Huomio aurinkomatkalaiset!!!

Lillukka

Haluasin tiedustella sellaisilta aurinkomatkalaisilta, jotka lähdössä 14.2.2012 lähdöllä Krabille, että onko teille ilmoitettu, että lento on peruttu? Jos on, niin milloin?
Itse kuulin toisen matkatoimiston matkalaisilta, että lento on peruttu, jolloin otin yhteyttä aurinkomatkoihin. Toinen virkailija sanoo, että kaikille on ilmoitettu, että lento peruttu ja toinen sanoo, että kenellekään ei ole vielä ilmoitettu. Nyt pyydänkin, että jos jollekulle on ilmoitettu ja suurinpiirtein koska, kertoisivat sen täällä. Jäi nimittäin melkoisen paha maku suuhun aurinkomatkoista.

23

3015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mennään muualle

      Juu on se peruttu. Meille ilmoitettiin tapaninpäivänä.

    • lillukka

      Kiitos vastauksesta

    • ihmettelee hän

      Anteeksi uteliaisuuteni, mutta mikä oli peruutuksen syy, kun sen peruuntuminen noin hyvissä ajoin oli kerta tiedossa?

      • Dgm

        Aurinkomatkat peruneet muitakin lentojaan


      • mummu100
        Dgm kirjoitti:

        Aurinkomatkat peruneet muitakin lentojaan

        Oliko peruttu lento Hiflyn koneella vai Finskin? Itellä samoihin aikoihin lento Malesiaan Hiflyllä.


    • konkurssi

      AM on pian selvitystilassa. Syksyyn mennessö aurinkomatkat on konkursissa, kaikki viittaa siihen. Nyt ei kannata varata sieltä matkoja ellei halua menettää rahojaan.

      • ??

        pitääkö tämä huhu paikkansa vai onko vain panettelua?


    • M-toimistot pettää

      Taas hyvä esimerkki turvallisesta ja huolettomasta pakettimatkailusta. Älkää luottako matkatoimistoihin, valehtelu alkaa jo hintoja katsomalla. Mihin matkatoimistoja nykyään tarvitsee ???

    • Kallista

      Tuo selvitystila ja konkurssi lienevät liioittelua, AM kuuluu kuitenkin samaan konserniin kuin mm. Suomen matkatoimisto ja Finnair...
      Kuitenkin on sanottava, että AM:n hinnat ovat muihin verrattuna sen verran korkeita, etten ihmettele jos ihmiset muualta matkan ostavatkin...

    • 2 matkaa varattuna

      Kiinnostais myös matkan heiltä varanneena tietää syy peruuntumiseen.
      Luin, että muitakin matkoja on peruttu, syy?? Miksi, tarjottiinko vaihtoehtoista matkaa vai miten toimivat?

    • ghbjk

      Meillä peruttiin 17.1 lento, lento ei kuulemma myynyt tarpeeksi. Kuluitta olisivat siistäneet seuraavaan päivään. Olisihan se nyt kiva ollut että maksaa olisi tarvinnut että pääsee uudelle matkalle, kun aiemmin varattu ei olisi halunnut vaihtaa. Vaihdettiin matkatoimistoa.

      • Meilläkin

        En tiedä minkälainen asiakas olen Aurinkomatkoille. Ilmeisesti varsin huono, lähdes kolmenkymmenen vuoden reissamisesta huolimatta, vuosittain, ko. yhtiön järjestämillä matkoilla. Viime vuonna tuli hotellin vaihto viikkoa ennen Phuketin matkaa. Ylibuukkaus!
        Tilasimme lokakuussa ti 24.01. lähevälle lennolle Krabille. Hieman ennen joulua tuli PUHELINSOITTO, missä ilmoitettiin, että vähäisen kysynnän vuoksi ko. lento peruttu ja matkamme siirtyy seuraavalle päivälle ke 25.01. lennolle.
        No, nyt vuoden alkajaisiksi tuli SÄHKÖPOSTILLA ilmoitus, että matkamme siirtyisi su. 22.01. lähtevälle lennolle. Lento Phukettiin, mistä AURINKOMATKOJEN JÄRJESTÄMÄ 3,5 h:n bussikuljetus Krabille. Kohteen vaihto olisi ollut mahdollista tai kuluton peruutus. Syyksi matkamme muutoksiin ilmoitettiin Finnairin kabasitetti. Tiedä sitä. Kuitenkin 25.01. lento Krabille tietämäni mukaan lennetään. En tiedä minkäalisessa korissa matkamme A-matkoilla on, kun alituisiin vaihdellaa. Bussissa istumisesta maksettiin 150/henilö.
        Huvittavinta mielestäni kuitenkin tässä on se, että kun on kyseessä "helpommin" lähestyttävä ilmoitus, niin soitetaan, mutta kun ongelmat toistuu, niin lähetellään ensin sähköpostia. Tämähän on hieman samanlaista, kun eräs artisti hylkäsi bändinsä sähköpostilla tai kun teinit ilmoittavat tekstarilla, "etten olen sun kaa!"
        Ensimmäistä kertaa lueskelin matkan yleisiä ehtoja todeten, että matkanjärjeställä on kaikki oikeudet ja matkustajalla kaikki velvollisudet.


      • usein matkaava
        Meilläkin kirjoitti:

        En tiedä minkälainen asiakas olen Aurinkomatkoille. Ilmeisesti varsin huono, lähdes kolmenkymmenen vuoden reissamisesta huolimatta, vuosittain, ko. yhtiön järjestämillä matkoilla. Viime vuonna tuli hotellin vaihto viikkoa ennen Phuketin matkaa. Ylibuukkaus!
        Tilasimme lokakuussa ti 24.01. lähevälle lennolle Krabille. Hieman ennen joulua tuli PUHELINSOITTO, missä ilmoitettiin, että vähäisen kysynnän vuoksi ko. lento peruttu ja matkamme siirtyy seuraavalle päivälle ke 25.01. lennolle.
        No, nyt vuoden alkajaisiksi tuli SÄHKÖPOSTILLA ilmoitus, että matkamme siirtyisi su. 22.01. lähtevälle lennolle. Lento Phukettiin, mistä AURINKOMATKOJEN JÄRJESTÄMÄ 3,5 h:n bussikuljetus Krabille. Kohteen vaihto olisi ollut mahdollista tai kuluton peruutus. Syyksi matkamme muutoksiin ilmoitettiin Finnairin kabasitetti. Tiedä sitä. Kuitenkin 25.01. lento Krabille tietämäni mukaan lennetään. En tiedä minkäalisessa korissa matkamme A-matkoilla on, kun alituisiin vaihdellaa. Bussissa istumisesta maksettiin 150/henilö.
        Huvittavinta mielestäni kuitenkin tässä on se, että kun on kyseessä "helpommin" lähestyttävä ilmoitus, niin soitetaan, mutta kun ongelmat toistuu, niin lähetellään ensin sähköpostia. Tämähän on hieman samanlaista, kun eräs artisti hylkäsi bändinsä sähköpostilla tai kun teinit ilmoittavat tekstarilla, "etten olen sun kaa!"
        Ensimmäistä kertaa lueskelin matkan yleisiä ehtoja todeten, että matkanjärjeställä on kaikki oikeudet ja matkustajalla kaikki velvollisudet.

        Se on todella ikävää, kun matkasuunnitelmat muuttuvat matkanjärjestäjän toimesta. Sitä kuitenkin tapahtuu muillakin järjestäjillä.
        Meillä taannoin FM vaihtoi hotellin lisäksi myös kohdetta, tosin kuluttomalla matkan peruutuksella.
        Nyt Air Finland holidays muutti lähtöpäivää 3 päivää myöhemmäksi samoin ehdoin.


