieni perusteella eri mieltä kanssasi, sillä saan järjestään itäeurooppalaisten lentoyhtiöiden lennoilla mitä erinomaisinta palvelua, myös parjaamillasi LOT:lla ja Aeroflotilla. Itse asiassa viime vuoden parhaimman palvelun sain juurikin Aeroflotin bisnesluokassa lennollani New Yorkista Moskovaan, eikä minulla ole pahaa sanottavaa myöskään flotin karjaluokasta, päinvastoin.
Myöskään Finnairin kanssa minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia, vaan olen sieltä saanut aina hyvää palvelua. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa?
- Joku
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa?
Jokseenkin naivia ajatella, että palveluntaso olisi kiinni vain siitä millainen itse olet. Eiköhän palveluammateissa kuten muissakin ammateissa ole ihmisiä, jotka ovat kertakaikkiaan alalle sopimattomia.
Pidän itseäni varsin ystävällisenä ja kohteliaana ihmisenä. Tästäkin huolimatta olen törmännyt Finnairin ja muidenkin yhtiöiden lennoilla todella töykeisiin ja kärttyisiin, mutta myös todella ystävällisiin lentoemäntiin.- huono päivä oli
Olen lentänyt Aerolla, Finnairilla jne vuodesta 1959!! Nyt samalla paluulennolla Kanarialta kuin aloittaja, oli tosi tyly henkilöstö. Erityisesti em. tumma lentoemäntä.
- Lento
huono päivä oli kirjoitti:
Olen lentänyt Aerolla, Finnairilla jne vuodesta 1959!! Nyt samalla paluulennolla Kanarialta kuin aloittaja, oli tosi tyly henkilöstö. Erityisesti em. tumma lentoemäntä.
Tänä syksynä oli Finnairin Kanarian lennolla osa lentoemännistä eläkeläisiä, siis extraamassa. Lienekkö yleistä?
Mutta palvelu pelasi ja emot olivat todella ystävällisiä.
- JK
Eiköhän joka alalla, niin asiakaspalvelu, kuin muilla aloilla jokaisella joskus ole huono päivä! Toki asiakaspalvelijan työhön kuuluu peittää tämä olotila ja hymyillä asiakkaalle ja palvella hyvin. On totta että on heitä jotka alalle ei sovellu ja tähän kykene.
Itse entisenä lentoemäntänä voin sanoa että joskus vain sattuu kohdalle niin karmeita työpäiviä että tämän 100% hyvän palvelun tuttaminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa. Väsymys, aikaerot, satunnaiset humalaiset hankalat asiakkaat, ja vaikkapa ei niin mukavat työkaverit saattaa olla niin epämiellyttävä yhdistelmä että sitä yrittää vaan robottina selvitä putkesta hengissä kotiin... Lentormäntien keskuudessa lomalennot on yleensä ne kammoksituin lento.... Siellä juodaan eniten, lapset juoksee hallitsemattomasti pitkin käytäviä, perheet on niin kireitä kun lapset valittaa ja 2 vuotta on säästetty tähän niin kaiken pitää mennä täydellisesti. Ei ole helppoa olla emäntänä niillä lennoilla. En tässä nyt väitä että huono palvelu on lomalennoilla oikeutetumpaa, mutta seuraavalla kerralla matkustajan asemassa voi miettiä että kaunis hymy, kiitokset ja mukavan lennon toivotukset emännällekkin saattaa olla iso juttu ja varmasti parantaa palvelualttiutta ´ja tuo hyvää mieltä niin sinulle kun sinua palvelevalle emännälle.
