Miksi kiusaatte?

* A Soul with broken wings *

KIUSAAJAT! Mä tahon vaan tietää miks te kiusaatte. Eikä sit mitään parin sanan: "Se o hauskaa" viestejä vaan ihan oikeeta perustelua.

Saaks siitä nautintoo/ mielihyvää? Jos saa ni millasta? Miks te saatte siitä mielihyvää?

Saaks kiusaamisella valtaa, kun saa koko luokan yhtä ihmistä (kiusattua) vastaan?

Kohoaaks sillä itsetunto, kun saa jonkun muiden silmissä alemmas arvoasteikossa?

Kiusaattekste, koska muutkin kiusaa ilman nautintoa ja mielihyvää?

Kiusaattekste koska te huomaatte,että "uhri" ei puolustaudu?

Kiusaattekste kateudesta?

...Vai nautitteks te yksinkertasesti siitä, et te tuotatte jollekulle tuskaa...

Haluun vaan tietää, koska mä voisin oikeestaan kiusattuna ymmärtää sen, et joku kiusaa muo jos siitä saa nautintoo... (En ois ikinä uskonu, et voisin ymmärtää) Siis MIKSI kiusaat ja jos siitä saa nautintoo nii MILLASTA ja MIKSI siitä saa nautintoo?

20

2606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen kiusaaja

      omasta vapaasta tahdostaan. Eli siinä ei ole mitään pahaa:)

      • Puolustaja

        Vain täysi pelle ja reppana kiusaa toista ja tekee itsestään halveksittavan muiden silmissä vaikka muut eivät sitä myönnäkään. Tiedän mistä puhun sillä kaiken olen nähnyt ja senkin miten kiusaaja jää lopulta yksin menneisyyden haamujensa helvettiin.


    • Kaakeli

      Kiusaamisessa ei oo muka mitään PAHAA??
      Vittu siinähän se just on, kaikki on ihan helvetin pahaa!!
      Kiusaajat kiusaa varmaan siks, koska leikkii kovia ja idioottei kusipäit!!
      Miettikää nyt, mua on kiusattu 6 vuotta koulussa MUKA ylipainoni vuoksi vaikka oon normaali!!
      168/63 eikö?! Ja oon vähän pyöreempi kun muut tän painoset, koska harrastan paljon liikuntaa joka kasvattaa lihaksia jalkoihin!! Niin miettikää ennenko kiusaatte, esim ylipainosii!!!!!
      Onko ne ees ylipainosii vai näyttääkö muka?!?!?!??!
      Jotkut jätkät kiusaa siks koska tykkää siitä jotai kiusaa tai muijat siks koska on KATEELLISII!!!!! Vaatteille, ulkonäölle,meikeille tms!!!!!

      • ihateyou2

        Monet kiusaa six, et niillä on itellä esim. ongelmia kotona ja ne purkaa vaan pahaa oloaan....Sit on aina pari"pahaa" tyyppii jotka usuttaa muita kiusaa, tai ne joutuu ite kiusatuix, tai ulos porukasta....Yleensä jos sais kuriin nää"mädät omenat" niin kiusaaminen loppus melkeen kokonaan... Niillä on oikeesti luonteeseen kuuluva ilkeys...Mut mä voin kannustaa sit, et yleensä niist saattaa tulla(tytöistä) huorahtavia...Niillä on monesti perusarvot hakusessa...Sit on sitä et on kaks kamuu kiusaajal, jotka ei pidä toisistaan ja toiselle täytyy sit aina haukkuu toista et pääsis ite jotenkin korkeemmalle korokkeelle....Sitä nyt on aina...Samoin kuin totaalisen paskan levitystä"se teki niin ja se teki näin..." joskus kiusaamisessa on vaan kyse puhtaasta kateellisuudesta... "sillä on enemmän rahaa", tai "se seurustelee mun ihastuksen kaa"....No jokasella on syynsä... Yx suurimmista syistä on turhan ennakkoluulot ja erilaisuuden pelko..."se on ulkomaalanen, ne on kaikki rikollisii ja vie meidän naiset ja työpaikat" on yx pahimmista kliseistä.....Sitte jotain saatetaan kiusata erilaisen pukeutumisen takii...Vittuun pintaliitäjät, on mun mielipide!!!Toi ylipainohomma on ollu mullakin.... vuos sitten painoin jotain50kg ja pituus on yhä sen160cm... Se on kyl musta kaukana läskistä!


