Nainen80

Woooman

Meillä takana yritystä n.8 v. Kaikenlaisten mutkien kautta viime syksynä mentiin yksityiselle lapsettomuushoitoihin. Toinen kierto Clomeja menossa, 2 per päivä ja sain elämäni ensimmäisen ovulaatio plussan. Uskomaton tunne oli nähdä ne kaksi viivaa siinä tikussa :) . S-prog kokeissa kävin kierron 22 pv ja tulos oli pikkusen yli 90. Hoitaja sanoi vain että ensi viikolla lääkäri soittaa minulle. Tulos on viitearvojen yläpuolella... Tänään on kierron 29pv eli 14 päivää ovulaatiosta. Tällä hetkellä oloni on kuin kohta alkaisivat kuukautiset. Jokainen vihlasu ja yleensäkkin ihan mikä tahansa tunne saa minut tuntemaan, että nyt ne alkavat. Näiden vuosien aikana, olen itkenyt, toivonut, pettynyt, taas toivonut ja taas pettynyt, että kohta en kestä enää. Olen koittanut olla koko ajan miettimättä asiaa, mutta kun taas on toiveet niin korkealla siitä että mahdollisesti raskaus olisi onnistunut, en saa ajatuksiani siitä pois ja tarkkailen liikaa itseäni. Mutta kyllä tämä tästä. Tsemppiä kaikille lapsettomuuden kanssa painiville

99

1986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisikko rex

Et suinkaan ole ainoa.. Täälläkin kans painiskellaan, et tärppiikö nyt vai ei.. Justiinsa tuli menkat ja voi sitä harmistusta ja edeltävät päivät siihen, miten on tarkkaillut itteään ja toivonut, et oisko nyt tärpinnyt vai mikä... Hulluksihan täs muuttuu!! Koitan silti olla ajattelematta, mutta se on täys mahdottomuus... Se tulee ku sitä vähiten odottaa mut miten... clomi ei mul sopinut, joten huom alan napsia Femaril...

Viime kierrokses sain myöskin elämäni ensimmäisen plussan oviksesta.. Voi sitä kauhean riemun määrä ja olin seitsemännes taivaas... Sitä odotti kovin, et nyt saattaa olla mahdollisuus... Mut ei silti tärpinnyt... Niin ja ikää justiinsa täyttänyt 33v. Ensimmäistä tässä yritetään...

• Woooman

Oi että, pystyn niin elämään sun kans sen tunteen kun menkat alkavatki. Mulla kun tosiaan nyt sain sen elämäni ekan ovis plussan on toiveet taas niin korkeella, liian korkeella ja ajatukset on KOKO AJAN siinä... Koita tässä nyt saada ajatukset käännettyä johonki muuhun, ei onnistu ei :) .

Meillä kans ensimmäistä tässä yritetään ja vielä eletään toivossa, että jospa se onnistuis. Miehessä ei ole vikaa, minulla on PCO, ylipainoa jonkin verran jne... Tosiaan syksyllä otin yksityiselle yhteyttä. Ekaksi terot ja metukat alotin ja sitten lääkäri ehotti clomeja. Ekassa kierrossa 1 per päivä, ei mitään vaikutusta. Sitten tokaan kiertoon nostettiin annostusta 2 per päivä ja elämäni eka ovisplussa tuli :) .

Nyt on 17 pv oviksesta ja menkat ei ole vielä alkaneet... Ajattelin vielä pari päivää odottaa ja sitten teen r-testin jos menkat eivät ole alkaneet siihen mennessä.

Toivon kovasti että teillä tärppää, älkää luovuttako vaikka raskasta tämä yrittäminen ja toivominen on.

• Woooman
        Woooman kirjoitti:

Oi että, pystyn niin elämään sun kans sen tunteen kun menkat alkavatki. Mulla kun tosiaan nyt sain sen elämäni ekan ovis plussan on toiveet taas niin korkeella, liian korkeella ja ajatukset on KOKO AJAN siinä... Koita tässä nyt saada ajatukset käännettyä johonki muuhun, ei onnistu ei :) .

Meillä kans ensimmäistä tässä yritetään ja vielä eletään toivossa, että jospa se onnistuis. Miehessä ei ole vikaa, minulla on PCO, ylipainoa jonkin verran jne... Tosiaan syksyllä otin yksityiselle yhteyttä. Ekaksi terot ja metukat alotin ja sitten lääkäri ehotti clomeja. Ekassa kierrossa 1 per päivä, ei mitään vaikutusta. Sitten tokaan kiertoon nostettiin annostusta 2 per päivä ja elämäni eka ovisplussa tuli :) .

Nyt on 17 pv oviksesta ja menkat ei ole vielä alkaneet... Ajattelin vielä pari päivää odottaa ja sitten teen r-testin jos menkat eivät ole alkaneet siihen mennessä.

Toivon kovasti että teillä tärppää, älkää luovuttako vaikka raskasta tämä yrittäminen ja toivominen on.

Siis korjaan 16 pv oviksesta...

• viisikko rex

Kivaa kuulla!! Olenkin jo vähä odottanut miten teillä meni... Jotenkin jännäl sitä odottaa, et onnistuiko nyt... Tsemppii!!

Muutama vuosi sit yritettiin jonkun aikaa luomusti ilman hoitoa, mut sit elämätilanne vei niin, et pidettiin 2-3v. tauko ja vuosi sitten taas uudestaan ja silloin menin julkisel puolel ja kehotettiin kyl, et paino putoais ennenku hoitoa vois aloittaa.. Meni muutama kuukausi ja nyt sit viime syksyl koitettiin ensin 1tbl clomeil, ei vaikutusta ja sit nostettiin 2tbl eikä sekään vaikutusta.. Vaihdettiin Femariin 3tbl ja johan tepsis.. Oli todella riemua, et vihdoin munasolu kasvoi.. Mul ei vaan jostain syystä kasva, mut ei kuitenkaan Pcota ole sanottu...

Nyt mulla meneillään kp4 ja toista päivää Femaril... Enää 3pvää napsimista ja sit ovista bongaamaan ja sitten piinailua ja tarkkailua, toiv ei tarvis enää kiihkomielisesti tarkkail... Mut joo, hengessä ollaan mukana... Toiv tuut kertoo miten meni... =)

• Woooman

Niinhän siinä taas kävi, että menkat alko tänään :( . Voi tätä pettymyksen määrää... Mutta ei se auta. Ylihuomenna taas alotan clomien popsimisen ja sitten ei kun yritystä, toivomista ja toivomista ja vielä kerran toivomista :) .

Se on hyvä että Femari on sulle tehonnu. Mulle clomi ei sanonu yhestä tabletista mitään, 2 tablettia niin johan rupes tehoon. Toivon kovasti että teillä nyt tärppäis.

Mulla kans alkaa se oviksen bongaaminen ens viikolla. Ja hoitaja sano tänään puhelimessa, että ovis saattaa tapahtua tässä kierrossa aiemmin mitä viime kierros, että alotan nyt jonku päivän aiemmin sen bongaamisen. Ja mä päätin nyt tänään sen, että en tarkkaile itteeni enää yhtään jne ( helpommin sanottu mitä tehty :D ) ... sen oviksen koitan bongata ja se saa riittää. Oikiasti tulee ihan hulluks tän tarkkailun kans.
        No joo, mut tsemppiä teille nyt tähän kiertoon ja ilmottele kuin käy jos käyt täällä :) .

• Viisikko Rex
        Woooman kirjoitti:

Niinhän siinä taas kävi, että menkat alko tänään :( . Voi tätä pettymyksen määrää... Mutta ei se auta. Ylihuomenna taas alotan clomien popsimisen ja sitten ei kun yritystä, toivomista ja toivomista ja vielä kerran toivomista :) .

Se on hyvä että Femari on sulle tehonnu. Mulle clomi ei sanonu yhestä tabletista mitään, 2 tablettia niin johan rupes tehoon. Toivon kovasti että teillä nyt tärppäis.

Mulla kans alkaa se oviksen bongaaminen ens viikolla. Ja hoitaja sano tänään puhelimessa, että ovis saattaa tapahtua tässä kierrossa aiemmin mitä viime kierros, että alotan nyt jonku päivän aiemmin sen bongaamisen. Ja mä päätin nyt tänään sen, että en tarkkaile itteeni enää yhtään jne ( helpommin sanottu mitä tehty :D ) ... sen oviksen koitan bongata ja se saa riittää. Oikiasti tulee ihan hulluks tän tarkkailun kans.
        No joo, mut tsemppiä teille nyt tähän kiertoon ja ilmottele kuin käy jos käyt täällä :) .

Olenkin käynyt vähä väliä kurkkaamas tätä paikkaa, et josko oot vastannut vai mites... Ittekin jo mietin, et joko sul tärppis.. Mut oih ja voih, täti tuli kylään häiritsee... Mut enivei, uutta yritystä putkeen nyt kun on toive saada ovista niin in toive tavallaan korkea, ainakin mulla...

Mulla itel nyt kp7 ja tänään söin viimeiset femarit.. Ja sanottiin samaakin, et vähä aiemminkin vois ovista bongail eli suositeltiin jo tän vkon su lähtien joka pvä... Ja ku pärähtää plussa niin sitten vaan pupuilua siitä päivästä lähtien joka toinen päivä.. Ultraa ei tarvinnut mennä ku tiedetään, et Femar sopii.. Toivotaan, et kaikki menis vaan hyvin..

Musta kiva, et on toinen lähes samas tilas ku mäkin.. Kivaa, olis vaihtaa tätä kokemusta ja tuntemusta... ;-)

• Woooman
        Viisikko Rex kirjoitti:

Olenkin käynyt vähä väliä kurkkaamas tätä paikkaa, et josko oot vastannut vai mites... Ittekin jo mietin, et joko sul tärppis.. Mut oih ja voih, täti tuli kylään häiritsee... Mut enivei, uutta yritystä putkeen nyt kun on toive saada ovista niin in toive tavallaan korkea, ainakin mulla...

Mulla itel nyt kp7 ja tänään söin viimeiset femarit.. Ja sanottiin samaakin, et vähä aiemminkin vois ovista bongail eli suositeltiin jo tän vkon su lähtien joka pvä... Ja ku pärähtää plussa niin sitten vaan pupuilua siitä päivästä lähtien joka toinen päivä.. Ultraa ei tarvinnut mennä ku tiedetään, et Femar sopii.. Toivotaan, et kaikki menis vaan hyvin..

Musta kiva, et on toinen lähes samas tilas ku mäkin.. Kivaa, olis vaihtaa tätä kokemusta ja tuntemusta... ;-)

Juu, ei se auta ku uutta yritystä taas vaan putkeen. Kovasti jo odotan, että sais alkaa ovista bongaileen :) . Mun kans ei tarvinnu enää mennä ultraan, ku tiedetään että Clomi tehoo. Nyt jos ei tässä kierrossakaan tärppää niin ens kierto pidetään taukoa clomeista ja sitten taas 3 kiertoa putkeen clomeja ja jos sittenkään ei tärppää sitten pitää alkaa miettiin seuraavaa askelta eteenpäin. Mutta toivon, että tärppäis näillä clomeilla, mut tiedä sit, aika näyttää.

Mä täällä elän ihan sun mukana ja toivon että kaikki sujuu. Tuossa kattelin eilen kalenteriaki, että ylihuomenna alkaa sulla oviksen bongaus :) . Ihan hullua, mutta ku löyty "kohtalon toveri" niin ajatukset pyörii siinäki :) . Mä alotan bongauksen ens perjantaina ja siitä joka päivä eteenpäin.

Musta kans on kiva, että löysin toisen joka on samas tilas. Ollaan vielä samaa ikäluokkaaki suunnilleen. Mä täytän tänä vuonna 32v. ja mun mies 34v.
        Ois kyllä kiva vaihtaa näitä kokemuksia ja tuntemuksia, ihanaa ku voi jollekkin kirjottaa aiheesta ja joka ymmärtää :D .

Mut ilmottelehan kuin menee, mä täällä kovasti odottelen :) .

• viisikko rex

Jep, samat sanat täälläkin, et ollaan ihan samas taipalees vain pillerit eri ja nytten toisella kierroksella mennään.. Ihan samas tahdis ja se on kivaa... =) =)

Nyt mulla kp11 ja ei tietty tänään pärähtänyt... Mä katoin viime kierrokses milloin mulla pärähti ovis ja se oli silloin kp15... Joten nyt aletaan vaan kattoo koska pärähtää plussa tai siis hymiö, ku mul käytös clearblue...

Mun mies täyttää täs kohta 35v. Joten joo, tosiaan samois ikäluokis mennään.. Hih.. =)

Mä en vielä tiedä miten mennään eteenpäin... Mut mä soittelen kyl sit pari vkon päästä ja tiedustelen asiaa, ku mul loppu tos Femar -lääkkeet, et mietin miten mennään, et hankitaanko varuiksi vielä vai vai.. Mut katsotaan vielä.. Mä tahtoisin vaan yrittää tällä tavoin normisti, jos kuitenkin tärppis tällä tavoin ilman sen syvempiä toimenpiteitä, niin pääsis vähälle...

Nyt täs kyl jännäillään, onko mulla tosiaan munasolu kasvanut vai ei ku ei ultras oo käyty kattoo... ;-)

Mäkin sit myös aattelen mielessäsi sut ensi vkon pe jlk mikä tilanne... Kivaa!! Palaillaan vielä taasen...

• Woooman

Mulla on myös sama homma, että tahtoisin yrittää vain tällai normisti ja toivon niin hirviästi, että se onnistuis. Jotenki pelottaa/jänskättää ne toimenpiteet, jos niihin joutuu, että pitää sit miettiä jatkoa jos näillä clomeilla ei tärppää.

Ootkos vielä bongannu ovista? :) .

Mulla se bongaus alkaa tosiaan ylihuomenna. Ja koitan nyt ihan tosissani sitä etten tarkkaile itteeni jatkuvasti. Pakko yrittää, ihan pakko :) .

• viisikko rex

Heido taasen Wooman!!!

Mulla nyt kp15... Alan vähä huolestuu, et onko munasolu ollenkaan kasvanut.. Justiinsa tein testin clearbluella eikä osoittanut hymiötä... Viime kierrokses oli kp15 tuli hymiö... Öh.. Pitääpä testata vielä huom iltapäiväl... Viime kierrokses kävin ultras ja siel näkyi 18mm kasvanut munasolu.. Nyt ku ei käyty lainkaan niin ei voi tietää kasvoiko vaiko ei kasvanut, siinäpä pulma.. Toiv huom tai la ehkä, mut en osaa sanoa... Hmm...

• viisikko rex

OMG..... Sain hymiön!!! =)

Tänään kp16... Testasin aamulla ja se oli negaa... Sitten aattelin, et testaanpa illalla vielä, jospa hormoni jyllää päivän mittaa ja illalla sitten... Olin jo valmis "luovuttanut", et eipä sitten munasolu ollenkaan kasvanut...

Sitten testasin ja odottelin jonkun aikaa... Kyllä silmäni revähti isoksi, ku näin, että hymiö ilmestyi... Plussa siis... Nyt sitten alkaa ahkera pupuilua joka toisen päivän...

Voi, että sentään... Sen jlk saa ruveta jännäilemään tärppäsikö vai ei... Tämä on toinen kerta ku sain elämäni toisen kerran oviksen... Mahtava!!! =) =)

• Woooman

Oi että, aivan ihanaa!!!!!!! Olen niin onnellinen sun puolesta :)))))) . Nyt vaan pupuilua ja otat ihan rennosti ja elät normaalia arkia jne... Voi vitsi, tosi huippu juttu!! Meitsi täällä taas elää ihan sun tunteessa :DD.

Mulla kp12 negaa näytti, mutta en huolestu vielä, tässä on vielä päiviä eessä.
        Kyllä mä niin ootan, että ovistesti näyttää plussaa :D.

Voi että sulla on taas jännät päivät ja viikot eessä ku saa jännätä et joko tärppäs :).
        Toivon niiiiiiiin kovasti teidän puolesta että nyt onnais :D.

Meitsi jatkaa täällä nyt oviksen metsästystä :DD .

• Lotta.S.

Moikka!

Pääseekö mukaan keskusteluun? :)

Mulla se tilanne, että aloitan clomit tässä ihan muutaman päivän sisään. Tämä on tavallaan ensimmäinen yrityskierto, koska yritys on ollut tauolla erinäisistä syistä viimeisen 7kk, ei siis juurikaan ehkäisyä ollut käytössä, mutta aktiivinen yritys on ollut tauolla ja ah niin ihana oviksen tikuttelu myös tauolla. :)
      Sitä ennen yritystä yli vuosi ja 3 kiertoa clomeja, joista ei plussaa (vika clomi-kierto tosin meni ohi, eli siis mies joutui työmatkalle juuri oviksen aikaan...)

Meillä on kyse sekundäärisestä lapsettomuudesta, joka on aikas mysteeri. Esikoinen sai alkunsa alle vuoden sisään suht helposti, mutta toista ei alkanut kuulua. Huomasti kierroissa lyhyen luteaalivaiheen ja myöhäisen ovulaation, joten hakeuduin väestöliiton lapsettomuuspolille. Mies tutkittiin ja tulos ihan ok, epämuodostuneita oli yli viitearvon, mutta lääkärin mielestä ei haittaa koska määrä ja liikkuvuus hyvät. Minulla lievä PCO, joka aiheuttaa munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriön. Ovulaatio tapahtuu tikkujen ja oireiden mukaan, mutta ilmeisesti heikosti ja luteaalivaihe jää noin 7-9 päivään. Esikoinen siis oli todellakin ihme, sillä lääkärin mukaan on epätodennäköistä, että saisimme ihan luomuna lasta, mutta että ovulaatiohäiriöiden hoidot ovat hyvätuloksisia ja välttämättä ei muuta tarvita kui OI, eli määräsi mulle clomit luget.

