Kieli kurssit

Flikka96

Moi!!! Ollaan ajateltu mun kaverin kanssa et lähettäis kielikurssille kesällä 2013 (kalenterit täynnä jo kesälle 2012). Niin onko teillä kokemuksia esim. STS:n toiminnasta? Suositteletteko enemmän isäntä perhettä vai jotain muuta majoittumis mahdollisuutta? Entä onko International vai Classic parempi ryhmä matkustaa? Ajattelin kirjoittaa tän tänne koska täällä varmasti on joitain jotka on olleet jollain kieli kurssilla. Ja vastailkaa kiitos :DDD

5

102

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr Frasier

Isäntäperhe varmaan parempi koska he osaavat olal maassa maan tavalla ja voivat neuvoa teitä.

• vapaudenkaipuu

Isäntäperhe on ainakin kokemuksellisempi. Kuvittele, saatko enemmän irti asumalla sen viikon tai kaksi oikeasti paikallisessa, paikat, tavan ja kulttuurin tuntevassa perheessä vaiko jossain majoittumiskeskuksessa, jossa asustelee lähinnä muita kielikurssilaisia.

International ja Classic on ihan omasta mielipiteestä kiinni. Haluutko olla kansainvälisessä vai vaan suomalaisista koostuvassa ryhmässä? International ryhmässä on siis kurssilaisia ympäri maailmaa ja classicissa vain suomalaisia. Käsittääkseni eri ryhmät tekevät myös jonkin verran yhteistyötä keskenään (ainakin EF:llä), eli vaikka olisit suomalaisessa ryhmässä, niin pääset tekemisiin myös muiden maiden kansalaisten kanssa :3

STS:stä olen lukenut ja kuullut juttuja, ite oon kuitenkin menossa EF:n kielikurssille Brightoniin. Jotenki tuntuu luotettavammalta ja oon sieltä saanu tosi hyvää palvelua tähän asti :3

• ihanaakielimatkaa!:)

Mooi mie olin viime vuonna kielimatkalla englannissa ja olin isäntäperheessä mulla oli ainakin aivan älyttömän mahatva reissu ja suosittelen isäntäperhettä seillä kun oppi britti kulttuuristakin yhtä sun toista:) mun mielestä kannattaa lähte international kurssille ainakin jos haluat kieltä oppia ;9 seillä oppii paljon enenmmän ku on pakko käyttää englantia toisin kun classic kursilla :))!

• 96tytsykkä

Mä olin viimekesänä kans kielimatkalla enkuissa 3 viikoa. Asuin isäntäperheessä ja perhe oli tosi mukava, onneksi menin perheeseen enkä asuntolaan :D. Olin EF international kursilla. En kyllä suosittele muille!!. Kielimatkani oli kyllä todella kiva ja sillen, mutta itse matkalla oli kauheesti kaikkia maksullisia aktiviteetteja ja niihin oli tyylin pakko mennä. Se touhu oli vähänniinku sellasta muka kivaa, ja kaikilla oli muka niin hauskaa. Just sellasset kuvat mitä niissä EF:n esitteissä on niin ne on oikeestikkin täyttä pa****! Muka tyypit istuu bussissa hymyillen keskellä Lontoota, vaikka todellisuudessa me van juostii kauheella kiireellä siellä meijän liidenrin perässä...

Joo ja suositelen ihan sitä international kurssia, Mutta ei EF:n!! :D Mäkin sain sieltä monta ruotsalaista kaveria, ja pidän yhteen vieläkin yhteyttä :))

Tosiaan älä ainakaan mee Ef:n kautta Torquaihin!!

Ja olin siis siellä enkuissa viimevuoden kesänä eli kesänä 2011. Ja olin silloin 15-vuotta.

• Flikka96

Joo oon kuullu EF:stä muitakin tollasii juttui ja sen takii just aateltiin STS:ssää. Kiitos näistä vinkeistä, ja lisääkin saa toki laittaa.

Ja taidetaan todella valita se isäntäperhe :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe