Radio kuuluttaa liikennetiedotteita mm. kolareista ja tieltäsuistumisista, joita myös onnettomuuksiksi nimitellään. Onnettomuus on sellainen tapaus, johon pääasiallinen syy on ollut onnen puute. Mielestäni yli puolessa noista ilmoituksista rytinässä osallisena on raskas ajoneuvo.
Onko raskaan liikenteen kuskit jotain amatöörejä vai häh? Tuurillako ne tiellä pysyy? Tekeekö ne ratissa muutakin kuin ajavat? Tekstailua, lehdenlukua, runkkailua tms?
En syytä enkä vihjaa vaan kysyn.
Osallisena raskas ajoneuvo
8
256
Vastaukset
- vbbdvdb
Julkisuudessa on nimittäin ollut esillä rl-kuskeja, jotka lukevat lehteä tai tekstiviesteilevät ajaessaan. Tuosta kolmannesta olen lukenut kirjoituksia henkilöauton kokoisten autojen kuljettaiksi esittäytyviltä.
- entinen kuljettaja
Jos raskasajoneuvo on mukana, niin silloin siitä on haittaa muulle liikenteelle. Sen tähden niitä ilmoituksia on radiossa enemmän, kuin jotain pikkuautojen ulosajoja.
Yhdistelmäajoneuvo on vaan joskus mahdoton pidettävä tiellä, jos tie on riittävän liukas. Nuppiauto on paljon helpompi hallita, kuin se aisan päässä oleva perävaunu. Saisi tietysti olla enämmän vapauksia keskeyttää matkanteko, jos huomaa liukkautta tiellä. Mutta eihän se pitemmän päälle onnistu, kun on pakko yrittää suorittaa määrätyt tehtävät. Jos sinä et aja, niin varmasti joku muu huimapää onnellaan ajaa. Ja näin niitä onnettomuuksia sitten väistämättä tulee. - ,,,
Eipä se tekstaileminen tai kännykkään puhuminen vaikuta yhtään mihinkään, jos vaan on vähänkin ammattitaitoa. Ja en oo vielä nähnyt kyllä ensimmäistäkään kuskia, joka lukisi lehtiä ajon aikana. Suurin osa näistäkin onnettomuuksista johtuu henkilöautoilijoista, joka on ihan tosi juttu.
- edfvs
Niin kun vaan olisittekin ammattimiehiä
- yx kuski vaan
no sopii mennä kokeilemaan että miten "helppoa" se on. eihän se ole kuin autolla ajamista.
yritä siinä nyt pitää rattaat tiellä kun tienhoito on mitä on ja niitä haitta-autoja saa väistellä. kuitenkin jokainen meistäkin on vaan ihmisiä ja ihminen on erehtyväinen, myös se ammattikuski.
vai oletteko itse sitten täydellisiä kuljettajia??? minä en ainakaan ole!
- yx kuski vaan
niin, ja sitten vielä STT uutisoi tapahtumia erheellisesti.
- oikea yx kuski vaan
saatko jotain seksuaalista tyydytystä siitä että kirjoittelet provoja minun rekisteröimättömällä nimimerkilläni HÄH???????
no niin nyt loppui minun nimimerkillä provoilu kun rekisteröin sen äsken. piti laittaa nuo alaviivat molempiin väliin kun ei sitä muuten hyväksynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770