- Ihan hyvää. Entä itsellesi?
- Ihan hyvää.
Niin tuttu keskustelun aloitus. Mutta mitä varten tällainen vaihe käydään läpi? Mitä sillä haetaan kun kysytään "Mitä kuuluu?"?
Itse hämmennyn aina kun tuo kysymys kantautuu korvilleni. Pitääkö tässä sanoa jotain ympäripyöreää kuten "hyvää kuuluu" tai selitellä miksi kuuluu hyvää. Vai pitäisikö kertoa ennemmin lähipäivien tapahtumista tai mitkä fiilikset ovat juuri tällä hetkellä?
Toki kertoisin sellaisia asioita joita itse haluaisin kuulla esim. henkilöltä jota en ole nähnyt pitkään aikaan. Mutta ihmiset ovat kiinnostuneita niin erilaisista asioista. Tietääkö joku yleisesti hyväksi todettuja keskustelun alkuja?
Mitä-kuuluu-kysymyksen voisi minun puolestani unohtaa ja käyttää kysymyksiä, joihin muotonsakin puolesta on helpompi vastata. Esim: "Mitäs kaikkea sinulle on tapahtunut näiden viikkojen aikana" tai "Asutko vielä Rovaniemellä?".
Mitä kuuluu?
3
582
Vastaukset
- kuka mitenkin
Se on fiksu,kohtelias ja ystävällinen tapa kun kysytään mitä kuuluu ja että siihen vastataan,kukin omalla tyylillään.Minä ainakin tykkään siitä ja pyrin jotenkin vastaamaan siihen.
- how are you
Ihan hyvä tapa aloittaa keskustelu, ja näin teen pitkälti itsekkiin. Suoremmat kysymykset voi kuulostaa utelulta. Siinä voi sitten kertoilla mitä haluaa toisen tietävän, ei oo tarkoitus alkaa aatamista ja eevasta
- tavat kunniaaan
Ideanahan on lähinnä viestittää rauhallisia aikeita, jolloin voisi yhtä lailla noudattaa vanhaa käytäntöä aloittamalla kohtaamisen tokaisemalla "Jumalan rauhaa". Noh, tässä tapauksessa voisi tulla lättyyn, jos vastassa olisi ateisti tai eri uskonnon edustaja. Toisaalta hyvin harva ylipäätään sanoo mitään, vaikka olisi kuinka tuttuja keskenään. Murahtaminen on mielestäni tavallisempaa kuin kysellä kuulumisia.
Sanat eivät aina ole niin tärkeitä kuin miten ne lausutaan ja millaisella ilmeellä. Mitä kuuluu voidaan kysyä mijoonilla eri tavoilla ja tarkkaavainen ihminen huomaa niissä kyllä vilpittömyydestä välinpitämättömyyteen. Olisiko sitäkin puolta hyvä painottaa, ellei kyse sitte ole aspergerista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559