      • omatoimimatkalla
        Meilläkin kirjoitti:

        En tiedä minkälainen asiakas olen Aurinkomatkoille. Ilmeisesti varsin huono, lähdes kolmenkymmenen vuoden reissamisesta huolimatta, vuosittain, ko. yhtiön järjestämillä matkoilla. Viime vuonna tuli hotellin vaihto viikkoa ennen Phuketin matkaa. Ylibuukkaus!
        Tilasimme lokakuussa ti 24.01. lähevälle lennolle Krabille. Hieman ennen joulua tuli PUHELINSOITTO, missä ilmoitettiin, että vähäisen kysynnän vuoksi ko. lento peruttu ja matkamme siirtyy seuraavalle päivälle ke 25.01. lennolle.
        No, nyt vuoden alkajaisiksi tuli SÄHKÖPOSTILLA ilmoitus, että matkamme siirtyisi su. 22.01. lähtevälle lennolle. Lento Phukettiin, mistä AURINKOMATKOJEN JÄRJESTÄMÄ 3,5 h:n bussikuljetus Krabille. Kohteen vaihto olisi ollut mahdollista tai kuluton peruutus. Syyksi matkamme muutoksiin ilmoitettiin Finnairin kabasitetti. Tiedä sitä. Kuitenkin 25.01. lento Krabille tietämäni mukaan lennetään. En tiedä minkäalisessa korissa matkamme A-matkoilla on, kun alituisiin vaihdellaa. Bussissa istumisesta maksettiin 150/henilö.
        Huvittavinta mielestäni kuitenkin tässä on se, että kun on kyseessä "helpommin" lähestyttävä ilmoitus, niin soitetaan, mutta kun ongelmat toistuu, niin lähetellään ensin sähköpostia. Tämähän on hieman samanlaista, kun eräs artisti hylkäsi bändinsä sähköpostilla tai kun teinit ilmoittavat tekstarilla, "etten olen sun kaa!"
        Ensimmäistä kertaa lueskelin matkan yleisiä ehtoja todeten, että matkanjärjeställä on kaikki oikeudet ja matkustajalla kaikki velvollisudet.

        Ei tuollaista tapahdu. Itse jätin matkatoimistojen "palvelut" yli 10 vuotta sitten ja siirryin omatoimimatkailuun, rahaa on säästynyt ja lennot sinäpäivänä kun itse haluan en silloin kun matkanjärjestäjä sinne ehkä tekee matkoja.


    • dnf

      Onko aurinkomatkat menossa konkurssiin ???

      • enteet on

        Pahalta näyttää, AM konkurssi lähenee.


    • Pari ajatelmaa

      Voisikohan taustalla olla sellainen yksinkertainen syy että finnair tarvitsee noita omia A330-laajarunkokoneita reittilennoilleen? Eli reittilentojen kysyntä kasvanut ennakoitua enemmän jolloin todennäköisesti on fiksua perua muutama vajaamyyty lomalento ja siirtää kone reittilennolle jos siellä on enemmän kysyntää.

      Tai vielä yksinkertaisemmin johonkin A330-koneyksilöön on ilmennyt tarve yllättävälle isommalle huollolle jolloin kone on pitempään poissa lentävästä laivastosta eikä korvaavaa konetta saada kohtuuhintaan vuokrattua muualta. Tällöin helpompaa perua lomalento kuin reittilento.

      Perutut kohteet ilmeisesti juuri Krabi ja Phuket joihin Aurinkomatkat/Finnair lentää Finnairin A330-kalustolla.

      • huolloista

        Ai että yllättävät huollot tiedetään 1½ kuukautta ennen......Ei taida mennä ihan noin , perushuollot tiedetään.


      • sananvääntelyä
        huolloista kirjoitti:

        Ai että yllättävät huollot tiedetään 1½ kuukautta ennen......Ei taida mennä ihan noin , perushuollot tiedetään.

        No sanotaan tuon "yllättävän huollon" sijaan sitten esim. "ennakoitua laajempi huolto". Lennot kuitenkin suunnitellaan lähemmäksi vuosi etukäteen ellei enemmänkin ja tällöin oletetaan koneiden huoltojen kestävän tietyn aikaa, mutta näihin voi tietysti tulla muutoksia.