      • mii

        Sinua ei luultavasti kiusattu ylipainon takia. Keksittiin vain joku "syy" kiusaamiseen. Ulkonäön haukkuminen satuttaa eniten nuoria ja lapsia, sillä heillä on vielä oma identiteetti hakusessa ja muiden mielipiteet tärkeitä. Siksi usein haukutaan läskiksi tai rumaksi, laudaksi jne. vaikka todellisuudessa olisi nätimpi kuin kiusaajat. Joskus kiusaamisessa kyse on kateudesta, mutta ei tod. aina. Syy voi olla myös omakohtainen kiusattu-menneisyys ja siksi halutaan näin kostaa jollekkin toiselle oma koettu vääryys. Joskus kiusatun naama ei vain jostain syystä satu miellyttämään. ehkä hänen luonteestaan ei pidetä. En ole kuullut koskaan että jotakin tyyppiä olisi kiusattu hyvän koulumenestyksen takia, vaikka aina luullaan että syy on siinä. Ei ala-/yläasteelaiset välitä millaiset numerot kullakin on, kyse on luonteesta. Nämä koulumenestyjät vain yleensä sattuvat olemaan tylsiä ja ylimielisiä. Kiusaamiseen ei tarvita aina pätevää syytä, eikä siitä saa edes aina mitään nautintoa. Jotkut voivat jopa tuntea syyllisyyttä ja pahaa oloa kiusaamisesta, mutta silti jatkavat. Miksi pitää puida syitä kiusaamiselle? Se ei muuta tilannetta mitenkään, eikä siihen ole koskaan vain yhtä syytä. Kiusaaminen koko komeudessaan on vain aina niin yhtä typerää ja keskenkasvuista egoilua. Toivottavasti kiusaajat kasvavat nopeasti ulos tästä vaiheestaan aikuisiksi ja potevat syyllisyyttä teoistaan vielä monen vuoden päästä. Muuten hyvää kesää kaikille, jaksamista kiusatuille ja rotia kiusaajille.


      • /fallen/
        mii kirjoitti:

        Sinua ei luultavasti kiusattu ylipainon takia. Keksittiin vain joku "syy" kiusaamiseen. Ulkonäön haukkuminen satuttaa eniten nuoria ja lapsia, sillä heillä on vielä oma identiteetti hakusessa ja muiden mielipiteet tärkeitä. Siksi usein haukutaan läskiksi tai rumaksi, laudaksi jne. vaikka todellisuudessa olisi nätimpi kuin kiusaajat. Joskus kiusaamisessa kyse on kateudesta, mutta ei tod. aina. Syy voi olla myös omakohtainen kiusattu-menneisyys ja siksi halutaan näin kostaa jollekkin toiselle oma koettu vääryys. Joskus kiusatun naama ei vain jostain syystä satu miellyttämään. ehkä hänen luonteestaan ei pidetä. En ole kuullut koskaan että jotakin tyyppiä olisi kiusattu hyvän koulumenestyksen takia, vaikka aina luullaan että syy on siinä. Ei ala-/yläasteelaiset välitä millaiset numerot kullakin on, kyse on luonteesta. Nämä koulumenestyjät vain yleensä sattuvat olemaan tylsiä ja ylimielisiä. Kiusaamiseen ei tarvita aina pätevää syytä, eikä siitä saa edes aina mitään nautintoa. Jotkut voivat jopa tuntea syyllisyyttä ja pahaa oloa kiusaamisesta, mutta silti jatkavat. Miksi pitää puida syitä kiusaamiselle? Se ei muuta tilannetta mitenkään, eikä siihen ole koskaan vain yhtä syytä. Kiusaaminen koko komeudessaan on vain aina niin yhtä typerää ja keskenkasvuista egoilua. Toivottavasti kiusaajat kasvavat nopeasti ulos tästä vaiheestaan aikuisiksi ja potevat syyllisyyttä teoistaan vielä monen vuoden päästä. Muuten hyvää kesää kaikille, jaksamista kiusatuille ja rotia kiusaajille.

        Itse kiusasin erästä luokkalaistani joka oli ala-asteella luokaltani mun paras kaveri. Kaikki muut ala-asteella haukkui rumaksi ja läskiksi eikä se ollut mikään nautinto. Sitten ylä-asteella aloin itse kiusaamaan ja kun mut saatiin lopettaan jouduin itse taas pilkan kohteeksi. Ysit haukkuivat rumaksi, rillipiruksi, läskiksi ja mikä pahinta pilkkasivat syntymämerkkieni takia!
        Seiskalla lukukauden loputtua olin käynyt koulukuraattorilla n.7 kertaa toisten kiusaamisesta ja kiusattuna olemisesta. Myös bestikseni on kokenut ala-asteella saman. Koko ajan häntä haukuttiin huoraksi, lesboksi ja lehmäksi vain koska oli ainut joka meikkasi ja käytti muotivaatteita! Sitten hän pisti itsensä kokoon ja on nyt aika suosittu! Mikä siinä sitten vituttaa? Se että itse olen kaikkien mielestä helvetin ruma eikä kellään edes voi olla niin rumaa naamaa kuin mulla! Sen takia musta on tullut todellinen paskapää! Haukun kaikkia jotka ei oo mun mieleen ja haistattelen kaikille! Eniten pelkään sitä että kiusaaminen jatkuu ja alan taas ahdisteleen sitä luokan hiljaisinta tyttöä vaan koska hän on erilainen ja yritti joskus olla niin kova että melkein kuolin nauruun! En voi siis sanoa kellekkään että kiusaajat ovat typeryksiä, koska itse olen tähän syyllistynyt! Joten voin siis sanoa että ymmärrän jotain kiusaajia! Jos on joskus itse ollut kiusattu voi alkaa vituttaa niin että pitää näyttää toisille että miltä se tuntuu! Mutta silti kiusaaminen on väärin ja se pitää lopettaa! Niin mäkin yritän kokoajan! Kantaa saa ottaa...


    • Lessukka

      Mun mielestä kiusaaminen on todella lapsellista. Ne jotka kiusaa ne purkaa omaa huonoa oloaan, niillä on asiat surkeasti, ongelmia kotona, huumeita, alkoholia, kateutta, mustasukkasuutta.

      Mä olen entinen kiusattu, oon käyny pitkän taiston läpi, nyt kun pääsin ammattikouluun asiat on toisin, tuun toimeen kaikkien kanssa. Ei oo enää mitään sellasta lapsellista kiusaamista josta kärsin koko peruskoulun.

      • Anonyymi

        samaa mieltä


    • Lessukka

      Mulle voi aina tulla juttelee jos haluaa.

      • Anonyymi

        Miten?


    • Aikuinen

      Minua on kiusattu kauan sitten koulussa mutta ei koskaan fyysisesti vaan enimmäkseen henkisesti mikä tuntui todella pahalta mutta onneksi en sentään saanut turpiini keneltäkään eikä kiusaaminen ollut yhtäjaksoista vaan tietyt henkilöt aiheuttivat päänvaivaa joskus mutta toisinaan väliin tuli muutama muu oppilas sillä kiusaajat olivat kyllä sitä laatua että niille ei oikein yksin olisi mitään mahtanut. Luulenpa että näillä kiusatuilla meni itsellään jonkin asian suhteen huonosti ja he purkivat sitten pahaa oloaan kiusaamalla muita sillä en ollut ainut heidän kiusankohteekseen joutunut oppilas. Ehkä he yrittivät myös jotenkin nostaa valta-asemaansa että he olisivat jotenkin vahvempia ja saisivat kunnioitusta tai herättäisivät pelkoa toisten silmissä. Eivät he ainakaan mitään mallioppilaita olleet. Paremminkin raukkamaisia pellejä jotka kiusasivat heikompiaan kun eivät ilmeisesti itseään isompia tai kovempia kavereita uskaltaneet kiusata ja yrittivät ilmeisesti edes jotenkin olla kovia vaikka tekivät vain pellejä itsestään. Tai sitten se vain oli heistä hauskaa koska eivät ymmärtäneet että satuttavat todella pahasti kiusattua henkilöä. Tällä hetkellä tiedän ainakin yhdellä heistä olevan melkoinen rikosrekisteri ja muista en ole kuullut enkä välitäkään kuulla mutta luulenpa ettei heilläkään aivan kaikki ole hyvin nykyään.

      Joskus elämä satuttaa mutta satuttaa se myös satuttajaa... muistakaa kiusaajat se että joskus se hinta maksetaan teoista ja raskaimman mukaan vaikka sitä ei heti luulisi.

      • niinpä

        Kuulostaa täällä aika pasifistille sanoa "Lyödylle on itkijänsä, mutta kuka lohduttaisi lyöjää". Avilan Teresa 1500-luvulla.


      • Pärä
        niinpä kirjoitti:

        Kuulostaa täällä aika pasifistille sanoa "Lyödylle on itkijänsä, mutta kuka lohduttaisi lyöjää". Avilan Teresa 1500-luvulla.

        Lyöjiä ei tueta eikä lohduteta vaan rangaistaan ja lopsitaan porukalla turpiin :P


      • apua

        olen 20v mies minua on kiusattu yläasteella koska harrastin telinevoimistelua ja minua syrjivät "isommat" pojat...joten lopetin teline voimistelun ja niin pikku hiljaa kiusaus loppui.. mikä minua harmittaa että lopetin.. mulla oli myös erinlaisia lempinimiä.. joka otti päähän ja myös isoveljeni kiusasi minua ja hänen kaverinsa kun olin pieni... kuten myös isommat pojat ja yksi heistä oli hyvä ystäväni mikä puhui selän takana pahaa ja nauroivat minulle ,utta ei minulla ollut muutakaan ystävää... ja vielä tänä päivänä hän on kaverini ja vielä hän puhuu paskaa selän takana... en tiedä mitä tehdä ei ole muutakaan hyvää kaveria tänään ajattelin laittaa välit poikki... olen myös käynyt psykiatrilla jotta saisin tuskaan helpotusta mutta jos vielä kotona menee huonosti niin mikä avuksi?!?!


      • Anonyymi
        Pärä kirjoitti:

        Lyöjiä ei tueta eikä lohduteta vaan rangaistaan ja lopsitaan porukalla turpiin :P

        :)


    • tt7

      Mitä itse olen kuullut kiusaamisesta niin kiusaajat perustelivat kiusaamista kiusatun tyhmyydellä eli "on se niin tyhmä..."
      myös muita kiusaamisen "puolustus" kommentteja on kuultu.

    • LOPPU

      Itseäni kiusattiin kovasti ala ja yläasteella. En kuitenkaan aina alistunut, mutta usein kuitenkin. kiusaaminen oli henkistä ja usein myös fyysistä. koulu meni todella huonosti, mutta ihme kyllä pääsin lukioon. Lukio muutti onneksi kaiken. Sain paljon uusia kavereita ym. KKun nyt katson niitä säälittäviä paskoja näen heitä entisen kotikaupunkini kaduilla alkoholisoituneina tai muuten vain ei-menestyneinä. Minun on pakko sanoa, vaikka olenkin kiltti ihminen, että tässä on minun lohdutukseni. Kiusaaminen myös aloitti pitkäjänteisen itsepuolustusharrastukseni, sain itseluottamikseni takaisin ja joskus jopa toivon kohtaavani heidät akuomasta päätään minulle..Ihmiset myös muuttuvat, kukaan ei minulta ole tullut anteeksi pyytämään, mutta yksi entinen kiusaajani on hyvä ystäväni ja olemme asiasta puhuneet. Hänenkin mielestään kiusaaminen ym on perseestä, hän on itse myös kokenut samantapaista aiukuisiässä, joten ymmärrämme toisiamme. Kiusatut: jaksakaa ja tehkää elämästänne arvokas jaksakaa ne paskavuodet ja jos mahdollista jos joku haluaa kuunnella kertokaa! älkää tehkö mitän tyhmää, näette tulevaisuudessa että kiusaaajat ovat itse usein oikeasti niitä heikkoja ja luusereita. Itse aion opettajaksi valmistuttuanik ottaa omista kokemuksistani vaarin ja kitkeä omalta luokaltani ainakin kaiken kiusaamisen pois, oli se kuinka ankkaa tahansa!

    • Hupu85

      ...mutta voimmehan haukkumisen sijaan kilpailla toistemme kunnioittamisesta ja lyömisen/tönimisen sijaan silittää ja halata toisiamme. Ja jos olisimme kaikki lihavempia olisimme vain lähempänä toisiammme. = )

    • Anonyymi

      Mua on kiusattu haukkumalla "möllöttäjäksi"

    • Anonyymi

      Oon tyttö ja mua haukutaan sen takia,koska tykkäsin yhestä tyypistä ja miks jotkut sanoo,että tyttö ei voi tapella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      132
      8252
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      99
      4492
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1363
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1092
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1037
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      934
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      755
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    Aihe