Hyödyttömät ovulaatiotestit?

Selmariina

Olenko ainoa, jolla perus ovulaatiotikut näyttävät ovulaatiota riippumatta kierron vaiheesta? Tummuusaste hieman vaihtelee, muttei kovinkaan paljoa. Kalliit clearbluen digitestit näyttävät ovulaation melko hyvin, mutta senkin rahan laittaisi mieluummin säästöön mahdollista tulevaa vauvaa varten kuin turhanpäiväisiin tikkuihin - varsinkin kun mistään en ole löytänyt clearbluen digitesteriin pelkkiä vaihtopäitä, aina pitäisi ostaa uusi digitesterikin, mikä tuntuu paitsi rahan, myös luonnonvarojen tuhlaukselta.

Vauvaa meillä yritetty nyt hieman reilun puolitoista vuotta...

10

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennusta kysyn

      Siis saat kierron joka vaiheessa ovulaatiotestiin testiviivaksi yhtä tumman tai tummemman viivan kuin se kontrolliviiva on? Eihän sinulla ole esim. PCO-tyyppiset munasarjat? Silloin voi ovistesteihin tulla vääriä plussia kierron vaiheesta riippumatta.

      • Se se on!!

        On muuten PCO!! Olet lapseton ja maho!
        No nyt minä voin tehdä sinunkin lapsesi ja olen parempi kuin sinä.


      • Selmariina

        Ei ole PCO, ja kuten sanoin, tummuusaste vaihtelee jonkin verran - jääden koko ajan haaleammaksi kuin kontrolliviiva...


      • Selmariina
        Se se on!! kirjoitti:

        On muuten PCO!! Olet lapseton ja maho!
        No nyt minä voin tehdä sinunkin lapsesi ja olen parempi kuin sinä.

        Juu no et sinä varmaankaan MINUN lapsiani tee, ellet sitten oleta minun ryhtyvän sinulle munasolunluovuttajaksi - ja sehän tarkoittaisi vain, että SINÄ olisit meistä se lapseton ja maho, kun kerran tarvitset muiden munasoluja raskautuaksesi.

        Kannattaisiko nyt edes vähän miettiä mitä sanoo, muuten osuu pilkka helposti omaan nilkkaan?

        Ja miksi kukaan olisi toista parempi vain siksi, että pystyy saamaan lapsia? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.

        Tätini, joka ei voinut saada omia lapsia, kasvatti sisarensa neljä lasta aivan pikkulapsesta aikuiseksi, kun sisar oli rapajuoppo, eikä kyennyt huolehtimaan lapsistaan. Kumpi heistä on parempi ihminen? Sekö, joka synnytti neljä lasta ja jätti heidät heitteille? Vaiko se, joka hoiti toisen lapset, ja jota nuo lapset kutsuvat äidiksi?


      • tarkennusta kysyn
        Selmariina kirjoitti:

        Ei ole PCO, ja kuten sanoin, tummuusaste vaihtelee jonkin verran - jääden koko ajan haaleammaksi kuin kontrolliviiva...

        Oho. :) Oletko lukenut ovistestien ohjeet tarkkaan? Katsos kun kontrolliviivaa haaleampi viiva ei ole plussa. On ihan normaalia, että toinen viiva ilmestyy siihen koko kierron ajan, koska mitattavaa hormonia on kehossa koko ajan vähän. Sitä hormonipiikkiä niillä testeillä etsitään ja se näkyy testissä selvästi niin, että testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Ihan oikein siis ne testit toimivat, sulta on vaan mennyt se toimintaperiaate ohi. :)


      • Selmariina
        tarkennusta kysyn kirjoitti:

        Oho. :) Oletko lukenut ovistestien ohjeet tarkkaan? Katsos kun kontrolliviivaa haaleampi viiva ei ole plussa. On ihan normaalia, että toinen viiva ilmestyy siihen koko kierron ajan, koska mitattavaa hormonia on kehossa koko ajan vähän. Sitä hormonipiikkiä niillä testeillä etsitään ja se näkyy testissä selvästi niin, että testiviiva on yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Ihan oikein siis ne testit toimivat, sulta on vaan mennyt se toimintaperiaate ohi. :)

        No oletkos nyt lukenut ihan tarkkaan aloitusviestini:

        "Kalliit clearbluen digitestit näyttävät ovulaation melko hyvin"

        Eli niiden mukaan siis ovuloin. Halvempien testien mukaan joko en ovuloi lainkaan, tai sitten ovuloin koko ajan - mitään "piikkiä" kun ei halvemmilla testipuikoilla testatessani esiinny! Tasaista lähes kontrolliviivan väristä aina vain. Tummemmaksi se ei koskaan mene Ei edes samanväriseksi.