        Jos koneen olisi tuolloin pitänyt olla alkuperäisen suunnitelman mukaan vaikka 3 päivää huollossa, mutta on ilmennyt jotain mikä vaatii suunniteltua enemmän töitä (vaihdetaan/tarkastetaan samalla vaikkapa jotain normaaliin huolto-ohjelmaan kuulumattomia osia mistä Airbusilta on tullut huoltokehote tyyliin "ei akuuttia korjaustarvetta mutta suositellaan vaihdettavaksi seuraavassa huollossa").

        Samahan pätee ihan tavallisissa autohuolloissa. On aivan normaalia että esim. uuden auton ensimmäisessä vuosihuollossa vaihdetaan takuuna autoon öljyjen lisäksi useita muitakin osia mistä valmistajalta on tullut korjauskehote/-kutsu. Kaikista toimenpiteistä ei edes kerrota auton omistajalle mitään. Omassa autossani esim. kaikki moottorin ruiskutussuuttimet vaihdettiin ylimääräisenä työnä kun oli ilmennyt että niissä on esiintynyt vastaavissa moottoreissa jonkin verran ongelmia (vaikka omassa autossa ei ongelmia ollutkaan ilmennyt). Eli huolto kesti tunnin-pari pitempään kuin mitä normaali perushuolto olisi kestänyt. Sama logiikka toimii myös lentokoneissa, vähän vain isommassa mittakaavassa.


    • iiaa

      Apollomatkat perui joulun jälkeen meidän 14.3.2012 Krabin matkan.

    • Changbeer

      Meillä oli varattu samalle päivälle pelkkä lento Apollomatkojen kautta HKi-Krabi, mutta ne vaan ilmoitti, että Finnair on perunut tiistaiset lennot kokonaan. Lento siirrettiin seuravalle päivälle samoin kuin tulokin siirtyi päivällä.

      Tästähän seurasi monenlaisia ongelmia, koska olin varannut hotellin suoraan netistä ja ostanut myös kotimaan lennot meno- ja tulopäiville, jotka myös piti saada siirrettyä. Hirmu tappelun jälkeen Finnair suostui siirtämään kotimaan lentopäiviä ylimääräistä korvausta vastaan tietenkin. Hotellista en ole saanut vastausta vieläkään.

      Meillä oli myös tarkoitus tavata ystävämme Krabin lentokentällä, jonne he olisivat saaapuneet Hong Kongista Bangkokin kautta suurin piirtein samaan aikaa kuin me. Tarkoitus oli vuokrata siitä yhteinen tila-auto ja jatkaa matkaa majoituspaikkaan, mutta sekin män vituiks.

      Yleensä olen käyttänyt pelkästään reittilentoja, mutta tällä kertaa otin paikat lomalennolta, koska sillä pääsi niin paljon lähemmäksi lomapaikkaa suht edullisesti. Saattoi kylläkin olla laitimmainen kerta.

      Kiitti vaan v****ti Finnair!

    • iiaa

      Alunperin matkamme piti alkaa 13.3.2012. Apollomatkat ilmoittivat joskus marraskuussa, että matka siirtyy päivällä eli lähtö 14.3.2012. Loppujen lopuksi sitten peruivat koko matkan tai olisi ollut mahdollisuus lähteä viikkoa aikaisemmin. Meilläkin treffit ruotsista tulevien ystävien kanssa Ao Nangissa. Ruotsissakin Apollomatkat ilmoittivat matkan siirrosta päivällä joulun jälkeen, joten ystävämmekin peruivat kokonaan Apollomatkansa ja vaihtoivat matkatoimistoa. Viimeiset 20 v matkailtu omatoimisesti ja nyt ajateltiin oikein valmismatka ottaa, tässä sitä nyt ollaan! Jännityksellä pitää odottaa toteutuuko toisesta matkatoimistosta varattu Krabin matka maaliskuussa... mikään ei näytä olevan nykyään varmaa.

    • aurorel2

      Tässä vanha viestiketju Aurinkomatkojen viime kaudesta... En siis käytä enää heitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe