cairn- ja norwichinterrieri

innostunut

Olen miettinyt koiran hommaamista, ja nämä kaksi rotua kiinnostavat kovasti. Olen katsellut yhtä kolmatta myöskin, mutta nämä kaksi vievät suurimman kiinnostuksen.

Minkälaisia nämä ovat luonteeltaan? Kuinka usein pitää turkki pitää nyppiä? Minkä hintaisia ovat?

6

4231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+9

norwichit harvinaisempia ja vaikeampi saada.. mutta cairnit on aivan ihania kavereita!! Itselläni on 2 cairnia, todella leikkisiä, innostuvia mutta osaavat kyllä olla jääräpäitäkin kuten terrierin luonteeseen kuuluu... ;) Hinnaltaan 1000-1500 euroa riippuen sukujuuristaan ja tulevaisuuden käyttötarkoitukseen.. Jos ei käy näyttelyissä riittää kun kerran pari vuodessa nyppii turkin riippuen tieten kuinka nopeaa se kasvaa. Suosittelen kyllä cairnia itsellesi, aivan mainio kaveri ja tekemistä riittää =D

• norwich <3
    • innostunut

Olen alkanut kallistumaan norwichinterrierin puoleen ;D mutta katsellaan tässä vielä. Tarkoitus on säästää pennun hinta ja vähän ylimääräistä ennen kuin hommaan pennun.

• hemulinkorva

Cairnterrierit pitää nyppiä vähintään yhden kerran vuodessa ja niitä ei saa pestä kuin jos on pakko, koska turkki menee muuten pilalle. Turkkia EI SAA leikata! Meijän pentu puri ihan sairaasti, mutta nyt se on maailman kiltein koira. Turkki hylkii vettä. yleensä maksaa tonnin tai jotain 900-1200e. leikkisiä ja villejä. hieno yhdistelmä:)

• Lum

Itselläni on parivuotias cairnnarttu. Erittäin lapsirakas rotu, mutta olen huomannut, että useammat eivät ole sellaisia "paijattavia" sylikoiria, vaan leikkivät ja riehuvat yhdessä lasten mukana. Pienintäkään agressiivisuutta en ole yhdessäkään cairnissa tavannut, mutta kai niitäkin yksilöitä joka rodusta löytyy, joten parasta olla yleistämättä.

Yleisesti ottaen erittäin touhukas pikkukoira, joka tuntuu olevan välillä liiankin viisas. Luonteeltaan ehkä hiukan ilkikurisia, tykkäävät keksiä kaikenlaista jäynää niin ihmisille kuin muille koirillekin. Eivät kuitenkaan missään nimessä pahantahtoisia.

Norwichin terrieristä ei ole kokemusta, mutta rotua mietittäessä tämä oli yksi minunkin viahtoehdoista. Jostain syystä kuitenkin kallistuin cairniin, enkä ole katunut. Vaikka sen itsepäisyys välillä ottaakin päähän, on se silti maailman paras pikkukaveri!

• Anonyymi

Meidän Cairni on nyt 10 v. Ihan paras koira lapsiperheissä. Rakastaa lapsia yli kaiken. Antaa pientenkin lastenlapsiemme "retuuttaa" . Hakeutuu aina lasten viereen seuraamaan leikkejä. Yrittää kyllä pihistää lasten pehmoleluja 😅. Tulee myös toimeen muiden koirien kanssa. Haukkuu jos peuroja tulee pihapiiriimme, yleensä ei hauku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8497
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3652
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2183
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1143
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      722
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      32
      703
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      696
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      676
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe