Lääkäri halusi vaihtaa lääkkeen

Hei,
olen syönyt Novofem-nimistä lääkettä vv-oireisiin kolmen vuoden ajan. Lääke on ollut minulle oikein sopiva eikä mielestäni aiheuttanut mitään ongelmia. Kyse oli vuodollisesta hoidosta.
Kävin sitten gynellä vuositarkastuksessa joulukuussa ja hän halusi väen väkisin vaihtaa lääkkeeni Angeliq-merkkiseen vuodottomaan hoitoon. Hänen mielestään minun ei enää tarvitse "kärsiä vuodoista" (en ole niistä koskaan oikein kärsinyt, ovat olleet niukat, hieman vatsakipua ja turvotusta ensimmäisenä päivänä). No, nyt olen syönyt uutta lääkettä yli kolme viikkoa ja saman ajan minulla on olleet runsaat kuukautiset eikä loppua näytä tulevan.
Mitä eroa on vuodollisella hoidolla ja vuodottomalla? Miksiköhän lääkäri nyt juuri halusi vaihtaa lääkkeeni? Paitsi ehkä siitä syystä, että tämä uusi pilleri on kolme kertaa entistä kalliimpi ;-)
Positiivisena vaikutuksena tässä uudessa lääkkeessä hän kertoi olevan "turvotuksen laskun" ja verenpaineen alenemisen. Molemmat ovat minulle kyllä tervetulleita, jos lääke niihin todella vaikuttaa.... Mutta nyt on epätoivoinen olo. Vaidellaanko näitä lääkkeitä ihan "tavan vuoksi" aina silloin tällöin? Ja se vuodottomuus askarruttaa....

Onko muilla kokemusta tästä Angeliq-tuotteesta?

Kiitos kommenteista.
2247
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Lisäys edelliseen: olen 52 v., kohtu tallella.
Lääkärin vaihdos tuli siinä yhteydessä, kun sain kerran vuodessa tapahtuvan gyne-käynnin työterveyshuollon piiriin.

Äänestä

Yksistään verenpaineen lasku voi olla aika oleellinen syy vaihtaa valmistetta. Minkä verran se on ollut koholla?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Angelique*** kirjoitti:

Hei,
olen syönyt Novofem-nimistä lääkettä vv-oireisiin kolmen vuoden ajan. Lääke on ollut minulle oikein sopiva eikä mielestäni aiheuttanut mitään ongelmia. Kyse oli vuodollisesta hoidosta.
Kävin sitten gynellä vuositarkastuksessa joulukuussa ja hän halusi väen väkisin vaihtaa lääkkeeni Angeliq-merkkiseen vuodottomaan hoitoon. Hänen mielestään minun ei enää tarvitse "kärsiä vuodoista" (en ole niistä koskaan oikein kärsinyt, ovat olleet niukat, hieman vatsakipua ja turvotusta ensimmäisenä päivänä). No, nyt olen syönyt uutta lääkettä yli kolme viikkoa ja saman ajan minulla on olleet runsaat kuukautiset eikä loppua näytä tulevan.
Mitä eroa on vuodollisella hoidolla ja vuodottomalla? Miksiköhän lääkäri nyt juuri halusi vaihtaa lääkkeeni? Paitsi ehkä siitä syystä, että tämä uusi pilleri on kolme kertaa entistä kalliimpi ;-)
Positiivisena vaikutuksena tässä uudessa lääkkeessä hän kertoi olevan "turvotuksen laskun" ja verenpaineen alenemisen. Molemmat ovat minulle kyllä tervetulleita, jos lääke niihin todella vaikuttaa.... Mutta nyt on epätoivoinen olo. Vaidellaanko näitä lääkkeitä ihan "tavan vuoksi" aina silloin tällöin? Ja se vuodottomuus askarruttaa....

Onko muilla kokemusta tästä Angeliq-tuotteesta?

Kiitos kommenteista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu