Autossa on kaikenlaista kallista tekniikkaa. Mielestäni siinä menisi myös alkolukko.
Tietysti se nostaa auton hintaa, mutta jos se saataisiin kehitetyksi sellaiseksi, että sitä olisi mahdoton pettää, niin se maksaisi vaivan.
Poliisien nykyisin käytössä olevat alkometrit voitaisiin myydä tai lahjoittaa vaikka Kiinaan tai johonkin muuhun nopeasti kehittyvään maahan. Siellä kansan vaurastumisen myötä varmasti autot ja rattijuopotkin lisääntyvät.
Alkolukko
5
<50
Vastaukset
- Kullervo Trudilutzky
Olen täysi eri mieltä. Autot ovat muutenkin tarpeeksi kalliita. Ei niihin mitään tuhansia euroja maksavia laitteita pidä lisätä. Sitä paitsi en usko etteikö puhallusratsioita jatkossakin tarvita. Ihminen varmasti keksisi jonkin kikan alkolukon pettämiseksi.
- ögögvövf
ei se alkolukko aina estä rattijuoppoa. Ei menis viikkokaan kun netti olis täynnä ohjeita kuin tollasen laitteen saa kierrettyä jne jne. En vaan jaksa uskoa sen toimivuuteen!
Minä taasen vaatisin jokaiselle kärähtäneelle rattijuopolle ikusta antabuskapselia.
Ei se ole muiden vika jos yksi ei viinaa osaa oikein juoda, eikä siitä pitäs muitten joutua maksamaan rahallisesti eikä sillä ikävällä tavalla mikä nyt julkisuudessa on ollut! - ALKOLUKKO pakollisek
>
11-vuotiaan tytön yliajosta epäillyllä oli taustallaan ainakin kaksi aiempaa rattijuopumusta, mutta hän ei ollut ajokiellossa. Poliisi kertoi 25-vuotiaan epäillyn taustoista keskiviikkona ja pyysi yleisöltä apua traagisen tapauksen selvittämisessä.
Poliisi löysi kuolleen tytön Helsingin Viikintien varresta tiistai-iltana. Häntä osattiin etsiä, koska helsinkiläismies oli kertonut kotonaan törmänneensä autolla ihmiseen. Samoihin aikoihin tytön huolestuneet vanhemmat ilmoittivat poliisille, ettei heidän tyttärensä ollut tullut kotiin.
Yliajosta epäilty tavoitettiin työpaikaltaan Herttoniemestä. Hän puhalsi alkometriin 2,25 promillen lukemat, joten häntä epäillään nyt kolmannesta rattijuopumuksesta. Poliisi epäilee miestä myös törkeästä kuolemantuottamuksesta ja törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. - poliitikot pääsee
kuin koira veräjästä rattijuoppoinakin. Muistakaapa vaikka Heikki haavistoa ja Kimmo Sasia ja Tanja Karpelaa ja Sirpa Pietikäistä.Sasi sai vain sakkoja kuolemantuottamuksesta.
Haluamatta mitenkään puolustaa rattijuoppoja poliitikkoja, olen sitä mieltä, että rattijuopot näyttävät yleensä olevan aika usein oikeuslaitoksen lempeässä suojeluksessa.
Kuinka muuten olisi mahdollista, että sama rattijuoppo kärähtää ratista lyhyessä ajassa useammankin kerran ja jatkaa kaikessa rauhassa ajamistaan. Eihän hänellä ole mitään menetettävää, kun kortti on jo menetetty, eikä sakkokaan ylivoimaisen suuri ole.
Onko tarkoitus odottaa niin kauan, että tapahtuu se kaikkein pahin?
Sanotaan, että herra on hullujen ja humalaisten suojelija, mutta kuka tai mikä suojelee muita tielläliikkujia rattijuopoilta?
Olen ögögvövfin kanssa samaa mieltä, ettei syyttömillä pidä maksattaa alkolukkoja.
Laitetaan ne rattijuopot sen sijaan lukkojen taakse. Pysyväthän ainakin sen ajan poissa ratin takaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662169
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu152156- 1091642
- 1301576
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4741340- 871125
- 54961
- 49911
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234834Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa361832