Muutto Ranskaan!

Ranskaan

Mitä kannattaa ottaa huomioon, kun suunnittelee muuttoa Ranskaan?
Kannattaako pysyä Suomen kansalaisena, vai muuttaa kansalaisuutta? Kuinka sen saa ja millä aikataululla?
Mikä on Ranskan hintataso?
Kuinka helposti Ranskasta voi saada työpaikan, jos ei Ranskaa kovin hyvin osaa? Olen asiakaspalvelija ammatiltani ja silloinhan mun täytyisi osata myös ranskaa, mutta voiko työllistyä myös ilman ranskan kielen hallitsemista?

2

4544

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisissa asustava

Mitä kannattaa ottaa huomioon, kun suunnittelee muuttoa Ranskaan?
      Kieli kannattaa opetella etukäteen. Helpottaa kaikenlaisten asioiden hoitoa ratkaisevasti. Esim. viranomaisten ja vaikkapa pankin kanssa asioiden hoito ei muuten käytännössä onnistu.

Kannattaako pysyä Suomen kansalaisena, vai muuttaa kansalaisuutta? Kuinka sen saa ja millä aikataululla?
      Kansalaisuuskysymys ei ole se ensimmäinen ongelmasi, sitä voit miettiä sitten joskus useiden Ranskan vuosien jälkeen. Nykyisellään EU-kansalaisuus riittää käytännössä lähes kaikkeen. Tosin äänestämään ei pääse. Ranskan kansalaisuuden saamiseksi pitää asua maassa yleensä vähintään 5 v.) Lisätietoja ranskaksi tuolta: http://vosdroits.service-public.fr/N111.xhtml

Mikä on Ranskan hintataso?
      Hintaindeksit varmaan löydät googlaamalla. Näin yleisarviona sanoisin, että ruoka on suht samoissa hinnoissa. Asuminen on Pariisin seudulla huimasti kalliimpaa, muualla Ranskassa (paitsi suurimmissa kaupungeissa) edullisempaa. Toisaalta työllistyminen Pariisin ulkopuolella on ulkomaalaiselle (etenkin ei ranskaa äidinkielenään puhuvalle) todellinen haaste.

Kuinka helposti Ranskasta voi saada työpaikan, jos ei Ranskaa kovin hyvin osaa? Olen asiakaspalvelija ammatiltani ja silloinhan mun täytyisi osata myös ranskaa, mutta voiko työllistyä myös ilman ranskan kielen hallitsemista?

Aika mahdottomalta yhtälöltä kuulostaa. Ainakin alkeet pitäisi hallita. Jos alkeet halliset, niin voit kokeilla onneasi turismin asiakaspalvelutehtävissä esim. Pariisissa, Alpeilla tai Nizzan seudulla. Tässäkin tapauksessa olisi hyvä osata suomen lisäksi ainakin englantia ja jotain muuta kieltä.

Ranskan työllisyystilanne on tällä hetkellä aika surkea, työttömyysprosentti on hetkellä 9.7 (ja kasvussa).
      http://www.insee.fr/fr/themes/info-rapide.asp?id=14

Bon courage !

• Anonyymi

Mikä vaivaa ranskassa asuu tuhansia suomalaisia. Itsekin asuin noin2 vuotta. Mutta ranskan suomalaiset hevot välittää suomesta paska mikä paska (suomi) mutta olisi kiva tietää kuiunka vaikea on saada ransakan passi olisi parikertaa pelastanut mailmalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1610
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      106
      832
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      129
      578
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      538
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. 42
      496
    Aihe