Nyt jännittää, mutta myös pelottaa, kun nuo ekatkaan clomikierrot eivät tuottaneet tulosta... Ymmärrän kyllä, että mahdollisuus on vain 20% luokkaa per kierto, mutta silti sitä jotenkin ajatteli, että ihan varmana tärppää viimeistään tokalla... Helposti masentuvaa tyyppiä kun olen, niin rankkaahan se yrittäminen oli. Minulla ikää hiukan alle 30vee ja mies hieman yli 30 :)

Raskasta on siitäkin syystä, ettei tästä voi puhua kellekään muulle kuin miehelle. Itse en ole kertonut kellekään, että yritys alkoi taas. Muutaman ystäväni sekä äitini tiesivät aluksi yrittämisestä, mutta nyt kun aloimme uudestaan, niin en aio kertoa kellekkään.. Siksi näiltä keskustelupalstoilta olen yrittänyt hakea kohtalontovereita :)

• Woooman

Hei Lotta. S., tottahan toki pääsee mukaan :) .

Meillä ei miehessä vikaa ja mulla PCO . Nyt clomeja popsinnut tässä ja 1tabl päivässä ei tehonnut mulle, nostettiin annosta 2tabl päivä nii johan alko tehoon. Paljonko otat clomeja päivässä? Ja mitkä ovat kierron päivät jolloin otat clomeja?

Yrittäminen ja toivominen, että josko nyt... se on vahvemmallekki naiselle todella rankkaa. Henkinenkin kantti kun on tässä touhussa todella lujilla. Tässä n.8 vuoden aikana tämä vuoristorata on tullut niin tutuksi, mutta siitäkin huolimatta vaikka pettymyksiä matkan varrelle on mahtunut enempi kuin liikaa, ei niihin ole tottunut. Jokainen takaisku on aina ensimmäinen, ainakin minulle. Minä kans löysin täältä kohtalotoverin, viisikko rexin, olet varmaankin huomannut, että olemme samassa tilanteessa ja kirjoiteltu paljon täällä ja voin sanoa,että se on helpottanu kun voi jollekkin aina kertoa/kirjoittaa miten menee ja tuntemuksista jne.. Että ei muuta kun sinäki vain mukaan tänne :) .

Mutta toivotaan kovasti, että sinullakin lääkitys toimisi ja tapahtuisi se ovulaatio. Minulla oli viime kierrossa, kuin myös viisikko rexillä, elämäni eka ovulaatio plussa ja voi sitä tunnetta :) .
        Sulla alkaa sit myös ovulaation metsästyskö? Metsästätkö testeillä vai onko sulla ultra?

• Lotta S.
        Woooman kirjoitti:

Hei Lotta. S., tottahan toki pääsee mukaan :) .

Meillä ei miehessä vikaa ja mulla PCO . Nyt clomeja popsinnut tässä ja 1tabl päivässä ei tehonnut mulle, nostettiin annosta 2tabl päivä nii johan alko tehoon. Paljonko otat clomeja päivässä? Ja mitkä ovat kierron päivät jolloin otat clomeja?

Yrittäminen ja toivominen, että josko nyt... se on vahvemmallekki naiselle todella rankkaa. Henkinenkin kantti kun on tässä touhussa todella lujilla. Tässä n.8 vuoden aikana tämä vuoristorata on tullut niin tutuksi, mutta siitäkin huolimatta vaikka pettymyksiä matkan varrelle on mahtunut enempi kuin liikaa, ei niihin ole tottunut. Jokainen takaisku on aina ensimmäinen, ainakin minulle. Minä kans löysin täältä kohtalotoverin, viisikko rexin, olet varmaankin huomannut, että olemme samassa tilanteessa ja kirjoiteltu paljon täällä ja voin sanoa,että se on helpottanu kun voi jollekkin aina kertoa/kirjoittaa miten menee ja tuntemuksista jne.. Että ei muuta kun sinäki vain mukaan tänne :) .

Mutta toivotaan kovasti, että sinullakin lääkitys toimisi ja tapahtuisi se ovulaatio. Minulla oli viime kierrossa, kuin myös viisikko rexillä, elämäni eka ovulaatio plussa ja voi sitä tunnetta :) .
        Sulla alkaa sit myös ovulaation metsästyskö? Metsästätkö testeillä vai onko sulla ultra?

Moikka!

Oho! Multa oli mennyt tää viesti ihan ohi, tää on jotenkin hankala seurattava nykyään tää Suomi24. Ennen oli helpompaa kun oli se viestipuu.

Mä otan clomeja yhden tabletin 3-7kp. Mulle tehosi (silloin vuosi sitten kun ekat clomit otin) heti tää yhden tabletin annos ja ovulaatio oli clomeilla kp 16 joka kerta. Ilman clomeja "ovikset" heittelee 24-29 paikkeilla, jos niitä ovulaatioiksi voi ees enää sanoa noilla kiertopäivillä. Nyt menossa kp 5 ja seurantaultran varasin kp 11, kun oikein myöhemminkään ei sopinut. Toivottavasti siellä sitten jo jotain näkyisi. Mä metsästän ovista kans tikuilla, jotta osaan aloittaa luget oikein... Täytyy varmaan aloitella tikutus sen ultran jälkeen.

On niin totta, että on rankkaa jos ei kenellekään pysty näistä asioista puhumaan! Itse en oo kertonut nyt kellekään, koska en jaksa sitä kyselyä tai pahimmillaan säälimistä. :(
        Tietysti voi puhua miehelle, mutta en viitsi aina hänenkään niskaan kaikkea kaataa ja jauhaa näistä asioista. Joten mikäs sen parempaa kuin kohtalontoverit :)

Missä vaiheessa teillä nyt mennään? Molemmilla (sulla ja viisikko rexillä) taitaa olla piinapäivät meneillään jos oiekin laskin? Voi että, mä pidän peukkuja paaaaaljon!!!! :)

• viisikko rex

Kiitos!! Kiitos!! Meillä on vain muutama pvä eroa toisistaan ja mä olen edelläkävijä susta... Voih... ;-)

Joo, mäkin oottelen tässä myös sun kuulumisiakin ja ilmoita sit tilanteesi ja muutenkin... Ku myös jännitänkin, et tuleex sullakin plussakin ja minä kp... Kui pal kp sulla oli viime kierrokses? Mul oli yht. kp 30.... Saas nähä onko samaa.. Mut katsellaan miten tässä mennään...

Tänään siis kp17 ja ahkeroidaan silleen... Sen jlk alkaa ärsyily vaihe.. Toivotaan, etten ala tarkkailla itteään vainoharhaisesti... ;-) heh

Ilmoittele taasen sustakin, ku mä täälläkin odottelen sun vuoroasi... =)

• viisikko rex

Niin ja tervetuloa Lotta s. vaan tänne... Wooman ja mä ollaankin oltu samas tahdis ja samas tilanteessa... Mut miksikäs ei joku toinenkin myös mukaan... Juuri nyt mulla on pupuilu vaihe menossa ja Wooman tulee kivasti perässä bongaten ovista tikussa... Sulla sitten vastassa clomien napsimista... Joten ei ku vaan sitten aloittamaan... =)

• viisikko rex

No voi miten ikävästi kävi tuollai... Mä kävin tossa aamupväl vilkaisee ja olin ihan kummissani, mut en kerinnyt mitään kompata ku piti olla toisaalla mut ajattelin palata takais sit ku joudan tänne...

Mut kappas vaan se teko kopio onkin hävinnyt, hyvä juttu.. Se ei ollut yhtään sun kuuloiselta tekstiä! Aivan ihan päin puuta... Toivottavasti ei tuu srv kerran häiritsee!!

Mut joo, oo rauhassa ja toiv tää häirikkö ei antanut pilata sun mielenrauhasi!!!

Mut tsemppii ovis bongaukseen, jota tääl odottelen innolla!!!!!!!

• Woooman

Mä ilmotin samantien ylläpitoon ku huomasin sen, että mun nimimerkillä oli tommosta tehty. Mä ajattelinkin et tiiät kyllä etten tommosta kirjottas, mut kyl otti päähän se teksti. Kyllä jollaki täytyy olla sairasmieli ku tommosta tekee. Mä ajoin mun koneella viiruksen tarkistusohjelman, niin yksi tunkeutuja löyty, että liekkö sit se jotenki päässy tähän mun koneelle,hitto... Vaihdoin salasanat s-postiin jne...

Mutta se siitä...toivottavasti ei enää käy näin.

Mulla oli viime kierros kp32 että melkein samiksii ollaan siinäki :) . Tein tänään ovistestin ja nyt oli vierelle ilmestyny haamu viiva, negaksihan se tulkitaan, mutta tiiä vaikka ovis lähenee, toivon kovasti :) . Mulla siis tänään kp13.
        Viime kierroshan mulla ovistesti näytti plussaa kp15.

Mut teillä on siellä nyt pupuilut menossa ja sit toivotaan kovasti, että tärppäis :)) .

Ilmotellaan puolin ja toisin ... :D

• Viisikko Rex
        Woooman kirjoitti:

Mä ilmotin samantien ylläpitoon ku huomasin sen, että mun nimimerkillä oli tommosta tehty. Mä ajattelinkin et tiiät kyllä etten tommosta kirjottas, mut kyl otti päähän se teksti. Kyllä jollaki täytyy olla sairasmieli ku tommosta tekee. Mä ajoin mun koneella viiruksen tarkistusohjelman, niin yksi tunkeutuja löyty, että liekkö sit se jotenki päässy tähän mun koneelle,hitto... Vaihdoin salasanat s-postiin jne...

Mutta se siitä...toivottavasti ei enää käy näin.

Mulla oli viime kierros kp32 että melkein samiksii ollaan siinäki :) . Tein tänään ovistestin ja nyt oli vierelle ilmestyny haamu viiva, negaksihan se tulkitaan, mutta tiiä vaikka ovis lähenee, toivon kovasti :) . Mulla siis tänään kp13.
        Viime kierroshan mulla ovistesti näytti plussaa kp15.

Mut teillä on siellä nyt pupuilut menossa ja sit toivotaan kovasti, että tärppäis :)) .

Ilmotellaan puolin ja toisin ... :D

Mites Woooman siel menee? Eikös sulla nyt joku kp16 nyt? Toiv ovis on tullut esille... Tsemppii.. Pupuilu vaihe alkanee olla 'lopuilla' mut vielä silti iloksemme pupuillaan ku keritään.. Sitten alkaa ikäänkuin piinailua, tosintäs vaihees en keri tarkkailla, yllätys yllätys... Mulla samaan aikaan muita ajatuksia setvittävänä....

• Lotta S.
        Viisikko Rex kirjoitti:

Mites Woooman siel menee? Eikös sulla nyt joku kp16 nyt? Toiv ovis on tullut esille... Tsemppii.. Pupuilu vaihe alkanee olla 'lopuilla' mut vielä silti iloksemme pupuillaan ku keritään.. Sitten alkaa ikäänkuin piinailua, tosintäs vaihees en keri tarkkailla, yllätys yllätys... Mulla samaan aikaan muita ajatuksia setvittävänä....

Voi kun jännät paikat siellä teillä molemmilla alkaa olemaan. Valtavasti peukkuja pidän pystyssä molempien puolesta! On paljon mukavampaa jännätä toisten tuloksia kuin omaansa... Sitä on jotenkin niin kärsimätön ja malttamaton ja pelkää tietysti pahinta. Nyt jos teille pärähtää ne plussat testiin, niin ehkä itsekin saan toivoa näillä Clomeilla raskautumisesta. Saapi nähdä miten teidän käy!!! :) Itsellä vasta kp 3 ja eka clomi otettu tänään.

Käyttekö muuten joka kuukausi seurantaultrassa, vai riittääkö se ensimmäinen kerta kun todetaan että lääke toimii kuten pitääkin? (En tiedä tuosta Femarista, millainen käytäntö siinä on...)

• Tipsy.

Alkuperäiseltä kysyisin, että miten teillä voi lapsettomuutta olla takana 8vuotta?? Meillä 1,5 vuotta ja hoidossa ollaan oltu puoli vuotta. ensimmäinen ivf tehdään maaliskuussa. Me mietittiin, että jos en vuoden sisällä ole raskaana, niin antaa olla. Sitten adoptoimaan tai jotain. Kyllä se luonto parissa, kolmessa vuodessa kertoo onnistuuko raskaus vai ei.

• Woooman

Aivan hyvinhän nuo on 8 vuotta tässä vierähtäneet. Niin se aika kuluu. Nyt ollaan tässä tilanteessa, että mulla clomit ja kotona yritetään ja katotaan kui käy. Sit seuraava askel eteenpäin jos on tarvis.

• viisikko rex

Heippa!!

Mihinkäs Woooman nyt hävis.. Täällä ihan odotellaan miten kävi sulla...

Lotta.S.: Vuosi sitten aloitin ensin painon pudotuksella... Ensi punnituksella painoin tuolloin 84kg ja lekuri sanoi, että ois hyvä pudottaa paino tuonne 75-76kg liepeil ennenku hoitoa voidaan aloittaa... Ennen hoidon alkua napsin Primolutia, jotta kuukautiset käynnistyisi... Mulla ku kuukautisen tulo on ihan olematonta... 3kk jlk menin seuranta tarkistuksel tai siis punnitustarkistukselle ja sain vaivaiset pudotettua 5kg eikä se riittänyt ja uusiksi vielä 3kk ja samal lail Primolutin käyttö'.. 3 kk päästä uudestaan ja painoksi tuli 76.6kg... Joten aloitin clomeilla sitten ensin yhdellä tableteilla.. Kk päästä seuranta tarkastuksel, jolloin katsottiin vaikuttiko clomi mun munasarjaan.. Ei vaikutusta.. Sit nostettiin 2tbl ja kk päästä taas seuranta ultraan.. Eikä sekään vaikutusta... Lääkettä vaihdettiin eli Femariin ja 3tbl päiväs kierron 3-7... Sitten taas seurantaultraan jolloin sit huomattiin, että vaikutusta oli... Sillä kertaa ei tärpinnyt.. Nyt tää on toinen kierros enkä mennyt ultraan, koska vissiin tää auttoi eikä tarvinnut tsekata, muuten ku vaan et bongais ovista... Ja niin sillä erää kävi niin, et ovis tuli... Kattoo tärppiiko... Ja niin joo.. Viime kierrokses ku kävin ultras ja punnittiin ja oli paino tuolloin jo 65kg... Vielä tänä päivänäkin paino on pysynyt siinä...

Femar on vastaava ku clomi vai jollain tasol teho vaikutus on hmm eri.. clomi ei vaan sopinut joten Femar vissiin sopii.. Tosin alunperin tarkoitettu rintasyövän hoidol, mut kelpaa hyvin tähän lapsettomuushoitoihin....

• Lotta S.

No on hienoa, että Femar toimi hyvin sulle. Hienosti muuten painoa oot saanut pudotettua, se ei koskaan huono asia ole näissä lapsettomuushoidoissakaan! Nostan hattua kaikille painonpudottajille, on se hienoa ja varmasti se tunne, kun tajuaa että kymmenen kiloa on tipotiessään... Saatika 20 kuten sulla, vau ihan mieletöntä! :) Ja kyllähän se paino pysyy, kun muistaa vaan, että ei ole millään "laihdutuskuurilla", vaan on tehnyt pysyvän elämäntaparemontin.

Mulla ei ole tarpeen laihduttaa, mutta olen nyt aloittanut muuten terveemmän elämän, eli tarkkailen mitä syön ja yritän syödä monipuolisesti hedelmiä ja kasviksia yms yms. Lisäksi aloin juomaan vihreää teetä mustan teen ja kahvin sijaan. Foolihapot jo aloitin, kun suositellaan aloitettavaksi jo ennen raskautta (kannattaa muuten teidänkin ostaa, jossette vielä syö). greippimehun ostan sitten ensi kiertoon, jos nyt ei ihme tapahdu ja tärppi käy... Kaikkea pitää yrittää, eipä siitä ainakaan haittaa ole :)

Teillähän on nyt molemmilla Wooomanin kanssa piinapäivät meneillään eikös? Nyt sitten vaan jännätään :) Unohtuu oma piinailu ja stressi kun jännittää muiden puolesta...

Hyvää viikonloppua Viisikko Rex ja Woooman! Palataan asiaan taas täällä :)

• viisikko rex

Foolihappoa en ole syönyt, tosin olen kuullut ja harmittaa ku en älynnyt joltain kysyä, et mis vaihees kannattais ottaa.. Apteekis saa vissiin ilman reseptillä, eikös?

Mulla alkanee olemaan piinailuvaihe meneillään, mut Woomania ei oo kuullut.. Sen piti ovista bongata näinä päivinä.. Toivon, että se tulee kertomaan tänne kuulumisiaan...

Sulla sitten vielä alkuvaiheessa, että ootellaan sit tuonnempana, mut kivaa kyllä kuulla kuulumisia miten toisil menee... Vielä ei oikein tunnu missään ja sitten jo miettiikin, että ei sit oo tärpinnyt ku ei yhtään tunnu... heh heh.. Tässä vielä aikaa, onneksi... =)

Hyvää viikonloppua!!

• Woooman

Heissan kaikille :) . Mulla ollu ihan älyttömän kiire työn vuoksi, en ole joutanut täällä käymään. Mutta mutta.... joo mulla tänään kp20 ja ovista ei kuulu :(( . Huomenna soittaa klinikalle, että onko mahdollista ettei clomeilla joka kierrossa tuukkaa ovulaatiota vai mikä nyt on jne..... Ei mulla oo ollu mitään oireitakaan, ei rintojen arkuutta, ei lämmön nousua, ei mitään...huoh... Saa nähä mitä täs on tulossa...

Tuhon foolihappoon sen verran, että minäki alotin sen syömisen n 2kk:tta sitte, suosittelivat sitä klinikaltakin heti eka käynnillä. Ja täällä myös noudatetaan terveellistä elämän tapaa, paitsi nyt tällä viikolla joutunu työn vuoksi syömään myöhään illalla. Vähä ressiäki ollu tässä ku nii kiire tuon työn takii, et tiiä sit, voiko siitä johtua ettei ovista näy. Kyllä harmittaa, ihan kamalasti :(( . Mut kuunnellaan mitä huomenna klinikalta sanovat.....

Mut viisikko rexillä on nyt kyl jännät ajat, ihan jänskättää minnuuki :) . Toivon niin kovasti, että nyt se onnais :) . Ja Lotta.S. sinulle myös onnea, että clomit toimii :) .

Minä lähden nyt piiiitkälle kävely lenkille. Ja koitan unohtaa tämän ovuloimattomuuden kokonaan, vaikka vaikeaa se on. Koko ajan pyörii mielessä, että missä nyt mättää, huoh.

