KYSYMYS NEROILLE!!!!!!

kasvattaja???

Sauvasirkkani on nyt muninut parin viikon aikana
72 munaa.Olen pistänyt ne pienempään terraarioon haudottavaksi.Pohjalle laitoin paperin jonka kostutan säännöllisesti että laitoin vielä toisen paperin siihen päälle jotta munat eivät varmasti pääsisi kuivumaan.Onko tämä hyvä???!!!
Huoneen lämpötila on lähes aina 20-22 astetta,eli kauanko suunnilleen kestää ennenkuin sirkat kuoriutuvat???Kostutin siis molemmat paperit.En kuitenkaan päästä munia homehtumaan liiallisella kosteudella.Kiitos jos joku viitsii vastata näin typerään kysymykseen mutta olen vain niinkuin äiti joka haluaa suojella "lapsiaan"........

11

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkka

      Älä laita munien päälle mitään toista paperia, kun sirkat kuoriutuvat niiden on todella vaikea päästä kuoristaan jos niiden päällä paperi, tällöin suurin osa poikasista voi kuolla muniin. Et tarvitse siis mitään paperia, riittää kun kostutat munia päivittäin. Munat voivat olla myös astiassa missä pohjalla hiekkaa. Terraarioon kannattaa laittaa verkkokatto kun poikaset kuoriutuu niin ne karkaavat helposti sillä lähtevät käppäilemään. Tuota kuoriutumis aikaa en tarkkaa muista sillä sirkkoja minulla oli monta vuotta sitten, mutta kauan kesti olisikohan ollut noin kuukausi? kannattaa tarkistaa googlella hakusana sauvasirkka.

      • kasvattaja???

        kiitti tiedosta!!!Onko muuten mitään ideoita mitä pienille sirkoille vois syöttää???Niitten leuat ei kuulemma pysty juuri mihinkään.....


      • sirkka
        kasvattaja??? kirjoitti:

        kiitti tiedosta!!!Onko muuten mitään ideoita mitä pienille sirkoille vois syöttää???Niitten leuat ei kuulemma pysty juuri mihinkään.....

        kyllä ne pienet sirkat syövät ihan samaa kuin aikuisetkin eli salaattia,vadelmanoksia,rönsyliljaa(riippuva huonekasvi). Samanlaiset leuat kuin aikuisilla,ei kannata pitää liian montaa poikasta samassa tilassa tai ahtaassa sillä ne saattaa syödä toisiaan esim. järsiä jalkoja, tuntosarvia poikki. Katso että poikasilla tarpeeksi ruokaa.


      • kasvattaja???
        sirkka kirjoitti:

        kyllä ne pienet sirkat syövät ihan samaa kuin aikuisetkin eli salaattia,vadelmanoksia,rönsyliljaa(riippuva huonekasvi). Samanlaiset leuat kuin aikuisilla,ei kannata pitää liian montaa poikasta samassa tilassa tai ahtaassa sillä ne saattaa syödä toisiaan esim. järsiä jalkoja, tuntosarvia poikki. Katso että poikasilla tarpeeksi ruokaa.

        nyt tiedän mitä annan niille pienille vintiöille.
        No jotta nyt ei tapahtuis mitään noin traagista,niin riittääkö nille ainaki aluks ku ne on vaan n. centin mittasia nii kuuden litran muoviterraario jossa on suht tiivis verkkokatto.Siis ei nii ilmava ku se orginaalikansi???KAUNIS KIITOS JOS VASTAATTE!!!!
        ;)


      • sirkka
        kasvattaja??? kirjoitti:

        nyt tiedän mitä annan niille pienille vintiöille.
        No jotta nyt ei tapahtuis mitään noin traagista,niin riittääkö nille ainaki aluks ku ne on vaan n. centin mittasia nii kuuden litran muoviterraario jossa on suht tiivis verkkokatto.Siis ei nii ilmava ku se orginaalikansi???KAUNIS KIITOS JOS VASTAATTE!!!!
        ;)

        joo kyllä voivat olla. Itselläni oli aikanaan vaaleasta muoviverkosta rakenttu häkin tapainen, korkeus noin metri leveys 40 cm. Siinä sitten kasvattelin sirkkoja eivätkä karanneet siitä. Jos voi tarjota ison tilan sirkoille voivat pikkusirkat asustella isojen sirkkojen kanssa siis täysikasvuisten. Mutta jos sinulla sirkat näyttävät syövän toisiaan niin jaa niitä eri terraarioihin. Syöminen (kannibalismi) tapahtuu siis vain ahtaissa oloissa. Jos sirkoilla tilaa liikkua eivät syö toisiaan.mut aluksi toi muoviterraario ihan hyvä.En tiedä miten sielläpäin mutta itse kastelin myös aikuisia sirkkoja joka päivä sumutepullolla eli nekin tarvitsevat kosteutta jos et tiennyt...ihan vain vinkiksi.=)


      • kasvattaja???
        sirkka kirjoitti:

        joo kyllä voivat olla. Itselläni oli aikanaan vaaleasta muoviverkosta rakenttu häkin tapainen, korkeus noin metri leveys 40 cm. Siinä sitten kasvattelin sirkkoja eivätkä karanneet siitä. Jos voi tarjota ison tilan sirkoille voivat pikkusirkat asustella isojen sirkkojen kanssa siis täysikasvuisten. Mutta jos sinulla sirkat näyttävät syövän toisiaan niin jaa niitä eri terraarioihin. Syöminen (kannibalismi) tapahtuu siis vain ahtaissa oloissa. Jos sirkoilla tilaa liikkua eivät syö toisiaan.mut aluksi toi muoviterraario ihan hyvä.En tiedä miten sielläpäin mutta itse kastelin myös aikuisia sirkkoja joka päivä sumutepullolla eli nekin tarvitsevat kosteutta jos et tiennyt...ihan vain vinkiksi.=)

        joo,nyt tuskin tulee mitään probleemoja.Saa sitten vaikka osa muutta kahden muun sirkan kaa 21 litraseen terkkuun.Joo sumutan sirkkani aamuin illoin nii et niil olis juomist......OOT OLLU KORVAAMATON APU!!!!!!!!! hyvää ja hauskaa kesää sulle!!!!!!Kirjotan varmaan tänne kuinka on kasvatus onnannu.......


    • iloinen sauvasirkkojen omis...

      minä en tiennytkään, että munat pitäisi ottaa talteen johonki pikku juttuun. itselläni on ollut 2v sirkkoja, mutta aina minulla on terraariossa syntynyt jotain 40 munaa ilman mitään tietoani... olisiko minunkin pitänyt vuosi sitten ottaa munat talteen ( mutta minä en edes tiennyt että sielä oli munia) ihme juttu=)........

      • kasvattaja???

        tuliko sulle sitte poikasia vai killaantuks ne kaikki.Et kai erottanu paskaa munist tai toisin päin..........hih.Hoito-ohjeis sanotaan et "munat voi jättää terraarioon hautumaan tai oottaa erilliseen purkkiin haudottavaksi"...........


      • iloinen sauvasirkkojen omis...
        kasvattaja??? kirjoitti:

        tuliko sulle sitte poikasia vai killaantuks ne kaikki.Et kai erottanu paskaa munist tai toisin päin..........hih.Hoito-ohjeis sanotaan et "munat voi jättää terraarioon hautumaan tai oottaa erilliseen purkkiin haudottavaksi"...........

        kyl ne sauvikset ainaki elos pysy mitä nyt muutama "mutantti" tuli esim. yhel oli molemmissa päissä PÄÄT ja tää juttu on tosi. valitettavasti se just kuoli mut ei voinu mitää.... mul on vieläki vaikeet erottaa munii paskast=).....


    • sirkkafani

      72 munaa... no huh... Sitten kun ne sirkat kuoriutuu, niin onko sulla rahaa ostaa viulu kaikille että voivat sirittää...

      • kasvattaja???

        oli muuten ihan hyvä vitsi mut sun kannattaa eka lukee sauviksist jotain,nimittäin ne ei osaa sirittää!!!Nyt on mun vuoro nauraa eli HA HA HE HE HI HOO.....Nii ja sitte,ei ne sirittävätkään sirkat viulua käytä vaan,TAKAJALKOJA!!!!!!!MuAhAHaA......DEn dön dööö...........hih


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe