Oon restonomi ja oman alan työllisyystilanne heikko. Suomessa matkailualan paikkoja lähinnä joulupukiksi ja poron ajajaksi. Olen alkanut miettimään, josko kävis vielä jonkun matkatoimistovirkailjan tutkinnon tekemässä, mutta alalla taitaa olla myös vähän työpaikkoja?
Jos jollain on kokemusta, olisin kiitollinen kommenteista?
Matkatoimistovirkailijan työt 2012
2
355
Vastaukset
- ei kannata
Älä todellakaan mene lukemaan itteäs matkailuvirkailijaksi! Itse valmistun nyt keväällä ja todella huono työllisyys täälä Pohjanmaalla sekä koko Suomessa. Ulkomailla työpaikkoja paremmin,esimerkiksi Englannissa. Tästä koulutuksesta pääsee töihin myös muihin matkailuaiheisiin työpaikkoihin ,joten se on plussa. Itse olen hakenut kesäksi hotelleihin,vastaanottovirkailija olisi kiva työ.
On kyllä alan vaihto jossain vaiheessa,sosiaalialalla olisi ainakin töitä ympäri maailmaa. Tällä hetkellä töissä ravintoloissa sekä teen myös valokuvausta.
Oletko ajatellut hakea ulkomaille lentoemännäksi? Laita googleen hakusanakis cabin crew jobs niin johan alkaa löytymäänn vaikka mitä.- CeCe:re
Itsekin olen koulutukseltani restonomi ammattikorkeakoulusta valmistunut. Harmittavan huono on työtilanne Suomessa matkailualojen paikkojen suhteen sepä se on valitettavaa. En tiedä missä päin Suomea asut mutta pääkaupunkiseudulla tai Lapissa on meidän markkinat. Jos asut muualla päin Suomea niin omaa alaa vastaavaa työtä on hankala löytää.
Viime talven lensin lentoyhtiössä ja harmittaa hieman kun en nyt sykysyllä lähtenyt uudestaan. Harmittava asia tuossa lentotyössä oli se, että palkkaus on kaudeksi kerrallaan ja kesän ajalle ei löydy töitä vaan ainoastaan talvikausien ajalle on tarjolla paikkoja.. :/
Ulkomaillahan noita paikkoja olisi enemmän mutta se on sitten muutto edessä ja ei se ole välttämättä niin helppoa yhtäkkiä vaan lähteä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838