• Lotta S.
        Woooman kirjoitti:

Heissan kaikille :) . Mulla ollu ihan älyttömän kiire työn vuoksi, en ole joutanut täällä käymään. Mutta mutta.... joo mulla tänään kp20 ja ovista ei kuulu :(( . Huomenna soittaa klinikalle, että onko mahdollista ettei clomeilla joka kierrossa tuukkaa ovulaatiota vai mikä nyt on jne..... Ei mulla oo ollu mitään oireitakaan, ei rintojen arkuutta, ei lämmön nousua, ei mitään...huoh... Saa nähä mitä täs on tulossa...

Tuhon foolihappoon sen verran, että minäki alotin sen syömisen n 2kk:tta sitte, suosittelivat sitä klinikaltakin heti eka käynnillä. Ja täällä myös noudatetaan terveellistä elämän tapaa, paitsi nyt tällä viikolla joutunu työn vuoksi syömään myöhään illalla. Vähä ressiäki ollu tässä ku nii kiire tuon työn takii, et tiiä sit, voiko siitä johtua ettei ovista näy. Kyllä harmittaa, ihan kamalasti :(( . Mut kuunnellaan mitä huomenna klinikalta sanovat.....

Mut viisikko rexillä on nyt kyl jännät ajat, ihan jänskättää minnuuki :) . Toivon niin kovasti, että nyt se onnais :) . Ja Lotta.S. sinulle myös onnea, että clomit toimii :) .

Minä lähden nyt piiiitkälle kävely lenkille. Ja koitan unohtaa tämän ovuloimattomuuden kokonaan, vaikka vaikeaa se on. Koko ajan pyörii mielessä, että missä nyt mättää, huoh.

Moikka!

Kyllä mun käsittääkseni clomeilla voi jäädä ovulaatio tulematta ihan kuin luonnollisessa kierrossakin, mutta se myös tulla myöhään, mitä oon lukenut keskustelupalstoilta. Yksikin kertoi, että clomit toimi kellontarkasti kp 14 ensin, mutta viimeisessä clomikierrossa ovis oli jossain kp40 paikkeilla(!) ja siitä tuli plussa :D Mulla taas kävi esikoisen kanssa niin, että lopetin ovulaation tikuttamisen kp 25 ja luovuin sen kierron kohdalla totaalisesti toivosta, mitään oireitakaan ei oviksesta ollut siinä kierrossa. Terv.keskuksessa tein r-testin kp 34 ja se oli nega. Odottelin vaan menkkoja, kunnes kp 44 tein kotona plussatestin. varhaisultrassa LA siirtyi pari viikkoa eteenpäin, joten ovis oli todella myöhään. Mä en ihan satavarmana siksi luota mihinkään tikkutesteihin, koska omasta kokemuksesta tiedän että kroppa on kummallinen kapistus :)

Joten en ollenkaan heittäis kirvestä kaivoon tän kierron kohdalla, ja onhan se jo todettu, että clomit toimii sulla :) Onko sulla muuten clomien jälkeen Lugesteronit? Mulla on ja musta tuntuu turhalta niitä laittaa, kun kierron pitäis toimia hyvin loppuun saakka, jos vaan ovulaatio tapahtuu kunnolla. Mulla on seuranta-ultra to-illalla eli kp 11, kyselen sitten lääkäriltä enemmän ja nähdään toimiiko ne edes mulla tällä kertaa.

On kyllä vaikeaa saada näitä pois mielestään, mutta yrittää kannattaa. Töissä menee mukavasti ajatukset muualle ja jos vapaa-ajallekin koittais järjestää paljon ystävien tapaamista yms, millä saa hetkeksi muuta ajateltaa. Tsemppiä!!

• nainen 1982
        Lotta S. kirjoitti:

Moikka!

Kyllä mun käsittääkseni clomeilla voi jäädä ovulaatio tulematta ihan kuin luonnollisessa kierrossakin, mutta se myös tulla myöhään, mitä oon lukenut keskustelupalstoilta. Yksikin kertoi, että clomit toimi kellontarkasti kp 14 ensin, mutta viimeisessä clomikierrossa ovis oli jossain kp40 paikkeilla(!) ja siitä tuli plussa :D Mulla taas kävi esikoisen kanssa niin, että lopetin ovulaation tikuttamisen kp 25 ja luovuin sen kierron kohdalla totaalisesti toivosta, mitään oireitakaan ei oviksesta ollut siinä kierrossa. Terv.keskuksessa tein r-testin kp 34 ja se oli nega. Odottelin vaan menkkoja, kunnes kp 44 tein kotona plussatestin. varhaisultrassa LA siirtyi pari viikkoa eteenpäin, joten ovis oli todella myöhään. Mä en ihan satavarmana siksi luota mihinkään tikkutesteihin, koska omasta kokemuksesta tiedän että kroppa on kummallinen kapistus :)

Joten en ollenkaan heittäis kirvestä kaivoon tän kierron kohdalla, ja onhan se jo todettu, että clomit toimii sulla :) Onko sulla muuten clomien jälkeen Lugesteronit? Mulla on ja musta tuntuu turhalta niitä laittaa, kun kierron pitäis toimia hyvin loppuun saakka, jos vaan ovulaatio tapahtuu kunnolla. Mulla on seuranta-ultra to-illalla eli kp 11, kyselen sitten lääkäriltä enemmän ja nähdään toimiiko ne edes mulla tällä kertaa.

On kyllä vaikeaa saada näitä pois mielestään, mutta yrittää kannattaa. Töissä menee mukavasti ajatukset muualle ja jos vapaa-ajallekin koittais järjestää paljon ystävien tapaamista yms, millä saa hetkeksi muuta ajateltaa. Tsemppiä!!

Vieläko mahtuu uusi keskustelija mukaan? :)

Täällä kohta 3 vuotta yritetty ilman tulosta ja mun pitäis vielä saada 4 kg pudotettua että saadaan lähete julkiselle. Mulla todettiin jo loppuvuodesta pcos eli osittain jo tiedetään missä vika on...

• viisikko rex

Tervetuloa vaan mukaan nainen 1982 joukkoomme...

Kivaa kuulla Woooman sinustakin jotain... ;-) Meinasin jo ajatella mihis hävisit... Mut älä lannistu tuosta ovuloimattomuutta... Mäkin olisin sun sijassasi ajatellut niin, silloin ku kp15 meni jo ohi ja sitten kp16 aamul oli nega, mutta olikin jo illalla plussa samana päivänä.. Mä joo testasin 2x pväs.. Niin vainhoharhaiseksi tulin kytätessä sitä...

Mulla nyt siis kp26... Yhtään ei ole mitään poikkeavaa.. Ei nippailua, ei outoa tuntemusta, yöllä wc meno, ei siis mitään... Sitten jo ajattelinkin, että ei sitten tärpännytkään ku en yhtään tunne mitään ja fyysinen olo on niin normaali ku vaan voi olla...

Mutta sitten taasen on niin, et mun elämätilanne on ollut aika rankkaa tässä kymmenen pvän sisällä siis siitä lähtien ku bongasin ovista.. Ei, ei siis liity että stressaan oviksesta.. Päinvastoin kaukana siitä... Ei ollut helppoa sumplia samanaikaisesti... Lisäksi aamuyö heräily vaikuttanut väsymykseen pvän aikana ja ajatellut aivan muuta mitä itse en sitä toivoisi.. Mutta tää raskautumisen toivoissa on kyllä auttanutkin niin etten ole sitä yhtään ajatellut huomioidu ja kiinnittänyt tuntemuksiin... Mutta nyt ku oon kp26 ja havaihtunut siihen, että en tunne yhtään mitään... Loppuviikolla olisi sitten menkat tulos, jos on siis tullakseen.. Ei tietoo.. Saas nähä!! =)

• Lotta S.

Tervetuloa Nainen 1982! Mukavaahan se on että porukkaa tulee lisää keskusteluun. Ja kaikilla vielä vähän samantyyppinen "vika", eli ovulaatiohäiriö ja yritystä paljon takana. Tsemppiä painonpudotukseen, eipä hirveästi ole onneksi pudotettavaa, joten suht pian varmaan pääsette hoitoon ellei tärppi käy sitä ennen luomusti (niinkin voi aina käydä!) :)

Viisikko rex: monet sanovat, että juuri se kierto toi plussan, jossa EI mitään oireita tuntenut hakemallakaan. Plussattomissa kierroissa sitten taas näitä "Oireita" oli ollut runsaastikin. Jää nyt nähtäväksi, pitääkö sun kohdalla paikkaansa :)

Paljon plussatuulia kaikille (ja viisikko rexille piinapäivinä peukkuja pitäen!) toivottelee Lotta S.

• nainen 1982

Jep, loppuu alkaa häämöttämään, yli 5 kg:a jo pudotettu :) Vähän epäilen, että tuskin sitä luomutärppiä ennen sitä tulee, mutta niinkuin sanoit, koskaan ei tiedä :)

Täällä pidellään myös viisikko rexille peukkuja!

• viisikko rex

Mulla on siis kp29 nyt kohta kp30 siis huom... Viime kierrokses meni 31... Saas nähä miten käy... En ruvennut testailemaan ollenkaan.. Viime kierrokses testasin jo kp26 vai kp27 ku en tietty maltannut ollenkaan... Nyt en testaa etten tuhlaa liikaa...

Edelleen ei muutosta... Viime kierrokses mulla tosiaan nippaili ja nappaili loppu aikoina, ravasin wc;ssa tiuhaan öisinkin ja päivisin, että aloin jo tuskastua, rinnat hiukan aristi yms.. Siis ihan kaikenlaista... Nyttei mitään ole tällaista vastaavaa... Käsittämätön iso ero vrt viime kierrokses... Höh!!

Noh... Täs enää pari-kolme pvää... Missä tilassa te kaikki nyt on ja minä kp;nä olette nyt??

• Lotta S.

Jännää :) Mä luulen että toi oireettomuus takoittaa hyvää (sanokaa mun sanoneen)! Pianhan se selviää, tuskin maltan odottaa. :) Peukkuja!

Itsellä kp12 tänään ja ei mitään ovisoireita :( yleensä alkaa viikon etukäteen, mut nyt ei oo vieläkään mitään. Tänään on ultra ja pahaa pelkään et ei siellä näy mitään tulosta. En uskaltanut jättää ultraa maanantaille, kun se olis jo kp15. Viime clomiultrassa vuosi sitten kävin kyllä vasta kp 14 ja ovis olikin sit kp16, joten ehkä olis voinut jättää maanataille. No, se selviää sit kun pääsee sinne lääkäriin. Jännittää/pelottaa vähän surettaa jo valmiiksi...

Mites muilla menee? Ootko Woooman saanut ovista tikutettua?

• Lotta S.

Viisikko rex: joko testasit? Malttamaton Lotta S. täällä jännäilee sun puolesta! :)

Mitenkäs muilla menee? Nainen 1982: luomutärppi on aina mahdollinen, varsinkin kun olet jo saanut painoa pois. Meillä esikoinen sai alkunsa luomusti, vaikka tämä ovulaatiohäiriö mulla oli jo silloin tottakai, ja miehelläkin kuitenkin pientä häikkää siittiöissä, vaikka sanovat lääkärit että siitä ei tämä lapsettomuus ole kiinni.

Toivottavasti woman on saanut oviksen kiinni tikuilla. Mutta ainahan sitä ei ehdi saamaan kiinni ja ovis voi silti tapahtua; toisilla kun LH-huippu näkyy vain muutamia tunteja tikuissa...

Mulla menossa kp 14 ja ovis menee kyllä tuonne loppuviikolle; ultrassa perjantaina vasta kaksi 10mm follia, yksi molemmilla puolilla, joten johtofollikkeliä ei vielä ollut valikoitunut ja gyne laskeskeli, ettäloppuviikolla olis ovis. Kovin myöhään siis, joten mahkut tärppiin kai vähenee huomattavasti... :( Täytyypi toivoa ens kierrolle nopeampaa toimintaa noilta munasarjoilta. Nyt tarkentui diagnoosikin , eli kyseessä ei ole PCO, vaan MFO, joka on PCO:ta hieman lievempi muoto. Nyt enää kaksi kiertoa saan käyttää clomeja, ja sitten siirryttävä pistoshoitoihin. Lähete lähti samalla kunnalliselle puolelle lapsettomuuspolille, toivon tietysti että sen ajan saa perua kun tärppi kävisi, mutta kovin on usko näihin lääkkeisiin mennyt joten sinne sitten varmaan seuraavaksi. Jännää, kun kuitenkin elättelen tästäkin kierrosta toiveita ja suunnittelen jo mahdollista laskettua aikaa yms, mutta toisaalta en usko ollenkaan ja pelkään putoavani TODELLA korkealta taas, kun menkat alkaa.. Inhottavaa tämä pään sisäinen vuoristorata, arg!

• Viisikko Rex
        Lotta S. kirjoitti:

Viisikko rex: joko testasit? Malttamaton Lotta S. täällä jännäilee sun puolesta! :)

Mitenkäs muilla menee? Nainen 1982: luomutärppi on aina mahdollinen, varsinkin kun olet jo saanut painoa pois. Meillä esikoinen sai alkunsa luomusti, vaikka tämä ovulaatiohäiriö mulla oli jo silloin tottakai, ja miehelläkin kuitenkin pientä häikkää siittiöissä, vaikka sanovat lääkärit että siitä ei tämä lapsettomuus ole kiinni.

Toivottavasti woman on saanut oviksen kiinni tikuilla. Mutta ainahan sitä ei ehdi saamaan kiinni ja ovis voi silti tapahtua; toisilla kun LH-huippu näkyy vain muutamia tunteja tikuissa...

Mulla menossa kp 14 ja ovis menee kyllä tuonne loppuviikolle; ultrassa perjantaina vasta kaksi 10mm follia, yksi molemmilla puolilla, joten johtofollikkeliä ei vielä ollut valikoitunut ja gyne laskeskeli, ettäloppuviikolla olis ovis. Kovin myöhään siis, joten mahkut tärppiin kai vähenee huomattavasti... :( Täytyypi toivoa ens kierrolle nopeampaa toimintaa noilta munasarjoilta. Nyt tarkentui diagnoosikin , eli kyseessä ei ole PCO, vaan MFO, joka on PCO:ta hieman lievempi muoto. Nyt enää kaksi kiertoa saan käyttää clomeja, ja sitten siirryttävä pistoshoitoihin. Lähete lähti samalla kunnalliselle puolelle lapsettomuuspolille, toivon tietysti että sen ajan saa perua kun tärppi kävisi, mutta kovin on usko näihin lääkkeisiin mennyt joten sinne sitten varmaan seuraavaksi. Jännää, kun kuitenkin elättelen tästäkin kierrosta toiveita ja suunnittelen jo mahdollista laskettua aikaa yms, mutta toisaalta en usko ollenkaan ja pelkään putoavani TODELLA korkealta taas, kun menkat alkaa.. Inhottavaa tämä pään sisäinen vuoristorata, arg!

Noh, siin kävi sitten niin, et kp32 alkoi tuhrua... Tänään on sitten kp1, ku alkoi ihan vuoto tulemaan... Ei sit tärpinnyt sillä erää.. Tänään tarvis soittaa klinikalle ja pyytää soitto apteekil, et saisin Femarin käyttöön... Tosi mälsää!!! Hyvänä puolena tässä ollut, et ovis oli ollut ja tää lääke toimii mulla hyvin.. Ei ku uusiksi vielä.. Nyt kyllä vähä kremppaa vatsas ja rinnat aristaa hiukan..

Kiva kuulla Lotta.S. miten ultras meni... Mä olinkin miettinyt, mitä sieltä löytyisi... Itse just äskeises kierrokses ei ollut hajua onko miten iso munasolu vai kui... Edellises kierrokses löytyi yksi 18mm munasolu.. Luotin, että varmasti taas kasvais.. Noh nyt ei tärpinnyt.. Toivotaan srv kierroksel taas...

Mites muilla?

• Woooman
        Viisikko Rex kirjoitti:

Noh, siin kävi sitten niin, et kp32 alkoi tuhrua... Tänään on sitten kp1, ku alkoi ihan vuoto tulemaan... Ei sit tärpinnyt sillä erää.. Tänään tarvis soittaa klinikalle ja pyytää soitto apteekil, et saisin Femarin käyttöön... Tosi mälsää!!! Hyvänä puolena tässä ollut, et ovis oli ollut ja tää lääke toimii mulla hyvin.. Ei ku uusiksi vielä.. Nyt kyllä vähä kremppaa vatsas ja rinnat aristaa hiukan..

Kiva kuulla Lotta.S. miten ultras meni... Mä olinkin miettinyt, mitä sieltä löytyisi... Itse just äskeises kierrokses ei ollut hajua onko miten iso munasolu vai kui... Edellises kierrokses löytyi yksi 18mm munasolu.. Luotin, että varmasti taas kasvais.. Noh nyt ei tärpinnyt.. Toivotaan srv kierroksel taas...

Mites muilla?

Heips vaan kaikille!

Tosiaan, mä en saanu bongattua ovista :/ . Lopetin sen bongaamisen kp23 ja siihen asti negaa näytti. Tosin nyt on lämmöt koholla ja rinnat arkoina, mut tiiä sit.... Kyllä taas vetää mielen matalaksi tää touhu, noo ei se auta. Lotta S:n sanoja lainaten inhottavaa tämä pään sisäinen vuoristorata kyllä on :) .

Viisikko Rex, olen niin harmissani puolestasi. Mutta älä luovu toivosta, ensi kierroksel taas yritystä kehiin. Ja sit toivotaan oikein kovasti, että se tärppäis.

Lotta S:lle myös peukkuja et tärppi kävisi.
        Nainen 1982: Tervetuloa joukkoomme :) . Hienoa että olet saanut painoa pois :) .

• Lotta S.
        Woooman kirjoitti:

Heips vaan kaikille!

Tosiaan, mä en saanu bongattua ovista :/ . Lopetin sen bongaamisen kp23 ja siihen asti negaa näytti. Tosin nyt on lämmöt koholla ja rinnat arkoina, mut tiiä sit.... Kyllä taas vetää mielen matalaksi tää touhu, noo ei se auta. Lotta S:n sanoja lainaten inhottavaa tämä pään sisäinen vuoristorata kyllä on :) .

Viisikko Rex, olen niin harmissani puolestasi. Mutta älä luovu toivosta, ensi kierroksel taas yritystä kehiin. Ja sit toivotaan oikein kovasti, että se tärppäis.

