Ei ole ainoa paha

Hate Lovee

Eli, olen 15.v. tyttö ja haluasin niin mielelläni dooperin! Ja nyt siellä sitte joku älähtää että ikä ikä ei riitä kouluttamaan tai on liian haastava tai jotain muuta sontaa..
Ikäni/voimani/kokemukseni EI ole este, Olen pienestä lähtein ollut koirien keskellä ja touhunnut koirien kanssa ja rotuna on mm. ollut Rotwailer/ saku mix ja lukemattomia laumanvartioita ja hirvikoiria!

Vanhempani on sitä mieltä että olen liian nuori ottamaan tuomoista "tappaja koiraa"
Eikö olekkin vähän outoa että ne sanoo noi tollasten koirien jälkeen?

Mitä mieltä te? pystyisinkö ottamaan doperin?

10

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfghjklömnbvcxz

      Toope on yhtä "tappaja koira" kuin rotikka.. Toopet on nykyään niin lauhkeita, et oikeanlaiselle ihmiselle sopivat myös jopa ensi koiraksi. Pennusta kun sen ottaa, ja sinä sen koulutat alusta loppuun, niin ei siinä mitään voimia tms tarvi sen käsittelyyn, jos kerta uskot sen pystyväsi kouluttaa

    • siitä vain"

      Älä ainakaan urosta hanki. Narttu on huomattavasti pehmeämpi ja täten parempi kokemattomammalle. Ja kannattaa ottaa selvää koiran vanhempien taustoista: hanki koira sellaisesta suvusta, jossa ei harrasteta suojelua tai muuta vastaavaa toimintaa, vaan tarkoituksella kasvatetaan koirista lempeitä. Joten mikä ettei :-)

    • Hate Lovee

      nii.... Ja noi edellä mainitut mitä on ollu niin olen itse kaikki kouluttanut ja hyvin on mennyt, joten en nyt sanois että kokematon olen... Entäs toi terveys puoli? Onko noi yleensäkkin sairaita?

      Nii ja jos koira tulee niin uros se on kun nartun kanssa on koko kylän koirat perässä.. Ei kiitos

      • pojatko perässäsi ?

        "Nii ja jos koira tulee niin uros se on kun nartun kanssa on koko kylän koirat perässä.. Ei kiitos"

        -Oletko kokenut tuon itse, kun noin päättelet ;-)


    • toope toljanteri

      Siitä vain kanssa eri mieltä. Nartut on kierompia, urokset helpompia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Tosin uros saattaa haastaa omistajaansa kovemmin, mutta siitä selviää jämäkkyydellä. Kunnon rajat pennusta asti.

      Eikä suojelun harrastaminen tee koirasta jotain muuta kuin lempeää...

      MUTTA: mieti missä olet 3 vuoden päästä? 5 vuoden päästä? 10 vuoden päästä? Et voi tietää vielä, joten sen takia odottaisin vähintään sitä täysi-ikäisyyttä niin asiat on selkeämpiä.

      • Hate Lovee

        Oikeastaan tiedän missä olen ainakin seuraavan 3 ja viiden vuoden päästä :D Käyn ammatti koulun ja ihan kotoa käsin. Sitten menen sukufirmaa jatkamaan. Mutta aina on tämä mustinen sana että JOS ei sittenkään.

        Eläinten kanssa olen aina halunnut olla ja tiedän tasan että jatkan tätä suku juttua. Eli koiralle tulee olemaan hauskaa kun saa miun kanssa maalla jolkotella muitten eläinten kanssa.

        Mutta miten se terveys puoli? onko miten sairas?


      • osta poro
        Hate Lovee kirjoitti:

        Oikeastaan tiedän missä olen ainakin seuraavan 3 ja viiden vuoden päästä :D Käyn ammatti koulun ja ihan kotoa käsin. Sitten menen sukufirmaa jatkamaan. Mutta aina on tämä mustinen sana että JOS ei sittenkään.

        Eläinten kanssa olen aina halunnut olla ja tiedän tasan että jatkan tätä suku juttua. Eli koiralle tulee olemaan hauskaa kun saa miun kanssa maalla jolkotella muitten eläinten kanssa.

        Mutta miten se terveys puoli? onko miten sairas?

        on tosi sairas. terveitä ei edes ole ja jos joku tuon ajokoiran ostaa niin oma mielenterveys ei ole kunnossa


      • Hate Lovee
        osta poro kirjoitti:

        on tosi sairas. terveitä ei edes ole ja jos joku tuon ajokoiran ostaa niin oma mielenterveys ei ole kunnossa

        miks sanot ajokoiran? eihän toi oo lähelläkään ajokoiraa, vai onks mulla päässä vikaa kun en ymmärrä?? :D


    • N...J.....Q

      No, mielestäni voisit kyllä ottaa. Sopisi vaikka ensikoiraksi. Narttu on tietääkseni helpompi kouluttaa.

    • sgfg

      Et voi olla kovin kokenut jos luulet että narttu koiran "perässä juoksee koko kylän koirat" kuten sanoit. Nartulla on pari kertaa vuodessa ja juoksut, ja niistäkin pääsee eroon steriloimalla koiran, mikä on erittäin suositeltavaa kotikoiralle. Sterilointi ehkäisee nartuilla myös kohtutulehdukset eikä syöpäriski ole niin suuri.

      Itsekin tuossa iässä olin varma että pystyisin huolehtimaan dobberista, mutta nyt täysi-ikäisenä olen ihan tyytyväinen etteivät vanhempani antaneet minun hankkia sitä silloin kun halusin. Muutamassa vuodessa sinullekin ehtii tulla vielä rustkasti enemmän kokemusta. Suosittelen ottamaan rodusta selvää enemmän, rekisteröidy vaikka Dobermann-foorumille. (löytyy google-haulla)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe