Ääni HDMI-kaapelin kautta?

Riiinuu

Elikkäs ostin kotiteattin ( LG:n HX806PENK). Nyt ongelmana on, etten saa television ääniä kuulumaan kotiteatterin kautta. Missä lie vika?
Televisio on aika vanha, Panasonicin TH-37PX7E, liekkö television vika kun ei ääni kulje?

10

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottaja.

teen kytkennät kuten manuaalissa neuvotaan.

• Riiinuu

Oon tehny kuten oppaassa kerrotaan, mutta ääni ei vaan kuulu..

• Kokeillaanpas näin

No viitsisitkö kertoa, miten olet laitteesi kytkenyt?

Varmaan tarvitsisi kytkeä sitä telkkarista äänipiuha kotiteatteriin. Optista tai RCA:ta tarjoaa ohjekirja.

Muutenkin samaa asiaa jauhetaan täällä päivästä toiseen. Eikö tule mieleen kysyä vaikka sieltä kaupasta, että mitä johtoja tämän vehkeen kytkemiseen tarvitaan? Ei ne myyjät siellä turhaan ole neuvomassa.

• Laitahan

kotiteatterin ääniasetuksista AUX päälle

• kirjoittelija.

eli suomeksi..... Valitse kotiteatterin äänituloksi se mihin TV:n ääni on kytketty.

• 1 2 3

1. RCA -piuha tv -> kotiteatteri, kotiteatterin äänivalikosta valitset AUX.

2. Osta sellainen SCART "mötikkä" IN/OUT kytkimellä, ja se OUT kohtaan, tämä töllön persiiseen. Tuon mötläkkeen saapi alle 5 € sijoituksella. Näin saat aivan varmasti kuulumaan tv:n äänet kotiteatterin kautta.

• Riiinuu

Liekkö sitten älykkyys ei riitä, mutta RCA-piuhan kautta ei onnistu, eikä kuulu vaikka kotiteatterista laittais AUXin päälle. Lisäksi olen kokeillut tuolla Scart-mötikällä, jossa tosin ei oo semmosta IN/OUT kohtaa, eli ehkäpä pitäisi ostaa semmonen mistä se löytyy.

Kotiteatterista lähtee siis televisioon tällä hetkellä RCA. Lisäksi oon kokeillu HDMI-johdon kanssa ja ilman. Ei ääntä.

Ja siitä neuvon kysymisestä, enpäs hoksannut ostohetkellä neuvoa kysyä, koska aiempi kotiteatterisarja toimi ihan ilman neuvomisia...

• ??????????????
        Riiinuu kirjoitti:

Liekkö sitten älykkyys ei riitä, mutta RCA-piuhan kautta ei onnistu, eikä kuulu vaikka kotiteatterista laittais AUXin päälle. Lisäksi olen kokeillut tuolla Scart-mötikällä, jossa tosin ei oo semmosta IN/OUT kohtaa, eli ehkäpä pitäisi ostaa semmonen mistä se löytyy.

Kotiteatterista lähtee siis televisioon tällä hetkellä RCA. Lisäksi oon kokeillu HDMI-johdon kanssa ja ilman. Ei ääntä.

Ja siitä neuvon kysymisestä, enpäs hoksannut ostohetkellä neuvoa kysyä, koska aiempi kotiteatterisarja toimi ihan ilman neuvomisia...

onko RCA piuha kytketty AUX-liittimiin.

• ?!?!?!
        Riiinuu kirjoitti:

Onko RCA-piuhat varmasti tv:n päässä out liittimissä, siinä HDMI-liittimen alapuolella?

• Ehkä myöhässä
        ?!?!?! kirjoitti:

Onko RCA-piuhat varmasti tv:n päässä out liittimissä, siinä HDMI-liittimen alapuolella?

Ehkä ääni jo kuuluu, mutta itse juuri kytkin LG HX906PXN eikä TV:n ääni tullut ennen kuin hoksasin laittaa HDMI kaapelin digiboxista soittimeen. TV:stä ei siis löytynyt sopivaa ulostuloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      32
      2891
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      173
      2285
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2264
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1978
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1336
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1333
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      13
      1318
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10