nuhanenä

Duhadedä

Olen kärsinyt ympärivuotisesta allergisesta nuhasta n. 7 v. Kaikki alkoi kun siivosin rakennusta missä oli ilmeisesti hometta. Aloin todella tuskastua tilanteeseen, kun minulla oli joka viikko flunssan tapaiset oireet, varsinkin viikonloppuisin. Minut passitettiin allergiasairaalaan tutkimuksiin jossa todettiin, että sinulla on yliherkät limakalvot. Minulla on myös lievää astmaa. Muutin pois kaupungista maalle puhtaamman ilman pariin ja se auttoikin jonkin verran. Nykyään minulla on harvemmin flunssia, mutta edelleen saan päivittäin aivastella ja niistellä. Herään melkein joka aamu vuotavaan nenään. Puhun omalla kohdallani aivastuskohtauksista, koska niitä voi tulla peräkkäin 50 ja ne ei lopu ellen huuhtele nenääni vesisuihkulla. Mitä voin tehdä helpottaakseni allergiaani? Olen karsinut allergisoivia kasveja yms. olen käyttänyt kymmeniä erilaisia allergialääkkeitä, mutta mikään ei tunnu toimivan.

2

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista, tepsivää hoitokeinoa ei ns. ei-allergiseen yliherkkyysnuhaan ole. Yleensä siihen käytetään 2-3 lääkkeen yhdistelmää, jolla oireet pysyvät siedettävinä. Korva-nenä-kurkkutautilääkäri osannee auttaa parhaiten.

• nuhasta kärsinyt

Terve.

Itse altistuin tod.näköisesti homeelle lapsuudenkodissa. Kärsin jatkuvasta flunssasta joka äityi kurkkukivuksi ym. noin 1-2 kk välein. Tätä jatkui vuosia. Sain avun nenäkannusta Avamys suihkeesta allergialääkkeestä.

Homma toimii siten, että aamula huuhtelen nenän, minkä jälkeen kaksi suihkausta avamys suihketta sieraimiin, lisäksi otan allergialääkkeen ja monivitskun. Illalla ennen nukkumaan menoa huuhtelen taas nenän. Jos tuntuu, että olen tulossa kipeäksi huuhdon nenää useammin ja otan illalla myös avamysia. Jos flunssa kuitenkin iskee, niin cocillana yskänlääke särkylää ja vedenjuonti hillitsee yskää tosi hyvin. Tuolloin myös pitää nenäkannua käyttää paljon.

Näillä eväillä ainakin minulla on flunssa pysynyt aisoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4388
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      364
      1121
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1002
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      82
      853
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      806
    Aihe