Olen kärsinyt ympärivuotisesta allergisesta nuhasta n. 7 v. Kaikki alkoi kun siivosin rakennusta missä oli ilmeisesti hometta. Aloin todella tuskastua tilanteeseen, kun minulla oli joka viikko flunssan tapaiset oireet, varsinkin viikonloppuisin. Minut passitettiin allergiasairaalaan tutkimuksiin jossa todettiin, että sinulla on yliherkät limakalvot. Minulla on myös lievää astmaa. Muutin pois kaupungista maalle puhtaamman ilman pariin ja se auttoikin jonkin verran. Nykyään minulla on harvemmin flunssia, mutta edelleen saan päivittäin aivastella ja niistellä. Herään melkein joka aamu vuotavaan nenään. Puhun omalla kohdallani aivastuskohtauksista, koska niitä voi tulla peräkkäin 50 ja ne ei lopu ellen huuhtele nenääni vesisuihkulla. Mitä voin tehdä helpottaakseni allergiaani? Olen karsinut allergisoivia kasveja yms. olen käyttänyt kymmeniä erilaisia allergialääkkeitä, mutta mikään ei tunnu toimivan.
nuhanenä
2
166
Vastaukset
Yksinkertaista, tepsivää hoitokeinoa ei ns. ei-allergiseen yliherkkyysnuhaan ole. Yleensä siihen käytetään 2-3 lääkkeen yhdistelmää, jolla oireet pysyvät siedettävinä. Korva-nenä-kurkkutautilääkäri osannee auttaa parhaiten.
- nuhasta kärsinyt
Terve.
Itse altistuin tod.näköisesti homeelle lapsuudenkodissa. Kärsin jatkuvasta flunssasta joka äityi kurkkukivuksi ym. noin 1-2 kk välein. Tätä jatkui vuosia. Sain avun nenäkannusta Avamys suihkeesta allergialääkkeestä.
Homma toimii siten, että aamula huuhtelen nenän, minkä jälkeen kaksi suihkausta avamys suihketta sieraimiin, lisäksi otan allergialääkkeen ja monivitskun. Illalla ennen nukkumaan menoa huuhtelen taas nenän. Jos tuntuu, että olen tulossa kipeäksi huuhdon nenää useammin ja otan illalla myös avamysia. Jos flunssa kuitenkin iskee, niin cocillana yskänlääke särkylää ja vedenjuonti hillitsee yskää tosi hyvin. Tuolloin myös pitää nenäkannua käyttää paljon.
Näillä eväillä ainakin minulla on flunssa pysynyt aisoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984