Itse en ole ollut Finnairilla töissä, mutta heillä matkustajan olleena olen saanut aina erittäin asiallista palvelua. - palvelualtis
kyllä tuon 6 tunnin kanarian lennon pitäisi finnairin emojen kestää oli sitten lapsia tai humalaisia. 6 tuntia seisoo vaikka aidan tolppana, varsinkin finskin palkoilla. Pääsevät sitten santa cruziin hienoon hotelliin huilailemaan. Ovat vaan tottuneet, että palkka lankeaa kuin manulle illallinen. Kamalaa jos joutuu hiukan töitä tekemään. Itse olen myös ollut lentoemona(ei finnairilla) ja siihen aikaan tehtiin kanarian lennot niin, että lennettiin edes-takas, töitä tehden. Ja kärryt oli käytävällä koko ajan kun tarjoilua ja myyntiä oli paljon. Silti jaksoimme hymyillä ja olla hyvän tuulisia ja saimme aina asiakkailta positiivsta palautetta.
- Don Juan Hamburg
Itsekin monien yhtiöiden koneilla lentäneenä, minulle on melkein sama vaikka lentoemon naama on kuin joku olis kussut hänen aamumuroihinsa.
Sen 6:den tunnin matkan aikana saan palvelua tarvitessani 4-6 kertaa, joista puolet liittyy ruokailuun jossa ei tarvitse sanoa kuin olkaa hyvä ja kiitos, vastata oikein kysymykseen kahvia vai teetä.
Tietysti hymyilevä on kivampi, mutta jos se yo:n kaltainen kuitenkin tarvitsemani palvelut tuottaa, ihan sama.
Se että lentoemäntä on vanha, ei ole hänen vikansa ettei heidän eläkeikänsä ole 30, pakkohan vanhojenkin on sinne eläkeikään saakka heidänkin yrittää.
- ei lapsia juoksemass
Täällä kuvatulla lennolla ei tainnut olla monta lasta mukana eikä humalaisia, menolennolla pari daamia otti hiven liikaa. Matkustajat jopa yrittivät olla ystävällisiä, ettei koko lentoaika kuluisi emojen valituksia kuunnellessa. Tumma lentoemäntä jopa haukkui kollegoitaan matkustajille. En ole ennen moista kuullut vaikka lennänkin melko usein, tosin vain Euroopan sisällä.
- JK
vai niin
- joojeps65
Joo ..lennan itse sen verran etta finnairilta on hopea latyska ja sita firmaa yritan tallahetkella valtella. Viimevuosi oli kylla tays katastrofi ja helsinki-vantaa & finnair veti kylla pohjanoteeraukset.
Parhaat lennot & muonat tarjosi Turkis airlines (mutta en singaporeairlinesilla tai etihadeilla matkustellut. Nama yleensa pitaa reissun mukavana)
Anyway ..finski on paska kunnes ne sen toisin todistavat.
10 perseekkeen mennytta lentoa pitaa korjata 100 upgradella.- todistetaantodisteta
Toivotavasti onnistuvat todistamaan Sinulle. Muuten ovat ahdingossa.
- joojeps65
todistetaantodisteta kirjoitti:
Toivotavasti onnistuvat todistamaan Sinulle. Muuten ovat ahdingossa.
Niin ..finskihan on pississa.
Lafka on tehnyt puhasta tappiota pitkaan ja sitarataa..
Toimarivaihtuu vahan valia ja mitaan uudistuksia ei saada aikaseksi.
Norwegianilla on uudemmat koneet kun finskilla.
Ja lopuksi etta asiakashan sen paattaa milla lentaa :) - Sotavento (ei kirj.)
joojeps65 kirjoitti:
Niin ..finskihan on pississa.
Lafka on tehnyt puhasta tappiota pitkaan ja sitarataa..
Toimarivaihtuu vahan valia ja mitaan uudistuksia ei saada aikaseksi.
Norwegianilla on uudemmat koneet kun finskilla.
