Palapelin kokoaminen

Asikkala

Oisko antaa mitään vinkkiä palapelin kokoamiseen. Kiitos jo etukäteen!

6

8869

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nakki-pakki

No ei siinä kummosempaa, ite alotan reunoista, ja etenen kerros kerrokselta keskemmälle.

• Palat peliin

Kun käännät palat oikeinpäin, voit jo tässä vaiheessa päättää, että laitat erilleen tietyt palat; esim. reunapalat ja pari esim. kuvion tai värin perusteella helposti erottuvaa juttua. Jos sinulla on maisema, niin taivaan raja saattaa olla helppo tehdä, jos kuvassa on esim. ihminen, niin joku vaatekappale saattaa olla helppo tai kuvasta riippuen jokin eläin, tietynvärinen seinä jne.

Voit tehdä ensin reunat, jolloin alat hahmottamaan palapelin kokoa. Tämän jälkeen tee jokin helpolta vaikuttava, väritykseltään erottuva juttu. Etene samalla tavalla; alat pikkuhiljaa huomaamaan, että mitkä palat kuuluvat tiettyyn esineeseen tai henkilöön, ja kun keräät nämä palat yhteen, niin kokeilemalla saat sitten koottua sen valmiiksi.

Yksivärisien pintojen ja muiden vaikeiden kohtien kanssa palojen muodot nousevat pääosaan: tarvitaanko peruspala, tarvitaanko lihava vai laiha pala, tarvitaanko kolmen "nypykän" vai kolmen "reiän" pala vai millainen.

Sanoisin myös, että tekemällä oppii. :)

• Fairies

Minä aloitan kulmista ja reunoista. Siitä se etenee pikkuhiljaa ja hyvä tulee.

Nyt minulla on menossa 2000-palainen Melanie Delonin Fairies- palapeli. Todella kiva kuva. Katso palapelikauppa.fi. Jänskättää koska saan valmiiksi.

• Anonyymi

Samoin mulla täälä Oulusa, kolmasosan oon kuukaudessa teheny ja nyt on vaikeat värit eesä. Kaksvuotta annoin itelleni tälle aikaa.

• Nisunam

Itse aloitan aina siitä keskustasta eli missä on jokin pääkuva, esim. hevoset. :)

• Anonyymi

Tässä on kiva juttu Elinasta, joka on aika haka palapelien kokoamisessa https://pieniharrastepuoti.com/haaveena-palapelin-kokoamisen-maailmanmestaruuskisat/

Elina kertoo omia taktiikoitaan, miten palapelin kasaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe