nuhanenä

Duhadedä

Olen kärsinyt ympärivuotisesta allergisesta nuhasta n. 7 v. Kaikki alkoi kun siivosin rakennusta missä oli ilmeisesti hometta. Aloin todella tuskastua tilanteeseen, kun minulla oli joka viikko flunssan tapaiset oireet, varsinkin viikonloppuisin. Minut passitettiin allergiasairaalaan tutkimuksiin jossa todettiin, että sinulla on yliherkät limakalvot. Minulla on myös lievää astmaa. Muutin pois kaupungista maalle puhtaamman ilman pariin ja se auttoikin jonkin verran. Nykyään minulla on harvemmin flunssia, mutta edelleen saan päivittäin aivastella ja niistellä. Herään melkein joka aamu vuotavaan nenään. Puhun omalla kohdallani aivastuskohtauksista, koska niitä voi tulla peräkkäin 50 ja ne ei lopu ellen huuhtele nenääni vesisuihkulla. Mitä voin tehdä helpottaakseni allergiaani? Olen karsinut allergisoivia kasveja yms. olen käyttänyt kymmeniä erilaisia allergialääkkeitä, mutta mikään ei tunnu toimivan.

2

185

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista, tepsivää hoitokeinoa ei ns. ei-allergiseen yliherkkyysnuhaan ole. Yleensä siihen käytetään 2-3 lääkkeen yhdistelmää, jolla oireet pysyvät siedettävinä. Korva-nenä-kurkkutautilääkäri osannee auttaa parhaiten.

• nuhasta kärsinyt

Terve.

Itse altistuin tod.näköisesti homeelle lapsuudenkodissa. Kärsin jatkuvasta flunssasta joka äityi kurkkukivuksi ym. noin 1-2 kk välein. Tätä jatkui vuosia. Sain avun nenäkannusta Avamys suihkeesta allergialääkkeestä.

Homma toimii siten, että aamula huuhtelen nenän, minkä jälkeen kaksi suihkausta avamys suihketta sieraimiin, lisäksi otan allergialääkkeen ja monivitskun. Illalla ennen nukkumaan menoa huuhtelen taas nenän. Jos tuntuu, että olen tulossa kipeäksi huuhdon nenää useammin ja otan illalla myös avamysia. Jos flunssa kuitenkin iskee, niin cocillana yskänlääke särkylää ja vedenjuonti hillitsee yskää tosi hyvin. Tuolloin myös pitää nenäkannua käyttää paljon.

Näillä eväillä ainakin minulla on flunssa pysynyt aisoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59