        Clearbluen digitesti kuitenkin näyttää ihan selkeää ovulaatiota. Minulle noista halvemmista testeistä ei siis ole mitään hyötyä, ja kyselin, onko muilla samankaltaisia kokemuksia. Tätä tuossa aloitusviestissäni ihmettelin, tikkujen toimintaperiaate on minulle kyllä tuttu, ja tuolla "näyttää ovulaatiota" tarkoitin vain, että samanlaista viivaa näyttää riippumatta kierron vaiheesta...


      • tarkennusta kysyn
        Selmariina kirjoitti:

        No oletkos nyt lukenut ihan tarkkaan aloitusviestini:

        "Kalliit clearbluen digitestit näyttävät ovulaation melko hyvin"

        Eli niiden mukaan siis ovuloin. Halvempien testien mukaan joko en ovuloi lainkaan, tai sitten ovuloin koko ajan - mitään "piikkiä" kun ei halvemmilla testipuikoilla testatessani esiinny! Tasaista lähes kontrolliviivan väristä aina vain. Tummemmaksi se ei koskaan mene Ei edes samanväriseksi.

        Clearbluen digitesti kuitenkin näyttää ihan selkeää ovulaatiota. Minulle noista halvemmista testeistä ei siis ole mitään hyötyä, ja kyselin, onko muilla samankaltaisia kokemuksia. Tätä tuossa aloitusviestissäni ihmettelin, tikkujen toimintaperiaate on minulle kyllä tuttu, ja tuolla "näyttää ovulaatiota" tarkoitin vain, että samanlaista viivaa näyttää riippumatta kierron vaiheesta...

        Joo, olen tosiaankin lukenut aloitusviestisi. Mistä päättelit, etten olisi? Kirjoitat: "Olenko ainoa, jolla perus ovulaatiotikut näyttävät ovulaatiota riippumatta kierron vaiheesta?" Nehän nimenomaan EIVÄT näytä sinulla ovulaatiota, jos kerran viiva jää aina haaleammaksi kuin kontrolliviiva. Kirjoitit myös, että tummuusaste vähän vaihtelee, mutta nyt yhtäkkiä kirjoititkin, että "samanlaista viivaa näyttää riippumatta kierron vaiheesta". Kummin se asia nyt on? Jos tummuusaste vaihtelee päivästä riippuen vähänkin, niin silloin ovulaatioplussan voi päätellä olevan sinä päivänä, kun testiviiva on tummimmillaan, vaikkei se samanvärinen tai tummempi olisikaan kuin kontrolliviiva. Joillakin ihmisillä hormonihuippu on kovin nopea ja sitä kaikkein suurinta huippua ei välttämättä ehdi viivatestillä yhyttää. Lisäksi pitää muistaa tehdä testi suunnilleen samaan aikaan joka päivä ja virtsan pitäisi olla suunnilleen saman vahvuista, jotta testitulokset ovat keskenään verrannollisia. Itse olen viivatestien kanssa tehnyt niin, että oletettuina mahdollisina hormonihuippupäivinä olen testannut kaksi kertaa päivässä. Sillä tavalla on parempi mahdollisuus saada se plussa ihan siihen viivatestiinkin. Ovat kuitenkin niin naurettavan halpoja, että muutaman päivän voi käyttää parikin testiä päivässä.


    • Miisua

      Ite tilasin Clearbluen testejä just netin kautta. Onhan ne aika kalliita ja hölmöltä tuntuu aina sit puikkojen jälkeen heittää koko testi pois, mutta kai niihin sit vaan parhaiten voi luottaa. Ite vasta jätin ehkäisyn ja ajattelin nyt katsoo testeillä, millaisena kierto lähtee kulkemaan. Nyt on vasta kp 3 ja ajattelin jossain siinä kp 10 vaiheilla katsoo mitä näyttää..

    • Donnatest

      Oletteko koittaneet sylkitestejä? Minä vaihdoin Donnatestiin kun hermostuin noihin pissatikkuihin, niiden epäselvyyteen ja kertakäyttöisyyteen.

      http://www.apteekkikulma.fi/donnatest

      Saa tuon sylkitestinkin kanssa alkuun vähän opetella kuinka sitä käytetään mutta siinä on hyvä kun epäselvän tuloksen voi sitten helposti uusia ja harjoitella rauhassa kuinka tuo toimii - ja hyvinhän se toimi, kolmannella kierrolla käytön aloituksesta tuli paitsi ovisplussa, myös raskaustestiplussa! :)

    • Anonyymi

      Tämä on vanha ketju mutta kirjoitan silti.
      Miehen kanssa yritetty melkein 2v. Toista lasta muttei tuloksia. Ja nyt on pcos jonka takia minulla ei ovulaatiota näkynyt. Nyt tilasin digi mittarit ja odotan vain että kuukautiset alkaa ja saan lääkkeet aloitettua ja testailemaan auttaisiko asiaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe