Kissanpentu menee imemään toisen kissamme nisää,onko ihan ok?

______

Eli saimme kissanpennun kun se oli 8 viikkoa vanha. Meillä on ennestään leikattu 3 vuotias tyttökissa, joka otti itsestään "emohahmon" pienemmälle.

Kissanpentu menee välillä imemään vanhemman kissan nisää, ja rupesin miettimään, onko tuo ihan ok? Tiedän, että kissa tuli meille liian nuorena, ja taka-ajatuksena pyöriikin se että onko tuo jotain käytöshäiriötä, tai vastaavaa?

8

2922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ______

Niin ja nyt kissa on 4 kk vanha ja tekee sitä edelleen.

• --212

Ei syytä huoleen, toisen kissan nisän imeminen on ihan normaalia koska kissa on vielä vauva. Ei siitä imemisestä koidu mitään haittaa, se menee kyllä ohi! Aikuisetkin kissat (jotkut, ei varmaan kaikki) tulevat leipomaan mielellään omistajaansa. Se on merkki siitä, että kissa pitää sinua nyt emonaan.

• kaikkea sattuu

tiedän kissan joka aikuisenakin kävi imenässä talon narttukoiraa, eikä kisua takuulla vieroitettu liian aikaisin, koska eli yhä emonsa kanssa, emo vaan ei sietänyt lutkutusta. ja kun imemistä yritettiin estää, elikot kävi oveliks. Ensin koira hiipi kamariin tai saunaan ja kohta kissa perässä, tai päinvastoin. tai menivät sohvan taa ym. jatku kunnes koira kuoli vanhuuteen .(5 v)

• O_O

Meille tuli sisarukset tyttö ja poikakissat kuukautta ennen luovutusikää. Tyttökissa imeskeli kauan veljensä vatsakarvoja aina, kun tilaisuus tuli.
      Lisäksi tyttö oli neuroottinen, se pesi itseään miltei jatkuvasti aikuisenakin. Se nukkui usein vieressäni, ja herättyään vaikka yöllä, se alkoi heti pestä itseään.

Mielestäni liian aikainen vieroitus emosta ei ole hyvä.

• SamKis

Meillä on 8kk leikattu tyttökissa joka iltaisin (ei enää nykyään ihan joka ilta, pienempänä kylläkin) nukkumaan mentäessä menee nukkumaan samojedimme viereen ja imee koiran kaulakarvoja sekä kehrää äänekkäästi. Koiramme ei asiasta paljoa stressaa, vaan antaa kissan tehdä sitä :)

• Anonyymi

Terve olen Ninni Laaksonen
      Ehkä se on vieroittettu emostaan liian aikaisin
      Tai itse asiassa se on vieroittettu emostaan liian aikaisin.

• Anonyymi

Ok ei ole se, että kissanpentu on luovutettu liian nuorena. laillinen luovutusikä on ollut jo yli vuoden 14 viikkoa.
      Sitä ennen 12 viikkoa.
      Pennulle voi jäädä loppuiäkseen tuo imeminen, se ei ole saanut emonsa luona olla siihen lailliseen luovutuikään asti, ja on jäänyt vaille oman emon hoivaa siltä osin. On ollut hyvä, kun vanhempi kissa on ottanut sen hoiviinsa, mutta sen pitäisi myös jossain vaiheessa "vieroittaa" pentu että imemiskäyttäytyminen loppuisi.
      Mistä syystä otitte alle luovutusikäisen pennun? Ja tiesi luovuttaja aivan satavarmasti kyllä, mitä oli tekemässä, että laittomuuksia kun luovutti pennun joka ei ole luovutusikäinen.

• Anonyymi

Oma tyttö kissani vieroitettiin aikoinaan yli 16 viikkoisena. Silti se otti keinoemon leikatusta, tuolloin 2 vuotiaasta kissapojastani. Meni suoraan pojan etutassujen alle ja imi vatsa karvaa heti meille päästyään tuo pikkuinen. Poika kehräsi kuin rukki, pesi pikkutytön kuononpäästä häntään ja ihastui salamana. Opetti tytön talon tavoille ja päästi omalle kupilleenkin syömään. Nyt ovat jo reilusti toisella kymmenellä, mutta yhä poika hoivaa ja pesee tyttöään, ja tyttö leipoo pojan mahaa. Kaiken tekevät yhdessä nuo, Erottamattomat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe