En enää tiedä ihan oikeasti mikä olen. Aina kelasin olevani perinteinen hetero ja löytäväni ihanan miehen jne jne etc etc. Jossain n. 17-vuotiaana huomasin, etten ollut aidosti ihastunut yhteenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan (en kyllä naiseenkaa) aikoihin, kun muilla tytöillä tuntui ihastuksia riittävän. Tottakai miehet olivat minusta komeita ja tykkäsin katsella heitä, muttei varsinaisia ihastuksia ollut.
Jossain vaiheessa huomasin katselevan tyttöjä eri tavalla kuin ennen. Jos leffassa oli jonkinlainen lesbokohtaus, pidin siitä automaattisesti. Aloin ajatella tyttöjä enemmän ja huomasin ihastuvani muutamaan ystävääni. Kuvittelin olevani siis bi-seksuaali, koska sekä miehet että naiset mielyttivät silmääni.
Nyt olen 21 ja olen seurustellut miehen kanssa puoli vuotta. Miehessä on aikalailla tärkeimmät ominaisuudet mitä etsin. Hänen kanssa on todella helppo puhua, viihdyn hänen seurassaan ja hän on ehdottomasti superkomea (myös muiden mielestä;)).
Kuitenkin olen löytänyt itseni yhä useammin katselevan tyttöjä. Eräässä sarjassa mitä seuraan on superkuuma lesbopari ja käyn aivan kuumana kun heidän kohtauksia näytetään ja olen fantasioinut tyttörakkaudesta.
Mikä on? Ensin ympäristön vaikuttama lapsena kuvittelin olevani perinteinen hetero, sitten totesin että hei tytötkin turn me on, ja nyt huomaan että superkuuma mieheni ei sytytä minua mutta ajatus tytöistä kyllä saa syttymään.
Taidan olla lesbo?
Hetsku, bisse vai lepakko?
18
793
Vastaukset
- ei ole oleellista
Rehellisesti sanottuna, mitä väliä sillä on? Elämäsi ei muutu mihinkään, päätit kutsua itseäsi sitten lesboksi, biseksuaaliksi tai heteroksi, sinä edelleen tunnet mitä tunnet. Ymmärrän että voi olla hämmentävää kun ei pysty "identifioitumaan", mutta sen ei pitäisi vaikuttaa siihen mitä sinä tunnet ja ketä kohtaan. Mene fiiliksen mukaan, sen mikä tuntuu hyvältä ja oikealta. Jos se tie on miehet, hyvä. Jos taas naiset, hyvä. Jos molemmat, niin jälleen kerran: hyvä. Ei itseä tarvitse lokeroida sen kummemmin koska kuten sanoin, se ei muuta elämääsi ja tunteitasi mihinkään.
- wtf am i?
See your point. Ongelmaa ei olisikaan ellen seurustelisi miehen kanssa, haaveillen PÄIVITTÄIN tytöistä. Töissäkin saatan asiakasta katsoa ja ajatella kuinka ihana olisi olla hänen kanssaan. Ja kyllä, rakastan silti miestäni.
Mennäkö kokeilemaan miltä tuntuu olla naisen kanssa eli erota miehestä ja etsiä nainen? Entä jos se ei todellakaan ole sitä mitä kuvittelen. Vai pettää miestäni naisen kanssa varmistuakseni siitä mitä haluan. Vai olla hiljaa ja rakstaa miestäni? - edelline
wtf am i? kirjoitti:
See your point. Ongelmaa ei olisikaan ellen seurustelisi miehen kanssa, haaveillen PÄIVITTÄIN tytöistä. Töissäkin saatan asiakasta katsoa ja ajatella kuinka ihana olisi olla hänen kanssaan. Ja kyllä, rakastan silti miestäni.
Mennäkö kokeilemaan miltä tuntuu olla naisen kanssa eli erota miehestä ja etsiä nainen? Entä jos se ei todellakaan ole sitä mitä kuvittelen. Vai pettää miestäni naisen kanssa varmistuakseni siitä mitä haluan. Vai olla hiljaa ja rakstaa miestäni?"Ja kyllä, rakastan silti miestäni. "
Sinulla on ilmeisesti hyvä olla miehesi kanssa juuri nyt kun kerran sanot sen tuntuvan hyvältä. Pidä siis siitä kiinni nyt, ja jos syystä tai toisesta erkanet miehestäsi voithan sitten vaikka kokeilla.
Niin kauan kun sinulla on hyvä olla miehesi kanssa, ei mielestäni sillä ole väliä katsotko ja haaveiletko toisia naisia. Yhtälailla heterot parisuhteessa ollessaan katselevat muita ja haaveilevat muista, olivat sitten miehiä tai naisia.
Pointtini on se, että tilanne on aivan sama kuin se jos heteronainen haaveilee muista miehistä kuin poikaystävästään/aviomiehestään. Jos hänellä on hyvä olla miehensä kanssa, ei mielestäni ole mitään järkevää syytä mennä niitä muita "kokeilemaan". Aivan sama juttu tässäkin tapauksessa.