Ja lopuksi etta asiakashan sen paattaa milla lentaa :)Tjaah, jos nyt katsoo Finnairin historiaa kohtuuetäisyydeltä, sieltä löytyy toki johtajavaihdoksia, mutta niistä vain yksi on irtisanoutuminen. Finnairia johti pitkään maineikas Antti Potila ja hänen jälkeensä useissa kansainvälisissä yhtiöissäkin kunnostautunut Keijo Suila. Molemmat aikanaan eläkkeelle jääneet johtajat olivat kuuluja henkilöstömyönteisyydestään ja tietysti markkinatilannekin oli tuolloin toinen. Suilan tilalle tuli suoraan Stockmannilta Jukka Hienonen, vähän eri kaliiberin mies, joka yritti sopeuttaa yritystä uuteen kilpailutilanteeseen purkamalla vanhoja rakenteita ja kyseenalaistamalla kaiken mahdollisen. Tämä tarina päätyi irtisanoutumiseen - väitetään liikennelentäjien "savustaneen" Hienosen ulos ja pois lähteneen myöntäneen, että tehtävä on mahdoton. No nyt on sitten puikoissa Nokialta tullut Mika Vehviläinen, joka on ollut aika varovainen suhteessa julkisuuteen.
Lomalentojen en usko olevan kenellekään lentoemännälle se uran kohokohta monista syistä, mutta en omien kokemusteni pohjalta keksi mitään erityistä moittimista. Vaihtoehtoja esim. Kanarian kohteisiin alkaa olla jo ihan kiitettävästi ja noiden vertailu on tehtävä ennen seuraavaa talvimuuttoa ja odotankin mielenkiinnolla, miten Finski aikoo lentomatkojen osalta reagoida kiristyneeseen kilpailuun. - Mailapoika
Buahahaa.... Idiootti!
Asiakas todellakin päättää millä lentää, ja Kanarian saarille lentäessä löytyy erittäinkin huokeita vaihtoehtoja jos ei ole meno- ja paluupäivä niin tarkalleen mitotettuja...
- JormaHarjakainen
Jaa toista se on Venäjällä - hyväntuulista henkilökuntaa (osa ottanut hieman vodkaa niin hymy on herkemmässä) oma lentomatkailun kohokohta sattui 70-luvun Neuvostoliiton aikaan kun "liikematkalla" pääsin 10 000 metrin kerhoon kun sutaisin lentoemäntää koneen veskissä (eikä edes maksanut mitään..mitä nyt viidet sukkahousut annoin lahjaksi) OI NIITÄ Aikoja...
- huh,huh..
tumma nainen joka oli kans kuin vihainen, empä ole lennelly enää, meinasin saada paniikkikohtauksen, oli kuin armeijan komentaja..
- Finnairin lennoilla
Suomen ja japanin välillä on aina huippu palvelu.Olen lentänyt tämän välin monta kertaa.Ystävälliset
Suomalaiset lento emot ja stuartit.Ja lennot lennetään uusilla
koneilla.Karjalaumakin saa nauttia pelikonsolleleista, isosta
elokuva ja ohjelma valikoimasta,musiikki valikoimakin hyvä.Tuolitkin mukavat ekonomia luokassakin.Matkustajatkin
käyttäytyvät hyvin ja lapset ei lauko pitkin konetta.Ei ihme että
emot jaksaa hymyillä 11 tunnin lennon ajan,kun asiakkaatkin
osaa käyttäytyä.En vois kuvitellakkaan lentäväni muulla lento
yhtiöllä näin korkea laatuisen palvelun jälkeen. - eläköön napalankous
Finskiläiset ovat sen verran sisäänpäin lämpiävää sakkia, että seurustelevatkin vain keskenään, joten taustalla voi olla joku henkilökunnan sisäinen ihmissuhdekriisi. Sijaiskärsijöinä saavat sitten olla ihan ulkopuoliset matkustajat.
- saved
Niin, lentoyhtiöiden nimihän kuvaa yhtiön toimintaa
Always Late In Time, Always Late in Arrivals, ALITALIA
Such A Bloody Experince Never Again SABENA
Sex And Satisfaction SAS
Such Poor Administration, Navigation And Irrude Respective
Let Us F... Together Her And Never See Again LUFTHANSA
Finairista ei viitti kirjottaa finnair ja lufthansa palvelu huonointa . Turkish airlines paras palvelu ,suosittelen.
