Pitääkö toimeentulohakemuksen liitteiden olla niitä alkuperäisiä papereita vai riittääkö kopiot?
Sossun liitteet?
7
277
Vastaukset
- 23
Koskaan ei kannata antaa sossun hukattavaksi alkuperäisiä papereita (tiliotteilla ei ole niin väliä, niitä saa uusia)
Kun s-postikin kelpaa, niin kyllä muutkin kopiot kelpaavat.
Jos sossulla on joku erityinen syy vaatia alkuperäisiä, niin silloinkin käsittääkseni oikeaksitodistettu kopio kelpaa (tai menet sossuun sen aidon kanssa ja ottavat kopion välittömästi niin, että saat sen alkuperäisen itsellesi) - udjkpoy
Itse olen aina lähettänyt heille alkuperäiset paperit ja todistukset ja aina saanut ne takaisin seuraavassa kirjeessä. Mielestäni homma on pelannut todella hyvin ja asun keskisuuressa Kaupungissa. Sinuna laittaisin alkuperäiset niin eipähän tarvitse sitten kopioiden tilalle lähetellä alkuperäisiä jos kysyvät ja näin säästyy käsittelypäiviä vähintään 2-3vrk:)
- lmslnlndfl
Kelpaa sekä että. Jos on tärkeitä papereita, niin laita kopiot. Kaikista kelan ja pankin lapuista ei ole niin väliä koska uudet saat tulostamalla. Lähettävät kyllä liitteet takaisin, mutta ainahan voi virheitä sattua heillekin.
- 17
""""Itse olen aina lähettänyt heille alkuperäiset paperit ja todistukset ja aina saanut ne takaisin seuraavassa kirjeessä. Mielestäni homma on pelannut todella hyvin ja asun keskisuuressa Kaupungissa. Sinuna laittaisin alkuperäiset niin eipähän tarvitse sitten kopioiden tilalle lähetellä alkuperäisiä jos kysyvät ja näin säästyy käsittelypäiviä vähintään 2-3vrk:) """"
Noin se menee, mutta sitten YHDEN KERRAN HUKKAAVAT JOTAIN JA SITTEN OLET KUSESSA. (esim jonkun työtodistuksen ja palkkakuitin, samalla vielä jonkun vaivalla hankitun työsuojelupiirin lausunnon jne.) - hadgajsdgjdh
EI KOSKAAN ALKIUPERÄISTÄ SINNE LAITOKSEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itselle jää alkuperäinen kappale ja jos ei kelpaa niin kopioo - mxdixdncucnci
AINA ALKUPERÄISET!!!!!! ÄLÄ KOSKAAN LÄHETÄ KOPIOITA!!!!!!!
- kefhkuehkuheu
Kopioiden pitää riittää.Ja jos ei jostain syystä riitä niin heille pitää riittää oikeaksi todistettu TAI maksullisena tilattu uusi ja alkuperäinen.Esimerkiksi kopio verotuspäätöksestä on kelvattava ja jos ei kelpaa niin joutuvat maksamaan sen 10€ mitä sellaisen UUDEN tilaaminen kustantaa.Ei kannata antaa alkuperäisiä koskaan.Itse voit tarvita niitä koska tahansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h654242- 674241
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1092905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv582796Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212029Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091353- 1801281