http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus Ruskosuohaukoilla koiras pukeutuu naaraaksi/a1305549192386
Ruskosuohaukkakoiras pukeutuu naaraaksi
5
137
Vastaukset
- Tämähän oli
kiinnostava uutinen, mutta mitenhän naaraaksi "pukeutuminen" käytännössä tapahtuu? Tuskin ne kiinnittävät itseensä naaraiden höyheniä? Onko pukeutuminen vain käyttäytymistä vai onko noiden yksilöiden ulkonäkö alun perinkin epätavallinen?
On kyse yksilöiden välisistä eroista, joissa naaras- ja uroshöyhenpuku ovat jossain määrin liukuvia ominaisuuksia. Lainahöyheniin siis ei olla turvauduttu ;-)
- Kolmois-S
Lisää pukeutujia, sinisorsa:
Tältä näyttää intersukupuolinen: http://users.utu.fi/hlehto/photo/color/anapla_koirasnaaras.shtml
Sinisorsakoiraan nokka on keltainen paitsi että nokan päässä on pieni musta täplä. Naaraan nokassa on mustia kuvioita.
Mosaikisimi sinisorsalla: http://users.utu.fi/hlehto/photo/platy/_D3A2485_web.jpg - Kukkivat kukat
Niin, miksipä ihmeessä muuallakin luonnossa ja eläimissä ei löytyisi sukupuolen LUONNOLLISTA variaatiota, kun sitä ihmisilläkin löytyy. Jotkut päiviräsäset tietysti yrittävät kaikin keinoin kieltää, lyödä raamatulla ja muilla kirjoilla ja hiljentää kaikenlaisen monimuotoisuuden erityisesti julkisista keskusteluista, mutta todellisuudessa moninaisuutta on.
Tiedättehän te Standfordin yliopiston biologian professorin, joka on kirjoittanut mm. kirjan Evolutions Rainbow? En ole lukenut kirjaa (koska sitä ei ole kirjastosssa), mutta käsittääkseni kirja perustuu isoon tutkimukseen eri lajien sukupuolen ominaisuuksista ja erityisesti siihen, miten valtava sukupuolen moninaisuuden variaatio on maailman eri eliölajeissa.
Kyllä luonto on ihmeellinen. Ei me "transut" olla lopulta niinkään ihmeellisiä.- Acza
Aivan. Se on vaan se joku järjetön halu ihmisillä lokeroida ja yksinkertaistaa kaikki, ja perustelematta ja vääristellen ihailla "luonnon täydellisyyttä." Tyyliin... "Luonnossa on vain heteroita." "On olemassa vain mies ja nainen." Aina vedotaan virheisiin tai häiriöihin, jos on jotain omaan maailmankuvaan sopimatonta, eikä hyväksytä normaalia vaihtelua luonnolliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664