He pitävät huolta työtovereiden elämästä. Luulevat tietävänsä asioita jotka eivät heille edes kuulu. Jos joku viisas vartija veisi juorut oikeuteen olisi monta vartijaa sen jälkeen ilman vartija-asua. :D Kuuluuko vartijoille työkavereiden yksityiselämä?
Onko vanginvartijoilla omaa elämää?
6
263
Vastaukset
- YÖ-VARTIA
Miksi tänne sitten kerrot murheitasi,aattelepa ite.Tulit yöllä kapakasta ja näit pahaa unta,vai nukuitko yövuorossa ja tuli paha olo.
- Mä tiedän nää hommat
Ei tietenkään ole omaa elämää. Kaikilla muilla ihmisillä on oma elämä paitsi vanginvatijoilla. Hölmö!
- Olin vartijana
Itse entisenä vartijana sanoisin, että vankila tekee elämästä aika rajoittunutta. ja näköalatonta. Vankilaan laitostuu, masentuu ja kohta ei osaa muuta.
On tutkittu, että 10 vuotta lusinut vartija on yhtä laitostunut kuin 5v lusinut vanki. Varsinkin nuorilla vartijoilla on rooli päällä, siis vartijariooli. Töissä ei saa olla omia mielipiteitä, eli pitää olla mielellään aika tyhmä -anteeksi vain. Vapaalla sitten pitäisi olla utelias muiden elämälle ja jaksaa juorun aiheita kaivella jotta töissä saadaan jotakin uutta. Moni pamppu elääkin virtuaalielämää Facebookissa esittämällä suosittua persoonaa. "Kaveriksi" kaivetaan kaikki mahdolliset naamatutut, jotta saadaan kuva suosioista muka:)
Vartijathan koittaa tunkea nokkansa joka asiaan saadakseen elämäänsä jotain syytä elää, eli on joka kissanristiäisissä mukanam töissä ja vapaalla.
Ei vartijoilla ole omaa elämää, koska niitä kiinnostaa toisten elämä ihmeen paljon. Viinaa kun ottavat, niin nämä kateelliset alkavat aiheuttamaan järjestyshäiriöitä!
Kurssit käyneenä voisin sanoa, että jo kurssilla taso oli huomaten todella heikko odotuksiin nähden! -Tiettyhän ne valitsi vähän sellaista -miten sen nyt sanoisi -ei niin fiksua porukkaa- jotta jaksavat sitä työnkuvaa suorittaa perseellään istumalla puhumalla paskaa ihmisistä ja kadehtimassa niitä kenellä on elämässä muutakin kuin joku rivarinpätkä, pari kakrua, alistava akka jne.
Ei voi yleistää, koska jäi vankulassa " lusimiesesta" sotasaaliiksi muutama todella hyvä kaverikin, jotka eivät lukeudu em. joukkoon. Puheluita on tullut myöskin ex-kollekoilta, mutta onneksi on puhelunestot keksitty:)Puhut paljon, ja täyttä asiaa. Asioista asioiden nimillä. Vankilat tosin ovat kuten sanottu, yhteiskunta pienoiskoossa, joten pienissä ympyröissä asiat ikään kuin korostuvat.
Yläpeukki.- Myös lusinut
Puhut varmaan asiaa,mutta sun pää ei kestänyt.Koita pärjää.
- Olin vartijana
Myös lusinut kirjoitti:
Puhut varmaan asiaa,mutta sun pää ei kestänyt.Koita pärjää.
Olet oikeassa. Minun pää ei kestänyt, totta: Mun peräpää parka ei kestänyt istumista - aika ei kulunut, en jaksanut niitä uteliaita henkisesti vajaita vartijoita joilla sukulaissuhteita ja siksi asenne mikä on.Vankien kanssa ei ongelmaa, koska minähän niitä paimensin kun muut ratsasi sellejä peläten, että venkula juo saapaskiljun ja alkaa hankalaksi pikku vartijaa kohtaan, kyn ihmissuhdetaidoton pamppupoika aina isossa porukassa vuttuili vangille ja yksin nuoli persettä peläten vengulaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2484078Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1282343Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411491
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39968Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein129958- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62790