Yöt täyttä tuskaa.

pelot vainoavat

Itken yöt ja asiani on vakava.

Olen 16 vuotias nuori tyttö,
minulla on ilmennyt jonkinlaisia pakkoajatuksia. En ole uskaltanut kertoa asiasta vielä perheelleni enkä muille läheisille, mutta olen kertonut psykiatrille. Pelkään veitsiä, koska en voi sille mitään että minulle tulee pahoja asioita niistä mieleen.

Näin joskus painajaista ja aloin hakata seinää todella lujaa että seinän toisella puolella olevalta tasolta oli pudonnut pari kirjaa. En muistanut aamulla kuin hämärästi mitä oli käynyt. Tapahtuneesta on jo noin 4 vuotta.

Nyt kuitenkin kun olen hiljattain ruvennut kärsimään pakkoajatuksista niin suurin pelkoni on nukkumaanmeno. Olen pienenä kävellyt unissani ja minulla on aina ollut nukkumisen kanssa ongelmia. Siis ongelmani on: pelkään kuollakseni että jos sattuisin unissani tekemään jotain jollekkin. Vaikka jos kävelisin unissani, jos pakkoajatukseni yhtyvät niihin jotenkin. Itken juuri nyt ja tahtoisin tietää lisää unissakävelystä.. Voiko ihminen tehdä jotain hänen ajatuksiinsa liittyvää unissakävellessään? Vai onko tekemiset vain aivotonta outoa haahuilua ja outoa käytöstä.

Olisi helpotus jos joku voisi vastata. Ja en tarvitse törkeitä vastauksia.
En yksinkertaisesti kykene kertomaan läheisilleni.

Oloni on hirveä, päätä särkee ja pelottaa mennä nukkumaan...

8

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P-Haaga

Mistä saa viikonloppuisin kunnon unilääkettä ? kello on nyt 04.15 lauantaina

• Caapo

Tuosta on joku legenda, että mies olisi ajanut unissaan autolla monta kilometriä ja käynyt tappamassa jonkun ja palannut kotiin. Koko ajan unessa ja jäi täten oikeudessa tuomitsematta. Amerikassa elää legendoja, tarina on täyttä puppua.

Pienet kävelee useinkin unissaan ja se lähtee yleensä pois aikuistuessa. Itse olen puhunut ties millä kielillä unissa ollessani ja katsellut televisiota pitkiä aikoja sen ollessa kiinni, unissani. Nämä kaikki lapsena.

Hyvä, että olet kertonut ajatuksista psykiatrille. Psykiatri on sinulle varmaan kertonut, että pakkoajatukset eli kompulsiot erittäin harvoin (useimpien kohdalla ei koskaan) muutu oikeiksi teoiksi. Järjen voima on kuitenkin niin vahva. En tiedä oletko saanut mitään lääkitystä ajatuksiisi.

Voit kuitenkin olla huoletta, että pakkoajatuksesi tuottaisivat jotain pahaa unissa ollessasi. Unissa luultavasti käyt juuri läpi asioita jotka auttavat sinua unohtamaan päivittäiset pakkoajatukset, unityötä joka selkiyttää valveillaolon ajatusmaailmaasi. Unella on parantava vaikutus, ei haittaa tekevä. Pakkoajatukset lähtevät todennäköisesti pois kun aikuistut, mutta juttele siitä psykiatrisi kanssa. Jos pakkoajatukset ovat väkivaltaisia ja voimakkaita täytyy ne tukahduttaa väkisin, psykiatrisi osaa neuvoa.

Voit kuitenkin nukkua täysin huoletta, unessa on täysin turvassa.

• Taciti123

Itse luin joskus tekstiviestiä unissani ja nauroin sille. Aamulla en edes tiennyt saaneeni viestiä.. heh.

• Mhmm

Pakko korjata yksi pikku juttu:

Pakkoajatus = obsessio
        Pakkotoiminta = kompulsio

• h78h7h7h7h

Unissaan voi vaikka tappaa ja sitä on tapahtunut oikeasti MUTTA mahdollisuus on pienempi kuin voittaa lotossa tai siis ihan helvetisti pienempi. En muista että suomessa sellaista olisi edes tapahtunut koskaan.

Todella moni kävelee unissaan ja unissa kävelijä yleensä uskoo ja tottelee mitä hänelle sanoo eli on kuin robotti.

Todennäköisempää on että voitat 100 kertaa putkeen tekemällä yhden rivin per viikonloppu.

Oma teoriani on että jos kerran pelkäät satuttavasi jotakuta unissasi niin se jää alitajuntaasi voimakkaasti joten tiedostat sen unissasikin niin et varmasti tee mitään pahaa.

• Katso nyt ainakin, ettei vuoteesi lähellä ole mitään elektronisia laitteita etenkään KELLORADIOA! Ota kännykkä pois tyynyn alta ja sulje WLAN yöksi.

• D-pelittää monessa

D-vitamiinilla ajatustoimintaa rauhoittava vaikutus...tunnistan itseni sinun ongelmista...D-vitamiinia nykyään otan purkista 125mg/vrk ja tilanne pysynyt hallinnassa,mutta B-ryhmän vitamiia ja magnesiunmia otan myös,vaikuttavat myönteisesti..kokeile ainakin ei ainakaan pahenna...kestämistä sinulle.

• divamiini

D-vitamiinin saantisuositus on 10 µg/vrk ja D-vitamiinipillerissä on sen verran.

Syöt siis päivittäin 12 500 D-vitamiinipilleriä.

Olet siis jo kuollut myrkytysoireisiin. Olen kovin pahoillani. Mutta toisaalta, nyt ei ainakaan tarvi enää kärsiä uniongelmista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe