olen siis 14 vuotias tyttö,toiset menkat oli tällä viikolla,alko ehkä siis tulemaan heti säännöllisesti.no mutta asiaan mua heikotti ja pää särki voimakkaasti,onko tää normaalia? Mulla on runsaat ja aika kivuliaat menkat mutta ennen ei oo pää särkyny tai heikottanu :o mistä kyse?
Heikotus menkkojen aikana
2
996
Vastaukset
- särkylääke toimii
Päänsärky on yleinen oire kuukautisten yhteydessä. Yleensä se hoidetaan särkylääkkeillä, kuten ne kivuliaat kuukautisetkin. Kotiapteekista yleensä löytyy lääkkeet.
Heikotus voi olla ihan sattumaa. Se voi olla myös jännittämistä elämäsi uuden asian eli kuukautisten kanssa. Heikotus voi johtua myös runsaasta vuodosta, koska vuodon mukana poistuu rautaa. Usein vuoto ei ole runsasta, vaikka nainen niin luulee.
Koulusi terveydenhoitaja voi mitata sinulta hemoglobiinin ja antaa muutenkin vinkkejä kivunhoitoon, mikäli äitisi ohjeet eivät riitä. - leidi stadista
Apteekista saa rautatabletteja ilman reseptejä. Yksi päivässä vaikka kuuriluonteisesti auttaa nostamaan hemoglobiinia ja auttaa siksi heikotukseen. Kannattaa tietysti myös muistaa syödä hyvin, ulkoilla ja nukkua riittävästi. Eikä kuukautisia kannata liikaa murehtia... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770