- Tomppa
Ei moitita ja yleistetä Finskin henkilökuntaa liikaa. Kuukauden sisällä kokemusta Euroopan sisäisissä lennoissa Finskin lisäksi SAS:sta ja Atlantin ylityksessä American Airlinesista ja Finskistä.
Finski kestää kyllä vertailun ja mainiosti. AA:n lennoilla palvelu oli tylyä ja niskoja nakeltiin, vaikka oltiin Amerikkoihin lentämässä.
Onneksi tuohon lentomatkustamiseen liittyy muutakin kuin palveluhenkilökunnan miellyttävyys. Siihen ei olisi toivottavaa kohdistaa lisää säästötoimia. - sky pilot
Kanarian lomalennolta tuskin löytyy luokkajakoa. Joku korkeintaan voi lunastaa vähän enempi jalkatilaa loppuunajetun B-757:n haisevan keskivessan edustalta. Finskillähän ei ole ykkösluokkaa edes mannertenvälisessä liikenteessä mutta ihan o.k. business. Euroopassahan sellaista ei kannata edes ajatella. Kokeile ens kerralla Kanarialle Norwegiania. Ostat satasella lennot ja vuokraat bungalovin viikoksi. Norwegianin emotkin ovat nuoria, kauniita ja iloisia Viron tyttöjä.
- Paistakaa haska
No on kermaperseillä ongelmia, taidatte olla oikein täydellisiä ihmisiä kun kaikki muut on noin huonoja ja eivät osaa teitä täydellisiä ja ihailtavia palvella. Pysykää kaikki nilkit omissa piireissänne niin tiemme ei kohtaa, ilmoitelkaa millä lennätte niin voin välttää tuollaisten ruinaajien kohtaamista.
- varje hyvel
Kermaperse kuulostais aika herkulliselta !! Millä lennoilla voisin tavat?
- OH-NJK
Finskin emoilla on valtavat suonikohjut, hyi helvetti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ihme lehmiä
Tuohan nyt on niin tyypillistä.... Naiset ovat susia naisille, ei mikään ole niin pirullinen ja sairaan ilkeä, kuin toinen nainen.
Tyypillistä on emojen huono käytös. On se nyt vaan kumma, kun ei työ maistu. Kun joillain ei ole sitä työtä ollenkaan. Luulisi sen näiltä piioilta käyvän se kahvin ja teen tarjoaminen ja niiden vaunujen kanssa käytäviä pitkin ramppaamisen, ilman kiukuttelua.- Ristus soikohon.
Voi RISTUS!!! Vai on lentoemännät piikoja. Kuinkahan moni piika osais sut pelastaa hätätilanteessa???? Lentoemänät on ensisijaisesti koneessa sinun turvallisuuden vuoksi, EI ruoan ja kännäämisen. Oletko tietoinen mitä esimerkiksi lentoemännänkoulutuksessa käydään läpi? 90% Turvallisuusoppia ja se 10% keskitytään sinun palveluusi. Se että siinä ohessa teille näitä palveluja tarjotaan luulisi olevan vain plussaa.
Kyllä mua ainakin pelottaisi matkustaa koneella jossa ei olisi emäntiä.. Mieti sitä.
- Katteellinen hih!
Joskus aikoinaan, kun tulimme tyttäreni kanssa Malagan lennolta ja tämä telkusta läskisoosi ohjelmasta kuuluisa Sikke oli emona;)....HUH HUH!!Olipas muuten kaikkea muuta kuin korrektia käytöstä ja joku nuori ja komea uros oli hänellä työtoverina;)....nooh aika ois tieten mennyt muutenkin kuin "maalaisia" passatessa??
- lootuspää
siis eikä.....Hanki elämä....
- Lomailija
Finnairin koneissa on huippupalvelu! Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
- hölmö lomailija
Höpö höpö, menepä metsään vähän katselemaan puita.
- Lomailija
Olen monella lenolla seurannut kuinka törkeesti matkustajat käyttäytyy emoille. Enpä ihmettele jos emon hymy hyytyy!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058257- 1125774
- 565246
- 2895206
- 783861
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452501