Lotta S:lle myös peukkuja et tärppi kävisi.
        Nainen 1982: Tervetuloa joukkoomme :) . Hienoa että olet saanut painoa pois :) .

Heips!

Voi, olen todella pahoillani sun puolestasi Viisikko Rex. Mutta ei voi sanoa muuta kuin että uutta yritystä putkeen! Niinhän se on, että vaikka ovulaatio saataisiin täydellisesti aikaan lääkkeillä ja ajoitus 100% kohdillaan, niin siltikin on vain n. 20% mahdollisuus raskauteen (näin sanoi mulle lapsettomuuslääkäri). Että kyllä on vaikeata tämä ihmisen lisääntyminen, ei voi muuta sanoa.

Woooman: Rinnathan just kipeytyy siitä keltarauhasen erittämästä hormonista, joten kyllä uskon että olisit ovuloinut etkä vaan saanut sitä tikkuun. Ja lämmötkin nousee samasta syystä. Pidetään peukkuja siis! :)

Täällä odotellaan vaan sitä ovista, oireet alkoi jo lauantaina, joten eiköhän se sitten loppuviikosta ole, jossain perjantain tietämillä. Tikuttelun aloitin tänään ja vahvan viivan sain, mutten vielä tasavahvaa. Saapi nähdä mitä tuleman pitää.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

• viisikko rex

Kiitos Woooman ja Lotta.S.!!!

Tosiaan siis soitin tänään Kp2 klinikal, ku en saanut eilen ketään kiinni... Tänään sit ilmoitin tilanteen ja sieltä sitten soittavat tai laittavat sähköisen reseptin sinne ja huomenna töiden jlk haen ne Femarit ja aloitan sit heti napsimisen 3x pväs joka pvä su asti....

Tällä kolmannella kierroksella mennään normaalisti ja mikäli tuu vuoto eikä tärpinnyt... Sitten neljännella kerralla tutkitaan munatorvijohdin aukioloa... Saas nähä mihis se ajoittuu sitten... Vähä hurjalta tuntuva... Mitähän se meinaa sitten? Voi... Mä niin toivoisin, että tällä kierroksella tärppisi eikä tarvis mihinkään jatkoon tutkimaan!!! Mä kyllä aina rukoilen, että jos nyt täl kierroksel tärppis... Mut eihän sitä ikinä tiedä!!

Woooman: Oletko soittanut sinne klinikal ja kysynyt tätä ovuloimattomuutta? Mitäs sit pitää tehdä? Odotellaanko menkkaa vai mites toimitaan? Sekin kans kiva tietää...

Lotta.S.: Jänniä aikoja odotellaan, tuleeko ovista vai ei... Nyt mä vuorostani jännitän teidänkin puolestanne mites teillä menee, ku mulla meni se jo ohi.. Ja nyt vaan alkaa alusta taas... Voi, ihanko tosiaan, että vain 20% onnistuu hedelmöitys? =/

Ja mua ärsyttää sillai, et jotkut parit vaan päättää lopettaa e-pillerin ja Bam --> pulla uunissa jo.. Tai että joiden elämä on ihan pirstaleina ja silti vauva massussa tai elämä railakasta ja bailua, ja vauva massussa... Ne joiden elämä on ihan mallillaan ja elävät terveellisesti eivät sitten saakaan... Onpa niin epäoikeudenmukaista!! Onko teillä joskus semmoinen tunne? Mulla välillä... Mut en kuitenkaan jaksa niitä miettiä vaan lähinnä siinä, että tärppiikö nyt vai ei... Mä olen ikionnellinen, että se Femar, joka on ihme pieni tabletti tuottaa ovista... Mutta voi, jos ei siitä kiikastakaan vaan joku munatorvenjohdin ongelmaa... Tylsää tylsää!!

Mutta joo... Tsemppiä kuitenkin aina tarvitaan!!!!

• Lotta S.

Moikka!

Kyllä, näin lääkäri mulle sanoi, että n.20%:n raskauden todennäköisyys per onnistunut clomi-kierto! Tuntuu tietysti todella alhaiselta, mutta luku on sama kuin normaalisti luomuna yrittävällä parilla, joilla kaikki ajoitusta myöten ok. Joten helppoa ei ole tämä lisääntyminen! Ivf:ssä ja ICSI:ssä prosentti sitten olikin paljon korkeampi, oliskos ollut 40% tai enemmänkin.

Tänään tein ovistestin ja kyllä se kai plussaa näyttää, eilen oli ihan haalea toinen viiva ja tänään olivat samanvahvuiset, jos mun silmäni oikein näyttävät. Viikon on ollutkin ovisoireita, ja lääkärin laskujen mukaan munarakkula olisi tän viikon loppupuolella tarpeeksi iso puhjetakseen. Tänään ja huomenna ajateltiin hyödyntää se, ainakin on sitten kaikkemme taas tehty kaivatun vauvan eteen. Kyllä sen vaan jotenkin on tässä oppinut, ettei unelmoi turhia, kun niin monta pettymystä on tän 1,8 vuoden sisään mahtunut. Aikas kyyninen olo on, valitettavasti. Mutta ihanaa, päästään miehen kanssa lauantaina yhdessä ulos piiiitkästä aikaa :) Ajateltiin syödä hyvin jossain ravintolassa ja sitten vielä istumaan iltaa johonkin. Voi, kyllä tätä on kaivattu. Väkisinkin tämä yrittäminen vie välillä energiaa ja pistää masentamaan, joten kyllä tuli vapaailta kuin tilauksesta oikeaan saumaan.

Voi, mulla on myös joskus tuo tunne!! Ystäväni tekee lastensuojelutyötä, ja välillä olen kuullut esimerkkejä elävästä elämästä, jossa joku "äiti" lisääntyy jo seitsemättä kertaa, lapset huostaanotettuja ja taas maha pystyssa kaljaa kitataan :( En käsitä, miksi nämä ihmiset lisääntyvät tuosta vaan, ja sitten sellaiset, jotka tekisivät kaikkensa lapsensa eteen eivät niitä millään saa. Toinen, mikä ahdistaa on ihmiset, jotka hups vaan raskautuvat "vahingossa" (eli huolimattomuuttaan) ja abortoivat lapsen tuosta noin vaan. Siis ihan aikuiset ihmiset tekevät tätä, ja se on tosi yleistä, itsekin tiedä monia tapauksia, ja kyllä puistattaa. Kyllä välillä tuntuu niin epäreilulta, siis kaikkien lapsettomien puolesta. Itse en voi sanoa olevani lapseton, koska onhan minulla tuo maailman tärkein asiani, eli esikoinen, mutta kyllä tämä sekundäärinen lapsettomuus on myös kipeä asia. Sekin välillä surettaa, että miksi jotkut raskautuvat heti sormia napsauttamalla, ja miksi me jotkut joudumme odottamaan niin kauan?! Olen yrittänyt itkun keskellä ajatella, että kun viimein onnistumme, saamme juuri sen joka on meille tarkoitettu

• katjuska79

voi viisikko, ollaan ihan samassa tilanteessa. mulle on myös tulossa tuo aukiolotutkimus seuraavaksi..mutta milloin?? inhottaa tämä odottelu.mä olen suoraan sanottuna jo kauhean surullinen ja toivoton. sain viikko sitten tietää että paras ystäväni odottaa lasta,,tälle olen jo kaksi vuotta itkenyt lapsettomuuttani,ainoa ihminen jolle olen pystynyt purkaa tätä vitutustani ja sitä kuinka paljon vihaan ja kadehdin raskaana olevia naisia. Tämä ystäväni ei itse edes lasta toivonut. Välillä tuntuu että tämä on joku sairas vitsi. romahdin täysin. Jotenkinhan se olisi ajateltava,että kyllä se meillekin..

• onnellinen mammeli

minulla on takana n.13v hoitoja ja lapsettomuutta. voin suoraaan sanoa että tuhlasin aikaani ja rahaa,koska kuvittelin saavani lapsen suhteessa joka ei toiminut alkuunkaan. kävin julkisella,yksityisellä,kolme kertaa ivf alusta kaikkinen passeineen.mulle tuli aina mieletön määrä munarakkuloita,kaikki meni hyvin,siirto onnistui aina,mutta alkiot ei kestäneet matkassa. jälkeenpäin olen tajunnut että olin väärin edes koittaa..tai no.. opinhan siitäkin jotain. sitten meni vuosia ,ei ollut miestä,ainakaan varteenotettavaa,kunnes se kolahti kohdalleni. ikää mulla oli jo 36v.joten ei siinä auttanut itku markkinoilla.pakko oli ilmoittaa seurusteltuamme alle puoli vuotta että tilanteeni oli se että vauvakuume oli kamala ja normisti niitä ei saa. mentiin sitten julkiselle puolelle. siirtoja 4 , tulos yksi keskenmeno alkurask. siirryttiin yksityiselle,eka tuoresiirto ,ei tulosta.eka pas,raskaus alkoi ja kesti loppuun asti :) nyt oli siis pari vuotta väliä ja mentiin uudestaan vielä julkiselle,kun rahaa ei liioin ole..tuoresiirto onnistui,alkoi odotettu raskaus,syke näkyi jo 7 rv,ja meni kesken rv 10. sitten tästä hoidosta eka pas,miinusta.. toinen pas plussaa,ja nyt rv 17 menossa ja alkaa liikkeet tuntumaan :) olen niin onnellinen ettei mitään rajaa. aioin jo luovuttaa.sanoin ettei uusiin hoitoihin enää kyllä mennä jos ei näillä tärppää. tavallaan jotenkin jo luovutin,että tyttö on nyt sitten ainoa lapseni. testi näyttikin plussaa,olin aivan sekaisin.nyt olen varma että kaikella on tarkoitus.. olen maailman onnellisin.. katsotaan mikä tilanne on syksyllä kun pieni itkee öisin ja vähän isompi vaatii aikaa päivisin... XD se on sen ajan murhe..

• nainen 1982

Täällä laihtumistavoite enää 3 kg:n päässä. Jeeeee! :) Odottavan aika vaan on pitkä, kun tekis jo mieli kovasti soittaa ja varata se lähetteen kirjoittamisaika, mutta kai se täytyy vielä hillitä itsensä ja odottaa vielä :(

Ois vaan kiva saada nää jutut kunnolla alkuun :(

• viisikko rex

Voivoi noita lukiessa!! Itse hiukan katkeroitunut tuohon nytten, että mikse toiset saa noin ihan helpolla... Justiina pari pvää sitten luin feissarin kautta, että eräs mun rippikaveri synnytti poikavauvan... Tää mun kaveri on aika tukevahkos kunnos ja elänyt hyvin pitkän ajan yksin ja sitten tapas jonkun miehen olisikos yli vuosi sitten ja kappas vain vauva tuli jo maailmaan ennenku edes tiesin hänen olevan raskaana... Mieli meni ihan matalaksi, kuinka hän sai, mutta minä en... Jouduin ihan vartavasten laihduttaa, että hoito voidaan aloittaa, ja hänen ei tarvinnut edes mitään tehdä... Voi äiti!!!

Sitten tänään olin eräällä yhdistyksen kerhoillas ja siel sitten kuulin, että yhdel on kiire kotiin, ku lapset odottaa äitiä kotiin ja tällä äidillä on kuusi lasta, josta neljä asuu enää kotonaan...

Huokauksien huokausten perään... Joskus ei aina käsitä tilannettaan ja yrittää pitää tunteet kasassa ja hoilata, että kyllä tää tästä... Samaan aikaan sitä ei ymmärrä...

Mä muuten oon lukenut kauhutarinoita munatorven aukiolo -tutkimuksesta, et ne on aikastes kivuliasta hommaa, tosin yksilöllisestikin.. Särkylääkkeitä pitäis napsia reilusti ennen sitä toimenpidettä... Kamalaa!! Kunpa ei tarvis kokea sitä... Ja samalla kauhulla ajattelen, et jospa mul onkin sit molemmat tukos ku ei oo tärpinnyt kahdellakaan kierroksellakaan... Voi jos tän kierroksel tärppis...

Nyt mulla menossa kp4....

Oli todellakin kivaa lukea yläpuolella olevia juttuja!!! Tosi kivaa jakaa näitä ajatuksia!!

• Lotta S.

Moikka tytöt!

Missä vaiheessa te muut menette ja mitä kuuluu? :) Viisikko Rexillä ainakin alkaa kohtapuolin tikuttelut, eikös?

Täällä ollaan nyt dpo 2, perjantaiaamuna tuli supervahva viiva, eli selkeä LH:n kohoaminen. Ovis siis laskujeni mukaan lauantaina, myös oireet loppuivat lauantaihin, joten taisi ainakkin ovis tapahtua. Hyödynnettiin mahdollisuuksien mukaa ovis, eli perjantai iltana viimeksi ja laskin että se riittää. Nyt aloitan lugesteronin tänään.
        Tuli sitten viikonloppuna lähdettyä vähän ulos ja todella hauskaa oli, tuli vähän nollattua tätä stressiä, joka on monesta muustakin syystä aika kovaa. Luin tietysti, että just oviksen aikaan alkoholin juominen voisi haitata hedelmöittymistä, mutta nyt en jaksanut välittää, koska on jo 1,8 vuotta yritystä takana, joten en usko että pieni viihteelle lähtö nyt tässä tapauksessa kaatoi mahdollisuuksia. Kuten sanoin, usko on jo mennyt omalta osaltani, joten en edes odota mitään ihmeitä tapahtuvaksi. Menkkakipuja odottelen taas dpo 8 aikoihin ja lugesteronin jälkeen sitten taas menkkoja. Eipähän putoa niin korkealta sitten.

Kysyin itse lapsettomuuslääkäriltä tätä aukiolotutkimusta. Hänen mielestään mun kohdalla ei vielä tarvitse tehdä sitä, koska 1 lapsi jo ennestään eikä mitään tulehduksia ole ollut. Mutta nyt kun saatiin kunnalliselle se lähete, niin siellä saatetaan se tehdä. Lääkäri vakuutteli, että kunnon särkylääkkeillä se ei satu ollenkaan ja ihmetteli, miksi ihmiset sitä pelkäävät. Sanoi, että sen pystyy tosi varovaisesti tekemään, eikä tuota silloin kipua. Kaipa se on lääkäristä kiinni miten hyvin sen osaa tehdä. Itse aion kyllä mennä hänelle, jos siihen tulee tarvetta. Tämä lääkäri oli väestöliitosta. Ei siis kannata pelätä sitä! :)

Vaikka itselläni on usko hiipunut oman onnistumiseni suhteen, uskon silti 100%varmasti, että me kaikki se plussa vielä saadaan! Joskus tämä tie on vaan pitempi kuin jollain toisella. Jaksamisia kaikille tässä ilon, toivon, jännityksen, epätoivon, surun ja vihan vuoristoradassa.

• viisikko rex
        Lotta S. kirjoitti:

Moikka tytöt!

Missä vaiheessa te muut menette ja mitä kuuluu? :) Viisikko Rexillä ainakin alkaa kohtapuolin tikuttelut, eikös?

Täällä ollaan nyt dpo 2, perjantaiaamuna tuli supervahva viiva, eli selkeä LH:n kohoaminen. Ovis siis laskujeni mukaan lauantaina, myös oireet loppuivat lauantaihin, joten taisi ainakkin ovis tapahtua. Hyödynnettiin mahdollisuuksien mukaa ovis, eli perjantai iltana viimeksi ja laskin että se riittää. Nyt aloitan lugesteronin tänään.
        Tuli sitten viikonloppuna lähdettyä vähän ulos ja todella hauskaa oli, tuli vähän nollattua tätä stressiä, joka on monesta muustakin syystä aika kovaa. Luin tietysti, että just oviksen aikaan alkoholin juominen voisi haitata hedelmöittymistä, mutta nyt en jaksanut välittää, koska on jo 1,8 vuotta yritystä takana, joten en usko että pieni viihteelle lähtö nyt tässä tapauksessa kaatoi mahdollisuuksia. Kuten sanoin, usko on jo mennyt omalta osaltani, joten en edes odota mitään ihmeitä tapahtuvaksi. Menkkakipuja odottelen taas dpo 8 aikoihin ja lugesteronin jälkeen sitten taas menkkoja. Eipähän putoa niin korkealta sitten.

Kysyin itse lapsettomuuslääkäriltä tätä aukiolotutkimusta. Hänen mielestään mun kohdalla ei vielä tarvitse tehdä sitä, koska 1 lapsi jo ennestään eikä mitään tulehduksia ole ollut. Mutta nyt kun saatiin kunnalliselle se lähete, niin siellä saatetaan se tehdä. Lääkäri vakuutteli, että kunnon särkylääkkeillä se ei satu ollenkaan ja ihmetteli, miksi ihmiset sitä pelkäävät. Sanoi, että sen pystyy tosi varovaisesti tekemään, eikä tuota silloin kipua. Kaipa se on lääkäristä kiinni miten hyvin sen osaa tehdä. Itse aion kyllä mennä hänelle, jos siihen tulee tarvetta. Tämä lääkäri oli väestöliitosta. Ei siis kannata pelätä sitä! :)

Vaikka itselläni on usko hiipunut oman onnistumiseni suhteen, uskon silti 100%varmasti, että me kaikki se plussa vielä saadaan! Joskus tämä tie on vaan pitempi kuin jollain toisella. Jaksamisia kaikille tässä ilon, toivon, jännityksen, epätoivon, surun ja vihan vuoristoradassa.

Heippa taasen!

Kivaa kuulla kuulumisia... Kivaa, ku sul tuli vahva plussa täs näin muutama pvää sitten.. Saas nähä miten täs käy... Jännää!!! =)

Mä itte oon tuolla Tyksin puolella ja tähän menneessä ovat lääkärit olleet mukavia ja silleen... Sellainen niin, että mä tykkäsin tämmöisessä tahdissa ja selkeästi selostetaan missä mennään ja mitä kannattaa tehdä ja näin pysyn perässä helposti... En tykkää panikoida ja hosua kaikessa... Nyt ku löytyi mulle sopiva lääke ja sillä mennään ja sitten edetään sen mukaan mitä pitää tehdä..

Mä en ole vielä kysynyt tarkempaa siitä aukiolotutkimusta, ku mennään nyt tällä normaalisti ja katsotaan miten käy ja todennäköisesti srv kerran sit varmaan tarkempaa selostusta mikäli sit vuodan tän kierroksen jlk..

Mulla on nyt meneillään kp8... Huh.. Aika kuluu nopsasti!! Muutama pvä vielä ja sitten alkaa tikuttelut... Katsotaan miten tässä käy sitten...

• Lotta S.
        viisikko rex kirjoitti:

Heippa taasen!

Kivaa kuulla kuulumisia... Kivaa, ku sul tuli vahva plussa täs näin muutama pvää sitten.. Saas nähä miten täs käy... Jännää!!! =)

Mä itte oon tuolla Tyksin puolella ja tähän menneessä ovat lääkärit olleet mukavia ja silleen... Sellainen niin, että mä tykkäsin tämmöisessä tahdissa ja selkeästi selostetaan missä mennään ja mitä kannattaa tehdä ja näin pysyn perässä helposti... En tykkää panikoida ja hosua kaikessa... Nyt ku löytyi mulle sopiva lääke ja sillä mennään ja sitten edetään sen mukaan mitä pitää tehdä..

Mä en ole vielä kysynyt tarkempaa siitä aukiolotutkimusta, ku mennään nyt tällä normaalisti ja katsotaan miten käy ja todennäköisesti srv kerran sit varmaan tarkempaa selostusta mikäli sit vuodan tän kierroksen jlk..

Mulla on nyt meneillään kp8... Huh.. Aika kuluu nopsasti!! Muutama pvä vielä ja sitten alkaa tikuttelut... Katsotaan miten tässä käy sitten...

Kiva kuulla, et Tyksissä sulla ollut kivat lääkärit, koska mekin ollaan just Tyksiin pääsemässä sitten kun kutsu tulee. Kauanko teillä meni, että pääsitte polille, eli kuinka pitkä oli jonotusaika Tyksiin? Kovasti jo toivon että nopeaan menisi, kun mulla on enää maksimissaan 2 kiertoa clomeja, mitä saan syödä. Sen jälkeen siirryttävä ilmeisesti just pistoshoitoon. Toivon tietty, ettei tarvittais sitä polikäyntiä, vaan tärppäis ennen sitä näillä avuin. Mut katsellaan nyt rauhassa mitä tuleman pitää.

• viisikko rex
        Lotta S. kirjoitti:

Kiva kuulla, et Tyksissä sulla ollut kivat lääkärit, koska mekin ollaan just Tyksiin pääsemässä sitten kun kutsu tulee. Kauanko teillä meni, että pääsitte polille, eli kuinka pitkä oli jonotusaika Tyksiin? Kovasti jo toivon että nopeaan menisi, kun mulla on enää maksimissaan 2 kiertoa clomeja, mitä saan syödä. Sen jälkeen siirryttävä ilmeisesti just pistoshoitoon. Toivon tietty, ettei tarvittais sitä polikäyntiä, vaan tärppäis ennen sitä näillä avuin. Mut katsellaan nyt rauhassa mitä tuleman pitää.

Hmmm... Koitan muistella koskas olikaan, ku ekan kerran menin tk:een, josta sieltä sitten meni lähete Tyksin polille... Muistan hämärästi, et olin juuri lähestymässä 30v. jolloin mul tehtiin tk:ssa perustutkimus... Jos oikein muistan, et piti odotella 4-6kk... Muistan, että se meni kevät puolelle ja ettei enää ollut talvi, eli taisin mennä tk:lle marras-joulu vaihteessa ja polille sit joku huhti-toukokuun paikkeilla...

Eli siitä on aikaa ja elämäntilanteeni oli sen jlk ollut vähä hankalahkoa ettei hoitoa voinut siihen aikaan ajatella.. Mut nyt tilanteeni ollut jo vakaa pitkän ajan, että yli vuosi sitten aloin taas käydä polilla...

Eli nyt ku olen polilla, niin omasta mielestäni olen saanut suht.koht hyvät ajat ja menty sit mun kierron mukaan ja päästy varailee aikaa jne... Vielä ei ole ollut häikkää tän kanssa... Vain ku piti silloin odotella poliin pääsyyn asti, mut sen jlk alkoi sit lutviutumaan... Kärsivällisesti vaan odottelet kutsua sinne...

• Lotta S.
        viisikko rex kirjoitti:

Hmmm... Koitan muistella koskas olikaan, ku ekan kerran menin tk:een, josta sieltä sitten meni lähete Tyksin polille... Muistan hämärästi, et olin juuri lähestymässä 30v. jolloin mul tehtiin tk:ssa perustutkimus... Jos oikein muistan, et piti odotella 4-6kk... Muistan, että se meni kevät puolelle ja ettei enää ollut talvi, eli taisin mennä tk:lle marras-joulu vaihteessa ja polille sit joku huhti-toukokuun paikkeilla...

Eli siitä on aikaa ja elämäntilanteeni oli sen jlk ollut vähä hankalahkoa ettei hoitoa voinut siihen aikaan ajatella.. Mut nyt tilanteeni ollut jo vakaa pitkän ajan, että yli vuosi sitten aloin taas käydä polilla...

Eli nyt ku olen polilla, niin omasta mielestäni olen saanut suht.koht hyvät ajat ja menty sit mun kierron mukaan ja päästy varailee aikaa jne... Vielä ei ole ollut häikkää tän kanssa... Vain ku piti silloin odotella poliin pääsyyn asti, mut sen jlk alkoi sit lutviutumaan... Kärsivällisesti vaan odottelet kutsua sinne...

Jes!! Tänään tuli postissa kutsu, huhtikuun puolivälissä aika Tyksiin! Sitä ennen pitää hormonit ym määrittää verikokeessa, joten sen koitan hoitaa jo ajoissa. Täytyy varmaan mennä kierron ihan alussa, just ennen kuin alkaa syömään taas clomeja, koska ne saattaa häiritä ehkä niiden testien tulosta, luulisin. Mutta, kävipä se nopeaan, vähän päälle pari kuukautta lähetteen saamisesta sai jo ajan :) Tietty toivon, et sen sais peruttaa plussan takia! Mutta hyvä kun on apua jo näkyvissä :)

Missäs vaiheessa siellä mennään? Jokos on tikuttelut alkaneet?

Täällä on nyt dpo 5 menossa ja jo kolmatta päivää menkkamaista särkyä, mutta johtuu varmaan Lugeista. Ei ne menkkoja ainakaan vielä meinaa, normaalisti menkkatuntemukset ja tiputtelu alkaa vasta dpo 8. Joten toivoa vielä plussasta on, mutta pessimisti ei pety(vaikka kyllä pettyy silti!) ja uskon kuitenkin ettei tärppää tälläkään kierrolla, joka on tavallaan jo 4. clomikierto, koska 3 ensimmäistä söin vuosi sitten. No, katsellaan katsellaan... Tilasin eilen r-testejä netistä, 6 kappaletta, että sitten riittää :D Mut katsotaan vaan, niin menen jo testaamaan niillä liian aikaisin kun en saa näppejäni pidettyä niistä irti ennen dpo 14! äääh, miksi ihminen on noitten testien kanssa niin kärsimätön.

Mihinkäs kaikki ovat hävinneet? Mitä kuuluu Wooomanille?

• viisikko rex
        Lotta S. kirjoitti:

Jes!! Tänään tuli postissa kutsu, huhtikuun puolivälissä aika Tyksiin! Sitä ennen pitää hormonit ym määrittää verikokeessa, joten sen koitan hoitaa jo ajoissa. Täytyy varmaan mennä kierron ihan alussa, just ennen kuin alkaa syömään taas clomeja, koska ne saattaa häiritä ehkä niiden testien tulosta, luulisin. Mutta, kävipä se nopeaan, vähän päälle pari kuukautta lähetteen saamisesta sai jo ajan :) Tietty toivon, et sen sais peruttaa plussan takia! Mutta hyvä kun on apua jo näkyvissä :)

Missäs vaiheessa siellä mennään? Jokos on tikuttelut alkaneet?

Täällä on nyt dpo 5 menossa ja jo kolmatta päivää menkkamaista särkyä, mutta johtuu varmaan Lugeista. Ei ne menkkoja ainakaan vielä meinaa, normaalisti menkkatuntemukset ja tiputtelu alkaa vasta dpo 8. Joten toivoa vielä plussasta on, mutta pessimisti ei pety(vaikka kyllä pettyy silti!) ja uskon kuitenkin ettei tärppää tälläkään kierrolla, joka on tavallaan jo 4. clomikierto, koska 3 ensimmäistä söin vuosi sitten. No, katsellaan katsellaan... Tilasin eilen r-testejä netistä, 6 kappaletta, että sitten riittää :D Mut katsotaan vaan, niin menen jo testaamaan niillä liian aikaisin kun en saa näppejäni pidettyä niistä irti ennen dpo 14! äääh, miksi ihminen on noitten testien kanssa niin kärsimätön.

Mihinkäs kaikki ovat hävinneet? Mitä kuuluu Wooomanille?

Mäkin tässä kans oottelen Woomanin juttua plus muiden juttua... Mut onneksi oot kuitenkin käynyt tääl--- Ehkä muil ollut kiire niin ettei edes muistanut tulla päivittää tai jotain, toiv tulevat jossain vaiheessa taas tänne päivittää kuulumisia...

Wau... Hieno juttu, että tuli jo kutsu sinne... Mullekin tehtiin kaikenmaailman testiä yms. ennen sinne polille menoa ja tässä sitä nyt vaan ollaan... Kohta säkin oot listalla sitten ku oot sinne päässyt ekan kerran... Hämmästyttää, että sait jo clomia ennen polia.. Mä sain clomin vasta ku sinne polille pääsin menemään... Outoa!! Mut se clomi joka tapaukses ei sopinut... Mut silti... Mietityttää vaan...

Joo... Mul alkoi tikuttelut... Mä käytän nyt sitä ei mun makuuni herkkää ovistestiä pharmas jotain... Käytän ne pois ja sit käytän clearblueta vaikka on kallis tuote mut selkeä näyttö... Mul nyt kp 11... Mul ollut ovis plussana 15 sekä 16... Saas nähä miten käy tällä kertaa ja tuleeko ovis vai ei, ku en ole käynyt seurantaultrassa viime kierroksel enkä täl kierroksel... Saas nähä ja vähänkös jännittää mitä tulemaan pitää...

Tietysti sitä toivoo, et peruis kokonaan jos tulis plussa, kuten sulla sinne polil meno ja mulla siitä aukiolotutkimus... Toivottavasti kummatkin tapaukses tulis plussa ja saahan sitä aina toivoa!!!

Muuten joo, kiva kuulla kuulumisia... Tasaisesti mennään odotellen ovista... Vähänkös mua myös harmittaa, että on pikku stressi ollut päällä, joka johtuukin huonoista yöstä ja unenpuutteesta ja mikä tietty alensi mun vastustuskykyä ja mikä sitten johti huuliherpeksen puhkeamista... Onneksi justiinsa parantunut ennenku ovis tulee jotta voidaan pupuilla... Olishan voinut muutenkin pupuilla, mut se olis vienyt ilonkin pois.. Noh nyt ei tarvi sitä miettii... Toiv kaikki menis vaan hyvin...

• Lotta S.
        viisikko rex kirjoitti:

Mäkin tässä kans oottelen Woomanin juttua plus muiden juttua... Mut onneksi oot kuitenkin käynyt tääl--- Ehkä muil ollut kiire niin ettei edes muistanut tulla päivittää tai jotain, toiv tulevat jossain vaiheessa taas tänne päivittää kuulumisia...

Wau... Hieno juttu, että tuli jo kutsu sinne... Mullekin tehtiin kaikenmaailman testiä yms. ennen sinne polille menoa ja tässä sitä nyt vaan ollaan... Kohta säkin oot listalla sitten ku oot sinne päässyt ekan kerran... Hämmästyttää, että sait jo clomia ennen polia.. Mä sain clomin vasta ku sinne polille pääsin menemään... Outoa!! Mut se clomi joka tapaukses ei sopinut... Mut silti... Mietityttää vaan...

Joo... Mul alkoi tikuttelut... Mä käytän nyt sitä ei mun makuuni herkkää ovistestiä pharmas jotain... Käytän ne pois ja sit käytän clearblueta vaikka on kallis tuote mut selkeä näyttö... Mul nyt kp 11... Mul ollut ovis plussana 15 sekä 16... Saas nähä miten käy tällä kertaa ja tuleeko ovis vai ei, ku en ole käynyt seurantaultrassa viime kierroksel enkä täl kierroksel... Saas nähä ja vähänkös jännittää mitä tulemaan pitää...

Tietysti sitä toivoo, et peruis kokonaan jos tulis plussa, kuten sulla sinne polil meno ja mulla siitä aukiolotutkimus... Toivottavasti kummatkin tapaukses tulis plussa ja saahan sitä aina toivoa!!!

Muuten joo, kiva kuulla kuulumisia... Tasaisesti mennään odotellen ovista... Vähänkös mua myös harmittaa, että on pikku stressi ollut päällä, joka johtuukin huonoista yöstä ja unenpuutteesta ja mikä tietty alensi mun vastustuskykyä ja mikä sitten johti huuliherpeksen puhkeamista... Onneksi justiinsa parantunut ennenku ovis tulee jotta voidaan pupuilla... Olishan voinut muutenkin pupuilla, mut se olis vienyt ilonkin pois.. Noh nyt ei tarvi sitä miettii... Toiv kaikki menis vaan hyvin...

Hei!

Mä sain clomit silloin vuosi sitten yksityiseltä lääkäriltä, joka on myös väestöliistossa lapsettomuuslääkärinä. Nyt kävin uudestaan hänellä clomi-ultrassa ja sain lisää clomeja. Koska mulla on selkeä ovulaatiohäiriö, hän määräsi ne siihen. Mies käynyt myös sperma-analyysissä väestöliitossa vuosi sitten samoihin aikoihin. Nyt pyysin tältä lääkäriltä samalla lähetteen kunnalliselle puolelle, koska jos täytyy jotain isompia tutkimuksia ja hoitoja (ivf tms), niin ovat yksityisellä tosi kalliita. :( Siksi siis mä olen saanut clomit jo nyt, terv.keskuksesta en tietenkään olis yleislääkäriltä saanut.

Nyt pidetään peukkuja että ovis tulee sulla pian ja pääsette hyödyntämään sen! Ja koita nyt vaan torjua se inho herpes(tiedän tunteen!), oviksen jälkeen saa puhjeta sitten ihan rauhassa jos tykkää ;) ....Ja sitten piinaillaan sunkin puolesta... :) Tää piinailu on kyllä rasittavaa. No, täytyy keksiä paljon tekemistä seuraaville päiville, ettei vaan netissä istuskele lueskelemassa muiden oireista ja plussista ja vertailemassa niitä omiinsa. :D

Hyvää viikonloppua!

• viisikko rex
        Lotta S. kirjoitti:

Hei!

Mä sain clomit silloin vuosi sitten yksityiseltä lääkäriltä, joka on myös väestöliistossa lapsettomuuslääkärinä. Nyt kävin uudestaan hänellä clomi-ultrassa ja sain lisää clomeja. Koska mulla on selkeä ovulaatiohäiriö, hän määräsi ne siihen. Mies käynyt myös sperma-analyysissä väestöliitossa vuosi sitten samoihin aikoihin. Nyt pyysin tältä lääkäriltä samalla lähetteen kunnalliselle puolelle, koska jos täytyy jotain isompia tutkimuksia ja hoitoja (ivf tms), niin ovat yksityisellä tosi kalliita. :( Siksi siis mä olen saanut clomit jo nyt, terv.keskuksesta en tietenkään olis yleislääkäriltä saanut.

Nyt pidetään peukkuja että ovis tulee sulla pian ja pääsette hyödyntämään sen! Ja koita nyt vaan torjua se inho herpes(tiedän tunteen!), oviksen jälkeen saa puhjeta sitten ihan rauhassa jos tykkää ;) ....Ja sitten piinaillaan sunkin puolesta... :) Tää piinailu on kyllä rasittavaa. No, täytyy keksiä paljon tekemistä seuraaville päiville, ettei vaan netissä istuskele lueskelemassa muiden oireista ja plussista ja vertailemassa niitä omiinsa. :D

Hyvää viikonloppua!

Noh niin... Tänään on kp15 ja töiden jlk heti rupesin testailee clearbluella ja siihen tuli sitten lopulta hymiö... Wau!! Kolmas kerta todensanoen... Toivois niin kovasti, et tärppis... Huokauksien huokauksen perään!!

Nyt sitten voidaan ottaa tästä kaiken hupin irti!!!

Vaikkakin yöunet olleet lähes olemattomat, mut tän kans en ainakaan missaan missään hetkessä ku kerran on näin käsillä... =)

• nainen 1982
        viisikko rex kirjoitti:

Noh niin... Tänään on kp15 ja töiden jlk heti rupesin testailee clearbluella ja siihen tuli sitten lopulta hymiö... Wau!! Kolmas kerta todensanoen... Toivois niin kovasti, et tärppis... Huokauksien huokauksen perään!!

Vaikkakin yöunet olleet lähes olemattomat, mut tän kans en ainakaan missaan missään hetkessä ku kerran on näin käsillä... =)

Hienoa viisikko rex, ihania uutisia :) Täälläkin alkaa vihdoin tapahtua, parin viikon päästä kirjotetaan lähete lapsettomuuspolille :) Kuinka kauan teillä muilla on mennyt, että olette saaneet ajan ensikäynnille?

• Lotta S.
        viisikko rex kirjoitti:

Viisikko Rex: Hienoa! Sit vaan hyödyntämään päivät ja varpaatkin sitten pystyyn että nyt tärppäis!! :) Jännää!

Nainen 1982: Hienoa että homma etenee! Itse kävin yksityisellä lääkärillä nyt helmikuun alussa ja hän laittoi lähetteen. Kutsu tulikin jo parin viikon päästä, että aika on huhtikuun puolessa välissä. ELi ei kauaa mun mielestä :)

Täällä on toivo jo totaalisen mennyt, menkkakivut alkoi taas dpo 8-9 lugeista huolimatta, ja tänään dpo 10 tein hätähousuna testin(herkän) joka on puhdas nega. Tein testin senkin takia, että kuinka uskallan ottaa droppia, kun on vielä vatsatauti ja kova kuume päällänsä :( Joten siltä näyttää, että uutta kiertoa odotellessa taas. Jotenkin noi clomit ei mulla varmaan toimi, koska luteaalivaihe ei vaan pidenny (muuten kuin keinotekoisesti lugeilla pysyy vuoto poissa). Masentaa mutta minkäs teet. Onneksi ikää ei ole tämän enempää(28), niin toivoa vielä on, eikä sen puoleen kiire. Polikäyntiä odotan kuin kuuta nousevaa...

