Onko esim. alle 160 cm huonekorkeudella varustettu isohko laavu rakennus?
Mikä on rakennus?
9
660
Vastaukset
- Voi v...
Voipi olla, mutta voipi olla olemattakin...
Riippuu täysin kunnan virkamiesten mielivallasta,Jep. Kuntakohtaisesti tulkinnanvarainen kysymys. Ensimmäisenä kannattanee vilkaista kunnan rakennusjärjestys, sillä se löytynee netistä. Lopullinen tulkinta sitten selviää rakennusvalvontavirastosta.
- Nauru...
On se varmaan rakennus, jonka pinta ala on 0 neliötä.
Ei muuta kuin hakemaan rakennuslupaa rakennukselle, jolla ei ole ollenkaan pinta-alaa. - kysyn vaan
millonkas laavuihin on tehty huoneita?
- Laavun isäntä
Laavu ei ole rakennus vaan rakennelma. lupa pitäisi mennä ilmoitusmenetteyynä...........mulla kaupungin rak.tarkastaja vaati toimenpidelupaa, jonka oikeuskansleri näki turhana lainvastaisena menettelynä. Katso tätä rakennuslupa osiota alaspäin, Laavulle toimenpidelupa?
Oletko rakentamassa laavua vai valittamassa toisten tekeleistä? - Epätietoinen?
Olen rakentamasa laavua metsäpalstalle järven rantaan, johon ei muuten ole rakennusoikeutta. Siksi kiinnostaa, että onko se ylipäätään rakennus. Koska vieressä on järvi ja rakennusoikeutta ei ole, niin sinne ei käsittääkseni saa ainakaan rakennusta rakentaa.
- ladetsy
Et todellakaan saa rakennusta rakentaa tuolle rannallle. Laavu voi mennä läpikin, riippuen kunnasta. Etelä-savon yhdesä kunnassa tuon korkuisen laavun sain rannalle rankentaa, vaikka ei siinä rantarakennus oikeutta ollut, mutta toisessa kunnassa ei. Tiedän myös tapauksen jossa rakennustarkastaja joutui tahtomattaan puuttumaan tapaukseen viime ksänä, jossa oli venevaja joka oli muutettu saunaksi. Sillehän tuli sitten purkukehoitus. Tuotakaan tapausta ei rakennusvirasto oli mitenkään saanut tiettä, mutta tietenkin kateellinen naapuri käräytti naapurinsa, jonka tontilla ei ollut rantarakentamis oikeutta. Näitä katteelisia naapureita savossa riittää ja virkamiehillä "töitä".
- vapaa rakentaminen!
Maa- ja metsätalouden rakentaminen on mahdollista, vaikka kaavalla on osoitettu alue M-merkinnällä. Ei muuta kuin laavua tekeen ja perusteena sijoitukselle metsätöiden tulipaikka täytyy olla veden lähellä......
Kaupungit, kunnat ja valtio ovat tehneet laavujaan ja kaikki ilman mitään lupia. samat oikeudet ovat myös yksityisellä.....
- 5+19
Minä en ainakaan henk. koht. miettisi mitään lupia jos laavun rakennan. Ja mikäli paikka on syrjäinen, ettei sillä rakennelmalla tietoisesti pilata kenenkään maisemaa jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579