Omaishoitajat valehoitajia?

Vale-/omaishoitaja

Viime eduskuntavaalikeskusteluissa omaishoitajille luvattiin paljon. Mitä siitä on toteutunut? Eurokriisistä vain puhutaan. Halooo ihmiset!

14

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vale-/omaishoitajat

      Omaishoitajat eivät saa mitään koulutusta sairaan omaisensa hoitoon; lääkkeiden annosteluun esimerkiksi, reseptejä lääkäreiltä kyllä tulee ja lääkkeet apteekista. Jos omaishoitaja monen hoitovuoden jälkeen annosteleekin lääkkeet väsyneenä väärin?

      • 2+1

        Jokaiselle, ammattilasellekin voi tulla virheitä, hekin voivat olla vaikkapa työ-uupumuksen vallassa.
        Jos on hoitanut omaistaan vuosikausia tulee hommat hoidettua.
        Kun saa välillä vapaata ja ladata akkujaan jaksaa taas.
        Ei voi kylliksi korostaa vapaiden merkitystä.
        Omaisella on vain yksi hoidettava, hän voi panostaa yksinomaan tähän potilaaseen, kun on valppaana 24/7 niin väkisinkin väsähtää jos ei saa levätä välillä.


    • vale-omaishoitajatar

      Huvitti tuo vale-omaishoitaja, sellainen minäkin olen. Vailla minkäänlaista terveydenhoidon koulutusta, jaan lääkkeet ym.... teen paljon sellasta joka kuuluisi vain koulutetulle henkilölle.
      Pitäisi olla aika kovapäinen jos vuosikausia kestäneen hoitamisen jälkeen ei olisi mitään oppinut.
      Nyt tiedän paljon enemmän kuin aloittessani, saatan jopa olla tämän oman hodettavani suhteen paras asiantuntija.

    • ristiina ja tytär

      Pieni tarkennus,sen takiahan puhutaan omaishoitajasta,ei sairaanhoitajasta joka on ammattiinsa koulutettu,ei nyt sekoiteta median keksimiä ja todellisuutta!!
      Omaishoitajat ovat läheisiään hoitavia,ja saavat siitä pientä palkkiota,olkaamme edes ilosia siitä,että tällainen vaihtoehto on,vaikkakin raskas!

    • 3+16

      Ai jaa, mä taas käsitin, että tässä on kysymys sarkamista..ei siitä, etteikö joku tietäisi,mikä on omaishoitajan ja sairaanhoitajan ero olisi...

      • 3+16

        upss tuli kirjoitusvirhe.. siis sarkasmi..


    • ristiina ja tytär

      Missä kohtaa sarkasmi ; ))))ai kato juu ,mie kirjotin sarkasmin kera ,miten iloitsemme omaishoitajuudesta.....

    • yksin....kaksin

      Mulle tuli surkasmi:(
      En saa unta vaikka olen kuolemanväsynyt.
      On ollut hirveä päivä, tästä ei voi kuin nousta...

    • 23

      On tämä viikko ollut todella paha, "surkasmista" kärsin minäkin:(
      Mikään ei tunnu onnistuvan, missähän vika? Minussa kuten aina.

      • 13+4

        Tuo surkasmi on hyvä sana:) hyvä oivallus:)


    • 13+4

      Olin hoidettavani kanssa sairaalassa hänen leikkauksessa... hoitajat kiittivät usemman kerran, hienoa kun olet mukana, ei me täällä olisi pärjättu.. Onhan tuo leikkaussali ja heräämö tullut tutuksi ja sain oman sairaalasängyn hoidettavani huoneeseen..

    • Tuollaisessa tilanteessa omainen tarvitsee läsnäoloa ja tukea, olipa hieno asia että sait olla hänen kanssaan.
      Myös minulle järjestettiin sänky Meilahden sairaalassa kun poikamme eli viimeisiä päiviään.
      Ne oli äärimmäisen raskaita päiviä joita en mistään hinnasta antaisi pois.
      Puhuin hänelle paljon, näki että kuuli kun hymyili välillä.
      Lauloin Lapin äidin kehtolaulua, nyt en pysty kuuntelemaan sitä, tulee hirveän paha olo.
      Maaliskuussa siitä tulee kaksi vuotta.

    • .....

      Elämä on....
      Rakkaus ja suvaitsevaisuus, ne ovat ylläpitäviä aisioita elämässä.
      Menetyksen tunetta ei korvaa mikään.

    • 1912

      en tiedä, jotkut sanovat, että kahden vuoden kuluttua helpottaa suru.. mun tädillä se kyllä piti paikkansa.. hänen mies kuoli ja ei lapsia.. tädin kaksi ensimmäistä vuotta oli hirveät ja mulla joka päivä päässä se kuva, kun hän jätti jäähyväisiä kuolleelle miehelleeen, kuin suuteli ja halasi vainajaa.. olin ihan varma että siihen loppuu tädin elämä.. vaan hän nousi vähitellen ja vanha on mutta elämänhalua on, meillä on nykysin joskus vallan mahdoton huumorintaju.. ymmärrän häntä ja hän mun omaishoitajana olemista.. joskus ne vaikeudet yhdistää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe