Elikkä siis, mulla on 2 lisävaloa asennettuna ja laitettiin tossa toiset kiinni, voiko ne kaikki 4 kytkeä samanreleen kautta? vai pitääko toiselle kahdelle laittaa taas uudet sähköt?
jokaisessa valossa 100wattiset polttimot,
parkit kytketty auton omien parkkien kautta ryöstämällä
Lisävalo kysymyksiä muutama
13
712
Vastaukset
- oletkos ihan pöpi
Joo kaikki samalle releelle, säästyy ylimääräisiltä johdotuksilta. Vilkut voi kanssa ryöstää.
- Onnetonta yrittämist
Olet taas yks jolla ei seiso provoilematta.
- Onnetonta yritämist
Oli tarkoitettu vastaukseksi aloittajalle.
- tietämätön2
joo en ole niin noihin sähköhommiin perehtynyt, sähköt pitäisi noille kahdelle vielä laittaa niin varmaan uudella johtosarjalla sitten vai?
- miten sen ottaa
Ilmeisesti kai, ei tiijä sanoa. Ainakaan varmaks.
- . . .
Laita vaan toinen rele toisille lisävaloille. Kytkennöistä riippuen voit sitten valita mitkä valot palavat ja releet kestää paremmin.
- apina
riippuu releen koosta, mut varmaan 20A rele ei kestä. laita toinen
laskettuna
400W / 12 = 33.3 A - mek.1981
Riippuu releen virrankestosta jos sinulla on yli 35 amppeerin kestävä rele niin voit laittaa samaan
- valofriikki...
Aina on mulla ollut autoissa lisävaloja ja kavereille olen laittanut myös. Nykyautoissakaan ei ole omat kaukovalot kummalliset ja oikein harmittaa kun on jo valmiiksi tuommoiset naurettavat pikkusumarit puskurinkulmissa; niillä ei tee mitään ja enää et saa rinnalle asentaa kunnollisia !
Sitä olen pohtinut, että valoja laittaessa saa aina miettiä näitä referenssejä ja olla huoliussaan, että poistattaako sitten katastuksen setä lisävalot. Kuitenkin raskaan liikenteen uusissa rekkavetureissa näyttää olevan yleensä katolla 4 isoa pönttöä ja alamaskissa vielä yleensä 2 kpl, että referenssirajat paukkuu moninkertaisesti; onko eri säännöt kuin hlö autoilla.
Sekin mietityttää mahtaako olla sallittua laittaa 2 paria lisäkaukovaloja, joista vaan aina toinen pari kerrallaan palaa auton omien kaukovalojen rinnalla.
Erilaisissa tieolosuhteissa olisi järkevää käyttää erilaisella valokuviolla varustettuja lisäkaukkareita... Sinulla pitää olla ikivanha auto, jos kuvittelet voivasi asentaa 4 lisävaloa laillisesti ja vielä 100 wattiset. Joskus 80-luvulla sai tuplata sekä lyhyet että pitkät.
Tokkopa tuolla on väliä, vaikka jättäisit joka ainoan releen pois, sillä toivottavasti poltat autosi josain yksityialueella, etkä edes kuvittele tulla sillä liikenteeseen.
Ymmärrät kai, että olet todellinen valoterroristi likenteessä tuolla "valopatterilla", etkä tee tuota tietämättömyyttäsi, vaan tarkoituksella piittaamatta muista tiellä liikkujista,
joten en sievistele sanomaani sinulle.- Bulkk
Itse ajelen paljon Ruotsin Lapissa Kiisunaan ja sillee ja välimatkat on pitkiä ja joskus yöllä saattaa mennä joku sata kilsaa ettei vastaan tule ketään. Olen laittanut auton keulaan 'norrlandin malliin' 3 kpl pitkiä, joista keskimmäinen on 100w ja Saabissahan on erikseen omat kaukovalot. Lisäksi olen laittanut katkaisijat silleen, että voin polttaa pelkkiä auton omia kaukovaloja, omat 2kpl 'normaalilisäpitkiä' ja jos oikein huvittaa niin koko patteristo palaa kerralla. Pohjoisen poliisit ei ole kertaakaan sanoneet asiasta mitään sillä pohjoisessa näkee aika paljon tuollaisia asennuksia Ruotsin malliin. Katsastusmies on joskus vähä antanut ymmärtää, että tjaah, mutta mitäpä siitä kun Tornion katsastusmiehillä on itelläkin samanlaisia. YHTÄKAIKKI niin mun mielestä tuollaisia voi käyttää. Kun osaa vaihtaa ajoissa lyhyemmille niin harvoin kukaan vilkuttelee.
- BOSCH,
Laita jokaisele lampule oma rele ja vähintään 4mm2 johdoilla ettei tule jännitehäviötä ja hyvä maadoitus niin valot palavat mahdollisimman kirkkaana, jo voltinkin jännitehäviö hehkunkannalla himmentää valoa selvästi ja laturiin hiilisilta joka pukkaa 14,7v.
- hapoghapohgoarhirg
joo kannattaa laittaa vähintää 10mm2 toiseen ja 150A solenoidi siihen nii varmasti tulee hyvä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3146781Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653829- 2073096
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242787- 741922
- 1461682
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101672Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408