Uroksethan ei viihdy kaksistaan, mutta viihtyyko chinchillauros hyvinkin yksikseen?
Entä onko se kauheen stressaava? Että stressaako paljon esim junamatkasta yms?
Ja tykkääkö se olla sylissä ja voiko sitä pitää yksiössä vapaana jos on tukkinut kaikki mihin se voi tunkeutua?
Pureeko ne paljon, ja minkä ikäsiksi ne elää?
Kiitos (:
Tykkääkö chinchilla olla sylissä ja pärjääkö hyvin yksin?
2
640
Vastaukset
- accd
Jotkut urokset saattavat tulla toimeen keskenään, mutta tappelun mahdollisuus on olemassa ja on oltava valmiina erottamaan kaverukset. Samoin voi käydä niin naaraspareilla, kuin uros-naaraspareillakin.
Paras kaveri chinchillalle tietysti olisi toinen chinchilla, mutta jos chinchillalla on paljon tekemistä ja pidät sille seuraa useita tunteja päivittäin niin se voi olla yksinkin. Toki voit viedä uroksen myöhemmin kastroitavaksi ja hankkia sille seuraa.
Eri luonteenpiirteet ovat ihan chinchillakohtaisia. Toiset stressaantuvat herkästi, toiset ei, toiset tykkäävät olla sylissä ja toiset ei. Jos hankit chinchillan viralliselta kasvattajalta (www.chinchilla.fi), saat käsittelyyn ja sylittelyyn tottuneen eläimen ja tukea sen oikeassa hoidossa.
Chinchillat purevat harvoin. Jos chinchillaa sattuu tai se tuntee olonsa uhatuksi, saattaa se näykkäistä. Chinchilla on hyvä päästää häkistä juoksemaan mielellään joka ilta. Tilan täytyy olla sille turvallinen (sähköjohdot ym. suojattuna/piilossa), ikkunat kiinni jne. Chinchillat sotkevat paljon ja papanaa on sitten joka puolella.
Chinchillat elävät oikealla hoidolla noin 15-vuotiaiksi, yli 20-vuotiaitakin on. - Anonyymi
Pärjääkö uros Chinchillan yksin vai pitääkö niitä olla kaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856