• viisikko rex
        Lotta S. kirjoitti:

Viisikko Rex: Hienoa! Sit vaan hyödyntämään päivät ja varpaatkin sitten pystyyn että nyt tärppäis!! :) Jännää!

Nainen 1982: Hienoa että homma etenee! Itse kävin yksityisellä lääkärillä nyt helmikuun alussa ja hän laittoi lähetteen. Kutsu tulikin jo parin viikon päästä, että aika on huhtikuun puolessa välissä. ELi ei kauaa mun mielestä :)

Täällä on toivo jo totaalisen mennyt, menkkakivut alkoi taas dpo 8-9 lugeista huolimatta, ja tänään dpo 10 tein hätähousuna testin(herkän) joka on puhdas nega. Tein testin senkin takia, että kuinka uskallan ottaa droppia, kun on vielä vatsatauti ja kova kuume päällänsä :( Joten siltä näyttää, että uutta kiertoa odotellessa taas. Jotenkin noi clomit ei mulla varmaan toimi, koska luteaalivaihe ei vaan pidenny (muuten kuin keinotekoisesti lugeilla pysyy vuoto poissa). Masentaa mutta minkäs teet. Onneksi ikää ei ole tämän enempää(28), niin toivoa vielä on, eikä sen puoleen kiire. Polikäyntiä odotan kuin kuuta nousevaa...

Olipa kiva lukaista teidän juttujanne... Kivaa!! =)

Nainen1982: Hienoa, et asia rullaa eteenpäin... Jännää on se, että mä olin jo lapsettomuuspolilla ja siel sit käskettiin laihduttaa... Höh!! Sulla siis piti ensin laihduttaa, että sait lähetteen... Heh!! Tosin kylläkin olin silloin normi painoinen ku tuli lähete polille... Kesti muistaakseni 4-6kk... Sitten Polin aikana oli suurinpiirtein yli vuoden paussi... Jona aikana lihosin.. Sit palasin taas hoito rumbaan ja alkajaisiksi käskettiin laihduttaa ennenku hoito ruvettiin aloittamaan... Ja nyt tässä ollaan mallillaan... Ku oli ollut hoidos tauko ja palasin taas niin aika äkkiä pääsin heti asiaan, mutta vain sen takia ku mun tiedot oli siellä jo valmiina niin ettei tarvinnut palata taas lähtökuoppiin... Onneksi!! Mut tsemppii kuitenkin jatkoa ajatellen!!!

LottaS.: Onko siis ihan varma... Mut älä heitä kankkula kaivoon.. Ootapa vähä ennenku tunnelma latistuu... Toisaalta ymmärrän, ku ittekin viime kierroksel sitä vaan toivoi... Nyt vaan sama homma jatkuu... Joten sormet ristissä sekä varpaatkin!! Palaathan sit kertoilee kuulumisia...

Joo... Meneillään tosiaan pupuilu vaihetta joten huolet pois vaan... Tosin mua on vaivannut tuo unettomuus puoli ja se häiritsee todellakin paljon ja kohta ei oikein jaksa enää valvoa... Plääh!! To aamul menos keskustelukäynnil tk:n psyk.sair.hoit. tykö... Meinaan, et meinaako tyrkyttää joku ihme lääkettä tai unilääkettä..? En voi oikein ottaa vastaan ku on tää se raskautumis -projekti meneillään enkä taho minkään lääke tuhoavan sitä mahdollisuutta... Oon miettinyt, pitäiskös sinne Tyksil ilmoittaa tästä vai kui? Siis sinne sair.hoit. Harmittaa vaan miten pitää edetä... Kohta on viides vko meneillään tää uniongelman kanssa... Voivoi!!! Odotan nyt kuitenkin ensin tota kohtaamista ja katsotaan sitten... Jännittää ehkä sitä kans aika lailla mitä tuleman pitää... Toiv sen jlk olis sit kaikki ok...

• Lotta S.
        viisikko rex kirjoitti:

Olipa kiva lukaista teidän juttujanne... Kivaa!! =)

Nainen1982: Hienoa, et asia rullaa eteenpäin... Jännää on se, että mä olin jo lapsettomuuspolilla ja siel sit käskettiin laihduttaa... Höh!! Sulla siis piti ensin laihduttaa, että sait lähetteen... Heh!! Tosin kylläkin olin silloin normi painoinen ku tuli lähete polille... Kesti muistaakseni 4-6kk... Sitten Polin aikana oli suurinpiirtein yli vuoden paussi... Jona aikana lihosin.. Sit palasin taas hoito rumbaan ja alkajaisiksi käskettiin laihduttaa ennenku hoito ruvettiin aloittamaan... Ja nyt tässä ollaan mallillaan... Ku oli ollut hoidos tauko ja palasin taas niin aika äkkiä pääsin heti asiaan, mutta vain sen takia ku mun tiedot oli siellä jo valmiina niin ettei tarvinnut palata taas lähtökuoppiin... Onneksi!! Mut tsemppii kuitenkin jatkoa ajatellen!!!

LottaS.: Onko siis ihan varma... Mut älä heitä kankkula kaivoon.. Ootapa vähä ennenku tunnelma latistuu... Toisaalta ymmärrän, ku ittekin viime kierroksel sitä vaan toivoi... Nyt vaan sama homma jatkuu... Joten sormet ristissä sekä varpaatkin!! Palaathan sit kertoilee kuulumisia...

Joo... Meneillään tosiaan pupuilu vaihetta joten huolet pois vaan... Tosin mua on vaivannut tuo unettomuus puoli ja se häiritsee todellakin paljon ja kohta ei oikein jaksa enää valvoa... Plääh!! To aamul menos keskustelukäynnil tk:n psyk.sair.hoit. tykö... Meinaan, et meinaako tyrkyttää joku ihme lääkettä tai unilääkettä..? En voi oikein ottaa vastaan ku on tää se raskautumis -projekti meneillään enkä taho minkään lääke tuhoavan sitä mahdollisuutta... Oon miettinyt, pitäiskös sinne Tyksil ilmoittaa tästä vai kui? Siis sinne sair.hoit. Harmittaa vaan miten pitää edetä... Kohta on viides vko meneillään tää uniongelman kanssa... Voivoi!!! Odotan nyt kuitenkin ensin tota kohtaamista ja katsotaan sitten... Jännittää ehkä sitä kans aika lailla mitä tuleman pitää... Toiv sen jlk olis sit kaikki ok...

Moi!

Unihäiriöt kyllä kannattaa hoitaa, usein riittää jo se, että muutamana iltana ottaa nukahtamislääkkeen tmv ja pääsee unirytmi radalleen. Riippuu tietysti mistä unettomuus johtuu. Itse oon joutunut syömään muutamina elämäntilanteina lääkkeitä unettomuuteen ja päässyt niiden avulla rytmiin taas kiinni. Nyt riittää se, että mulla on droppeja kaapissa, eli tiedän että hätätapauksessa voin ottaa jos menee taas sängyssä pyörimiseksi. Eli ne toimii, kun on siellä kaapissa. :)
        Melatoniinia syön joskus kauemminkin, jos on nukahtamisongelmia, se kun on luontaista eikä siihen jää millään tavalla riippuvaiseksi. Mutta raskautta yrittäessä sitä ei valitettavasti voi käyttää, kun saattaa vaikeuttaa raskautumista.
        Mun käsittääkseni nukahtamiseen tarkoitetut lääkkeet ei heikennä raskaaksitulon mahdollisuutta, paitsi tuo melatoniini koska se on hormoni.

Kyllä mä sen kirveen oon jo kaivoon tän kierron osalta heittänyt, mut onneks on 2-3 clomikiertoa vielä ja sitten se polikäyntikin tulossa. Mielessä kummittelee kaikki IVF ja ICSI-hoidot, mitä jos joutuu niin pitkälle... Töissäkin tulee vaikeuksia selitellä poissaoloja, vielä kun olen sellaisessa työssä, että mulla on aina asiakasvarauksia useita viikkojakin eteenpäin päivät täynnä. Mites siinä sitten parin päivän varoitusajalla pystyy käymään polilla toimistoaikana... Stressiä pukkaa jo nyt... no, täytyy toivoa, ettei niin pitkälle menis, vaan tärppi tulis kevyemmillä hoidoilla.

• Viisikko Rex
        Lotta S. kirjoitti:

Moi!

Unihäiriöt kyllä kannattaa hoitaa, usein riittää jo se, että muutamana iltana ottaa nukahtamislääkkeen tmv ja pääsee unirytmi radalleen. Riippuu tietysti mistä unettomuus johtuu. Itse oon joutunut syömään muutamina elämäntilanteina lääkkeitä unettomuuteen ja päässyt niiden avulla rytmiin taas kiinni. Nyt riittää se, että mulla on droppeja kaapissa, eli tiedän että hätätapauksessa voin ottaa jos menee taas sängyssä pyörimiseksi. Eli ne toimii, kun on siellä kaapissa. :)
        Melatoniinia syön joskus kauemminkin, jos on nukahtamisongelmia, se kun on luontaista eikä siihen jää millään tavalla riippuvaiseksi. Mutta raskautta yrittäessä sitä ei valitettavasti voi käyttää, kun saattaa vaikeuttaa raskautumista.
        Mun käsittääkseni nukahtamiseen tarkoitetut lääkkeet ei heikennä raskaaksitulon mahdollisuutta, paitsi tuo melatoniini koska se on hormoni.

Kyllä mä sen kirveen oon jo kaivoon tän kierron osalta heittänyt, mut onneks on 2-3 clomikiertoa vielä ja sitten se polikäyntikin tulossa. Mielessä kummittelee kaikki IVF ja ICSI-hoidot, mitä jos joutuu niin pitkälle... Töissäkin tulee vaikeuksia selitellä poissaoloja, vielä kun olen sellaisessa työssä, että mulla on aina asiakasvarauksia useita viikkojakin eteenpäin päivät täynnä. Mites siinä sitten parin päivän varoitusajalla pystyy käymään polilla toimistoaikana... Stressiä pukkaa jo nyt... no, täytyy toivoa, ettei niin pitkälle menis, vaan tärppi tulis kevyemmillä hoidoilla.

Kolmas hyvä yö takanaan ilman uniongelmaa ja ilman apukeinoja... Onneksi ja ihanaa!!! Silti varovaisen toiveikas tässä mennään. ;-)

Mulla nyt kp21 ja nyt alkaa piinailupvät menossa ja 10pvän päästä näkee sitten totuuden miten tässä kävi... Blaaah!!! Mut onneksi on muita ajatuksia jotka vievät huomion poispäin itsestäni... Toiv en ala vuotaa, siten edessä olisi aukiolotutkimukseen... Saas nähä!!

Mäkin myös oon miettinyt miten mä töistä pois voi olla, ku mä oon semmoises hlö.koht.avustajan hommis erääl työtoiminnassa... Tosin siel semmodii kylläkin joka jelppais asiasta.. Mut emmä ole siel mitään puhunut tästä.. Siksi toivon kovasti, että välttyisin niin isolta projektilta jottei tarvis selitellä poissaoloa tms... Voi kunpa tärppis!!!!! Myötätuntoa kaikille...

Ja voi... Oltiin tänään sukujuhlil ja siel oli ihana 4kk ikäinen vaavi ja mä sain pitää sen sylissäni.. Ihanaa vauvantuoksuista!!! En osaa yhtään kuvitella voinko ollenkaan omaa saada ku se on niin käsittämätöntä ajatusta!!!

• viisikko rex
        Viisikko Rex kirjoitti:

Kolmas hyvä yö takanaan ilman uniongelmaa ja ilman apukeinoja... Onneksi ja ihanaa!!! Silti varovaisen toiveikas tässä mennään. ;-)

Mulla nyt kp21 ja nyt alkaa piinailupvät menossa ja 10pvän päästä näkee sitten totuuden miten tässä kävi... Blaaah!!! Mut onneksi on muita ajatuksia jotka vievät huomion poispäin itsestäni... Toiv en ala vuotaa, siten edessä olisi aukiolotutkimukseen... Saas nähä!!

Mäkin myös oon miettinyt miten mä töistä pois voi olla, ku mä oon semmoises hlö.koht.avustajan hommis erääl työtoiminnassa... Tosin siel semmodii kylläkin joka jelppais asiasta.. Mut emmä ole siel mitään puhunut tästä.. Siksi toivon kovasti, että välttyisin niin isolta projektilta jottei tarvis selitellä poissaoloa tms... Voi kunpa tärppis!!!!! Myötätuntoa kaikille...

Ja voi... Oltiin tänään sukujuhlil ja siel oli ihana 4kk ikäinen vaavi ja mä sain pitää sen sylissäni.. Ihanaa vauvantuoksuista!!! En osaa yhtään kuvitella voinko ollenkaan omaa saada ku se on niin käsittämätöntä ajatusta!!!

Huhuu... Mihinkäs kaikki hävisi?!? =(

Mulla meneillään piinailupvät eli jäljellä olisi enää 5-6pvää jolloin saa sit varmuuden tärppäsikö vaiko tuliko täti... Plääh!!

Mulla on nukkuminen mennyt niin hyvin, että ne 5vko on enää muisto vaan... =)

• nainen 1982
        viisikko rex kirjoitti:

Huhuu... Mihinkäs kaikki hävisi?!? =(

Mulla meneillään piinailupvät eli jäljellä olisi enää 5-6pvää jolloin saa sit varmuuden tärppäsikö vaiko tuliko täti... Plääh!!

Mulla on nukkuminen mennyt niin hyvin, että ne 5vko on enää muisto vaan... =)

Mitäs muille kuuluu? Täällä laitettiin tänään lähete menemään lapsettomuuspolille :) Nyt alkoi sitten piinaava odotus, koska kutsu tulee.

• Lotta S.
        nainen 1982 kirjoitti:

Mitäs muille kuuluu? Täällä laitettiin tänään lähete menemään lapsettomuuspolille :) Nyt alkoi sitten piinaava odotus, koska kutsu tulee.

Moikka!

Onkin jo vierähtänyt aikaa edellisistä kuulumisista! Itse otin vauvapalstoille hetkeksi etäisyyttä viime pettymyksen jälkeen, olin todella maassa taas.
        Nyt on taas uutta toivoa, kp 11-12 menossa ja selkeät ovisoireet alkaneet jo muutama pv sitten. Tänään ovistestissä melkein tasavahvat viivat, eli vielä ei positiivista, mutta huomenna varmaan jo. :) Tässä kierrossa siis clomit näyttää toimivan paremmin kuin koskaan kun ovis tulee ajoissa. Toinen toivoa tuova asia on, että ens kuussa aika TYKSiin. Eli hommat etenee. :)

Hienoa nainen 1982 että lähete lähti, ainakaan meillä ei kauaa mennyt että saatiin aika. SIitä se lähtee ja älkää unohtako luomuyrityksiä silti :)

Viisikko rex: Hyvä että uniongelmat on taaksejäänyttä elämää!! :) Joko olet testailemassa?! Kerro heti mitä tulee!! Peukkuja pidän nyt oikein olan takaa! Voi, kumpa saisit plussan, toivon niin. Antaisi muillekin toivoa onnistumisesta, etenkin mulle pessimistille, joka kuitenkin pettyy aina. :)

Kertokaa muitakin kuulumisianne! :)

• viisikko rex
        Lotta S. kirjoitti:

Moikka!

Onkin jo vierähtänyt aikaa edellisistä kuulumisista! Itse otin vauvapalstoille hetkeksi etäisyyttä viime pettymyksen jälkeen, olin todella maassa taas.
        Nyt on taas uutta toivoa, kp 11-12 menossa ja selkeät ovisoireet alkaneet jo muutama pv sitten. Tänään ovistestissä melkein tasavahvat viivat, eli vielä ei positiivista, mutta huomenna varmaan jo. :) Tässä kierrossa siis clomit näyttää toimivan paremmin kuin koskaan kun ovis tulee ajoissa. Toinen toivoa tuova asia on, että ens kuussa aika TYKSiin. Eli hommat etenee. :)

Hienoa nainen 1982 että lähete lähti, ainakaan meillä ei kauaa mennyt että saatiin aika. SIitä se lähtee ja älkää unohtako luomuyrityksiä silti :)

Viisikko rex: Hyvä että uniongelmat on taaksejäänyttä elämää!! :) Joko olet testailemassa?! Kerro heti mitä tulee!! Peukkuja pidän nyt oikein olan takaa! Voi, kumpa saisit plussan, toivon niin. Antaisi muillekin toivoa onnistumisesta, etenkin mulle pessimistille, joka kuitenkin pettyy aina. :)

Kertokaa muitakin kuulumisianne! :)

=( Ei sitten tärpinnytkään, ei sitten millään... =( Tuli täydet kp31 eilen.. Aamulla odotti ikävä yllätys!!!

Onpa niin tylsää!!! Soitin Tyksiin tänään ja ilmoitin, että nyt on kp 1 ja otan taas normaalisti kierron 3.-7. Femarit ja sit kp 13 meen munatorven aukiolotutkimukseen eli vajaa alle kahden vkon päästä Tyksiin.. Voi ku olisi niin välttynyt menemästä sinne ja tärpinnyt nyt jo... Mut ei niin, että voi ei...

Toiv mitään tukoksia ei näy ja suolaliuos aukaisisi ne johdot jolloin siittiöt pääsis liikkuu sinne ja toiv mitään haittaa ei syntyisi jälkeenpäinkään kuten ettei ovuloisi... Sittenpähän näkee!!

Nainen1982: Sitä odotellessa toiv tulis ihan luomunakin tulossa ettei sit tarvikaan mennä... Mut hyvä kuitenkin, että jotain sais aikaan... Toiv tuu postissa pian....

Lotta S. : Tuttu juttua täällä... Harmittaa aika lailla ja se lannisti paljon, ku tiesi, et nyt joutui menemään... Menee kyllä hetki, et saa kootuksi itseään vähään aikaan... Sit pari vkon päästä taas uusiksi, mut sitä ennen pitäis tutkimukseen mennä ja toiv. kestän sen... Hui! Ainakin napsin ne varmat 8oomg buranaa suuhuni, ku oon kuullut hurjia juttuja, et miten kipua se tuottaa... huh!! Toiv kaikki menis hyvin....

