Garmin Astro 320 gps

se olin minä koko ajan

Syksyn käytössä ollu ja osottautunu hyväksi ja halvaksi käyttää.Kerro mielipiteesi tutkasta.

33

11759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras tähän mennessä

      Hyvä vehje, kertakaikkiaan, kattoantenin kanssa riittävä kantomatka myös jos koira "loikkaa".
      Vanhaan trackeriin verrattuna oiva peli ajokoiralla, pystyy seuraamaan koska tie lähestyy niin että on syytä puuttua peliin.
      Kaveri käyttää hirvikoiralla niin, että hänellä on yhdessä pannassa kumpikin, trackeri ja Astro, Astorlla kun akut ei riitä kuin 17 tunniksi.

      • Onko Astrossa

        riittävät kartat mukana? Tilanrajoineen kaikkineen ja voiko karttapohjalle merkata esim. metsästysalueen rajat?

        -Pohjis- män-


      • Garmin astro 320
        Onko Astrossa kirjoitti:

        riittävät kartat mukana? Tilanrajoineen kaikkineen ja voiko karttapohjalle merkata esim. metsästysalueen rajat?

        -Pohjis- män-

        Ei ole karttoja.Tämän syksyn metästin netistä imuroimilla gt-kartoilla(aatamin aikuiset)Maanmittauslaitoksen kartat tulee ilmaisiksi 1.5.2012 sieltä imutetaan muistikortti keväällä täyteen tilarajoineen.Metsästysalueen rajoista en osaa sano

        a voiko
        ne lisätä.Joku näppärä tietokone ihminen voi saada ladattua ennen kun kartat siirretään muistikorttiin.Garminissa eniten pidän jopa 5sek.välein tapahtuvaa paikannusta sekä miehen että koiran.Karttaan jäljen piirto realiajassa on selvä etu joka metsästyksessä.Hirvihaukulla voi koiran kiertämästä ringistä päätellä missä kohtaa maastoa hirvi on.Haavakon pyynnissä ohjaat passeja laa-puhelimella oikeaan paikkaan.18e/vuosi per.koiranpanta ei ole mitään gsm tutkiin verrattuna.


    • kaika3

      Juuri palautin (20.09.-12) Astro 320/DC40,sekundaa myivät,uusimmissa pannoissa komponenttivika ja niin laaja etteivät pysty vaihtamaan toimivaa pantaa ilmeisesti enää tälle jahtikaudelle.
      Paljon harmia tän syksyn laitteissa ja aina vaan antavat myydä viallista pantaa vaikka joutuvat vaihtamaan ensikokeilujen jälkeen pannat uusiksi ja tällähetkellä Garmini odottelee tehtaalta uusia pantoja ja miehet metsissä tuskailee.
      Garmini pikannut tosi pahasti maineensa eikä ainakaan minun tarvi enää koskaan koskea Garmineihin,hävetkää

      • Haukkukatko

        Hankin omani viime syksynä ja ei voi kuin olla ylpeä garminin käyttäjä. Lukematon tunti määrä hirvikoiran hakutyötä seurattu ja haukkuakin parikymmentä tuntia tälle syksyä treeni mielessä. Hyvin pelaa ja on halpaa lystiä köyhälle.


      • Luvatonko?
        Haukkukatko kirjoitti:

        Hankin omani viime syksynä ja ei voi kuin olla ylpeä garminin käyttäjä. Lukematon tunti määrä hirvikoiran hakutyötä seurattu ja haukkuakin parikymmentä tuntia tälle syksyä treeni mielessä. Hyvin pelaa ja on halpaa lystiä köyhälle.

        Onko pantasi viimeisintä "luvallista" mallia, johon saa myös VHF-luvan. Eli vaihdoitko pantasi keväällä vai oletko ilman VHF-lupaa???


      • Lupia löytyy
        Luvatonko? kirjoitti:

        Onko pantasi viimeisintä "luvallista" mallia, johon saa myös VHF-luvan. Eli vaihdoitko pantasi keväällä vai oletko ilman VHF-lupaa???

        Vuoden vanha ostos ja luvat löytyy. Enkä ole pantoja tarvinnu vaihella. Paljonko maksat pelaavasta garministani? Huono on lähteä lauantai aamuna hirvimetille jos koira häviää heti kun häntää ei näy enää. Oma sekarotuinen ei tarvi tutkaa välttämättä ollenkaan koska pitää yhteyttä isäntään. Odottelen vain rauhassa jos haukkua ei kuulu kyllä koira palaa ennenpitkää luokse. Tracker Älysupra varatutkana kahdella pannalla senkin voi myydä jos joku tarvii. Muuten saa hirvi rauhassa puhallella pakkashuurua sieraimistaan aamunkajossa siellä jossain..


    • Minäkin lähetin kaksi viikkoa sitten Garmin Astron DC40 -pannan huoltoon (18.9). Ei ole vielä kuulunut mitään. Tyyppivika, joka esiintyy nyt uusissa pannoissa. Garminin mukaan 150 pantaa huollossa tai huollettu. Hankalaa on, kun pitäisi kouluttaa koiraa hirvelle ja kunnon pantaa ei ole. Harmaa pystykorva oli tämän takia 6 vrk hukassa. Löytyi lopulta. Hieman ripeämpää toimintaa olisin Garminilta odottanut ja hieman myös tiedotusta.

      • Toimii se

        Pannan sain huollosta n.vko sitten ja hyvin toimii...


    • ajbp
    • 87 jänistä

      toimiikohan meikällä toi kapistus ihan niinkuin pitääkin ku kilometrin päähän koiran paikantaminen tahtoo tökkiä, vai auttaisko uus panta tai lisätehoantenni laitteeseen? tavallisella pitkällä antennilla käytetty. jos jollain on kokemusta garminista niitten lisäantenneista kirjotelkaa. ei viittis ostaa sikaa säkissä. ja sitten miten ja minkälaiset mäet vaikuttavat koiran paikantamiseen ja onko kysymysmerkit koiran paikalla garminin näytöllä tuttuja? kauppiaat kehuvat laitetta maasta taivaaseen mutta onkohan se sitä??????? vastatkaa viisamat ja auttakaa tyhmempää!!!!!

      • hunter12

        Pari vuotta Astro ollut käytössä ja tänä syksynä ei oikein kantamaa ollut. Käytin takuuhuollossa ja alkoi pelittään. Huollon jälkeen kantama n. 6 km, panta kylläkin mattotelineessä kiinni vähän ylempänä. Maksimissaan n. 2 km hirvimetsällä kantama, riippuen säästä ja maaston peitteisyydestä. En ole koko aikana ollut tyytyväinen kantavuuteen, mutta onneksi koira pysäyttä hirven tarpeeksi lähelle. Aina koira löydetty laitteen avulla. Parempi ehkä kanakoira/pystykorva/dreeverijahtiin.


      • hunter12

        Juuri noiden ?-merkkien takia lähetin koko laitteiston takuuhuoltoon (2v). Yhteys pantaan loppui vähän väliä.


    • unski66

      Kiinnostaa moinen kapine, pari kysymystä siitä. Täytyykö vastaanotinta pitää auki kokoajan vai avata silloin kun haluaa saada koiraan yhteyden? Pärjääkö pelkällä halvalla maanmittauslaitoksen kartalla ajokoirametsästyksessä?

    • hunter12

      Koko ajan päällä kannattaa pitää. Itsellä vara-akut aina mukana, jos virta alkaa loppumaan käsikapulasta. Yleensä lataus rittää hyvin 5 s päivitykselläkin koko päiväksi ja pannassa sama juttu, virtaa riittää. Latasin itse kortille ilmaiset kartat netistä (kartat.hylly.org), tarpeeksi tarkka kartta verrattuna Erätukun onnettomaan 90 euron karttaan. Kantavuutta laittella saisi olla, mutta kertaakaan koira ei ole ollut hukassa parin syksyn aikana, kun laite on ollut käytössä hirvijahdissa. Tosi hyvä laite, varsinkin jos koira saa hirvet pysymään löytöpaikalla. Suosittelen.

      • Se olin minä taas

        Käsikapulaan kannattaa tosiaan pitää vara akut mukana. Pannan akku riittää ellei koira ole näitä ylisitkeitä(yli 30 tuntia hirvellä). Haukulle menon voi mukavasti pähkäillä kun tarkentaa mittakaavaa. Hirvet vain alkaa olla niin harvassa että pitäisi alkaa etsiä seuraavaksi koiraa/koirarotua jollaka hakulenkki olisi niin laaja että päättyy löytöön eikä yhteyden ottoon. Jalkavakin saisi olla että pääsee pakenevan hirven eteen . Mikä rotu se on mielestäsi?


      • Minähän se vain taas
        Se olin minä taas kirjoitti:

        Käsikapulaan kannattaa tosiaan pitää vara akut mukana. Pannan akku riittää ellei koira ole näitä ylisitkeitä(yli 30 tuntia hirvellä). Haukulle menon voi mukavasti pähkäillä kun tarkentaa mittakaavaa. Hirvet vain alkaa olla niin harvassa että pitäisi alkaa etsiä seuraavaksi koiraa/koirarotua jollaka hakulenkki olisi niin laaja että päättyy löytöön eikä yhteyden ottoon. Jalkavakin saisi olla että pääsee pakenevan hirven eteen . Mikä rotu se on mielestäsi?

        Ja taas Garmin pelaa. Aamulla laskin varttia vaille 5 koiran mehtään hirven hakuun. Haukku alkoi klo.5.00. Kellon ollessa nyt 7.30 haukku jatkuu paikallaan seisonta haukkuna. 7km päästä käytiin varsin kokeilemassa tutkaa,yhteys pysyi moitteetta. Toiseksi viimeinen metsästys päivä pitää käyttää tehokkaasti hyväksi. Saapas nähdä kun päivä valkenee tuleeko tästä kaatokin vielä.


      • Lapiosarvi 1
        Minähän se vain taas kirjoitti:

        Ja taas Garmin pelaa. Aamulla laskin varttia vaille 5 koiran mehtään hirven hakuun. Haukku alkoi klo.5.00. Kellon ollessa nyt 7.30 haukku jatkuu paikallaan seisonta haukkuna. 7km päästä käytiin varsin kokeilemassa tutkaa,yhteys pysyi moitteetta. Toiseksi viimeinen metsästys päivä pitää käyttää tehokkaasti hyväksi. Saapas nähdä kun päivä valkenee tuleeko tästä kaatokin vielä.

        Voiko Garmenin vastaanottimessa käyttää lithium 3,6 v patteria?,kiitos jos tiedät varmaan asian


      • 31.12.2012
        Lapiosarvi 1 kirjoitti:

        Voiko Garmenin vastaanottimessa käyttää lithium 3,6 v patteria?,kiitos jos tiedät varmaan asian

        Itelläni on ollu Vartan 2100mAh ladattavat akut. Onko 3,6v lithium patteria niin pientä? Vartan laturin mukana tuli 4kpl akkuja kokonais hinta 20e.


      • Juhi1
        Se olin minä taas kirjoitti:

        Käsikapulaan kannattaa tosiaan pitää vara akut mukana. Pannan akku riittää ellei koira ole näitä ylisitkeitä(yli 30 tuntia hirvellä). Haukulle menon voi mukavasti pähkäillä kun tarkentaa mittakaavaa. Hirvet vain alkaa olla niin harvassa että pitäisi alkaa etsiä seuraavaksi koiraa/koirarotua jollaka hakulenkki olisi niin laaja että päättyy löytöön eikä yhteyden ottoon. Jalkavakin saisi olla että pääsee pakenevan hirven eteen . Mikä rotu se on mielestäsi?

        Itälaika


    • ei vielä kokemusta

      Kertokaapa pannan omistajat, kuinka pitkä on antenni pannassa. Kiinnostaisi laittaa värkki mäyräkoiralle ajohaalareihin, mutta missäasti antenni heiluu liivitaskusta, vai pitääkö laittaa jotakin kiinnikkeitä, että antenni pysyy selkälinjalla. Hirvikoirilla on gps tutkat, mutta pienemmille kiinnostaisi tämä.

    • Turos

      Ei pelaa tuo koiran kulsema matkamittari. Jäljen kyllä piirtää karttaan.

    • Garminin käyttäjä

      Minulla on ollut astro 220/DC30ja 230/DC40 laitteet beaglella ja hyvin toimivat noin 3km säteellä,pieniä katkoja tulee mutta ei haittaa kun viimeinen sijainti näkyy ja kun menee lähemmäs yhteys palaa.Lisäantennia suosittelen sillä saa paremman kantaman kuin vakioantennilla.Onkohan kellään autoantennista kokemusta kun sellaista olen ajatellut ostaa hirvikoiraa varten?Haussa ois nyt 230/DC5o panta jos jollain ois myytävänä.0400380794 numeroon vois kaupitella edullista laitetta.Myös pelkkä panta tai kapula kävis.

    • hyvä vehje on

      No meillä on louhikkoiset ja mäkiset maastot. Olen käyttänyt Garminia nyt kolmetta kautta ja pitkällä käsian´tenilla ajokoiraa voi seurata keskimäärin kilometrin kahta puolta. Autoantenilla sitten näkyy koira 5-10km säteellä, joten ero on melkoinen.

      Ainoa mitä Garminissa on vikaa ollut, niin koiran jäljen piirto. Nyt on jo kolmas kapula menossa, kun jälkipiirto on hävinnyt jo kahdesta kapulasta. Jäljen saa tosin näkyviin seuraavasti. Työkalut > jälkienhallinta < koiran jäljet < näytä koiran jälki.

    • puuttini

      Toiminta erinomaista, laitteet erinomaisia.
      Suosittelen kaikille kepsi henkilöille siirtymistä garminiin.
      Pelaa myös hirvikoirilla, jos epäilyä ota yhteys puuttiniin.
      Huolto enemmän, kuin erinomaista.
      viime viikon torstaina ja perjantaina oli kepsi käytössä.
      sain paikkatiedon sunnuntaina kolmas marraskuuta, poljin kepsit suohon.
      Uskokaa, ei tarvita tällä hetkellä kuin garmin paikannin ja en ole mannekiinina
      garminille, vaan puhun kokemuksesta.
      Terveisin Puuttini Kouvolasta

    • hyry67

      Panta hävitti koiran kesken käytön/ajon viimeinen paikannuus 395m,seuraavaksi herjaus koiran laite häiritsee... vaihda koiran ID,ja kartta ei voi paikantaa nykyiselle aluelle tai jotenki niin

      • kajjj69

        Jos ehdottaa koiran ID vaihtamista niin silloin valitse ei/no. Alueella lienee silloin joku toinenkin astron käyttäjä jonka koiran id on sama kuin omalla koiralla. Jos tekee tätä usein niin kannattaa joko suojata oman koiran ID nelinumeroisella pin-koodilla (collar lock)tai sitten vaihtaa tilaisuuden tullen oman koiran ID joksikin muuksi.(eli parittaa uudelleen) Itsellä ollut vuodesta 2011 (220/40) käytössä ja muutamana metsäpäivänä itselläkin tehnyt tuota mutta en ole antanut sen häiritä. Kerran joutunut uusimaan pannan antennin ja muutaman kerran joutunut puhdistamaan hapettumasta pannan antennin kiinnityksen. Kannattaa oikeastaan joka jahtikauden alussa suorittaa se eikä odottaa siihen päivään kun se alkaa temppuilemaan metsässä. (ei saa koiraan yhteyttä vaikka koira suht lähellä)


    • Tuskastunut

      Meillä hirviseurueessa useita Astro 320 käsilaitteita ja 2 koiraa,joilla T5 panat, jotka ovat yhtä aikaa metsässä. Ongelmia ilmennyt usein, Miten yhteydet pitää asettaa, että saa koirat näkymään useilla käsilaitteilla. Pitääkö id numerot olla eriä vai samoja?

    • Metsästäjää

      Ostin viime syksynä Astro 320 ja T5 pannan. Moitteeton kantama noin 1 km, aukealla esim järvenselällä tai tunturin laella maks 4 km. Käsilaitteessa ei ole näytönsäästäjää tai lepotilaa, virtaa kuluu todella paljon, patterit päivässä. Reaaliaikainen seuranta tietokoneella ilman käsilaitetta on mahdotonta. Laite on teknisesti vanhanaikainen, kömpelö, epäluotettava ja kallis. Tästedes kierrän Garminin laitteet kaukaa.

      • Anonyymi

        Onkohan tuo minun kirjoittama teksti, kaikki täsmää? Tuolla hinnalla varmaan saa jonkun toimivan laiteparin.


      • Anonyymi

        tämä komppari on unohtunut lääkeet , kävellyt varmaan Apteekin ohi huomaamatta huuruisin aivoin silmät ristissä .


    • Anonyymi

      Taitaa olla Ultra Comin kauppias joka kummittelee näillä sivuilla , ja moitti Astroa ,
      Lukekaa Metsästys ja kalastus sivu , Apua trakkeriin . siinä on Astrosta asian mukaista ja oikeaa tietoa .

    • Anonyymi

      Omistan Astron 320 dc 50 , ollut minulla seitsemän vuotta ja toimii , ei sitä kapulaa tarvi pitää aina päällä painaa napista silloin kun tarvii tietää missä Koira menee , itse käytän aivan tavallisia AA kaupan paristoja , ne kestää reilusti päivän, Ja päivitys välin kun laittaa kahteen minuuttiin niin pannan akku kestää vähintään 50 tuntia . niin Hirvi koiralle .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4776
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3404
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3192
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3037
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2965
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2836
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2717
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2518
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      53
      2296
    10. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2296
    Aihe