Jos tilanne olisi se ettet koe vetoa mieheesi mutta muihin naisiin, voisin suositella eroamista ja naisen kanssa "kokeilemista".
- Life_
Jep, kuulostaa siltä että olet lesbo. Aika usein se menee tuon kaavan kautta: ensin kuvittelee olevansa hetero, sitten bi, ja lopulta tajuaa että on lepakko. Tervetuloa joukkoon :) T. Bi-palstalle vierailemaan tullut lepakko :)
- Pixime
... toisaalta, ainakin minun tuntemillani Bi-seksuaaleilla on välillä sellaisia vaiheita että vain miehet kiinnostaa seksuaalisesti ja välilää vain naiset (ja välillä molemmat). Tiedä nyt sitten, onko sulla vaan vaihe menossa?
D: Mitä väliä asialla on, jos oot onnellinen miehes kanssa siitä vaan. Jos, joskus eroat, kokeile naisen kanssa, jos susta tuntuu siltä...
Mää olin ensin hetero, sen jälkeen bi- ja hiljattain tajusin olevani lepakko... Hengailen molemilla puolilla =)- HitaastiHuonoTulee?
Määritelmät on hankalia. Ja niin kuin joku tuolla aikaisemmin sanoi, mitä väliä, millä nimikkeellä itseään kutsuu. Olennaisempaa lienee se, miltä nykyisen kumppanin kanssa oleminen tuntuu. Jos et nyt syty hänestä, tilanne ei todennäköisesti parane tulevien vuosien/vuosikymmenien aikana. Haluatko elää elämäsi ilman hyvää seksiä?
Mulla vähän samantapainen tilanne. Jos on pakko määritellä, väittäisin olevani bi. Ehkä. Ihastun/rakastun molempiin sukupuoliin, mutta miehet eivät sytytä seksuaalisesti. Ja niin vaan elän sellaisen kanssa pitkässä suhteessa, kun on vähän kestänyt tämän asian tajuaminen. Mitä nyt sitten, rakastan toki puolisoa, vaikkei se minua sytytäkään. :/ - sariannahanna
Mulla on ollut kiinnostusta naisiin,esim,ne kiihottavat ruumiinsa puolesta paljon
enemmän.Mutta jotenkin pelkään lesboja,kun miehet tyrmätään täysin yleensä.
Ja en ole muutenkaan mitenkään menestynyt tän yhteiskunnan kriteereillä,onks
sillä merkitystä?Ajattelevainen ja tuntevainen henkilö kyllä olen.Jos joku haluaa
kirjoittaa,siitä vaan(oon yli 40 v.)[email protected]. En mäkään menisi määritelmän mukaan. Miltä tuntuu olla miehesi kanssa? Jos homma toimii ja on jees . mitäpä sitä muuta haikailemaan. Niinkuin joku sieltä sanoikin aiemmin, niin jos jostain syystä joskus eroat nykyisestäsi, kokeile sitten romanssia naisen kanssa, miltä tuntuu, tai tuntuuko paremmalta. Vai suostuisiko ukkosi lainaamaan sua jollekin kivalle naiselle koeajolle?
Itse olen täysin yksiavioinen biseksuaali, tähän mennessä lähinnä vaan miesten kanssa seurustellut, johtuu lähinnä siitä että takana on pari pitempiaikaista suhdetta. Naisia on toki tullut vastaan siinä välissä, mutta kun en ole seikkailija enkä pettäjä niin olen ollut vain onnellinen silloisen miehen kanssa. Nyt sitten on tyttövaihe päällä (sinkkuna parisen vuotta) ja toivon että saisin pitkän suhteen iha-naisen kanssa .. ehkä/ja toivottavasti loppuelämäksi. Jos näin kävisi, pitäisin silti itseäni biseksuaalisena, koska voisin hyvin kuvitella että se loppuelämän kumppani olisi mies vaikka tällä hetkellä silmäilen siis vain naisia.
Tosin on kurjaa että lesbot torjuvat vain sen takia että määrittelen itseni biseksuaaliksi ja monet toiset bisset etsivät vain "kimppakivaksi" omaan heteroparisuhteeseensa.- 7+18
Oma tilanteeni tällä hetkellä sellainen, että olen jälleen yhdessä mieheni kanssa, oltuamme hetken aikaa erossa. Tämän eron aikana oli mahdollisuus toteuttaa tätä bi-puolta itsessäni.. Tavallaan toivoisin sen puolen itsestäni häviävän.. Olisi elämä helpompaa. Miehen kanssa on mukava ja turvallinen olla, mutta.. Ne naiset..
Vaikea edes oikein selittää.. Ei kyse ole pelkästä seksistä, vaan siitä kokonaisuudesta.. Tunne ystävyyden, romanttisen puolen ja seksuaalisen vetovoiman yhdistelmästä. Naisen herkkyys, naisen vartalon kauneus ja (tätä en voinut lakata miesten jälkeen ihmettelemästä :o) naisen ihon pehmeys.. Aivan erilainen koskettaa kuin miehen iho..
Nyt siis ristiriitaisin tuntein suhteessa mieheni kanssa. Hänen kanssaan hyvä olla, mutta nämä yllämainitsemani asiat mielessä jatkuvasti.. Aivan kuin elämästä puuttuisi jokin palanen..- lesvo
"Miehen kanssa on mukava ja turvallinen olla, mutta.. "
Mukava ja turvallinen.. Kuulostaa jotenkin kaverilliselta suhteelta.
Haluaisitko enemmän?
- Jospa sattuu.
Kuuntele sydäntäsi ja tunnet tunteita mitä kohdalla olet naisiin/miehiin.Ei ole väliä asialla,mutta et kuulostaa hetskulta näin.Olin itse kai joskus 16-vuotiaana,että ihastuin poikiin yleensä ja vähän myöhemmin huomaavani itse myös alkaa ihastua naisiin joten en tiedä miksi.Olinhan aina kuvitellut,että olen aina heterona mutta ei kun ei se voi tietää etukäteen vaikka myöhemmin vasta huomata.Siis olin biseksuaalinen 2 vuotta ja nyt olen lepakko.Jos tunnet ihastuksia miehiin ja naisiin eli kuulostaa biseksuaalilta kyllä.Tässä minä todella vaikea selittää mitä..Kuuntelen vaan sydäntäni mitä sanoo tai mitä tunnen kohdalla.Ehkä apua,että jos et ihan varma niin kokeile näin poikien seurassa ja tyttöjen seurassa kunnes mitä huomaat kasvavan tunteet..Ajattelen vaan sanoa.Tietysti katselen joskus miehiä esim.söpö tai komea mutta en meinaa seurustelemaan tai touhun kanssa jotakin kuin juttelua ok.
- YäkAhneudelle
Seurustelusuhteissa ei olla yksin, ts. ketään ei saa loukata tai hänen tunteillaan leikkiä. Suhteeseen ryhdytään sitoutumisen halusta, silloin on unohdettava karkkikauppafiilikset.
- Itsekästä
Totta tuo!
Mitäs mieltä olette sellaisissa tapauksissa esimerkiksi, että nainen on suhteessa miehen kanssa, vaikka sitten montakin vuotta, ja tämä nainen yhtäkkiä herää ajatukseen, että "mitä jos olenkin bi tai lesbo?". Ja tämä on saattanut ihastuakin johonkin toiseen naiseen...
Ja tämä nainen sitten kovasti haluaa kokemusta muista naisista, valmis vaikka pettämään miestään tämän takia. Siis sen takia vaan että saa varmistuksen omalle seksuaalisuudelle, valittelee yleisesti että seksi ei tunnu miehen kanssa mukavalta ja muuta blaa blaa blaata.
Sitten tämä nainen etsii sitä kokemusta baareista ynnä muualta, ja miettii läpi tuttujaankin että ketkäs näistä voisi olla myös tyttöihin päin suuntautuneita. Kunnes löytää jonkun naisen ja pääsee sen kanssa säätämään, mutta tämä toinen nainen onkin sellainen, joka ei halua olla mikään leikkikalu!!!
Kenenkään "varmistus toisen seksuaalisuudelle".
Tässä siis vähän vastakkain asettelua ja toista näkökulmaa. Miettikää te miesten kanssa kihloissa/naimisissa/suhteessa olevat naiset, että niillä teidän koekaniineillakin on ne tunteet! Ja myös niillä teidän miehillä! Jos kerta tuntuu epävarmalta oma seksuaalisuus niin eiköhän kannattaisi miettiä vähän pidemmälle asioita myös muidenkin kuin ittenne kannalta, koska näissä tapauksissa te loukkaatte kahta ihmistä samalla kertaa.- novoiettä
Aikuiset ihmiset pystyvät nämä kyllä keskenään sopimaan, kaikki osapuolet. Ei tarvitse pettää, ei käyttää koekaniineja.
- jglkadjgklajsd
novoiettä kirjoitti:
Aikuiset ihmiset pystyvät nämä kyllä keskenään sopimaan, kaikki osapuolet. Ei tarvitse pettää, ei käyttää koekaniineja.
Siltikin. Harvemmin mies pistää pahakseen jos nainen käy vieraissa naisissa. Varmaan saattaa ehdottaa ottaan tämä nainen mukaan seuraavalla kerralla kolmanneks. Siinä suhteessa asia on varmaan ok, eli pelisäännöt ok.
Mutta ikävän usein nämä naiset jättävät kertomatta yhtä pikku juttua, että niillä onkin mies.... Toki varmaan löytyy myös naisia keitä tämä tieto ei vois vähempää kiinnostaa...
Ei se seksuaali-identitentti varmistu sillä pelkästään, että pitää väkipakolla hakea jotain naiskokemusta. Se on jokaisen oma ristiretki ja siinä menee oma aikansa.
- eeellu
Alottaja, mikä tv-sarja? :D
- Mimmell
No se tv-sarja muakin kiinnostaa...???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436