• viisikko rex
        viisikko rex kirjoitti:

=( Ei sitten tärpinnytkään, ei sitten millään... =( Tuli täydet kp31 eilen.. Aamulla odotti ikävä yllätys!!!

Onpa niin tylsää!!! Soitin Tyksiin tänään ja ilmoitin, että nyt on kp 1 ja otan taas normaalisti kierron 3.-7. Femarit ja sit kp 13 meen munatorven aukiolotutkimukseen eli vajaa alle kahden vkon päästä Tyksiin.. Voi ku olisi niin välttynyt menemästä sinne ja tärpinnyt nyt jo... Mut ei niin, että voi ei...

Toiv mitään tukoksia ei näy ja suolaliuos aukaisisi ne johdot jolloin siittiöt pääsis liikkuu sinne ja toiv mitään haittaa ei syntyisi jälkeenpäinkään kuten ettei ovuloisi... Sittenpähän näkee!!

Nainen1982: Sitä odotellessa toiv tulis ihan luomunakin tulossa ettei sit tarvikaan mennä... Mut hyvä kuitenkin, että jotain sais aikaan... Toiv tuu postissa pian....

Lotta S. : Tuttu juttua täällä... Harmittaa aika lailla ja se lannisti paljon, ku tiesi, et nyt joutui menemään... Menee kyllä hetki, et saa kootuksi itseään vähään aikaan... Sit pari vkon päästä taas uusiksi, mut sitä ennen pitäis tutkimukseen mennä ja toiv. kestän sen... Hui! Ainakin napsin ne varmat 8oomg buranaa suuhuni, ku oon kuullut hurjia juttuja, et miten kipua se tuottaa... huh!! Toiv kaikki menis hyvin....

Unohdin mainita vielä, et ennen munatorven aukiolotutkimusta mun pitää tehdä klamydia testin... Oottekste kuullut tämmöisestä? Mä en... Olin vähä mitäh..!?!? Mentävä on jossain vaihees... Varmaan ens vkon alus laboratorioon...

• Lotta S.
        viisikko rex kirjoitti:

Unohdin mainita vielä, et ennen munatorven aukiolotutkimusta mun pitää tehdä klamydia testin... Oottekste kuullut tämmöisestä? Mä en... Olin vähä mitäh..!?!? Mentävä on jossain vaihees... Varmaan ens vkon alus laboratorioon...

Moikka!
        Voi ei, tosi kurjaa ja oon surullinen sun puolestasi :( EI voi muuta kuin yrittää uudestaan vaan.. Se pettymys vaan tulee kokoajan kauheammaksi ja kauheammaksi, kierto kierrolta. Itselläni meni viimeksi yli viikko ihan mieli maassa ja epätoivoinen olo. Jakasmista sinne Viisikko Rex.

Kyllä se aukiolotutkimus hyvin menee. Otat särkylääkettä etukäteen niin se auttaa kuulema. Pelkkä tutkimus voi auttaa raskauden alkamistakin, moni on plussannut siitä kierrosta jossa tutkimus tehtiin. Toiv. teille käy näin :)

Itse tein äsken ovistestin ja vahva plussahan sieltä tuli. Täytyy hyödyntää tänään ja vielä huomennakin!! :)
        On muuten välillä romantiikka hakusessa näissä tikutteluissa ja pakkopuurtamisissa, mutta jotkut lapset vaan saavat alkunsa ovistikuilla ja kalentereilla ja tarkalla laskelmoinnilla :D

Hyvää viikonloppua kaikille ja plussatuulia!!

Ps. varmaan tuo klamydiatesti on ihan rutiinia noissa tutkimuksissa. Itsekin kävin just labrassa antamassa verikoikeita Tyksin käyntiä varten, ja Hivit, tippurit ja kupat(muistaakseni) testattiin samalla. Huomasin vasta kotona kun luin lapuista mitä musta oikein testataan :D No eipähän löydy sitten mahdollista piilevää kuppaakaan :D

• jk

vai iin

• Beginner91

Hei! Saakos liittyä keskusteluun? :)

Olen 20-vuotias nainen, ylipainoa on jonkin verran(tosin laihdutus meneillään, kuukaudessa tippunut 5 kg), "lapsettomuutta" takana n.4 vuotta (3 vuotta ilman ehkäisyä, 1 vuosi aktiivista yrittämistä).

Olen kärsinyt parin vuoden ajan vuotohäiriöistä, jotka ovat ilmenneet siten, että kuukautiset ovat olleet tulematta 2 kuukauteen, ja sitten taas on 3 kuukautta vuotanut putkeen. Olen saanut avuksi vuodon lopettamiseen aina Primolut-kuurin. E-pillereitä syödessä kierto on ollut suht.säännöllinen.

Tiistaina kävin yksityisellä gynellä, ja sain varmistuksen omiin epäilyihini ; minulla on Pco-tyyppiset munasarjat. Sain lääkäriltä lähetteen kilpirauhaskokeisiin, joissa pitäisi käydä kierron alussa, mielellään 3.pvänä. Silloin voin myös aloittaa Clomifen-lääkityksen. Nyt onkin sitten jännät ajat meneillään kun odotellaan, koska kuukautiset seuraavan kerran suvaitsevat saapua. Kierto on heitellyt 28-69 päivään, ja laskeskelin nyt vähän keskiarvoa kierron pituudelle, niin se olisi 43 päivää, eli aika pitkä. Nyt juuri olisi meneillään siis puoliväli, jonka lääkärikin laskeskeli, ja kertoi ,että yhtään isompaa munarakkulaa ei tosiaan näy, mistä munasolu voisi irrota.

Ovulaatiotestit eivät koskaan ole näyttäneet positiivista, haalean viivan saan aina tähän aikaan kun ovulaation pitäisi tapahtua. Jos Clomifen alkaa heti ekasta kierrosta toimimaan, kaippa se kiertokin siitä säännöllistyy ja vuotohäiriö poistuu, näin ainakin ymmärsin. Lääkäri käski soittamaan heti kun kuukautiset alkavat, niin varaillaan sitten seurantaultraa kierron 10.-12. päivälle, varmistamaan että toimiiko lääke.

Nyt vaan jännäillään ja odotellaan mitä tapahtuu kevään tullessa :)

Tsemppiä kaikille teille jotka siellä testien kanssa pelailette,ja jännitätte :)

Kirjoittelen lisää heti kun kuukautiset alkavat, toivotaan että siihen ei menisi kauaa, vaan alkaisivat suurinpiirtein silloin kun laskeskelin tuon keskiarvon perusteella, eli siis maaliskuun viimeisellä viikolla... :)

• Lotta S.

Hei!

Nyt vasta huomasin että täällä alhaalla oli uusi viesti. Tervetuloa keskusteluun mukaan, mukavaa kun saadaan lisää kohtalontovereita ajatuksia jakamaan! :)

Clomifen on kyllä tehokas ja moni siitä saanut avun. Hyvä siis että teilläkin on asia edennyt ja pääsette aloittamaan clomeilla tuotapikaa.

Toivotaan nyt oikein kovasti meille kaikille loppuvuoden 2012----alkukevään 2013 -vauvoja! :)

• Beginner91

Kiitosta vaan :) Joo, kaikilla peukut pystyyn, että saadaan niitä positiivisia tuloksia---> ensinnä nyt niihin ovistesteihin ja sitten raskaustesteihin :)

Hyvää kevättä kaikille! :D

• viisikko rex

Lotta.S.: Oli kyllä mukavaa lukea mitä kaikenmaailman testejä sulta otettiin... Hauskaa ja kyllä se piristi, mutta ei tarkoituksella... =)

Tänään kp3 ja otin sit taas ne tutut Femarit (3kpl/tbl) viiden pvän ajan... Sitten vaan normaalisti samaa rataa... Paitsi, että ylihuom. käväisen töiden jlk laboratoriossa ja srv vkol tutkimuksessa ja sitten ovis bongailua ja lopuksi piinaillaan... Toivotaan, et nyt tärppis eikä sit sen enempää...

Beginner91: Toiv clomi tuottaa sulle niitä munasoluja ja että ne ovuloisi... Mä söin itte clomia ensin yhdel tableteil eikä se auttanut mitään.. Sitten kahdella tableteilla, eikä tuottanut mitään tulosta.. Sitten lääke vaihdettiin tähän Femar -lääkkeeseen ja kappas vaan, se sopii mulle ku munasolu kypsyi ja ovuloi...
      Toiv sulle sopis tää lääke... Tsemppii vaan bongaukseen!!

• Beginner91

Kiitos Lotta.S... Toivotaan että tää lääke auttais mulla. Otan kyllä nyt ihan rennosti ja yritän ainakin olla stressaamatta liikaa.. Pelkästään se plussa ovistestiin tässä vaiheessa riittäis :) Katotaan nyt koska ne menkat suvaitsee sit taas saapua, toivottavasti suht.koht."ajallaan"..

Palaillaanpa asiaan, ihanaa kun on "kanssasisaria" , joiden kanssa keskustella :)

• nainen 1982

Täälläkin asiat etenee ja vauhdilla: tänään tuli lapsettomuuspolilta kirje, että ensimmäinen aika on 25.5 :)

• Beginner91

nainen1982 hieno juttu :) Siitä ne asiat lähtee rullaamaan :)

• Lotta S.

Moikka tytöt!

Mitä kaikille kuuluu kun on niin hiljaista? Viisikko Rex, Mitä kuuluu sinne? jokos on ovistestit aloitettu tästä kierrosta? :) Entäs missä vaiheessa tutkimukset ja muut on, oletko jo menossa aukiolotutkimukseen?

Täällä mennään joko dpo 8 tai dpo 9 ja TAAS dpo 6 lähtien ollut menkkatuntemuksia, jotka kyllä tänään ovat jo hieman laantuneet. Rinnat myös kipeytyneet hieman, mitä ei viime kierrossa ollut, ja uskon sen olevan hyvä juttu, koska keltarauhanenhan sen aiheuttaa ja jos nyt olis niin, että se toimii kunnolla. Muuten ei yhtään mitään odotuksia ole lauantaille(testipäivä), uskon että samaa vanhaa sieltä tulee kuin aina ennenkin tässä jo melkein 2 vuotta; negaa. Ja voi sitä pettymystä taas... :( No, niin kauan kuin on toivoa, niin täytyy yrittää ajatella positiivisesti. Ja positiivinen asia on, että ens kuussa sitten pääsee sinne polille ensikäynnille ja jos saisi asiat rullaamaan ja tehokkaampiin hoitoihin, jos ei nämä pelkät clomit auta.

Heinoa Nainen 1982, että teilläkin lähtee asiat rullaamaan. Kyllä me kaikki plussataan tän vuoden puolella, EIKÖ NIIN???! :)

Keväisiä ja aurinkoisia päiviä teille toivottaen, Lotta S.

Ps. Käykää vaikka shoppailemassa itsellenne ihania kevätvaatteita, se piristää! :) Ja vinkkinä laihduttajille: ostakaa yksi koko liian pieni, niin saa vielä lisämotivaatiota laihdutukseen, hih! :)

• Beginner91

Heippa vaan.. Täällä tuli tänään pyyhkiessä hieman verta, joten nyt odotellaan josko alkais kunnon vuoto ja sais aloittaa Clomit. Täytyy myös käydä siellä verikokeissa alkukierrosta.. Odotellaan :)

• viisikko rex

Terveterve taas!!!

Joo, hiljaista on kyllä, mutta mitään uutta ei vielä ole ollut... Mutta kohta alkaa sitten jotain tapahtumaan juu...

Mulla on nyt kp12 ja huom. se olisi sitten kp13... Huomenna olisin sitten menossa sinne munatorven aukiolotutkimukseen... Siis ihan kamalaa ja odottelen ihan kauhulla, mutta levollisella mielellä.. Eniten pelkään siinä, että sattuuko se toimenpide vai mites... Mä ainakin aion napsia tuntia ennen 800mg... pelkään, että unohdan kokonaan buranan ottoa... Mä näin tossa vko sitten, että Tyksis huomasin, etten muistanut särkylääkettä syödä ja aikaa siihen toimenpiteeseen oli vartti... Napsin ne tabletit, mut sit uni päättyikin siihen ja ajattelin tuolloin, et onneksi se oli uni... Nyt on vaan pakko muistaa... Huoh, voi kunpa koko juttu menisi äkkiä ohi!!!!!!! Mä toivon, että johtimet ei ois tukos... Pääsis siten helpommal...

Huomen aamul testaan ovistestin, mut tuskin mitään plussa pärähtää tässä vaiheessa... Viimeistään kp15 tai kp16 on sit plussa... Noh saas nähä pitääx paikkansa, mut ainakin viimeisten kierrosten mukaan ainakin pitäis olla niin... Ja sitten sutina alkakoon....

Teillekin kans samoja juttuja toivotan... Sulle Lotta S. jänniä loppuaikoja odotellaan mitä tuleman pitää... Toivotaan, että hyvin käy... On tää niin ylä-alamäkeä... Mut täytyy pitää positiivisella mielellä ja uskoa ja toivoa parasta... Kevät tulee ja valoisuus lisääntyy ja ulkona oleminen on ihanaa... Joskos siitä sitten piristyisi?!?

Tsempitystä kans Beginner91:lle ja Nainen1982.... Toivotaan, et teil sit tärppäis jotenkin...

• viisikko rex

Lisään, että näin unta viikko sitten, että olin Tyksis ja unohdin särkylääkkeen ottoa.. Siis kyseessä oli uni!! ;-)

• LaillaaaaaLaila

Hei,

en tiedä auttaako vai ärsyttääkö mut voisin toivottavasti antaa toivoa omalla tarinalla. Luin nimittäin kirjoituksianne ja vaikka nyt olen vihdoin raskaana, kuitenkin olen niin samoja kokenut että tunnen kuuluvani ennemmin tähän keskusteluun kuin noihin odottelijoihin.

Minulla siis tähän raskaaksi tuloon meni kaksi vuotta. Ajattelin että jätän ehkäisyn pois jo puoli vuotta ennenkuin alamme edes yrittämään, jotta saan vuodon tasaantumaan (pillereiden syöntiä takana yli 10 vuotta). Kuukautiset ei kuitenkaan koskaan tasaantuneet ja kuukautiset tuli kerran kuussa, kerren kahdessa ja lopulta kerran neljässä kuussa. Yritä siinä nyt sitten lasta kun ei ole mitään tietoa milloin ovuloi tai ovuloiko lainkaan.

Kun vuosi oltiin yritetty (1,5 vuotta pillereiden lopettamisesta) pääsin yleiselle puolelle tutkimuksiin, en lapsettomuuden vaan noiden vuotohäiriöiden takia (sain työterveydestä lähetteen). Siellä sitten löydettiin PCO tyyppiset munasarjat ja muiden oireiden perusteella (keskivartalo-lihavuus, karvankasvu) PCOS. Kun siinä sitten mainitsin että lastakin on yritetty jo yli vuosi niin saatiin mieskin tutkittua. Hänessä ei vikaa, minulla nuo munasarjat.

Hoidoiksi saatiin ohje minun tiputtaa 10% painosta (vaikka olin normaalipainoinen. Painonpudotus auttaa kuulemma PCOS potilailla jos ei ole alipainoinen) ja terolut kuuri millä tasattiin kuukautiset. Kun kuukautiset tasaantui teroilla, alettiin clomit.

Clomikierrosta 3 tulin raskaaksi ja olin aivan innoissani. Valitettavasti tämä onni päättyi kohdun ulkoiseen raskauteen, solumyrkkyihin (millä alkiota poistettiin vasemmasta munanjohtimesta) ja lopulta munanjohtimen repeämiseen ja poistoon. Kolme kuukautta tämän operaation jälkeen aloitimme terojen ja clomien avustuksella yrityksen uudestaan ja kierrosta nro 2 tulin raskaaksi. Ainakin vielä vauva on matkassa.. niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.

Monta itkua on takana, intoilua ovis hymynaamoista, odotusta kun kuukautiset on myöhässä, itkua kun ne alkavat ja taas sama rumba uudestaan ja uusi toivo mikä taas murskataan. Itkusta ei kohdunulkoisen jälkeen meinannut tulla loppua ja maailmankaikkeus tuntui olevan minua vastaan. MUTTA TOIVOA ON!

Jokaisen tarina on erilainen ja lapsia saa jos on saadakseen. En varmaan usko tätäkään lasta oikeaksi ennenkuin se on syntynyt vaikka olen nähnyt vilkutuksen ultrassa ja kuullut sydämmenlyönnit.

Ensimmäisiä potkuja odotellessa.

Tsemppiä kaikille.

• viisikko rex

Heippa taas kaikille!!!

Lailallaaa: Olipa kuitenkin miel.kiint. luettavaa silti, että miten on hoito edennyt ja niin pois päin ja mitä selvisi... Kyllä sitä on kiinnostavaa lukea ja antaa toivoa, että mahdollisuutta on vaikka jokainen on yksilöllinen ja hoitomuodot eri, mut kuitenkin...

Joo... Mulla oli sittenkin se eilen aukiolotutkimus... Edellisyö oli aivan päin puuta ku en saanut nukuttua hyvin hermoilun vuoksi ja se korvautui sitten viime yön hyvin nukutun yön jlk... Huh!!!

Siis asiaan.... Napsin tuntia ennen 2kpl buranaa eli yht. 800mg... Saavuttuani sinne polille odottelin vuoroani joka sitten kohta tulisi... Ja sitten mut kutsuttiin huoneeseen... Siel sit oli kolme naista yx hoitajaa ja kax lääkäriä... Onneksi naisia, miestä en olis kestänyt... Niinpä sitten siinä kysyttiin otinko särkylääke ja niin pois päin.. Ei sit muuta ku housut poies ja jalat leviänään vaan... Ensin katottiin munasarjaa, et näkyyx kasvavaa munasolua ja näkyihän siinä sitten... Sitten sen jlk ruvettiin sitä laittamaan katetria ja letku kohtuun jne... Tässä kohdin tuli selkeä epämukavaa tunnetta ja nippailua ja nappailua... Mut sen jlk kaikki meni hyvin niin ettei sattunut eikä särkenyt ei siis kipua vaikka toimenpide kesti kaikkiaan 30min... kysyttiin kyl välil sattuuko, särkeekö.. mut siis ei... ONNEKSI!!! Sitä mä olin etukäteen pelännyt sattuuko... Noh seuraavalla kerralla ei sit tarvi pahemmin hermoilla...

Noh tuloksena oli se, että mulla toinen puoli johdin auki ja toinen puoli saattaa olla tukossa mut täyttä varmuutta ei ole... Siispä nyt onnea koittamaan kohta taasen ku ovis tekee tuloa näinä päivinä.. Sitten piinailua... Toivon, että nyt tärppäisi... Ja ellei tällä kertaa tärppää, niin edessä saattaa sitten olla inseminaatio... Saas nähä miten täs käy!!!

• viisikko rex

Tää kohta on ihan hiljaista, mutta kuitenkin ajattelin tulla tänne kertoo, et joskos joku tänne tulee vilkaisee...

Noh, nyt siin kävi niin, että pääsiäisenä sain elämäni ekan plussan siis raskaudesta! Se oli sunnuntaina... Ja maanantaina aamuna vielä testattiin, ettemme vaan nähneet unta, mut eipä ollutkaan niin vaan heti päräthi vahvan plussan ja se sentään oli Clerablue Plus -testi.... Ja tänään testasin halpismerkin ja sekin osoitti positiivisen tuloksen.. Torstain aamuna vielä ja sitten soitan Tyksiin ja sanon, että nyt kävi näin... Oooh, mikä ihme!!!

Meillä piti olla suunnitelmissa inseminaatio, mut eipä sitten tarvinnutkaan... Kuukautiset on jääneet tulematta ja nyt on kp meneillään 34... Eikä tuhrun tuhrua näkyvissä...

Mikähän minua tässä odottaa!!?? Ei harmainta aavistustakaan.... Plussatuulia kaikille!!!

• Beginner91

Voi kun ihanaa kuulla tälläisiä uutisia!! Onnea paljon ja peukut pystyyn , että kaikki menee hyvin :)

Minä odottelen edelleen kuukautisia alkavaksi, pari viikkoa sitten tuli pyyhkiessä verta, samoin toissapäivänä. Nyt kp 56, eikä kunnon vuotoa näy vieläkään. Olen tässä jo testaillut sitten raskaustestejäkin, mutta päässä kuviteltua haamuviivaa kummempaa en niihin ole saanut. Sais nyt alkaa vuoto, niin pääsisi syömään Clomifeniä, ja olisi edes toivo raskaudesta. Todella turhauttavaa tälläinen.

• nainen 1982

Ihanaa viisikko rex, todella ihania uutisia :)

Täällä odotetaan toukokuun loppua, jolloin on ensimmäinen aika lapsettomuuspolille :)

• viisikko rex

Kiitokset teille!!!

Vielä silti epävarmois ja -uskois mennään... Ei saata sitä todeksi uskoa, että plussa pärähti... Olin niin varma, että en koskaan raskaudu ku on niin vaikea homma tää... Tämä oli todellinen yllätys! Ja vielä se, et se munasolu oli tukkeutunees munatorves, joka ei ihan 100% varma oliko se kyseinen torvi täysin tukossa, mut se toinen puoli oli auki...

Joo... Huomenna tosiaan testaan digitaalisella viikkonäytöl Clearbluel, et nään missä mennään ja sen jlk tosiaan soitto Tyksiin taikka hmm neuvolaan.. Emmä tiiä! Mut kai ensin Tyksiin, sitten nään mitä tapahtuu...

Toivotan Beginneril kans jotain toivoa tuosta kierroksesta, jos jotain on.. Ehkä kantsi mennä terveyskeskuksel otattaa verinäytettä, jotta nähdään onko raskaana vai ei tms... Mä en vissiin oo mennyt verinäytettä mennyt, öh... 4 testiä tehnyt ja kaikki pos... Huomenna sit viides ja se on siinä... heh ja höh...

Nainen1982... Toukokuun loppua... Voi että, mutta toivotaan että sitä ennen tärppis jo luomusti... Mutta onhan toi paremmin ku ei mitään... =) =) Tsemppiä...

Tää vasta ihan alussa... Ei sitä tiedä onko elävä sikiö siellä, onko tyhjä pussi siis tuulimuna, onko kohdunulkopuolinen.. toivotan saan äkkiä ajan ultraan...

• Beginner91

Vihdoinkin täälläki saadaan asiat etenemään.. Kp 70 menossa ja nyt soitin gynelle, että josko vois antaa mulle Terolut-reseptin kun ei niitä kuukautisia nyt vaan kuulu luonnostaan. Lupas laittaa saman tien reseptin tuleen postissa. Sitten päästäis vihdoin ja viimein kokeilemaan niitä Clomeja, et onko niistä mitään apua.. Turhauttavaa ollut tämä odottelu ja lisäähän sitä tietysti on vielä tiedossa, mutta ainakin nyt eteenpäin mennään :)

Mitäs teille muille kuuluilee?

• Lotta S.

Mitämitä??!! Viisikko Rex, hurjasti onnea!!! SIis aivan mahtavaa! Ihana kuulla että plussannut olet! :) Antaa toivoa meille muillekin :)

Ja hienoa Beginner, että teilläkin hommat etenee ja pääsette clomeija kokeilemaan. Siitä se sit lähtee :)

Itse pidän hiljaiseloa, enkä ole palstalla pyörinyt aikoihin. Nyt sattumalta tänne kurkkasin. Tyksissä käyty ja tutkimukset aloitettu, seuraavaksi inssihoidot, kun pelkät clomit ja ajoitettu yhdyntä on jo kokeiltu. Mutta tosiaan joka kk luomuna yritettään siihen ekaan inssiin asti, ja nyt vähän taukoa tikutteluihin ja muihin oireiden kyttäämisiin. AIon nauttia keväästä ja ihanasta perheestäni nyt ja olo on huojentunut, kun hoidoissa jo ollaan ja kesäkuun alussa pääsen aukiolotutkimukseen, jonka jälkeen sitten suunnitellaan tarkemmin hoitoja, saattaa siis mennä syksyyn kun Tyksihän on kesäajan kiinni, mutta onneksi luomuna voidaan kokeilla tässä koko kesä.

Tulehan Viisikko Rex kertomaan kuulumisia plussan jälkeen. Jokos on oireita havaittavissa? :) Toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa ja kyllä hän varmasti pysyykin! :)

• viisikko rex

Tällä hetken tilanne meillä on se, että vaikka tuli rask.testistä plussaa, niin se ei merkitse oikein yhtään mitään ja sen me ollaan opittu kantapään kautta...

Nyt tilanne meillä on se, etten tiedä olenko raskaana vai en... Epämääräisessä tilanteessa mennään...

Mulla on veriarvot niin matalat, viimeksi 281 ja huomenna saan uuden tiedon, et mihin suuntaan se menee eli nousuun vai laskuun vai mitä... Tolla arvolla pitäis olla keskeytynyt keskenmeno, taikka olis tuulimuna tai kohdunulkoinen... Mutta kappas vaan,... Kävin ultras tänään ja ultras ei näkynyt yhtään mitään.. Lääkäri kysyi, olenko vuotanut tässä näin.. Sanoin, etten ole missään vaiheessa vuotanut lainkaan tms... Joten en sit nyt tiedä missä mennään.. Kukaan ei osaa sanoa..

Tällä hetkellä seurataan veriarvoa ja katsotaan miten asia etenee... Ainakin me opimme tästä, että vaikka tulis plussa niin se ei ees tarkoita mitään että jotain elämää on masussa... Vaan ihan jotain muuta... Voi että...

• viisikko rex

Eilen soitettiin Tyksiin... Ei hyvältä näytä mun kannalta. Arvo kyllä noussut nyt jo 439, mutta se saisi kyllä laskea ja alkais vuotaa sit itestään pois.. Jos nyt nousisi tästä, ehkä mul ei käy hyvin... Sitä katottiin kuulemma oikein kohdus ja munatorves, eikä siis missään näy ei minkäänlaista tai edes pussukkaa tai mitään... Liene jossain aivan vääräs paikas mut missä... Kamalaa!! En ole tällaista ennen kohdannut... Olisin toivonut, et jotain näkyis jne... Mut ei... Niinpä ensi ke multa otetaan sitten taas hcg -arvo, tutkitaan verenkuvaa ja otetaan samalla maksa- ja munuaiskokeen... Sitten katsotaan mitä tehdään ja millaista toimenpidettä aletaan, tod.näk. annetaan solumyrkkyä ellen ala vuoda sitä ennen tai arvo lähtisi laskemaan... Kummaa!!! Ja toki tää harmittaa paljon, en tiedä mikä tässä harmittaa kaikis eniten... Voi olla, että mua harmittaa, että miksi ihmeessä se ei oikein näy ja missä ihmeessä se lymyää... Ja harmittaa kai sekin, että nyt ei tärpinnyt... Ajatukset kyllä heittelee laidasta laitaan...

Mun täytyy peruuttaa neuvola-ajan, joka ois ollut ensi ke varattuna ja silloin sillä vkolla olisin rv 8...

Jos toteutuu tää solumyrkyn anto, niin mulle langetaan 3kk karenssi, jotta solymyrkky ehtii haihtua kehostani poies ennenku aletaan yrittää uudestaan... Toisaalta hyvänä puolena on se, että juuri samaan aikaan Tyksis on kesäloma, joten periaatteessa ihan samaa miten täs käy... Mutta silti harmittaa tää!!! Oispa tullut jouluvauvan syntymäpäivälahjakseni, joka ois ollut se laskettu päivänä...

• nainen 1982

Täällä sitten pukkaakin ongelmaa kerrakseen. Menkat alkoivat taas sunnuntaina ja ensimmäisen päivän vuosin ihan normaalisti niinkuin ennekin, mutta sen jälkeen onkin sitten tullut vaan ruskeaa tuhrua ja senkin huomaa lähinnä vessassa käydessä.

Osaako kukaan kertoa mistä johtuu? Ja teroja edelleen syön....

Viisikko rexille paljon tsemppiä, toivottavasti asiat selviävät positiivisella tavalla :)

• Beginner91

Mitäs teille muille kuuluu? Täällä alkoi Terolut-kuurin avustuksella menkat, ja huomenna saisin ottaa ekan Clomin :)

Mites teillä on muuten Clomien kanssa ajoittunut tuo ovulaatio`? Mä sain seurantaultra-ajan vasta kp15, ja mietin, että mitä jos ovulaatio tapahtuukin jo ennen sitä, että onko tuosta ultrauksesta sitten mitään hyötyä...

• viisikko rex

Heippa!!

Mulla on ollut merkilliset "keskenmeno" vaihe päällä... Tosin mulla on vissiin kohdunulkoinen tai jotain... Missään ei kuitenkaan näkynyt.. Verikontrolleissa käyty ahkeraan 1-2 kerta viikkoon... Käsivarret mustelmilla jo... Päivystyksel käyty.. Just toissapäivänä olin puoli päivää Tyksis, et olin sit loppupvää saikulla... Mulle annettiin sit eilen Metotreksaatti -piikin, ku se raskaushormoni ei millään laske ja se nousee yhä vaan vaikka vuodankin... Maanantaina aamulla taas verikontrolli, jotta nähdään auttoiko se pistos vai ei vai pitääkö uusia.. Saman päivän iltapäiväl lääkäri soittaa, jotta tiedetään jatkotoimesta mitä tehä, eli jos arvo on laskenut niin seurataan verikontrolli ja jos nousee niin sit kai lisää piikkiä tai jotain...

Väsyttävää koko puuha!!! Ja sain elämäni ekan plussan ja nyt joudun käymään tän läpi... Sitten on pitkä karenssi...

• Beginner91

Täälläpä on ollut hiljaista..

Toi on kyllä tosi surullinen juttu, Viisikko Rex... Nyt vaan kovasti tsemppiä ja jaksamista!! Karenssin jälkeen sitten taas yritystä kehiin, kyllä se pikkuinen sieltä vielä ilmestyy, usko pois :)

Mitäs muille kuuluu?

Mulla menossa siis ensimmäinen Clomi-kierto, tänään kp 14 ja täytyy testailla josko pukkais ovulaatiota.. Huomenna sitten seurantaultra... :) Jännää :)

Mukavaa ja POSIITIVISTA kesän jatkoa kaikille! :)

• Beginner91

Jee, olihan se Clomifen kasvattanut oikein komeat 2 kpl 23mm munarakkuloita.. Gyne totesi vaan, että "hetkenä minä hyvänsä" irtoavat, eli heti vaan petipuuhiin.. Nyt sitten jännäillään .. Toiveet ei ole kauhean korkealla sen suhteen, että heti ekasta kierrosta tärppäis, mutta olen niin iloinen jo siitä, että lääke toimi mulla :)

• nainen 1982

Täällä oli tänään ensikäynti lapsettomuuspolilla. Ihan hyvin meni, vaikka tuli paljon asiaa ja pää on ihan pyörällä. Heti kun menkat alkaa pääsen labraan istumaan, jossa otetaan kauhea kasa labrakokeita ja seuraavassa kierrossa tehdään munatorvien aukiolotutkimus (hirvittää jo etukäteen!!)

Mutta ihan hyvällä fiiliksellä ollaan, kun vihdoinkin alkaa jotain tapahtumaan :)

• Beginner91

Hienoa, että asiat etenee.. :) Siitä se sit lähtee :)

Tsemppiä :)

• Beginner91

Mitäs tänne kuuluu?

Tänään tuli täti kylään, eli kierto on tasan 30 päivää. Ei hirveän suuri pettymys ollut, koska nyt tietää, että Clomit toimii niin kuin pitääkin ja samalla annostuksella saa jatkaa eteenpäin :) Eli sitten vaan taas odotellaan...

• viisikko rex

Joo... Nyt mulla on edessä pari kuukautta hoitotauko... Olen toukokuun ajan kulkenut vaipoissa, koska vuosin enemmän ja vähemmän ja saanut juosta labras kerran pari vkossa verikontrolleissa ja nyt vihdoin nollillaan... N. 5vkoa vuosin ja just vasta eilen sain olla ilman sidettä alkkareissa... Vihdoin ja viimein... Nyt on karenssi päällä kuukauden ja toisen kuukauden "hoitotauko", jotta kehoni saa levätä ja olla hormoniton kesän ajan... Syksyllä olis tulossa vissiin rankempi hoito... Hui, jo pelottaa!!!

• Beginner91

Hyvä, että sielläkin alkaa tilanne selviämään! Kovasti tsemppiä ja jaksamista niin nyt , kuin sitten kun hoidotkin alkavat!

• Beginner91

Moikka vaan kaikille! Onkos mitään mukavia uutisia kellään?

Mä tässä aloin laskeskelemaan, että kun eikös normaalisti ovulaatiosta menkkoihin ole se 14 päivää. Ekassa Clomi-kierrossa ultrassa kp15 näkyi kaksi täysikasvuista munarakkulaa. Oletin, että ne myöskin silloin ovat irronneet,niin kuin lääkärikin tuumasi. Nyt kuitenkin laskin, että kun kierto oli 30 päivää, niin tällöinhän jos kp15 olisi ollut ovulaatio niin päiviä menkkoihin olisi ollut 17 päivää. Kysyin vielä lääkäriltä ja sanoi, että rakkulat ovat kyllä voineet irrota myöhemminkin.

Nyt sitten tässä toisessa kierrossa aloin tikuttamaan ovulaatiota(koskaan en ole saanut kunnon plussaa) niin nyt vahva plussa tuli kp 17, ja kp 18 oli ihan kunnon ovislimat yms tuntemukset. Tuosta kp 18 onkin sitten juuri se 14 päivää menkkoihin. Eli ekassa kierrossa meni kyllä ajoitukset täysin pieleen ja nyt odotellaan kun ajoitukset oli kohdillaan, että mitä tapahtuu.. :)

On tää jännää tää odottelu. Kesäloma alkaa parin päivän päästä ja pääsee ihan vaan olemaan. Hieman on helpottanut tätä omaa odottelua se, että yksi kaveri käy läpi samoja asioita, tosin hieman rankemmissa hoidoissa jo kuin itse. Jotenkin on ajatukset vaan ollut kaverin onnistumisessa niin ei niin paljon ole omia asioita ajatellut.

Mites viisikko rex, mitkä fiilikset sulla on ?

Ja Lotta.S, onko mitään uutisia? :)

• viisikko rex

Mulla on nyt tavallaan meneillään pari kuukauden kesäloma, joka sisältää siis hoitotaukoa ja hormoniton kesä...

Tässä huomaa se, että mieli on kovin piristynyt ja jaksaa iloita pienestä arjen asioista ja muista eikä tarvi miettii näitä ollenkaan milloin ovis alkaa ja milloin alkaa sänkypuuha ja milloin käydä kontrolleissa... Huh!! Aikatauluttamista...

Nyt selvästi todella rento mieli, et oksat pois enkä ole pahemmin netis selaillut näitä...

Mut muistelisin vaan, että mul alkoi ovis tossa kp15-16 jolloin alettiin pupuilua.... Siinä sitten sen jlk vaan piinailua joskos täti tulee tai ei...

Tällä hetkellä tsekkailen, tuleeko mulle luomusti menkat vai ei... Itse uskon, et ei tule ilman, että saisin sitä käynnistymään tableteilla... Viimeistään elokuussa alan soittaa Tyksiin ja pyytää käynnistystablettia...

• Beginner91

Mitäs tähän ketjuun kuuluu?

Täällä on nyt kolme Clomikiertoa syöty, ja nyt pidin yhden taukokierron. Tässä taukokierrossa ovis olikin jo kp 13 kun lääkkeillä avustetuissa se oli vasta kp 17/kp18.

Aikaisemmissa kierroissa pari pvää oviksen jälkeen alkoi ihan hurjat tissikivut, nyt ei mitään siellä suunnalla. Oviksesta alkaen munasarjoja jomottanut aivan törkeesti ja oon jo pelännyt että jos on joku tulehdus tms. muuta vakavaa. Nyt sitten ei menkat olekaan alkanut ja tein eilen Clearbluen testin, johon sain haalean plussan,sama juttu apteekin omalla testillä tänä aamuna. Odottelen nyt vielä pari päivää josko viiva vahvistuisi..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      68
      5708
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      4717
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      18
      2956
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      177
      2357
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      2016
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      160
      1987
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      101
      1460
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1174
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1146
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      1038
    Aihe